Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:58

KLM tickets zijn in februari voor 527 euro te boeken rechtstreeks op de KLM site met alleen handbagage (12 kilo) en voor 80 euro meer mag je een koffer van 23 kilo inchecken.


leonietje
Berichten: 483
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 23:49

Schuur_ schreef:
Ik ben me aan het orienteren om op stel en sprong naar Curacao te gaan voor een vakantie! Maar ik ga dus alleen en zie door de bomen het bos niet meer,

Ik zou graag in juli gaan of begin augustus. Zou ik dan best wachten op een aanbieding? Had zelf in gedachten met 700 euro wel klaar te zijn voor logies en ontbijt + vlucht maar moest toch even slikken. Goede sites die ik kan checken? En raden jullie me aan om toch te wachten op een echte last minute en op de goede gok verlof nemen op het werk (geen problemen daar)?


https://www.kras.nl/vakantie/curacao/re ... -caribbean

Geen 700 euro maar prijzen zijn incl verblijf vlucht en huurauto. Kamers zijn geen luxe maar het is schoon netjes airco etc werkt en de mensen zijn super vriendelijk..

--

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 07:25

Kijk eens op AirBNB voor een verblijf! Weet niet hoe lang je wil blijven, maar 700 euro is wel een krap budget voor logies+ontbijt+tickets!

Hee nieuwsgierig aagje!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:02

leonietje schreef:
Schuur_ schreef:
Ik ben me aan het orienteren om op stel en sprong naar Curacao te gaan voor een vakantie! Maar ik ga dus alleen en zie door de bomen het bos niet meer,

Ik zou graag in juli gaan of begin augustus. Zou ik dan best wachten op een aanbieding? Had zelf in gedachten met 700 euro wel klaar te zijn voor logies en ontbijt + vlucht maar moest toch even slikken. Goede sites die ik kan checken? En raden jullie me aan om toch te wachten op een echte last minute en op de goede gok verlof nemen op het werk (geen problemen daar)?


https://www.kras.nl/vakantie/curacao/re ... -caribbean

Geen 700 euro maar prijzen zijn incl verblijf vlucht en huurauto. Kamers zijn geen luxe maar het is schoon netjes airco etc werkt en de mensen zijn super vriendelijk..

Heb je gezien wat er met de prijs gebeurt als je 1 persoon invult?


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:42

Ja dat is best bizar

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:48

Bedankt voor de tips alvast. Budget is bijgesteld tot 900 euro ongeveer en ik ben al wat tegengekomen voor eind augustus.

Bonaire is ook een optie. De reden dat ik gfaag wil gaan is omdat ik op de emigratie beurs bonaire en curaçao tegen was gekomen en graag eens een van de eolanden wil verkennen. Op dit moment heb ik een leven dat sneller dan mezelf gaat en het lijkt me heerlijk om een paar jaar in een tropisch klimaat te leven op een rustiger tempo. Minder verdienen en een andere levensstandaard ben ik me bewust van maar dat lijkt me dan juist heerlijk. Ev in een hotel, cremerie, bar... Werken en als ik klaar ben, ben ik klaar.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:59

Schuur_ schreef:
Bedankt voor de tips alvast. Budget is bijgesteld tot 900 euro ongeveer en ik ben al wat tegengekomen voor eind augustus.

Bonaire is ook een optie. De reden dat ik gfaag wil gaan is omdat ik op de emigratie beurs bonaire en curaçao tegen was gekomen en graag eens een van de eolanden wil verkennen. Op dit moment heb ik een leven dat sneller dan mezelf gaat en het lijkt me heerlijk om een paar jaar in een tropisch klimaat te leven op een rustiger tempo. Minder verdienen en een andere levensstandaard ben ik me bewust van maar dat lijkt me dan juist heerlijk. Ev in een hotel, cremerie, bar... Werken en als ik klaar ben, ben ik klaar.

Als je wil ondervinden of het iets voor je is om te wonen zou ik juist in het orkaanseizoen gaan. Weet je gelijk of je daar tegen bestand bent als het eiland geteisterd wordt door overstromingen, stroomuitval en andere ongemakken.

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:40

picobello schreef:
De regenperiode is de laatste jaren erg onvoorspelbaar en er valt ook al jaren minder regen. Je kunt in die periode zeker een bui treffen maar echte regendagen komen hier bijna nooit voor. September is de aanloop naar het regenseizoen, wel behoorlijk warm.


