Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lante
Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:18

Mooi paard Harvey!
Doña is ook vlot, maar goudeerlijk. Ik herken dat ook in de meeste van jullie verhalen.
En die van jou is flink veranderd inderdaad xJolien!

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard


xJolien
Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:31

Ah jammer dat je niet dichterbij zit Keeyzie! Anders was je welkom geweest <3

MightyJoe, ik denk dat het een typische laatbloeier is. In combinatie met een slechte start (slecht voer, slechte verzorging, weinig tot geen beweging voordat ik hem kocht). Hij was echt heel ielig en onbespierd. Hij is eigenlijk niet meer te herkennen. Qua uiterlijk en bouw is ie veel barokker geworden. Gelukkig maar , haha.

Ik denk dat ie rond de 1,63 zit. Maar is een wilde gok, heb hem nog nooit opgemeten :')

Sommige strijden zijn er om gestreden te worden, maar sommige strijden kunnen niet gewonnen worden. Maar blijf vechten, met niets doen verlies je altijd.
Achter iedere traan die ik om je laat, schuilt een glimlach van mooie herinneringen. Dag lieve Lot, ik mis je. 25-01-2016

Elisa2
Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 07:26

Die is inderdaad enorm veranderd Jolien.

Prachtige paarden komen er voorbij trouwens.

Azmay, komt wel weer toch..beetje vakantie vind ze vast niet erg.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

_Zsazsa_
Berichten: 4479
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:23

Wat was ie schraal Jolien :(:) hij ziet er nu heel gaaf uit!
Azmay, is ze wel braaf met rijden? Ze is nog niet zo lang ohz toch?


Maar des te mooier is het te zien hoe ze opbloeien toch Jolien?
Marques begon ook zo:

[ img ]

Vandaag eerste les van Noor Tanger gehad, erg leuk en leerzaam! Hij deed het super, zo kort ohz en dan al mee daarheen.

[ img ]

Jenara
Berichten: 1532
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:07

Gaat goed hier met iedereen!!

Zsazsa, Marques is ook al zo licht voor zijn jonge leeftijd! Mooi dier is het toch, en fijn dat het zo goed gaat nu!

Jolien, Dat is wel een enorme verandering, zo'n mager dingetje dat hij was, maakt me erg benieuwd naar Jenara haar ontwikkeling! Wat je zegt over dat karakter herken ik ook wel, Jenara kan vreselijk protesteren en zich druk maken, maar ze doet nooit "gemeen" of werkelijk iets om je eraf te krijgen of je te raken ofzo.

Harvey, ook zo'n mooi paard! En dat ziet er wel super uit voor zo'n 5e keer rijden!

Neile, aww, wat balen als er zo telkens iets is, zeker als je dan al alle voorzorgsmaatregelen probeert te nemen! Kan begrijpen dat je even flink vloekt :p Maar ze worden er niet minder lief door .. ;)

Lumkea, helemaal in het begin heeft Jenara ook een paar keer gesteigerd, maar dan begreep ik haar echt nog niet. Het is nu al veel beter, we zijn er nog niet, maar ik heb het gevoel dat er wel een wederzijds respect is ontstaan en sindsdien blijft ze braaf, ook al is ze vreselijk koppig :p Maar mijn lesgeefster zei het ook al, dametje met heel wat karakter hier ook inderdaad :+

Ik heb Jenara haar manen geknipt vorige week :+ ze werden wat dunnetjes op de uiteinden en knoopten makkelijk en het was er erg warm onder, dus ik vond het wel een mooi moment. Vroeg me al een tijdje af hoe ze met een korte coupe zou staan. Het is de allereerste keer in mijn leven dat ik dit doe, dus vind het resultaat best aanvaardbaar :p

Voor:

[ img ]

Na:

[ img ]

Ik probeer dit weekend nog betere foto's te maken of nog eens te filmen :)
We hebben deze week een keer flink door de piste gedraafd, met wat hulp van een longeerzweeppersoon in het midden, maar ze liep mooi door en de hoek gaat steeds beter :) Ze is er nog 1x echt geschrokken, maakte een draai van 90° en hield het dan alweer voor bekeken :p

Denken jullie trouwens dat het kan dat ze niet wil draven zonder "hulp" omdat ze het nog moeilijk vindt qua evenwicht en balans? Dat gevoel heb ik wat, dat ze het liever niet doet omdat het nog moeilijk is.
Daarom nu net veel rechte stukken vooruit draven zodat ze haar balans en evenwicht leert vinden.

fluffyfox
Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:02

Jenara schreef:
Gaat goed hier met iedereen!!

Zsazsa, Marques is ook al zo licht voor zijn jonge leeftijd! Mooi dier is het toch, en fijn dat het zo goed gaat nu!

Jolien, Dat is wel een enorme verandering, zo'n mager dingetje dat hij was, maakt me erg benieuwd naar Jenara haar ontwikkeling! Wat je zegt over dat karakter herken ik ook wel, Jenara kan vreselijk protesteren en zich druk maken, maar ze doet nooit "gemeen" of werkelijk iets om je eraf te krijgen of je te raken ofzo.

Harvey, ook zo'n mooi paard! En dat ziet er wel super uit voor zo'n 5e keer rijden!

Neile, aww, wat balen als er zo telkens iets is, zeker als je dan al alle voorzorgsmaatregelen probeert te nemen! Kan begrijpen dat je even flink vloekt :p Maar ze worden er niet minder lief door .. ;)

Lumkea, helemaal in het begin heeft Jenara ook een paar keer gesteigerd, maar dan begreep ik haar echt nog niet. Het is nu al veel beter, we zijn er nog niet, maar ik heb het gevoel dat er wel een wederzijds respect is ontstaan en sindsdien blijft ze braaf, ook al is ze vreselijk koppig :p Maar mijn lesgeefster zei het ook al, dametje met heel wat karakter hier ook inderdaad :+

Ik heb Jenara haar manen geknipt vorige week :+ ze werden wat dunnetjes op de uiteinden en knoopten makkelijk en het was er erg warm onder, dus ik vond het wel een mooi moment. Vroeg me al een tijdje af hoe ze met een korte coupe zou staan. Het is de allereerste keer in mijn leven dat ik dit doe, dus vind het resultaat best aanvaardbaar :p

Voor:

[ [url=m/V1QMra.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:

[ [url=m/QK42fP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik probeer dit weekend nog betere foto's te maken of nog eens te filmen :)
We hebben deze week een keer flink door de piste gedraafd, met wat hulp van een longeerzweeppersoon in het midden, maar ze liep mooi door en de hoek gaat steeds beter :) Ze is er nog 1x echt geschrokken, maakte een draai van 90° en hield het dan alweer voor bekeken :p

Denken jullie trouwens dat het kan dat ze niet wil draven zonder "hulp" omdat ze het nog moeilijk vindt qua evenwicht en balans? Dat gevoel heb ik wat, dat ze het liever niet doet omdat het nog moeilijk is.
Daarom nu net veel rechte stukken vooruit draven zodat ze haar balans en evenwicht leert vinden.


Ik merkte dit ook met Ami. Van de week voor het eerst stukje gedraafd. (2x 10 meter oid) Dat gaat een beetje in slomo nu. Maar hij snapt de vraag. Raakt er niet van in paniek en we doen het helemaal met zijn 2en en dat is wel machtig stoer!!
Ik hoop er zondag weer een keer op te kunnen en wie weet dan echt wel halve bak oid.
We gaan het zien

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Jenara
Berichten: 1532
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:53

fluffyfox schreef:
Ik merkte dit ook met Ami. Van de week voor het eerst stukje gedraafd. (2x 10 meter oid) Dat gaat een beetje in slomo nu. Maar hij snapt de vraag. Raakt er niet van in paniek en we doen het helemaal met zijn 2en en dat is wel machtig stoer!!
Ik hoop er zondag weer een keer op te kunnen en wie weet dan echt wel halve bak oid.
We gaan het zien


