Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 14:29

Hoi!

Ik ga een weekend weg met Ryanair. Nu is daar natuurlijk een handbagage beleid. Eerst dachten we, dit moet dan maar voor een keer. Echter, nu waren we nog eens aan het passen en meten is is de tas toch wel heel klein. :') Stel, je wil daar wat kopen dan kun je het amper mee terug nemen. Nu waren we aan het kijken naar een extra koffertje, bijvoorbeeld 1. Hebben jullie dit wel eens gedaan met Ryanair? Of zijn jullie wel alleen met handbagage het weekend doorgekomen?
Op zich is het niet erg om zo min mogelijk mee te nemen alleen zelfs dan is je tasje echt vol.
We gaan pas over een aantal weken dus wel even de tijd om na te denken wat we willen.
Hebben alleen nog nooit met Ryanair gevlogen, zijn ze heel streng met de afmetingen van de tassen? Dus doen ze echt moeilijk over 1/2 cm?

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.



LoveBodin
Berichten: 4335
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:31

Gewoon weinig meenemen.
Wij zijn een keer een weekje met oud&nieuw in Krakow geweest, met enkel mini-handbage (whizzair). Het is lastig en je kan niet alles meenemen wat je wil, maar het ging best prima eigenlijk.
En ruimte overlaten in je handbage is altijd handig.

En het ligt er echt aan of ze moeilijk doen. De ene keer wel, de andere keer niet.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:32

Mijn ervaring is dat ze echt moeilijk doen, maar dat kan ook gewoon de persoon zijn die je treft. Je kunt geluk of pech hebben.
Er zijn altijd wel een paar medewerkers die zich strenger of juist minder streng aan de regels houden dan hun collega’s.
Ik zou het risico niet willen lopen dat je op het vliegveld nog bagage moet bijbetalen want dat is erg kostbaar, dan kun je toch beter thuis alvast bijboeken.
Waar ga je naartoe en voor hoe lang?
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 15-06-19 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:33

Je hebt het over een “tasje”. Wat voor tas heb je? Kan je niet beter zo’n handbagage koffertje kopen en meenemen? Daar kan ik “makkelijk” 5 dagen mee naar een stad (afgelopen week naar Spanje geweest).

Sowieso wel een tip: er is kans dat doordat veel mensen tegenwoordig met allemaal handbagage reizen je koffertje alsnog in het ruim moet. Dat hoor je dan bij het inchecken of bij de gate van het vliegtuig. Het is handig om een tasje met de belangrijkste spulletjes (die je ook in het vliegtuig bij je wil hebben) mee te nemen (die je of uit je koffer haalt als die naar het ruim moet of erin doet als je koffer toch mee mag het vliegtuig in, want je mag maar 1 stuk handbagage mee. Dus geen koffertje én tas, behalve als je koffertje dus toch in het ruim meegaat).

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:33

Wat voor een tas heb je mee dat handbagage voor een weekend niet past ? Ik heb zo'n handbagagekoffers en daar past genoeg in voor 4 dagen

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:35

Sommige handbagagekoffers zijn ook te groot, wij hebben er twee die net een paar cm schelen en de grootste die mag toch echt niet mee als handbagage, die past niet in de “bak” die bij de gate staat.

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 14:36

Denise_Storm schreef:
Je hebt het over een “tasje”. Wat voor tas heb je? Kan je niet beter zo’n handbagage koffertje kopen en meenemen? Daar kan ik “makkelijk” 5 dagen mee naar een stad (afgelopen week naar Spanje geweest).

Sowieso wel een tip: er is kans dat doordat veel mensen tegenwoordig met allemaal handbagage reizen je koffertje alsnog in het ruim moet. Dat hoor je dan bij het inchecken of bij de gate van het vliegtuig. Het is handig om een tasje met de belangrijkste spulletjes (die je ook in het vliegtuig bij je wil hebben) mee te nemen (die je of uit je koffer haalt als die naar het ruim moet of erin doet als je koffer toch mee mag het vliegtuig in, want je mag maar 1 stuk handbagage mee. Dus geen koffertje én tas, behalve als je koffertje dus toch in het ruim meegaat).


Je mag met handbagage 1 stuk meenemen: 40x25x20. Dit zit bij ons ticket in. Je moet apart betalen voor 1 koffertje in het vliegtuig. Dit hadden we eerst niet gedaan omdat dit vrij prijzig werd. Dus het is echt een stuk minder dan een koffertje. Anders hadden we dat makkelijk kunnen redden. Nu twijfelen we haha. Misschien willen we toch nog een extra koffertje meenemen dat we die toch extra bij betalen. Hier zat even de twijfel of het echt nodig zou zijn. Gaat om 3/4 dagen incl reizen.

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 14:40

watchthesky schreef:
Sommige handbagagekoffers zijn ook te groot, wij hebben er twee die net een paar cm schelen en de grootste die mag toch echt niet mee als handbagage, die past niet in de “bak” die bij de gate staat.