Nou.. 'Winter' 2016/2017 was anders de natste regentijd in 15 jaar. Het eiland was toen ontzettend groen! Ik was er toen in september en januari.

Ik hoop heel hard dat ik komend najaar/winter weer die kant op kan. Erg veel zin.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:05

Schuur_ schreef:
Bedankt voor de tips alvast. Budget is bijgesteld tot 900 euro ongeveer en ik ben al wat tegengekomen voor eind augustus.

Bonaire is ook een optie. De reden dat ik gfaag wil gaan is omdat ik op de emigratie beurs bonaire en curaçao tegen was gekomen en graag eens een van de eolanden wil verkennen. Op dit moment heb ik een leven dat sneller dan mezelf gaat en het lijkt me heerlijk om een paar jaar in een tropisch klimaat te leven op een rustiger tempo. Minder verdienen en een andere levensstandaard ben ik me bewust van maar dat lijkt me dan juist heerlijk. Ev in een hotel, cremerie, bar... Werken en als ik klaar ben, ben ik klaar.


Bonaire is over het algemeen nog iets duurder qua reis en verblijf.

Maar je moet echt even proberen of de eilanden iets voor je zijn. Ik ken er ook genoeg die er niets aan vinden.

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:13

Daarom dat ik er ook graag naartoe wil :) Misschien loop ik daar en denk ik, bah echt niets voor mij. Het schrikt me ook wel af dat de lonen veel lager liggen maar het blijkbaar van levensonderhoud net zo duur is. Ik ben geen verpleegkundige en absoluut niet werkzaam in de bouw dus kom ik vaak bij generieke baantjes uit zoals barmedewerker, secretaresse (daar heb ik wel ervaring in) etc.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:28

Djilna schreef:
picobello schreef:
De regenperiode is de laatste jaren erg onvoorspelbaar en er valt ook al jaren minder regen. Je kunt in die periode zeker een bui treffen maar echte regendagen komen hier bijna nooit voor. September is de aanloop naar het regenseizoen, wel behoorlijk warm.


Nou.. 'Winter' 2016/2017 was anders de natste regentijd in 15 jaar. Het eiland was toen ontzettend groen! Ik was er toen in september en januari.

Ik hoop heel hard dat ik komend najaar/winter weer die kant op kan. Erg veel zin.


Dat komt omdat er toen in een paar dagen heel veel is gevallen. Maar dan nog heb je bijna nooit dagen achter elkaar regen. Was het maar waar, onze waterput is leeg en de natuur sterft hier en daar echt af. Er is nu sinds januari al geen regen van betekenis geweest, terwijl we nu in de Kleine Regentijd zitten.

Je kan in het najaar pech hebben met slechter weer, maar een verzopen vakantie zul je niet snel hebben hier. Tenzij je echt pech hebt en we een staartje orkaan mee pakken ;-)

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:53

Mijn vader zei idd al dat het dit jaar te droog is gebleven. Balen.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Prince
Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 06:36

elnienjo schreef:
KLM tickets zijn in februari voor 527 euro te boeken rechtstreeks op de KLM site met alleen handbagage (12 kilo) en voor 80 euro meer mag je een koffer van 23 kilo inchecken.


Heb gisteren geboekt bij de KLM, maar de bijkomende kosten vielen me wel wat tegen. Bijna 50% van de ticketkosten zelf.

Tickets zelf 516 per ticket (heen naar Aruba, terug vanaf curaçao), prima bedrag ;), vervolgens komt er nog 230 per ticket bij voor ruimbagage en stoelkeuze. En dan nemen we samen 1 koffer ruimbagage mee :'). Heb op de terugvlucht wel economy comfort genomen (dat is al 140 pp).

<3 /3 Zazou /3 <3

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:00

Ohja, KLM bedient zich sinds kort -heel koninklijk onwaardig- van dezelfde praktijken als de eerste de beste lowbudget maatschappij... Dit zou niet moeten mogen voor een maatschappij van deze standaard.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:39

Ik ga in oktober weer naar Curaçao :D eerst een week Bonaire en dan door naar Curaçao voor 5 dagen. Nu al zin in. Bonaire ben ik nog nooit geweest. We gaan er heel veel duiken.

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:26

Leuk! Duiken op Bonaire is absoluut mooier dan op Curacao!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 15:29

Ja klopt, mn vriend is er al stuk of 6 keer geweest, om te duiken haha. Dus hij weet er de weg. :D Ben benieuwd!

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 01:49

@1234 heerlijk vooruitzicht!

