[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:08

Mijn paard stond vanochtend te rillen door de regen en wind. Nog nooit meegemaakt dus der maar onder een ongevoerde deken gezet. Staat 24/7 buiten met weinig beschutting.


Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:27

Ik vind het ook echt lastig hoor. Overweeg nog een regendeken op te leggen. Maar dat is misschien weer te warm?

PallyJarig
Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:56

Mijn 0gr Bucas Irish kan dus geen langdurige regen aan :\ Nu onder de Rambo summer series, hopelijk houd die het tot vanavond

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:15

Wij hebben meerdere paarden in de groep met bucas irish, en allemaal echt volledig waterdicht. Is hij nieuw? Want dan zou ik terug gaan..

te_kla1
Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:59

Ik zit al een tijd te twijfelen hierover. Sinds kort ben ik erachter dat mijn shetlander rainrot heeft. Het zijn (nog) geen grote kale plekken, maar meer allemaal kleintjes.

Ik wil hem niet scheren. Ik twijfel of ik er een regendeken op moet leggen. Ik denk over een ongevoerde, met fleece of geen. Ik ben niet van plan om met elk miezerbuitje er een deken op te leggen, maar met echte stortbuien waar hij echt nat van wordt lijkt het me wel beter. Ik wil daarbij zijn natuurlijke 'warmhouding' niet helemaal door de war schoppen.
Ik ben alleen bang dat als ik er een 0 grams op leg hij t koud krijgt, omdat zijn haar niet recht op kan staan. Hier zijn nogal meningsverschillen over en dus ben ik er nog niet over uit.
Zonder wil ik eigenlijk ook niet, met die stortbuien zoals vandaag. Maar steeds binnenzetten is eigenlijk ook geen optie. (Hij heeft een schuilmogelijkheid maar al zolang ik hem heb maakt hij daar nauwelijks gebruik van..)
En met fleece is misschien vrij snel al weer te warm, want echt koud is het met dit weer niet, gaat meer om de regen.


Hij is verder helemaal gezond, glanst je tegemoet en heeft niet zichtbaar last vd plekjes.

Ik weet dat hier al veel topics over zijn, maar echt duidelijk gericht op regendekens icm rainrot kon ik niet vinden.

Alvast bedankt :)

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

Veulen84
Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:12

Ik gebruikte voor mijn merrie met rainrot toen wel een regendeken. Maar waar je heel goed mee uit moet kijken is dat ze niet gaan zweten. Zweet is slecht omdat dat ook weer vocht is wat de rainrot kan versterken. Ik zou ook niet snel kiezen voor een met fleece.

Overigens is rainrot wel ook iets van weerstand. Dus kijk ook even goed naar je voeding. Er is een huidproblemen topic. Daar kunnen ze je misschien ook van advies dienen.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


PallyJarig
Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:14

Mariposa11 schreef:
Wij hebben meerdere paarden in de groep met bucas irish, en allemaal echt volledig waterdicht. Is hij nieuw? Want dan zou ik terug gaan..


Nee is nu zo'n 3 of 4 jaar. Hij was er ook niet kletsnat onder, maar binnenkant werd toch al wel beetje klammig

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.


Nouvel
Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 17:40

Zijn hier ervaringen met het plakken van een dunne deken met tear aid?
Of andere goede reparatie oplossingen voor een waterdichte deken?
Mijn Rambo summer is vandaag in de wei gesloopt, precies op het waterdichte deel... -O-

ninne1
Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:40

Ik heb een Amigo 50 gram met fleece voering. Super fijne deken, maar ik word helemaal gek van de haren die erin blijven hangen, en door het fleece trekt hij wat naar achteren. Bij mijn andere Horseware dekens heb ik hier geen last van. Nu zat ik eraan te denken om er zelf een gladde voering in te maken. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? Welke stof kan ik dan het beste gebruiken??

RenateHidden
Berichten: 137
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:11

_Sundance_ schreef:
RenateHidden schreef:
Zijn er hier mensen die de regenliner van horseware gebruiken? En hoe bevalt die?

Ik heb nu de buzz off rain van bucas, maar die trekt contstant scheef. Gewone vliegendekens heb ik de amigo bug rug en deze ligt super. Dus zou eventueel de regenliner erbij willen kopen.


Ik heb de regenliner nu een klein jaartje en vind die echt heel fijn. Bij mij ligt die ook onder de amigo bug rug en hij trekt niet scheef.
Voor de warme dagen met regen vind ik hem ideaal, vanavond gaat die ook weer op.


Bedankt voor je reactie!

Ik heb de regenliner inmiddels binnen, maar is hij niet ontzettend zweterig? De stof voelt niet echt luchtig aan vind ik ...

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:00

Ik gebruik ook de regenliner, vind het prima werken, niet zweterig, snel droog, heerlijk icm met de pasvorm van de vliegendeken.