Mag maximaal 40x25x20 en 10 kilo. Echt een handtas haast :')

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:41

Met weekendjes weg doe ik in t vliegtuig een lange broek aan en een T-shirt met een vest/ jas.

Is het warm op bestemming dan neem ik 2 korte broeken mee, en 3 shirts. Ondergoed en sokken. Tandenborstel, haarborstel mee en de rest koop ik daar.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:42

Je mag bij Ryan Air een tas van 40x20x25 meenemen aan boord. Dat is niet echt groot. Wil je een trolley meenemen aan boord, dan moet je betalen. Ryan Air doet regelmatig heel moeilijk over een paar centimeter meer.

Paardenverstand is dat wat een paard weerhoudt op mensen te wedden

xSannee
Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:44

Ik heb bij Ryanair toen wel een koffertje bijgeboekt toen we een week weg gingen. Dat paste bij ons ook echt niet in dat kleine tasje wat mee mag.

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 14:45

Lien2 schreef:
Je mag bij Ryan Air een tas van 40x20x25 meenemen aan boord. Dat is niet echt groot. Wil je een trolley meenemen aan boord, dan moet je betalen. Ryan Air doet regelmatig heel moeilijk over een paar centimeter meer.


Ik heb een tas die binnen de maten valt maar dit is zo der inhoud. Met inhoud wordt de tas natuurlijk gevulder en boller. Dan komt hij dus wel iets buiten de maten. Dan is dat zeker ook te groot of niet? Of mag dat wel zolang je “lege” tas maar binnen de afmetingen past?

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:51

Gewoon incheckbagage bijboeken. Ik vlieg dan wel niet met Ryanair maar met Transavia, maar niets zo vervelend als al die mensen die die kleine koffertjes in de bagagebakken proberen te proppen. Ik las dat Ryanair daar in elk geval mee afgerekend heeft door enkel kleine tasjes toe te staan. Als je die normale handbagage waar je je camera en laptop in kwijt kunt, combineert met 'n ingecheckte reistas/koffer dan kun je zorgeloos op reis.

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:52

harriehoef schreef:
Lien2 schreef:
Je mag bij Ryan Air een tas van 40x20x25 meenemen aan boord. Dat is niet echt groot. Wil je een trolley meenemen aan boord, dan moet je betalen. Ryan Air doet regelmatig heel moeilijk over een paar centimeter meer.


Ik heb een tas die binnen de maten valt maar dit is zo der inhoud. Met inhoud wordt de tas natuurlijk gevulder en boller. Dan komt hij dus wel iets buiten de maten. Dan is dat zeker ook te groot of niet? Of mag dat wel zolang je “lege” tas maar binnen de afmetingen past?


Hij moet gevuld binnen de afmetingen vallen

Paardenverstand is dat wat een paard weerhoudt op mensen te wedden

lyanne_sanne
Berichten: 702
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:59

Je kunt met 3/4 dagen echt prima doen met een kleine hand bagage koffer. Als je dan nog een mini tasje neemt voor alleen je paspoort, dan hoef je die niet steeds op te zoeken. Zolang je mini tasje nog in je kleine koffer past, is het allemaal prima.
Ik heb de ervaring dat de afmetingen van de koffer altijd voldoen als je zoekt naar een hand bagage trolley. Met 4 dagen kleding erin proppen kom ik niet eens aan de maximale 10 kg. En heel eerlijk, dat is ook nog nooit gecheckt bij mij. Dus ook al zou je er iets overheen zitten (Wat ik echt knap zou vinden), dan nog heb je dikke kans dat ze het niet eens merken.

Edit; zie dat Ryanair andere afmetingen gebruikt dan de andere vliegmaatschappijen. In dat geval zou ik ook een kleine koffer bij boeken

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:02

Hoezo zou je dan in de kosten lopen? Ik vlieg regelmatig met die maatschappij, voor 10/15 euro extra stap je in met prioriteit én je mag 2 stuks handbagage meenemen. Standaard reiskoffer en een rugzak. Ze hebben inderdaad de naam streng te zijn, ik krijg echt nooit een controle en zie ze die ook niet uitvoeren.

Voor die paar euro zou ik het er dus niet op gokken. Overigens is zo'n koffertje voldoende, ik kon er 3 weken uit leven :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 15:06

Ailill schreef:
Hoezo zou je dan in de kosten lopen? Ik vlieg regelmatig met die maatschappij, voor 10/15 euro extra stap je in met prioriteit én je mag 2 stuks handbagage meenemen. Standaard reiskoffer en een rugzak. Ze hebben inderdaad de naam streng te zijn, ik krijg echt nooit een controle en zie ze die ook niet uitvoeren.

Voor die paar euro zou ik het er dus niet op gokken. Overigens is zo'n koffertje voldoende, ik kon er 3 weken uit leven :')


Op het moment dat de tickets zijn geboekt heb en we hier zeker naar gekeken. Dit was echter wel een stuk duurder toen. Nu zitten we dus we te denken om 1 koffertje bij te boeken, daar gaan we het sowieso wel mee redden. Hoeven ook niet veel mee zoals je zegt.
Neem aan dat 1 koffer bijboeken ook mogelijk is? Heb nog nooit met deze maatschappij gevlogen, vandaar. :+

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:08

Even gekopieerd van internet bij ryan air, vanaf april dit jaar gelden er andere regels mbt handbagage. Vroeger mocht je idd een handbagage rolkoffer meenemen maar dat mag dus nu niet meer. Enkel een klein tasje.

"Met een normaal ticket mag je alleen een kleine tas van 40 cm x 20 cm x 25 cm mee als handbagage meenemen. Deze moet onder je stoel passen. Wil je een rolkoffer of (grote) rugzak meenemen, dan moet dat tegen betaling. Het maximale formaat is dan 55 cm x 40 cm x 20 cm en het gewicht maximaal 10 kilo"

Mij lukt het niet om spullen voor 3/4 dagen in zo'n klein tasje te proppen, maar ik reis liever ook niet met RyanAir vanwege dit soort fratsen, "goedkoop" ticket maar zodra je iets wilt meenemen betaal je penning zestien. Dan maar liever een iets duurder ticket maar geen gedoe. ;)

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Anoniem

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:09

Mensen worden gewoon gierig. Vliegen met alleen handbagage is gewoon bedoeld zodat mensen die niet heel veel nodig hebben dat in een rugzakje kunnen proppen en gewoon kunnen gaan, maar de halve wereld propt ondertussen zn halve huisraad in zo'n handbagagekoffertje en ja, dan houdt het op een gegeven moment een keer op.

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 15:10

Kobus17 schreef:
Even gekopieerd van internet bij ryan air, vanaf april dit jaar gelden er andere regels mbt handbagage. Vroeger mocht je idd een handbagage rolkoffer meenemen maar dat mag dus nu niet meer. Enkel een klein tasje.

"Met een normaal ticket mag je alleen een kleine tas van 40 cm x 20 cm x 25 cm mee als handbagage meenemen. Deze moet onder je stoel passen. Wil je een rolkoffer of (grote) rugzak meenemen, dan moet dat tegen betaling. Het maximale formaat is dan 55 cm x 40 cm x 20 cm en het gewicht maximaal 10 kilo"

Mij lukt het niet om spullen voor 3/4 dagen in zo'n klein tasje te proppen, maar ik reis liever ook niet met RyanAir vanwege dit soort fratsen, "goedkoop" ticket maar zodra je iets wilt meenemen betaal je penning zestien. Dan maar liever een iets duurder ticket maar geen gedoe. ;)


Dat is zeker waar. Heb ook nog nooit met deze maatschappij gevlogen. Alleen was dit eigenlijk een van de weinige opties. :')
Ach, ik lees hier nu wat ervaringen en dat is wel fijn. Het loopt ook wel los, was wel even nieuwsgierig hoe andere bokkers dit aanpakken.

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:14

Ik herken het, vorig jaar konden we allleen met RyanAir naar Brindisi, Italië er komen, liever met een andere maatschappij maar dan was ik ipv 3uur, ruim 6 uur onderweg dat was voor ons geen optie. Maar als ik het kan ontwijken dan doe ik dat. :D

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:16

Ik heb in april nog met Ryanair gevlogen en zonder bijbetaling de handbagage koffer mee kunnen nemen. Welliswaar in t ruim, maar hoefde er niet voor te betalen. Voor 3/4 dagen hoef je ook echt niet zo veel mee te nemen. Je kan van de voren het weer checken en daarop pas je je aan

Sweetgirl1
Berichten: 4511
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:19

K vlieg donderdag naar italie met deze maatschapij. K heb gewoon een kleine koffer tot 10 kg en een hand tas die mee kan het vliegtuig in en er staat dat het dan onder de stoel moet passen ofzo

Rust Zacht Anouk, 2 Januari 2012
Rust Zacht Natasja, 22 April 2014
Rust Zacht Roxy, 30 Juli 2015

Celiien
Berichten: 13248
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:22

Geloof me, dit is niet alleen ryan air. Alle maatschappijen gaan hier naartoe. Komt door t gestouw in de cabines om alle koffertjes maar erin te krijgen, en het gehuil als mensen hem alsnog in het ruim kwijt moeten als het niet past. Heb mensen soms echt heel boos zien worden :n

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:33

Dat ze een eind hebben gemaakt aan de handbage koffers is wel jammer,alleen al omdat je niet op de band moet wachten of je koffer aub langs wil komen.Maar ik begrijp het wel,het is idd een gezeur van mensen die te veel mee wilde nemen.
Als wij nu zouden gaan denk ik dat ik gewoon 1 grote koffer meeneem,hebben we vaker gedaan voor 2 personen en dan sleep ik nog het 1 en ander heen en weer mee heb ik ruimte zat.Ik heb familie in buitenland en wij reizen bijna altijd met ryanair heen en weer ,tot nu toe nooit geen problemen gehad,zelfs veel hulp omdat we wegens overlijden de datum van een ticket moesten veranderen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers