[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:20

Dat lijkt een ideaal paard ja. Hopenlijk is ze gezond en,niet te vergeten,heb je er een klik mee!


pien_2010
Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:25

k_m schreef:
pien_2010 schreef:
Ik zou zeker ook vragen naar de reden van verkoop.


Ze heeft er 2 en geen tijd meer voor. Is al daar vanaf geboorte.


Dat spreekt me er ook in aan. OK, ben benieuwd hoe het paard is.

Ik ga je een compliment geven. Ondanks dat je zo graag wilt, vind ik dat je zeer verstandig bezig bent met de aankoop van je 1ste paard en er ook de tijd voor neemt. Dat is niet gemakkelijk weet ik uit eigen ervaring, want emoties spelen ook vaak mee. Dus ik hoop oprecht dat je geduld beloond wordt vandaag. Op papier lijkt het een heel goed iets voor jou en een paard waar je lekker mee kunt rijden, lessen kunt nemen en springen van kunt leren.

Kymalin
Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:40

Klinkt goed! Hopelijk is dit um!

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:47

@pien_2010: Volgens mij wordt dit niet het eerste paard van ts,maar heeft ze net een hele lijdensweg achter de rug met haar vorige paard.En is ze nu erg voorzichtig om niet weer een ziek paard aan te kopen. Of het moet zijn dat ik me vergis en 2 personen door elkaar gooi?

pien_2010
Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:52

Sorry, verwarring komt door de titel.

emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:55

pien_2010 schreef:
Sorry, verwarring komt door de titel.


Dit is inderdaad het oorspronkelijke topic met haar eerste paard Calista die helaas vanwege headshaking is ingeslapen. Maar omdat we allemaal zo meeleefden/meeleven met TS, wilden we graag haar reis naar het vinden van een nieuw paard volgen :o

pien_2010
Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:58

Ach so, ik ben er later bij gekomen geïnteresseerd vanwege de titel daar wij ook een nieuw paard ah zoeken zijn en ik dus nog wat hoop te leren. Nooit te oud voor..

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 13:02

Klopt eigenlijk is dit Callie haar topic <3

Maar aangezien jullie ons altijd zo hard gesteund hebben, en ik hier heel veel aan gehad heb. Blijf ik het gewoon hier delen. Maar ik mis d'r nog elke dag.
[ img ]

pien_2010
Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:26

Lieve foto. Wat erg voor je. Sterkte!

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 16:57

Ben gaan kijken en was in omgang super lief en braaf. Ook echt een mooi paardje en heel knuffelig. Met het voorrijden bij de eigenaar was ze vooral heel lui en vond haar ook wel 'stijf' in haar lichaam. Toen ik er zelf op ging was ze net een beetje loperig en ging ze trippelen. Ze buigde af en toe wel een beetje in maar vond haar wel redelijk stijf. Ga denk ik nog eens met iemand anders kijken om beetje te zien of het puur rijden is, of dat het er niet echt in zit. Moet geen dressuur topper zijn, maar heb wel graag dat ze gewoon hun lijf goed gebruiken, daar komen toch problemen van anders.

Ondanks dat ze bij mij beetje loperig werd was ik er wel totaal niet bang van en durfde ik er gewoon mee te rijden. Dat vond ik wel een fijn gevoel!

pien_2010
Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:01

k_m, altijd als ik op andere paarden rijd, vind ik zo vreselijk stijf. Maar altijd heb ik ze na een of twee keer fijn en zijn ze soepel of soepeler. Zelfs bij een manege paard die ik ooit reed en die wel heel erg vast zat. Die ging zo fijn lopen op het einde van de les, ze werd ook heel erg soepel.
Ik heb op super hoog opgeleide paarden mogen rijden, en ik vond het zo'n stijve Klaasen. Dus kijk daar ook goed naar. Is het vastgereden door slecht rijden en kun je het vrij snel door correct te rijden op lossen, of is er meer aan de hand.
Daarnaast het paard kent je niet en moet wellicht ook een beetje aan je wennen waardoor ze zichzelf vast zet.

Babootje
Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:02

Je wordt steeds handiger zo te lezen. Straks durf je zomaar ineens een 3 of 4 jarige aan :D

L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:31

Altijd goed om nog een te gaan kijken. Dat je niet bang was en er een fijn gevoel bij had is al een mooi begin!


k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 15:09

Ik krijg enkel de algemene pagina niet het aparte bericht!

Kreeg vandaag nog een berichtje. Nenah de Munster is hier een paar maanden geleden geweest voor foto’s van callie. Ik had toen hier een tekening van besteld. Nu is ze er aan bezig en kreeg dit doorgestuurd. Zo mooi. Ben er echt blij mee. Ben benieuwd als ze volledig af is, maar het is nu al helemaal callie.
[ img ]

Kymalin
Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:16

Wauw wat mooi!

L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:30

Heel mooi!

Babootje
Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:49

Mooi zeg!

welmoed__
Berichten: 6540
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:58

Prachtig <3

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:10

Had haar al herkend in het topic. Prachtig!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 11:59

Ik heb volgens mij een leuk paard gevonden! Werd me aangeboden via een zoekertje op 2dehands die ik heb staan. Een 8 jarige saros ruin.

Hij staat nog niet officieel te koop, maar hij zag het zoekertje en vond het wel passen. Ik ben dus ook eens gaan kijken. Het is een heel mooie donkerbruine / zwarte ruin. Breed gebouwd en rond de meter 72 ongeveer. Er is bij hun altijd LRV mee gereden (landelijke rij vereniging hier). Vooral jumping. Hij heeft hem even voor gereden en toen dacht ik mwaaa, er was 1 hoek in de piste waar volgens de verkopers alle paarden het niet mee hadden daar. Bij de buren zat een slachterij hutje daar achter en sinds dat er zat deed elk paard er vreemd op. Nu dacht ik eerst van raar, maar toen ik er zelf op ging was er ook een robot grasmaaier aan het rijden daar. En vooral daar keek hij naar.

Paard had mooie gangen, maar was duidelijk niet dressuurmatig gereden de laatste tijd. Als ik wat langer stapte en de tijd gaf kwam het wel, had niet het idee dat hij vast zat oid, gewoon gewend van warm gereden te worden en dan te gaan springen.

Nu hebben we af gesproken dat ik hem eens op verplaatsing mag rijden. Zodat we die hoek van de piste al even kunnen negeren! Ik moet zeggen dat ik er een goed gevoel bij heb, ik stuurde hem zelf ook gewoon net naar die hoek met de grasmaaier i.p.v. dat ik er bang van was. En hij was echt heel lief en aanhankelijk in omgang. Achteraf in de weide terug gezet en bleef gewoon lekker staan kroelen.

Ben dus benieuwd wat het op verplaatsing gaat zijn! Ga dan ook wel zorgen dat er iemand mee kan, dan kan ik voor mezelf eens een stukje filmen. :)


anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:09

Vraag je ook wat de reden is dat hij verkocht wordt?

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 12:10

anjali schreef:
Vraag je ook wat de reden is dat hij verkocht wordt?


Tuurlijk! Paard is zelf gefokt voor zijn 2 dochters die rijden. 1 is naar zuid Frankrijk verhuist, waardoor de andere 3 rijpaarden over hield. Te veel dus. Nu is die dochter af gestudeerd en combinatie werk en 3 paarden is niet te doen. Ze hadden er al 1 verkocht, en nu verkopen ze deze ook nog omdat ze nog 1 merrie heeft om te rijden, en een 2 jaarse uit die merrie. Die willen ze houden. :)

freetorun
Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:32

Spannend weer!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:50

Klinkt zeer leuk! Fijn dat er ook geen druk op staat aangezien hij nog niet officieel te koop staat .

Heb je al een afspraak om elders te rijden! Ik hoop echt dat hij het ditmaal is voor jou!

Veel succes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clmr, SentiBot en 43 bezoekers