Wooh, klinkt geweldig!! Heb je nog er nog op gezeten zondag? :D
Ik heb zondag ook nog eens gereden en we maken echt wel vooruitgang :)
Vanwege dat protest bij het aandraven hebben we daar wat op gewerkt, ik vroeg draf, ging ze in protest
of luisterde ze niet, dan kwam mijn vriendin wat helpen met de longeerzweep en dan ging ze uiteraard wel flink :) En dit net zo lang herhaald tot de zweep niet meer nodig was :)
Morgen weer terug en benieuwd of ze het onthouden heeft :p

_Zsazsa_
Berichten: 4479
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:00

Fijn Jenara! Had jij nu al ook al een ander zadel?

Die van mij staakte ook wat met aandraven en voorwaarts gaan maar dat lag echt aan het zadel.
Vandaag is Sella geweest en die kon bevestigen dat mijn zadel hem niet fijn paste ondanks op het oog er niet veel mis mee leek te zijn. Met zijn zadels was het gedrag veel minder/weg. Heb echt een heel mooi bruin zadel samen laten stellen, Nu 7/8 weken wachten maar ik heb een fijn leenzadel gekregen. Ben dat geklooi zo beu met zadels, hoop echt vanaf nu daar klaar mee te zijn.

Jenara
Berichten: 1532
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:28

_Zsazsa_ schreef:
Fijn Jenara! Had jij nu al ook al een ander zadel?

Die van mij staakte ook wat met aandraven en voorwaarts gaan maar dat lag echt aan het zadel.
Vandaag is Sella geweest en die kon bevestigen dat mijn zadel hem niet fijn paste ondanks op het oog er niet veel mis mee leek te zijn. Met zijn zadels was het gedrag veel minder/weg. Heb echt een heel mooi bruin zadel samen laten stellen, Nu 7/8 weken wachten maar ik heb een fijn leenzadel gekregen. Ben dat geklooi zo beu met zadels, hoop echt vanaf nu daar klaar mee te zijn.


Ja hoor, ik heb een zadel van de zadelpasser kunnen overnemen dat hij dan meteen helemaal heeft aangepast.
Nu bedenk ik me wel dat ze zonder zadel wel zonder probleem aandraafde en met mijn vorige zadel ook ...
Ga het toch nog eens bekijken! Misschien als test ook nog eens eventjes zonder zadel kijken wat ze doet.
Ik hoop wel echt dat het niet aan het zadel ligt, heb het net 2 weken terug na het het lang kwijt geweest te zijn.

fluffyfox
Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:34

Sorry. Even weinig online.
Zondag is een vriendin die voorheen zadelpasser was langs geweest. Ik heb een laurische zadel. Op maat voor mijn vorige pony maar Amigable lijkt het eigenlijk best aardig te kunnen hebben gelukkig. dus toch even de bevestiging nodig want ik wil hem geen schade toe doen ermee. Ze was het met mij eens. Zadel ligt absoluut niet slecht. Maar voor eigenlijk iets te krap bij de kamer. Alleen nu aanpassen heeft geen zin omdat hij nog enorm zal gaan veranderen. Dus nu een schoft padje van pro lite om de druk voor wat te verdelen. Dan komt in November mijn zadelpasser uit Engeland over en kan hij gaan kijken wat er nodig is om goed passend te maken voor lange termijn.
Maandag er wel weer op. Idd paar keer wat langer gedraafd. Hij draagt keurig aan op stem en ook terug doet hij volgens afspraak op Mn speciale fluitje.
Hoe voelt mega zwabberig in de draf maar ik had niet anders verwacht.
Gisteren flink aan het werk geweest met cavaletti’s en een sprongetje. Dus vandaag even de eventuele spierpijn eruit draven aan de lijn.
Morgen krijgt hij weer een guasha behandeling.
Ik film het rijden steeds. Maar moet even zien hoe ik dat van Mn camera over krijg naar hier. Want aan die stills hebben we niks hier. Hahaha

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

_Zsazsa_
Berichten: 4479
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:29

Wat voor zadel is dat Fluffyfox? Nog nooit van gehoord! Er is ook zo ontzettend veel keus!

@Jenara, is ze misschien al qua vet wat aangekomen op de rug? Dat doet de ligging ook al wat veranderen. In mijn ogen zijn Pre’s geweldig in het aangeven van problemen.

Mijn vorige zadel lag optisch ook echt niet slecht maar man man wat een verschil vanmorgen met rijden. Leek wel een ander paard. Voorwaarts, wakker en 15 min langer gereden dan normaal omdat hij bleef lopen. Alle problemen in 1x weg. En dit met een leenzadel.. Kan nu al helemaal niet wachten op mijn eigen zadel. Bizar..

Voert er hier iemand trouwens Vitalbix Active? En zoja reageert je paard er goed op?

Jenara
Berichten: 1532
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:25

Ja ze is zeker aangekomen, ik vind ook dat ze wel volop aan het veranderen is. Nu is het natuurlijk geen lolletje om dan elke 2 maanden dat zadel te moeten laten aanpassen, dus hoe zou ik dat kunnen oplossen? Als ze volgroeid is wil ik gerust de investering maken in een zadel op maat, maar dat lijkt me nu zo gek als ze nog volop verandert en ik heb er ook niet echt het budget voor..

fluffyfox
Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:32

Zsazsa. Dat is een maat zadel van Andy Foster.
Franse kussens en voor mij dressuur. Geen id eigenlijk of hij ook spring gericht maakt. Denk het wel op aanvraag.
Prachtige zadels. Maakte altijd de grap dat als er een nieuw paard zou komen die bij het zadel moest passen. Hihi. Lijkt wel te kloppen nu hahaha.

Jenara. Ook kijken voor een prolite pad. Die kan je zelf aanpassen.
Zijn erg fijn in gebruik en relatief goedkoop. In ieder geval goedkoper dan je zadel elke paar weken laten doen ;)

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

_Zsazsa_
Berichten: 4479
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:30

Jenara, heb je geen stalgenootjes met verstand van zadels? Die even kan mee kijken?
Zadels worden al gauw te krap als ze wat meer vlees op de rug krijgen. Dat kun je dan ook weer niet corrigeren met bontje of pad als je zadel te krap is. Wordt ie alleen maar krapper. Als ie wat te ruim is wel. Heb je geen foto’s voor ons? Een nieuw zadel is Indd een flinke investering, maar gelukkig kunnen een hoop merken je zadel wel flink aanpassen als je paard groeit.

@Fluffyfox, klinkt wel fijn, vooral als ze je zadel nog kunnen aanpassen!

Jenara
Berichten: 1532
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:34

@Fluffyfox, thanks voor de tip! Ga ik zeker eens naar kijken :)

@Zsazsa, mijn stalgenoten nog minder dan ik, mijn lesgeefster heeft me wel eens een snelcursus gegeven en het lijkt echt wel ok te liggen. En ja dat aanpassen ... mijn zadel is net 2 weken terug van de zadelpasser, financieel wel echt niet grappig als het elke 3-4 weken terug moet, eender welk zadel het is dan, zeker als ik het dan telkens een week of 2 kwijt ben, kan ik ook weer niet verder ...
Als ik volgende keer ga, zal ik wat foto's nemen, heb sinds ik het zadel terug heb geen foto's meer genomen.

Lumkea
Berichten: 124
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:42

Ik blijf hier ook met zadeltroubles zitten! Eind deze maand komen ze om een Sella aan te meten maar om de tijd te overbruggen heb ik een bredere massimo kunnen overnemen van een stalgenoot. Nu ligt deze goed (visueel) maar nu nam ik deze er af en zag ik deze zweetafdruk:
[ img ]

Waar ik dan weer helemaal niet zo gelukkig mee was

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:59

Jenara, misschien toch even zonder zadel om te kijken of dat wel problemen oplevert. Dan lijkt het me vrij duidelijk!

Hier komt ook binnenkort de zadelmaker. Ik heb nu thuis drie keer op die van mij gezeten! Hij is zo enorm braaf. Echt niet normaal :D. Gelukkig heb ik nu een zadel te leen. Die ligt voor nu even goed. Ik wil toch even een maandje doorrijden zodat ik daarna een zadel wel goed kan testen voordat ik hem besluit te kopen.

Toch blij dat ik hem naar een stal heb gebracht om hem zadelmak te maken die ook grondwerk doet. Hij was zo enorm ril en bang toen ik hem kocht. Hij is vorig jaar november in Nederland gekomen. In februari heb ik hem gekocht. In april heb ik hem weg gebracht om beleerd te worden.

Hier de tweede keer bij ons thuis rijden!
[ img ]
[ img ]


Ik zag dit zadel trouwens liggen bij Divoza! Ik vond het een erg mooi en kort zadel voor paarden met een korte rug.
https://www.divoza.com/nl/arturo-top-dressuurzadel
Iemand hier toevallig ervaring mee?

keeyzie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:30

Lumkea: Ik blijf die zweetafdrukken toch lastig vinden hoor.
MightyJoe: Wat doet hij het toch goed he? Dat zadel van Divoza ziet er heel fijn uit!
Jenara: Staat goed <3 Wil je het wel weer langer laten groeien?

Hugo van de week ook weer geknipt. Iets te kort :') maar het was even nodig.
Hij had een hap uit zijn manen van zijn halsdeken, stoorde me er zo aan.
Nu kan het weer gelijkmatig aangroeien.

Hier ook even aan het klooien geweest met mijn zadel. Meneer heeft gelogeerd en is daardoor flink aangekomen (lees: vers gras). Ook in zijn rug is hij hierdoor breder geworden. Zadelmaker kon gelukkig snel langs komen om het zadel iets aan te passen en de kussens op te stomen. Zadel ligt nu weer perfect. Heb wel besloten om er als extra een 1-layer van Kingsley onder te leggen. Voor mijn eigen gevoel geeft dat net wat meer demping.

Natascha
Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:12

Na tijden onder de meeleessteen te hebben geleefd en een hele tijd mee te hebben gelezen vond ik het tijd om mijn cruzado ook maar eens voor te stellen.
Meet Neo, onze zelf gefokte 3 jarige appaloosa x PRE crusado. Hij is het resultaat van een liefdesvakantie van mijn merrie Anouk bij Manchego de hengst van Fincalinda.

[ img ]
Hij staat lekker in zijn eigen kleine kudde bij een kennis van mij aan huis en is een echte mensen ried. We doen grondwerk, clickeren, vrijheidsdressuur, gezellig mee als handpaard en hij is net onder het zadel (3x 10 minuten op gezeten).

[ img ]
Als kleine man al in voor gekke fratsen ;)

Onze toekomstplannen: samen veel plezier hebben, lekker de natuur in en straks samen met zijn moeder voor de kar.

Niets zo charmant als een paard in her land.

melrovers
Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:50

Ahhh daar is ie, Neo <3 . Ik vind hem geweldig leuk en knap!

Master Saddle Fitting Consultant SMS Qualified Saddlefitter

Natascha
Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:21

En dankzij jou met een mooi en passend zadel :D

Niets zo charmant als een paard in her land.

Jenara
Berichten: 1532
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:16

@MightyJoe, wat een knapperd !!

@Keeyzie, ja nu mag het weer wat groeien, maar als ik het kort toch mooier vind, gaan ze weer af :p
Jenara is trouwens ook wel wat dikker van het vele verse gras :p die mag wat meer aan het werk!

@Natascha, lief snoetje! en wat een geweldige veulen-foto :p En yay nog iemand die een jonkie aan het beleren is, met hoeveel zitten we hier nu?

