Verwaarloosde paarden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:19

Tja het is lief bedoeld maar de eigenaar is verantwoordelijk voor hun verzorging, jij kan misschien aanvullen maar niet alles op de schouders nemen. Je kan als verzorger alleen goed verzorgen als de eigenaar zorgt voor een ok basis. Wat als jij op vakantie gaat of ziek wordt? Je zou je enorme zorgen maken en totaal geen rust hebben. Dat kan toch niet?

Mijn advies is 144 bellen en je er verre van houden. Als moeder zou ik niet willen dat je ging verzorgen bij dieren die er zo slecht bij staan. Deze eigenaar heeft blijkbaar geen goede ideeën over paardenverzorging (want zulk slecht ruwvoer daar is geen excuus voor!) , daar zou ik niks mee te maken willen hebben.


Shalimar
Berichten: 1503
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 16:23

Ik zou ook 144 bellen. De zorg voor deze paarden lijkt tekort te schieten en de meeste eigenaren laten zich echt niks zeggen door een jong grietje. Laat gewoon iemand van 144 eens poolshoogte gaan nemen en dan kan die het verder afhandelen. Is echt niet met een hoop poeha hoor, gewoon een check. Scheelt jou ook weer stress en de paarden zijn je vast dankbaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:17

Als de paarden wel water krijgen is de wil van de eigenaar er mogelijk wel om goed voor ze te zorgen, maar ontbreekt wellicht de kennis.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

StalNollie
Berichten: 9074
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:17

Ik heb ts benaderd en me telefoonnummer doorgegeven (vrijdag) om contact op te nemen (eventueel haar ouders) of mijn een adres te geven
Ik woon er in de buurt, dus ga graag meekijken en met mijn ervaring kan ik het wel inschatten en eventuele stappen die ondernomen kunnen worden.

Helaas tot op heden nog niks vernomen


sterregoud
Berichten: 1797
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:29

Jammer dat ze nog niet heeft gebeld. Het lijkt me goed als jij ook gaat kijken en zonodig 144 inschakelt.

Evelien555
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 17:58

Dat is niet nodig, dat doe ik graag zelf, om het een en ander uit te leggen, en ik vind het fijn om er bij te zijn.
Ik heb gisteren de mail beantwoord :)
Mijn uiteindelijke beslissing is trouwens de omwonende die ik ken vragen naar de paarden en afgaande op hoeveel informatie zij heeft 144 bellen of niet. Ja, ik zal waarschijnlijk dus 144 bellen, gezien de kans dat zij de eigenaar kent, en er een goede reden voor is dat ze zo dun zijn, maar klein is..
Mijn moeder is bereid mee te bellen, maar vindt het niet nodig dat er iemand komt kijken die wat verder weg woont, terwijl ik ook iemand ken die er in de buurt woont waar ik het aan kan vragen, die al jaren met paarden werkt en misschien zelfs de eigenaar kent.
Voor de geïnteresseerden: ik houd jullie verder op de hoogte!

StalNollie
Berichten: 9074
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:14

Lieve ts en andere ik ben net wezen kijken. En het betreft zeker de zwarte een oudere pony wat mager maar zeker voor zijn leeftijd niks te mager!

Hoeven zien er keurig uit van de bruine wat vreemd bij geschaafd maar lijkt me in omgang een stugge pony dus wellicht worden die zelf bijgehouden waardoor de afwerking wat minder ' mooi' is.

Bij beide zien de tanden er netjes uit (zeker de zwarte heeft voor de oudere leeftijd een keurig net recht gebit)
Het land is ruim een hectare (als het niet meer is) waar onkruid groeit maar ook wel echt gras was nu vollop uitschiet. Die hooi baal staat er maar doen ze niks mee en zal wellicht als er tijd voor is weg gehaald worden of rond de tijd van opstoken op de brandstapel gegooid worden.

[ img ]


Meer fotos vind ik online plaatsen niet nodig of relevant.

Ik zal over paar weken nog eens langs rijden.
Ts super voor je oplettendheid maar in dit geval staan ze er prima
Voor volgende keer bij twijfel aub doe weer hetzelfde top gehandeld
Laatst bijgewerkt door balance op 22-06-19 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto’s verwijderd na teamoverleg

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:15

Aaaah, die twee oudjes ken ik ook wel. Die zijn volgens mij idd hoogbejaard.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:24

Ik zou als het opgelost is wel even alle foto's verwijderen. Ik zou not amused zijn als ik de eigenaar van de beestjes was geweest en er ineens allerlei foto's van op internet staan.

Verder complimenten TS, voor je volwassen manier van handelen. :)

JM :#

StalNollie
Berichten: 9074
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:25

Zijn openbare fotos die ik zelf heb gemaakt dus dat mag gewoon

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:26

Ja ik weet dat het juridisch gezien mag :P Maar als jij ineens allerlei foto's van jou paarden op het web vind dan vind je dat ook niet zo leuk denk ik?

JM :#

StalNollie
Berichten: 9074
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:29

Zal me een worst wezen

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:33

Oké das fijn voor jou, zoveel moeite is het toch niet om even wat foto's te verwijderen? :+

Maar goed, zelf weten.

JM :#

Evelien555
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 19:17

Super bedankt StalNollie voor het kijken!
Ik wist niet dat er niks aan de hand was, en baarde me oprecht zorgen, bij deze aan iedereen mijn excuses voor de onnodige opschudding die ik veroorzaakt heb.
Nog eens bedankt voor alle adviezen en tips.
Laatst bijgewerkt door Evelien555 op 18-06-19 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop
Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:22

Dat is niet nodig joh. Juist hartstikke goed dat je dieren in de omgeving in het oog houdt. Beter een keer te vaak aan de bel trekken dan de andere kant op kijken vind ik. Je hebt het goed gedaan

StalNollie
Berichten: 9074
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 06:54

Evelien555 schreef:
Super bedankt StalNollie voor het kijken!
Ik wist niet dat er niks aan de hand was, en baarde me oprecht zorgen, bij deze aan iedereen mijn excuses voor de onnodige opschudding die ik veroorzaakt heb.
Nog eens bedankt voor alle adviezen en tips.

je excuses is niet nodig liever 5 keer teveel dan 1 keer te weinig.
En ik help daar graag bij al moet ik een uur in de auto zitten vind verwaarlozing niet goed en steek er met liefde aandacht en tijd aan

anjali
Berichten: 14908
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:53

Het kan inderdaad zo zijn dat heel oude paarden er slecht gaan uitzien ondanks dat ze alle nodige verzorging krijgen.Hoogbejaarde mensen zien er ook niet meer zo uit als jongeren.Maar even navragen wat er aan de hand is, is wel goed natuurlijk.

Chiave
Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:58

Goed dat je je zo bekommert om het lot van de beestjes, TS! En ook nog zo genuanceerd en doordacht, top! +:)+ StalNollie, fijn dat je even hebt willen kijken, daarvoor de moeite genomen hebt! Geruststelling voor TS en de meelezers in het topic.

M. 21-07-2017. <3

anjali
Berichten: 14908
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:06

Zeker goed van Stal Nollie!

neila
Berichten: 90
Geregistreerd: 26-11-16

Re: Verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:18

Toevallige lezer van topic.....

Ik vind dat iedereen in dit topic erg goed heeft gehandeld!
Hulde voor jullie allemaal!

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:08

TS en Stal Nollie : mooie samenwerking, duim omhoog voor jullie beiden !
Dit is één van de betere bokt-topics.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Moonlight17, sterregoud, tienus63 en 39 bezoekers