Whaaaa...Wij hebben vorige week een huis gekocht voor de vakantieverhuur. Worden 3 grote appartementen, met gaaf uitzicht over het Spaanse Water. Wordt vervolgd! (voor de vakantiegangers ;-) Haha)

Tevens een vakantie naar Nederland geboekt. Nooit durven dromen dat ik ooit zou kunnen zeggen naar Nederland op vakantie te gaan. Gek idee. De katten gaan weer naar superoppas en mede Bokker Picobello *\o/*

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:56

Gefeliciteerd Klaasje! Superleuk om straks weer voor jullie poezels te mogen zorgen!

Grappig, ik vind naar NL gaan geen vakantie meer...het is wel leuk natuurlijk maar vakantie gevoel geeft het niet voor mij. Hoewel het niet meer als 'thuis' voelt na al die jaren. Nederland verandert heel snel. Iets wat je niet doorhebt als je er woont maar als je om de paar jaar er komt valt dat heel erg op. Hier veranderen de dingen minder snel...

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:35

In welk opzicht vind je het snel veranderen, Picobello?

joke165
Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:09

Klaasje schreef:
@1234 heerlijk vooruitzicht!

Whaaaa...Wij hebben vorige week een huis gekocht voor de vakantieverhuur. Worden 3 grote appartementen, met gaaf uitzicht over het Spaanse Water. Wordt vervolgd! (voor de vakantiegangers ;-) Haha)

Tevens een vakantie naar Nederland geboekt. Nooit durven dromen dat ik ooit zou kunnen zeggen naar Nederland op vakantie te gaan. Gek idee. De katten gaan weer naar superoppas en mede Bokker Picobello *\o/*


Klinkt goed. Ik blijf het volgen ;-). We gaan elk jaar een paar weken naar Curaçao in de winter.

If you want a stable friendship, get a horse

SOLD Eclipse: Z2 +9, ZZ-licht +1, ZZ-zwaar +10, PSG +1 :-)
Venice: Negro x Rubinstein I, 2002, met pensioen

lilykashmir
Berichten: 7545
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 00:13

Wat leuk Klaasje! Klinkt goed zeg!

Wij wonen sinds 8 juli op Curacao voor de komende paar jaar. Mochten we nog visite krijgen en bij ons te druk worden in huis, houden we jullie wel in ons achterhoofd ;) !
Hoe doen jullie het steeds met oppas voor de dieren?

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 02:06

lilykashmir schreef:
Wat leuk Klaasje! Klinkt goed zeg!

Wij wonen sinds 8 juli op Curacao voor de komende paar jaar. Mochten we nog visite krijgen en bij ons te druk worden in huis, houden we jullie wel in ons achterhoofd ;) !
Hoe doen jullie het steeds met oppas voor de dieren?

Wat leuk, welkom op Curacao!

Wij hebben twee katten, die gaan naar Bokker Picobello (super kattenpension en rescue!)
https://www.catsonlycuracao.com/nl/

Mocht je oppas nodig hebben voor je hond(en) zou ik 'Yuka's' aanraden; https://www.facebook.com/Yukas-Dog-Serv ... 807828746/

Kunnen jullie een beetje settle'n?

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:56

Halloo!!

Lees al een tijdje mee, omdat ik graag op huwelijksreis wilde gaan.
Nu trouwen we 19 september, maar hebben we nog steeds niks geboekt :o

Vandaag echt even wat serieuzer ermee bezig geweest. En we kwamen uit op Lionsdive. We slikten alleen even vanwege de prijs. Maar het hotel leek ons geweldig! Iemand die misschien kan bevestigen of het hotel zijn prijs waard is?

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:28

iirrssjjee schreef:
Halloo!!

Lees al een tijdje mee, omdat ik graag op huwelijksreis wilde gaan.
Nu trouwen we 19 september, maar hebben we nog steeds niks geboekt :o

Vandaag echt even wat serieuzer ermee bezig geweest. En we kwamen uit op Lionsdive. We slikten alleen even vanwege de prijs. Maar het hotel leek ons geweldig! Iemand die misschien kan bevestigen of het hotel zijn prijs waard is?

Ik ben er al 4 jaar niet geweest maar het was wel mijn lievelingshotel. Wat voor soort kamer kijken jullie naar? De front beach kamers zitten echt aan het strand. Ontbijt is heerlijk daar. Enige nadeel: mambo beach kan heel druk zijn. Als je dat leuk vindt op loopafstand, dan zit je goed.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers