stamboekpapieren engels volbloed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Coloured
Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

stamboekpapieren engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 20:40

Kan iemand mij vertellen hoe het met de stamboekpapieren van Engelse volbloed paarden is geregeld?
Hebben zij een paspoort met daarin de afstamming vermeld of ook een apart stamboekpapier waarop de afstamming vermeld staat?
Ik zou graag een voorbeeld zien van een paspoort/stamboekpapier van een XX. Of van de manier hoe zij hun paarden registeren.

Wie kan mij daarmee helpen?


NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:52

Ik weet alleen dat ik van mijn Welshpony destijds een volledig handgeschreven stamboekpapier had(tot 16 generaties en in waanzinnig mooi handschrift.) pony was gefokt in Engeland.

Ik zou me kunnen voorstellen dat dat bij het General Studbook ook zo gaat.

Maar misschien gaat dat tegenwoordig ook digitaal hoor.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Thioro
Berichten: 3982
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:07

Verschilt mss per land maar bij mij zijn beide ouders en daarbij elk 3 generaties terug in het paspoort genoteerd.
De rest kan ik verder digitaal opzoeken.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:02

Ligt er aan in welke land de XX is geboren en bij welke Stamboek het geregistreerd is.

Overkoepelend organisatie is 'International Stud Book Committee' die bepaald of een organisatie 'erkend' wordt om engels volbloed te registreren en dan of de paarden daar geregistreerd 'erkend' worden door 'Jockey Club' en mogen deelnemen aan renwedstrijden.

Hier twee links die misschien kunnen helpen en meer info geven:
http://vlfedp.be/Docs/Foktechnisch%20Reglement.pdf
https://www.internationalstudbook.com/
Link van alle 'erkende' Stamboeken die XX mogen registreren:
http://internationalstudbook.com/easbc- ... committee/

Wilma67
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 11:47

Kan iemand mij vertellen waarom een volbloed uit Engeland bij aankomst in Nederland een nieuw paspoort krijgt? Er staat nu alleen de chipcode in en geen afstamming! Ik heb de bloedlijnen wel uitgezocht, maar wat is de oorzaak van een compleet leeg paspoort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:16

Wilma67 schreef:
Kan iemand mij vertellen waarom een volbloed uit Engeland bij aankomst in Nederland een nieuw paspoort krijgt? Er staat nu alleen de chipcode in en geen afstamming! Ik heb de bloedlijnen wel uitgezocht, maar wat is de oorzaak van een compleet leeg paspoort?
Meestal is dat een poging van een handelaar om te verhullen dat het om een EV gaat. Er is namelijk geen enkele reden waarom ze hun Weatherbys paspoort niet bij zich zouden kunnen hebben.

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: stamboekpapieren engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:17

Bij mijn paard zit ook een gewoon Weatherbys paspoort. Dat is verder niet anders dan een ander paspoort van een ander stamboek.

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Re: stamboekpapieren engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:36

Wij hebben ook gewoon een Weatherbys paspoort

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:40

Wilma67 schreef:
Kan iemand mij vertellen waarom een volbloed uit Engeland bij aankomst in Nederland een nieuw paspoort krijgt? Er staat nu alleen de chipcode in en geen afstamming! Ik heb de bloedlijnen wel uitgezocht, maar wat is de oorzaak van een compleet leeg paspoort?


Om ze makkelijker en duurder te verkopen.
Overigens is hun chipnummer altijd geregistreerd.
Renpaarden hebben ook een apart stamboompapier, maar deze wordt eigenlijk nooit mee verkocht zodra ze als rijpaard weg gaan. Dit eigenlijk om te voorkomen dat iemand toch nog met ze gaat koersen.
Deze paarden gaan dan ook altijd enkel met hun paspoort.
Die is overigens gewoon netjes uitgebreid met schets, afstamming etc etc.
Paspoort uitgevende instantie is afhankelijk van het land waarin ze geboren zijn.
In Engeland/Ierland--> weatherbys
Nederland --> ndr
Duitsland --. Direktorium
Frankrijk France Galop.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lonneke, Bertje16, Isa_Sofie en 59 bezoekers