Kar/Buggy zware hond (80 kg.)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Kar/Buggy zware hond (80 kg.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 14:08

Onze hond heeft afgelopen februari een ruggenmerginfarct gehad. Hij loopt en speelt inmiddels gelukkig weer. Alleen een lange wandeling/er op uit gaan zit er (nog) niet in. Nu willen wij wel graag met de andere hond op pad en hem alleen thuis laten vinden wij erg sneu.

Het gaat om een Duitse Dog van 80 kg, schofthoogte 92 cm. Een hondenkar geschikt voor dit gewicht en deze maat hond heb ik niet kunnen vinden. Een andere optie, bijv. een bolderkar is vaak niet zo lang. Zitten is voor hem ook erg intensief, hij gaat het liefste liggen. Op goede dagen loopt hij gerust een minuut of 20 goed mee maar daarna moet hij even rust hebben. Heeft hij even gelegen kan hij weer 10 minuten wandelen.

Naar het strand of het bos gaan durven wij nu niet aan. Als hij niet meer verder kan kunnen wij hem lastig optillen en dragen. Dit is erg jammer want hij vindt dat hartstikke leuk.

Heeft iemand misschien nog een gouden tip voor ons?

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum


Myfairytale
Berichten: 5367
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:21


Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Kar/Buggy zware hond (80 kg.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 07:54

De lengte is ook van die te kort helaas.

Inmiddels wel wat gevonden wat tot 100 kg gaat maar helaas niets dat langer is dan 90 cm. Dat houdt in dat hij dan niet kan liggen en dat heeft hij wel nodig.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Chubby
Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:06

Selka schreef:
Naar het strand of het bos gaan durven wij nu niet aan. Als hij niet meer verder kan kunnen wij hem lastig optillen en dragen. Dit is erg jammer want hij vindt dat hartstikke leuk.


Zo'n kar met dat gewicht krijg je ook het strand niet meer af of het bos niet meer uit, vrees ik.


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:09

Hier heb je een XL bolderkar (eerste hit op Google haha), eventueel ook een los onderstel te koop zodat je zelf iets kan maken;

https://www.bolderkar-shop.nl/transport ... ar-xl.html

Los onderstel;
https://www.bolderkar-shop.nl/los-bolde ... rstel.html

Je kan natuurlijk ook op Marktplaats opzoek gaan naar een bolderkar, of de onderdelen die je nodig hebt, en zelf iets gaan knutselen.. Hoe lang moet de kar zijn?

Persoonlijk vind ik overigens bolderkarren loeizwaar in het meeslepen, ik zelf geef de voorkeur aan lichtere luchtbandjes zoals onder een dresseerwagentje zitten. Dat is ook met gewicht nog fijn mee te nemen in het bos o.i.d..

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Kar/Buggy zware hond (80 kg.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:16

Een zelfbouw aanhangertje ?
En die helemaal aanpassen ?


Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 10:08

Chubby, ik had de hoop dat met 2 man zo'n kar rollen nog wel te doen is.

Shanna, die term had ik nog niet bedacht :o Bedankt voor de links!
Dat losse onderstel is geen slecht idee. Dan kunnen we een bak maken die wat hoger is met een laadklep.
Banden zouden toch eventueel vervangen moeten kunnen worden?

Een mooie maat zou zijn 125x90 cm. Dan kan hij net fatsoenlijk liggen. Niet uitgerekt maar wel zo:
[ img ]

little_birdy, ik ben bang dat dit zo zwaar wordt? Ook zijn die aanhangers vaak er hoog en hij kan (nog) niet zo hoog springen.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:37


9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 11:12


Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:33


Niet banketstaaf maar poetsen.

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:08

Toen mijn pup nog klein was ging hij in de bakfiets. De oudere hond liep er dan langer naast. Wanneer een van beide moe of genoeg had gedaan ding die weer in de bak. Voordeel was dat ik ook lekker kon variëren met wandelplekken. Ze hoefden zich niet te vermoeien met de wandeling naar het bos of park.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-19 20:38

Bedankt Hannanas, helaas is die kleiner dan die van quera en die ikzelf nog gevonden heb.

Jenny01, ik krijg denk ik geen bakfiets in de auto naast de honden mee. We wonen in de polder en wij zouden de kar alleen gebruiken in het bos en op het strand. Ik woon op een boerderij en laat de honden niet uit. Ze kiezen zelf gedurende de dag of ze naar buiten gaan of binnen blijven.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:43

En anders zit er niks anders op dan een pony met wagentje aan te schaffen om de grote hond te trekken.. Trek je jezelf ook niet kapot in het zand.. :Y)

Heb je inmiddels al bruikbare tips gehad? Of zit de tip er nog niet tussen?

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:45

Ja dan is het niet handig. Dan zit er niks anders op dan de gouden tip van Shanna proberen. :D

Toen hij net ziek was heb ik je de tip van http://www.hodes.eu gegeven. Dat zijn vindingrijke mensen met veel ervaring wellicht dat zij wat voor je weten. Of iets voor je kunnen maken. In plaats van een honden rolstoel een honden rollator of iets dergelijks.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Kar/Buggy zware hond (80 kg.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:56

Een handtrekwagen? En dan daar zelf een mand of rand opmaken...
Op marktplaats staan ze soms vrij goedkoop...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-19 11:46

Shanna, die hebben we al :D Vraag mij alleen af of de pony het wel oké vindt om de hond rond te rijden :=

Wij gaan in de vakantie kijken naar die kar van quera. Als dat niks is dan die kiepbak van mij. Het heeft geen haast. Afgelopen donderdag heeft hij bijna 40 minuten gelopen. Hij gaat nog altijd goed vooruit :)

Jenny01, klopt. Hen heb ik toen gesproken maar zij konden mij niet helpen. Aangezien ik al een optie heb voor iets wil ik eerst daarnaar kijken.

Bedankt voor de hulp allemaal!

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fro, GrapeshotBot, YandexBot en 45 bezoekers