Wat zadel betreft, heb vandaag weer gereden en het probleem was eigenlijk zo goed als weg, nog een beetje traag op gang de eerste keer, maar daarna draafde Jenara iedere keer flink aan als ik het vroeg :)
Dus ik denk dat het toch eerder luiheid was en proberen niet te moeten werken, dan een probleem met het zadel. We maken in ieder geval echt goede vooruitgang :)
Ik heb ook de indruk dat onze verstandhouding en band echt beter wordt, ik begin te weten waar ze graag gekriebeld wordt enzo :) En hoe ik haar moet motiveren. En wat is ze toch braaf <3 heerlijk ding.
Ik hoop snel nog eens wat foto's/filmpjes te kunnen maken, maar deze week was een beetje hectisch op het werk, dus niet veel en zeker niet lang kunnen gaan.


fluffyfox
Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 07:20

Ja leuk he dat we met heel groepje aan het beleren zijn. En ieder op zijn eigen manier.
Ik bedacht mij opeens dat ik een soort rug meter had liggen thuis. Ooit gekregen van die vriendin die zadelpasser was. Het is een soort lange ijzeren strip met zacht materiaal eromheen. En die kan je dus alle kanten op vormen.
Ideaal. Helaas bedenk ik mij het nu pas (8mnd te laat) maar goed ben gisteren dus begonnen met opmeten. En dan op een groot vel papier. Over maand weer en dat zo voort voorlopig. Mij benieuwd hoe anders hij gaat worden op beeld dan ook!

Tevens Mn thorowgood zadel eens even bekeken. Die kan ik binnenkort er ook wel eens opleggen. Daarvan kan ik zelf namelijk makkelijk de boom aanpassen. Dus wie weet is dat zadel voorlopig wel even fijner voor hem dan mijn maat zadel.

Maar vandaag nog even niks. Want donderdag heeft Ami weer een guasha behandeling gehad. Dus even paar dagen chillen.
En het regent keihard hahaha

Hoe hebben jullie eigenlijk je paarden gehuisvest?
Ami loopt 24/7 in een groepshuisvesting. Grote schuil mogelijkheid. Ruimte om
Te spelen. Te slapen. Slowfeeders. Echt hooi. Eb en vloed bak (weliswaar zonder dak erboven maar de bodem is top)
En gewoon een onwijs leuke groep met mensen. Dus behalve voor hem is het ook voor mij een feestje daar.
Hoe zit dat bij jullie?

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:30

Fijn dat Jenara nu weer fijn was! Ben je zelf ook anders gaan rijden? Misschien dat je nu duidelijker overkwam?

Fluffyfox, dat klinkt als een heerlijke stalling! Ik heb mijn Andalusier aan huis staan. Die staat overdag in de wei met een andere 3 jarige en in de nacht op stal met slowfeeder. Cortado is 2 jaar en die loopt 24/7 buiten. Die komt na deze zomer ook aan huis.

_Zsazsa_
Berichten: 4479
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:15

@Fluffyfox, 24/7 vond ik ook altijd fijn. Zo stonden ze bij ons thuis ook. Maar marq heeft echt zijn rust nodig, die bleef in de wei maar lopen en lopen. Nu staat ie bij een vriendin aan huis in een heerlijke ruime buitenstal langs zijn vriendje. Hele dag op de wei en dan Savonds binnen. Nu heeft ie rust, stal is ook echt ‘zijn’ plek en hij wil liever ook niet dat vreemden erin lopen. Die kijkt ie ook echt boos aan Haha.

@Jenara, fijn dat het al beter ging!

@Natacha, wat een leuke kruising! Van welk ras heeft hij het karakter? Hij is al mooi zwaar voor zijn leeftijd.

@Michtyjoe, ik ken dat merk niet, komen ze dat dan gewoon aanmeten thuis? Ziet er wel comfortabel uit!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marie_Mel en 2 bezoekers