[VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 04:38

Nabster schreef:
Je kunt met de auto ook bij mooie bomen komen hoor. Hoef je geen kilometers voor te maken. Dit even voor mensen die niet goed ter been zijn.

Sequioas bij Mariposa Grove? Daar mag je met de auto niet komen, die zet je op een parkeerplaats neer en met een bus rijd je naar het beginpunt van alle trails.



Eponastable
Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 07:07

Aziaten ga je nog genoeg vinden op je trip... ik heb de hele Yellowstone met spleetogen gedaan en geloof me, ik ben ze liever kwijt dan rijk.
Leuke updates trouwens!

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 07:51

Zo triest dat alles waar we vroeger zo van genoten overspoeld wordt door toeristen, waarvan de Aziaten echt totaal de plank mis slaan. Stiekem ben ik blij dat we dit allemaal al jaren geleden gezien hebben. Mijn eerste keer in Yosemite was in 1983 Zelfs toen was dit al een druk park.

Amerika blijft diep in mijn hart, maar op dit moment hoef ik even niet. Maar jullie genieten volgens mij wel! Er is nog zoveel moois buiten de drukke plekken.

Webshop - digital art: MoTekent

Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 08:06

Er is zeker zoveel moois <3
We naderen al bijna het einde.

Morgen naar SF voor 2 nachten.
Dan nog ergens een tussennacht.
En dan 4 dagen LA.
En dan alweer naar huis...


En ach.. Die aziaten.. Ben ze ook liever kwijt dan rijk hier.. Maar ik negeer ze zoveel mogeljjk..

Al heb ik er op de Grand Canyon 1 weggetrokken.. Die stond een blad van een kaktus af te breken.. Hij dacht het aloë vera was.
Na 3x hey excuse me heb m hem bij zn schouder gepakt en het perkje uitgetrokken en gevraagd of ie crazy was....

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:16

Geweldig om jullie reis zo te kunnen volgen! Wij gaan hetzelfde rondje deze vakantie maken *\o/*

Ik kijk wel een beetje op tegen de hitte en het massatoerisme. Via AllesAmerika forum al aan het kijken naar de wat minder bekende routes en plekken. Maar ach, het zal hoe dan ook indrukwekkend en genieten worden.

Geniet van jullie laatste weekje daar! Nemen jullie Highway 1 van SF naar LA?


Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:19

Laatst bijgewerkt door Qimm op 18-06-19 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

ManonGrr
Berichten: 1447
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:22

Jolliegirl schreef:
Er is zeker zoveel moois <3
We naderen al bijna het einde.

Morgen naar SF voor 2 nachten.
Dan nog ergens een tussennacht.
En dan 4 dagen LA.
En dan alweer naar huis...


En ach.. Die aziaten.. Ben ze ook liever kwijt dan rijk hier.. Maar ik negeer ze zoveel mogeljjk..

Al heb ik er op de Grand Canyon 1 weggetrokken.. Die stond een blad van een kaktus af te breken.. Hij dacht het aloë vera was.
Na 3x hey excuse me heb m hem bij zn schouder gepakt en het perkje uitgetrokken en gevraagd of ie crazy was....


Ik lees stiekem mee, maar hier moest ik zo om lachen (om jouw reactie, niet om zijn actie). Ik hoor het je echt zeggen :')

Lekker genieten Jo. En daarna check ik je in naar huis, geen punt, komt goed *\o/*

And i cannot hide, even if i try... You mean everything to me. Any fool can see, what you've done to me; you mean everything to me! Najego <3

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:24

Aziaten zijn idd een plaag op toeristische plekken. Gelukkig heb ik ze op mijn laatste rondreis door de zuidoostelijke staten nauwelijks gezien. Ze reizen ook vaak met bussen ipv huurauto's heb ik 't idee.

Eponastable
Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:03

elnienjo schreef:
Aziaten zijn idd een plaag op toeristische plekken. Gelukkig heb ik ze op mijn laatste rondreis door de zuidoostelijke staten nauwelijks gezien. Ze reizen ook vaak met bussen ipv huurauto's heb ik 't idee.


Ik werd zo achtervolgd door eentje in Yellowstone op een plek die wou dat ik constant foto's nam van haar met haar telefoon :') :') :') :')
En dan heb ik me is kwaad gemaakt op een man die gewoon naast me zonder pardon lekker op de grond spuwde :r
Ik vind ze zo onbeschoft eigenlijk.
Sta je te filmen moeten ze daar luidkeels staan praten, echt geen blijk van respect. Als ik iemand zie filmen dan zwijg ik effe en dan zorg ik dat ik zelf niet in de weg loop.
Heb gelukkig toen plekken gehad waar ze niet liepen, zoals eigenlijk LV was er weinig te zien van spleetoogjes.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:23

In Monument Valley 's morgens vroeg bij de zonsopkomst. Met zijn allen op een rijtje en duidelijk sponsor van de Japanse economie. En dan niet 1 spiegelreflex per persoon maar ook wel 2 of 3.

"Oh" en "Ah" klinken in het Japans hetzelfde trouwens. Was helemaal prima, er was plek zat.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

xMayo
Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:31

Oh wat een fantastisch reis, de foto's zien er heerlijk uit!
Ik sluit ook aan bij de (stille) volgers! :D

Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 16:43

Hahahaahhahaha Manon... Je bent een beelddenker, je kent me, dus lach maar verder.


Drukte op de routes valt echt mee.. De massa ook... Grand Canyon moet je gewoon ff naar links of rechts lopen en niet gelijk het eerste platteau willen pakken om te kijken.. Hebben zat plekken gehad waar we alleen stonden.

Las Vegas is druk, maar ik vind New York drukker, dus dat viel me alles mee. Zag er echt heel erg tegenop.
Toch erg naar mn zin gehad.
Wel warm :')


We gaan idd over de oude 1 terug naar LA.
Gaan zo rijden naar SF. Daar slapen we 2 nachten hebben we besloten.
En dan 1 tussenstop langs de 1.
En dan 4 nachten LA en dan is ons avontuur voorbij.


De tijd is gevlogen zeg!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:46

Maflinger_S schreef:
In Monument Valley 's morgens vroeg bij de zonsopkomst. Met zijn allen op een rijtje en duidelijk sponsor van de Japanse economie. En dan niet 1 spiegelreflex per persoon maar ook wel 2 of 3.

"Oh" en "Ah" klinken in het Japans hetzelfde trouwens. Was helemaal prima, er was plek zat.

Beter die toeristen met spiegelreflex dan die selfie-geile types die overal pontificaal voor een landmark gaan staan en het uitzicht voor de echte fotografen verpesten doordat ze 100 selfies in allerlei posities van zichzelf willen! }>

Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 18:07

Ik heb de wat rustigere plekjes juist ervaren met fotografen die ruimte maken voor elkaar. Ik stond te wachten en iemand met een geweldige dure witte telelens <3 zei tegen mij : kom er maar bij staan hoor! Ik kan mn statief ook wel even opschuiven voor je.


Dát waardeer ik!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:14

Jolliegirl schreef:
Ik heb de wat rustigere plekjes juist ervaren met fotografen die ruimte maken voor elkaar. Ik stond te wachten en iemand met een geweldige dure witte telelens <3 zei tegen mij : kom er maar bij staan hoor! Ik kan mn statief ook wel even opschuiven voor je.


Dát waardeer ik!

Ja, dat is wel de echte fotografen mentaliteit.

En soms ook heel grappig als je ergens 's ochtends om 6 uur voor een zonsopkomst komt, dan ben je niet de enige maar staan er meer fotografiegekken met statief en diverse objectieven op 'n rijtje. En die geven elkaar gewoon de ruimte.

Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 23:59

Fijn is dat he!

Ik ben maar een amateur, maar gedraag me zoals je profs! Geven en nemen!


Zijn in SF aangekomen. Mooi hotel lekker in t centrum.
Lazen best wat negatieve recenties maar t valt echt heel erg mee!!

Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 02:11

Weet iemand trouwens of ik gewoon Aleve mee mag nemen naar Nederland??

Het is hier zoveel goedkoper en grotere verpakkingen dat ik graag 2 doosjes meeneem.


Het is vrij verkrijgbaar bij walmart. Dus het lijkt me wel.

Anniekskie
Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 05:23

Ondertussen dat ik je topic aan het volgen ben krijg ik via google foto's iedere keer herinneringen van 3 jaar terug. Wij zijn precies in dezelfde periode geweest. Zaten vandaag 3 jaar terug in las vegas!
San Fransisco was niet mijn favoriet, maar lag ook vooral aan het hotel en het idee hebben dat alles scheef was in de kamer.
Waar gaan jullie overnachten tussen SF en LA? Wij hebben toen in San Simeon overnacht.

*06-11-2012* *18-01-2022* Soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad!

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 06:08

Aleve mag je gewoon meenemen. Fijne tijd nog verder!

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 06:52

Ja hoor, mag je gewoon meenemen. Ik ga altijd met een compleet medicijnpakket weer terug.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 06:59

Fitzroy schreef:
Ja hoor, mag je gewoon meenemen. Ik ga altijd met een compleet medicijnpakket weer terug.



Is er een maximum?

Aleve is hier in grootverpakking, 150 stuks, maar 9 dollar excl tax...

Maar geen idee of je zoveel mag meenemen..

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:02

Joh, je moest eens weten wat ik allemaal meeneem. Dat is wel meer dan 150 pillen, ik zit zeker aan de 1000 in verschillende soorten en maten. Nog wat neusspray, zonnebrandmiddelen en ik ben een complete drogist.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Eponastable
Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:29

Wat staat er allemaal op je planning in SF?
Alcatraz? Pier 39?

Judass
Berichten: 4823
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:52

SF <3
Wij zijn toen ook over de Golden Gate gefietst.

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 08:06

Fietsen over de GGB is echt een aanrader, zo leuk!!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, mvdende, nuscaniels, scoebje en 75 bezoekers