Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:43

Mexico is zeer zeker goed te doen. Ik reis alleen, ben blond, 27 en spreek geen spaans. Op dit moment ga ik weer richting huis, maar heb de afgelopen 2,5 week hier rondgereisd. (isla holbox, valladolid, chichen itza, bacalar, tulum en cancun).
Ik heb mij geen 1 moment onveilig gevoeld. Ook niet in het donker. Heb alles met het ov gedaan en veel lopend. Ook gewoon alleen buitenwijken in gelopen met tas met camera alles. Telefoon in mijn hand.
Echt totaal niks aan de hand! (let op dit is wel yucatan, mexico city en het noorden is totaal anders).

Dus ik zou zeker gewoon hier alleen heen gaan. Ik vond juist mensen erg behulpzaam en aardig ook al sprak ik geen spaans. Toch proberen de weg te wijzen, deuren open houde (mannen vooral) en auto's die je als voetganger voorrang geven.

Ik heb wel wat meer backpack ervaring, dus dat scheelde wel mee. Maar alleen Azië ben ik geweest. Daar vond ik het op veel plekken juist minder veilig dan Mexico.
Er is 1 momentje geweest dat ik dacht oei:
Der kwamen in het busstation 3 politieagenten binnen waarvan 2 met mitrailleur. Toen dacht ik oke wat gaat hier gebeuren.... Maar ze hadden een grote (doorzichtige) plastic zak bij zich vol geld en gingen de pinautomaat bijvullen. Daarom die agenten voor de zekerheid, want ja iedereen zag ze zitten met stapels biljetten gewoon op de grond naast zich..


*taxicchauffeur vanaf het vliegveld gaf ook aan dat je prima als vrouw alleen hier in het donker over straat kan. Zulke dingen zijn vaak wel goed om te vragen, want ze kennen hun stad door en door

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl


maylotje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:10

Michelleex schreef:
Hoe zijn de single groepsreizen bij jullie ervaren?


Ik ben naar Zuid-Afrika geweest met een singlereis en ga dit jaar naar Peru. Landen waar ik de taal niet ken en waarbij ik mij als vrouw alleen niet safe voel vind ik het ideaal. Daarbij is het ook wel even fijn dat alles geregeld wordt. Al kan ik ook gerust alleen op pad gaan. Zo heb ik ook wel eens Rhodos verkend en ben ik aan het rondkijken voor IJsland of Schotland volgend jaar.[/quote]

Ben je met Fox geweest?

Ijsland; wanneer er interesse is in dit topic voor een fotografie/wandel tour dan houd ik me aanbevolen een groepje te vormen :)[/quote]

Een reis naar ijsland voor wandelen/fotografie lijkt mij ook onwijs gaaf dus mocht ik het kunnen betalen houd ik mij ook aanbevolen. En verder ga ik weer lekker meelezen. Hihi

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:22

Thanks voor de reacties meiden!

Travel-me: kwam je tijd tekort in die 2 weken of had je ruim tijd om ook te ontspannen?

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:24

Ik heb zeker veel kunnen ontspannen, maar dat ligt uiteraard ook aan hoeveel plekken je bezoekt. Had er ook nog wel 1 meer kunnen zijn eventueel.

Ligt ook echt aan je doel. Je kan ook 2 weken op t strand van Playa gaan liggen, maar dat vind ik vreselijk..
Geef mij maar n backpack en busticket en gas! :P

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:06

Dat snap ik :))

Ik ben een beetje in dubio, Mexico in de zomer is mij denk ik wat te heet... Dus in het najaar wel een goede optie. Mijn zomeroptie is vliegen naar Tallinn en dan met het ov terug over land :+

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:26

Let wel op, Mexico heeft echt een zeewier plaag. Vooral de kust rondom Tulum, PDC, Puerto Morelos ect.
Voor ons een reden om dit jaar nu ff niet meer te gaan. Qua weer is het het jaar rond beetje even warm, misschien 's zomers iets meer regen.

https://www.facebook.com/Somos-Playa-de ... nf&__xts__[0]=68.ARB3MvkgMJAr2nXw9ZM6OxoIu_GauD_EevCoG-QyLEtBT4aGeSCOXYSDmWoyhvFIifGRWzPxpjzq7XEt4StW_eOfluF8UeQgTV2RdMbIhouG8AVQdnBsoCE7jm8zYJHXf_Bj4c_dt_JfQl7oScfNoqUrJB2oncC4_ocssFCp_ilGQQ_oX8PvLROUgnghAX2dYArHyk1rGmOFSxul2OowkmhduktFyNeGN8mZMKRVOD44hT3754kbSxBuVl6mDNUYWi3_HoquoH2g2aRGBE0HQ1AHkg0ds_Lu3YavuR5PfBskq8DcUNmy-UdQOIbyhIEBOKvVbbRbP6H6IwcX7vkF0Y80fLFaQT7X0Po5FCArc3MYa0tGBJHWlX3eXVyf5oyM-NC37npZzCL2pyQSTRn0ljMSdYDDh7EydIoiFOoIjmSCPm-L1bG27Ae2PrR40LAiFAl1Cq3SlHbZpEgG0hOrJKeUkQRKrev3Gr1T9mGzB4N2W4_zFIYg80YzEl-TuP1xz_N_kaFuZqNIfPiUrLdo07N1GpEoSDG69nXvYBurgzPiyxzo12t8JmblTMEi9n_oXEicig-xTffQtA

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:21

Hoorde inderdaad al van de plaag. Lastig... Want misschien word het erger, misschien minder. Ze hebben het namelijk al jaren...

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:33

Ja, toen wij er waren was het nog goed maar toen we vertrokken werd het al snel slechter. Het is voor toerisme echt funest, zo jammer! Maar bijv. Puerto Vallarta is ook heel mooi en geen zeewier.

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:12

Ja klopt. Tulum was erg lelijk qua stranden. Alle andere locaties niet. Dus er zijn nog meer dan genoeg leuke locaties om langs te reizen.
Qua weer: ik vond het bloedheet. Op één of andere manier kan ik slechter tegen de hitte aan die kant van de wereld. Azië kan ik veel beter tegen.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Thats_Me
Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:02

F_Orumster schreef:
Ijsland; wanneer er interesse is in dit topic voor een fotografie/wandel tour dan houd ik me aanbevolen een groepje te vormen :)


Leuk idee! Wat zou dan een mooie periode zijn om te gaan? Eens zien of dat op het werk te regelen is.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:12

Mexico heb ik 2,5 jaar geleden gedaan. Oostelijk deel icm Guatamala, Honduras en Belize. Middenklasse touringcar rijdt van hotspot naar hotspot. Eerste deel van chitchen itza naar beneden was iets van 8 uur rijden voor €24. Begonnen in Cancún en voor het einde nog wat stranddagen gereserveerd. Tulum vond ik eigenlijk niks. Playa del Carmen en cancun vond ik niks. Veel toeristen, Amerikaans etc. Dus ben gaan grotduiken.

Iemand ervaring met Hongkong in het najaar.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:51

Luxorvalkje hoeveel tijd had je voor die landen uitgetrokken?

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:59

Winged schreef:
Luxorvalkje hoeveel tijd had je voor die landen uitgetrokken?


Ik was ruim 4 weken weg. In het begin meer gereisd. Grotere afstanden en minder bezienswaardigheden.

Had de mayaroute als ‘hoofdroute’ en verder weinig gepland. Belize was meer een meepakker. Vergeleken bij Mexico is het best duur.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:52

Luxorvalkje schreef:
Iemand ervaring met Hongkong in het najaar.

Ja, 2 keer. Een keer rond halloween dus eind oktober en een ander jaar rond half december met veel kerstversiering. Beide keren erg leuke stopover. De (autovrije) eilandjes waar je met de ferry naartoe kunt zijn groen en rustig terwijl het centrum mega hectisch is, maar toch echt wel de moeite waard en als vrouw alleen voelde ik me er veilig.

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 16:59

elnienjo schreef:
Luxorvalkje schreef:
Iemand ervaring met Hongkong in het najaar.

Ja, 2 keer. Een keer rond halloween dus eind oktober en een ander jaar rond half december met veel kerstversiering. Beide keren erg leuke stopover. De (autovrije) eilandjes waar je met de ferry naartoe kunt zijn groen en rustig terwijl het centrum mega hectisch is, maar toch echt wel de moeite waard en als vrouw alleen voelde ik me er veilig.


Heb je nog tips? :)

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:13

Luxorvalkje schreef:
Heb je nog tips? :)

Kowloon (night market)
Avenue of Stars waarvandaan je elke avond om 20 uur de lasershow kunt zien aan de overkant op HK island
Op Hongkong Island naar The Peak voor het uitzicht over de skyline
Man Mo temple (HK island)
Stanley market (straatmarkt op HK island)
Lan Kwai Fong (uitgaansbuurt op HK island), was ook leuk versierd rond halloween en heeft veel terrasjes
Oceanpark (pretpark op HK island waar veel aan halloween werd gedaan)
Met de ferry naar Lamma Island (autovrij eilandje wat je te voet kunt rondwandelen en waar je seafood kan eten wat net uit zee komt)
Met de ferry naar Cheung Chau, ook een rustig eilandje
Lantau Island (waar ook het vliegveld is) daar heb je ook de Tian Tan boeddha midden tussen de groene heuvels
En als je er langer verblijft kun je ook in 1 dag op en neer naar Macao met de snelboot die ongeveer 2 uur enkele reis heeft. Vond ik ook leuk om te doen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:24

En een echte hightea in The Peninsula!

DideH
Berichten: 6987
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:12

Leuke ideeën komen hier weer allemaal voorbij!
Ik was eigenlijk dit jaar ook weer aan het kijken naar loners holidays. Wilde een roadtrip gaan doen door noord italië, noord spanje en zuid frankrijk, maar was heel erg aan het twijfelen of zoiets eigenlijk wel alleen te zou zijn zou. Heb een leaseauto van mijn werk, dus qua benzine kost het me niets :o Maakte me vooral druk om het vele rijden achter elkaar. Heeft een van jullie dat ooit gedaan?

Toeval wil nu dat een vriendin haar relatie is uitgegaan pas geleden en dat zij nu met mij meegaat voor diezelfde trip. Dus nu is dat geen probleem meer, maar vraag me het vooral af voor de toekomst, mocht zo'n tripje me wel bevallen. Ben nu gewend om eigenlijk altijd te vliegen..

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:35

DideH schreef:
Leuke ideeën komen hier weer allemaal voorbij!
Ik was eigenlijk dit jaar ook weer aan het kijken naar loners holidays. Wilde een roadtrip gaan doen door noord italië, noord spanje en zuid frankrijk, maar was heel erg aan het twijfelen of zoiets eigenlijk wel alleen te zou zijn zou. Heb een leaseauto van mijn werk, dus qua benzine kost het me niets :o Maakte me vooral druk om het vele rijden achter elkaar. Heeft een van jullie dat ooit gedaan?

Toeval wil nu dat een vriendin haar relatie is uitgegaan pas geleden en dat zij nu met mij meegaat voor diezelfde trip. Dus nu is dat geen probleem meer, maar vraag me het vooral af voor de toekomst, mocht zo'n tripje me wel bevallen. Ben nu gewend om eigenlijk altijd te vliegen..

In Canada en de USA heb ik roadtrips gemaakt waar ik tussen de 6500 en 8500 km heb gereden in mn uppie. Dus qua afstand zou ik er geen probleem mee hebben. Al vind ik het in West Europa wel vermoeiender rijden wegens de drukte.

DideH
Berichten: 6987
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:44

elnienjo schreef:
DideH schreef:
Leuke ideeën komen hier weer allemaal voorbij!
Ik was eigenlijk dit jaar ook weer aan het kijken naar loners holidays. Wilde een roadtrip gaan doen door noord italië, noord spanje en zuid frankrijk, maar was heel erg aan het twijfelen of zoiets eigenlijk wel alleen te zou zijn zou. Heb een leaseauto van mijn werk, dus qua benzine kost het me niets :o Maakte me vooral druk om het vele rijden achter elkaar. Heeft een van jullie dat ooit gedaan?

Toeval wil nu dat een vriendin haar relatie is uitgegaan pas geleden en dat zij nu met mij meegaat voor diezelfde trip. Dus nu is dat geen probleem meer, maar vraag me het vooral af voor de toekomst, mocht zo'n tripje me wel bevallen. Ben nu gewend om eigenlijk altijd te vliegen..

In Canada en de USA heb ik roadtrips gemaakt waar ik tussen de 6500 en 8500 km heb gereden in mn uppie. Dus qua afstand zou ik er geen probleem mee hebben. Al vind ik het in West Europa wel vermoeiender rijden wegens de drukte.


Ah tof zeg! Hoelang heb je daarvoor uit getrokken?

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:49

DideH schreef:
Ah tof zeg! Hoelang heb je daarvoor uit getrokken?

Tussen de 3,5 en 4,5 week per keer (inclusief de vliegdagen)

DideH
Berichten: 6987
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:14

elnienjo schreef:
DideH schreef:
Ah tof zeg! Hoelang heb je daarvoor uit getrokken?

Tussen de 3,5 en 4,5 week per keer (inclusief de vliegdagen)


Ah dat is prima te doen lijkt me, dat is gemiddeld per week net iets meer dan wat ik voor werk doe :)
Hoe waren amerika en canada om alleen doorheen te reizen?

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:47

DideH schreef:
Ah dat is prima te doen lijkt me, dat is gemiddeld per week net iets meer dan wat ik voor werk doe :)
Hoe waren amerika en canada om alleen doorheen te reizen?

Helemaal geweldig! De cultuur vind ik zo fijn en de oneindige afwisselende natuur. En als bonus voor paardenliefhebbers ranches en rodeos. Ik heb zelfs blijvende vriendschap overgehouden en daar bij een latere reis een paar dagen mogen logeren en Halloween vieren.

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:01

Ik reis nu door Amerika en dat zou je prima alleen kunnen doen, heb me behalve in LA savonds nergens onveilig gevoeld. Maar ik zou dan persoonlijk deze afstanden niet alleen willen rijden, vind het best vermoeiend. En de hikes die we maken doe ik liever ook niet alleen (er is geen bereik in de parken dus 911 bellen lukt niet). Heb jij dat wel gedaan elnienjo? :)


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:18

x_spekkie_x schreef:
Ik reis nu door Amerika en dat zou je prima alleen kunnen doen, heb me behalve in LA savonds nergens onveilig gevoeld. Maar ik zou dan persoonlijk deze afstanden niet alleen willen rijden, vind het best vermoeiend. En de hikes die we maken doe ik liever ook niet alleen (er is geen bereik in de parken dus 911 bellen lukt niet). Heb jij dat wel gedaan elnienjo? :)

Alleen rijden wel en ik vind dat in 't geheel niet vermoeiend. Heerlijke wegen juist in de USA, niet druk, alleen maar natuur om je heen. Rondom grote steden is het wel hectischer en minder prettig rijden, maar ik ga vooral voor de natuur.

Grote hikes heb ik niet gemaakt. Daar ligt mijn interesse niet zo. In Yellowstone heb ik wel gewoon de loop gewandeld van ca 5 km (grotendeels over boardwalks) naar de Morning Glory en langs diverse geysers, maar zomaar de wildernis in en dan ook nog klimmen en klauteren dat is niet aan mij besteed. Alhoewel ik bij Arches wel een behoorlijke tour heb gewandeld trouwens, misschien wel 10 km ofzo. Toen was ik al te ver dat ik dacht dat terugkeren minstens zolang zou duren. Je komt altijd genoeg andere toeristische wandelaars tegen als je niet extreem gaat hiken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Barramundi, Bo_Y, Bytespider, Colien, DexterM, DieL_Zor, Emmaa_92, fohadie, Iloveiswan, Ineke2, Just_Natural, kwii, Lestria, lukka63, merrylegs, Noukie en 84 bezoekers