Saaams
Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:26

Is mijn vliegendeken te groot of te klein?
Trekt naar achter. Klittenband voor laat los. Vorig jaar pastte die nog :+

[ img ]
[ img ]

Laerkens Beauty

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:52

Ik vind hem te groot ogen.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:45

Ik ook, daardoor zakt de voorkant te veel over de schouder en zakt de deken naar achteren.

xtessax83
Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:34

te_kla1 schreef:
Ik zit al een tijd te twijfelen hierover. Sinds kort ben ik erachter dat mijn shetlander rainrot heeft. Het zijn (nog) geen grote kale plekken, maar meer allemaal kleintjes.

Ik wil hem niet scheren. Ik twijfel of ik er een regendeken op moet leggen. Ik denk over een ongevoerde, met fleece of geen. Ik ben niet van plan om met elk miezerbuitje er een deken op te leggen, maar met echte stortbuien waar hij echt nat van wordt lijkt het me wel beter. Ik wil daarbij zijn natuurlijke 'warmhouding' niet helemaal door de war schoppen.
Ik ben alleen bang dat als ik er een 0 grams op leg hij t koud krijgt, omdat zijn haar niet recht op kan staan. Hier zijn nogal meningsverschillen over en dus ben ik er nog niet over uit.
Zonder wil ik eigenlijk ook niet, met die stortbuien zoals vandaag. Maar steeds binnenzetten is eigenlijk ook geen optie. (Hij heeft een schuilmogelijkheid maar al zolang ik hem heb maakt hij daar nauwelijks gebruik van..)
En met fleece is misschien vrij snel al weer te warm, want echt koud is het met dit weer niet, gaat meer om de regen.


Hij is verder helemaal gezond, glanst je tegemoet en heeft niet zichtbaar last vd plekjes.

Ik weet dat hier al veel topics over zijn, maar echt duidelijk gericht op regendekens icm rainrot kon ik niet vinden.

Alvast bedankt :)


Gewoon een 0 grams geen fleece erin. Ik heb mijn paard ook alleen met dikke regen buien onder de deken op afgelopen jaar na dan. Prima te doen en geen probleem met het warm houden etc gaat prima.
Af en toe controleren of ze zweten dan merk je het vanzelf.

RenateHidden
Berichten: 137
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:52

Charizard schreef:
Ik gebruik ook de regenliner, vind het prima werken, niet zweterig, snel droog, heerlijk icm met de pasvorm van de vliegendeken.


Ik heb hem toch terug gestuurd en de bucas buzz off rain een maat kleiner besteld. Ik vond de liner heel plastic achtig aanvoelen.

Wijslander
Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:36

Mijn IJslander heeft van de Rambo regendekens 0 en 100 gram maat 5.9 (125/175). Kan ik de Rambo Protector dan het beste ook in die maat bestellen, of valt die groot uit?

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:18

Ik heb de Protector ook gewoon in dezelfde maat als al mijn andere Rambo dekens. Gaat prima.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:05

En bij mij viel hij een maat ruimer.
Dus echt kwestie van passen denk ik

MarrieLeen
Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:28

De Protector hebben wij ook gewoon in dezelfde maat, het is alleen wel een lange deken verticaal.
Daarom lijkt hij groot, maar qua buikflap en lengte op de billen was die maat prima. :) Hij valt alleen wat ruim/lang.

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

RianneH
Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:47

Ik heb hem een maat kleiner aangeschaft en die ligt mooi

"Een draver, is gaver" :D

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:55

Voor wie nog wilde weten voor de norton vliegendeken. Ze heeft hem de laatste dagen pas opgehad maar heel tevreden over! Trekt iets naar achter maar niet strak, blijft goed liggen met alleen koord onder de staart en geen beenkoorden. Genoeg vrijheid bij dr lage hals en geen druk op de schoft. En dat voor 39 euro :)

PallyJarig
Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:19

Die mij had de Rambo protector op, maar nou schuurt de deken de staart kapot -O- Precies begin van de staart en ik weet zeker dat het van de deken komt en niet door iets anders.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Remark
Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:36

Hallootjes,

Ik zit met een vliegendeken probleempje. Heb het topic al door zitten lezen, maar tot nu toe zonder succes.Ik lees dat iedereen vooral opzoek is naar dekens met een vaste of lage of grote halsaanzet. Dat is dus precies wat ik niet zoek :+

Afgelopen jaar heb ik een bucas buzz of zebra deken gehad. Die trok helaas scheef. Nu heb ik een horsware fly buster besteld, welke naar alle waarschijnlijkheid ook scheef gaat trekken. Ik overweeg om de horseware dus weer terug te sturen. Maatje kleiner heb ik gepast (wel de horseware amigo versie) en daar was de halsaanzet nog ruimer... Hier foto’s:

[ img ]
[ img ]
[ img ]

En de bucas (die ik zoooo leuk vind, maar dus voor geen meter blijft liggen)
[ img ]

Susanne
Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:49

Ik vind ze erg ver naar achter uitsteken (te lang dus). Wellicht dat ze daardoor allemaal scheef trekken?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers