Noord Spanje/ Baskenland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Goof
Berichten: 28607
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Noord Spanje/ Baskenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-19 11:08

Ik zit eraan te denken om komende zomer met de tent naar Noord Spanje te rijden. Niet naar de Costa's (want daar word ik doodongelukkig van), maar de Pyreneeën door en dan rechtsaf. Navarra, Baskenland, Golf van Biskaje, die kant op.
We zullen niets boeken, maar gaan op de bonnefooi van camping naar camping, en gaan vooral voor natuur en cultuur. Niet voor massatoerisme.
Iemand ervaring met deze regio? Tips voor mooie, idyllische plekjes of fijne (kleine) campings? Leuke dorpjes?


Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Noord Spanje/ Baskenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:55

In 2009 zijn wij in het naseizoen in Baskenland geweest met een camper, om via Santiago richting Lissabon te gaan. Ik vond de campings behoorlijk tegenvallen, het zijn doorgaans spanjaarden met vaste plaatsen die op zo'n camping zitten.
Ik vond Santillana del Mar een heel leuk middeleeuws dorp, en we hebben een paar dagen in Potes gestaan, in Picos de Europa (die camping was goed). Verder zijn we nog in het vissersdorp Cudillero geweest, ook een mooi dorpje maar daar was de camping niet veel.
Golf van Biskaje hebben we overgeslagen, zijn we 1 nacht geweest met noodweer. In die hoek kan het enorm spoken met het weer.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

xrobbiee
Berichten: 299
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Noord Spanje/ Baskenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:16

Ik ben voor een half jaar op uitwisseling in San Sebastian. Zeker de moeite waard om een dagje heen te gaan. De natuur om de stad heen is ook echt ontzettend mooi en deze plek heeft ook een hele rijke geschiedenis.


Goof
Berichten: 28607
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Noord Spanje/ Baskenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 20:30

Dank voor de tips.
Ik vind de campings niet super belangrijk, we blijven er hooguit enkele nachten en als ik er goed kan douchen is het prima zat. De rest maakt niet uit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, amand0, Azmay, MaanNaam, Pferdchen, stella92, xxmichellexx en 74 bezoekers