Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-19 12:49

Voor wie wil pluizen of opzoeken; hierbij mijn reisschema:

Vr/za 24/25 mei: Edinburgh (via AirBnB)
Edinburgh Castle, Royal Mile, Scott Monument, National Museum of Scotland, Calton Hill met Nelson Monument, Palace of Holyroodhouse, Greyfriars Kirkyard

Zo 26 mei; ’s Morgens vertrokken vanuit Edinburgh via de M8 ri Glasgow. Via West Dunbartonshire en langs Loch Lomond (A82) naar Onich gereden (A85 en A828). Onderweg gestopt voor o.a. kastelen te (Dunstaffnage Castle en Castle Stalker) in de regio Dunberg en Connel. Overnacht in Onich B&B.

Ma 27 mei; via Glen Coe Valley naar Glen Coe (A828 en A82), het witte huisje gezien (in Altnafeadh), Loch Achtriochtan en het huisje daar gezien, Glencoe Memorial Site, (via A82-A830) Glenfinnan Viaduct, Glenfinnan Monument en de Glen Nevis onderaan de Ben Nevis (bij Ben Nevis Visitor Centre). Overnacht in Spean Bridge in een B&B.

Di 28 mei: via Glengarry (prachtige omgeving!!) – A82, A87 – richting Skye. Onderweg gestopt bij Eilean Donan Castle. Via de brug naar Skye. Via de A87 verder naar boven naar Old Man of Storr en die beklommen. Terug via de Fairy Pools (via binnenweg vanaf A87). Ook nog gestopt bij de oude brug op de A87 “Sligachan Old Bridge”. Overnacht aan de rand van Skye in Kyleakin met uitzicht op de brug.

Wo 29 mei: via de A87 terug gereden en bij Invergarry links de A82 op. Fort Augustus is erg mooi! Langs Loch Ness naar Inverness gereden (A96). In de middag een bezoek gebracht aan Culloden Battlefield. Erg indrukwekkend. Vervolgens via de A9 door Cairngorms National Park (prachtig!) naar beneden gereden en overnacht in het mooie en groene plaatsje Pitlochry (aanrader).

Do 30 mei: terug gereden naar Blair en daar het kasteel en de watermill bekeken. Doorgereden naar Dunkeld (A9) met als tip het Tay Forest Park. In Dunkeld de oude kathedraal bezocht. De A9 weer gevolgd richting Perth en naar Scone Palace. Via de A91 naar Stirling en daar overnacht in een B&B.

Vr 31 mei; William Wallace Monument, Oude gevangenis Stirling, Holy Rude kerk en Stirling Castle. Via de M9 terug naar Edinburgh en naar het vliegveld.

_/-\o_ +:)+ :wave:

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)


Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:12


:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:13

Jammer van die regen maar verder klinkt het erg geslaagd. Het leest in ieder geval beeldend :D
Je voornemen om minder te rijden en meer te zien kan ik alleen maar onderschrijven. Het ziet eruit als een druk schema.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-19 13:55

Oh wauw Qimm, wat een prachtige foto's, zonde dat ik alleen een grijze wolk als uitzicht had... ja ik had het zweet ook dik op mijn rug staan. En dat met een hemd, shirt, vest, jas en plastic parka aan := Dus zo'n beetje lucht dicht _O- , en daarna kei kapot van het lopen zoeken naar de uitgang.

@ Ikke: ja het was druk, maar ik heb wel met volle teugen genoten. De volgende x gaat het rustiger inderdaad. Ik kreeg als tip de regio waar nu (nog) minder toerisme is; Aberdeen. En het eiland van Mull moet ook mooi zijn.
Ik heb écht heel veel gezien, maar zou het zo weer doen. Ik ging mentaal met nogal wat issue's van huis. Ik heb mijn hoofd niet leeg kunnen maken, maar wel moe, net als mijn lijf. Dus missie is zeker geslaagd. Vooral niet aan troubles thuis denken en met volle teugen genieten van het (heel diverse) uitzicht en de prachtige (historische) plekken die Schotland rijk is. Ik zou in Juli zo weer twee weken willen vertrekken <3

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:29

Yeah, tickets voor de tattoo/Taptoe zijn binnen! *\o/*

Ik wist niet eens dat ze per post zouden komen, dacht dat ik Etickets had.

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:16

Ik vertrek morgen rond de middag, het ziet er op de weersvoorspelling wel regenachtig uit voor de komende week dus voor de zekerheid een regenbroek ingepakt en mijn waterdichte rijbroek met fleece. Kunnen we toch nog gaan wandelen als het slechter weer zou zijn zonder doorweekt te zijn.

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-19 09:19


There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:25

Bedankt voor de tip Tafje, ik denk wel niet dat ik nog naar Decathlon geraak maar misschien vind ik er nog ergens een korte poncho in de winkels hier.

Waterdichte wandelschoenen zijn ook een check +:)+
Ik ga een polarsteps bijhouden dus zodra we vertrokken zijn zal ik de link even delen ;)
Onze eerste AirBnb host is al druk in de weer geweest met instructies voor hoe we van de luchthaven naar het huis geraken, wel lhandig zodat we niet verloren gaan lopen.

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:42

Alvast een goeie reis en heel veel plezier, Evelien!

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-19 13:30

@ Evelien: Ik heb ook een polarsteps bijgehouden :j Leuk om terug te kijken.. Je kunt achteraf ook nog aanpassingen doen en foto's e.d. toevoegen.

Leuk inderdaad dat de airbnb al voorwerk doet. Heb je de offline kaarten in Google ook al op je telefoon gedownload? Die kun je dan als navigatie gebruiken.. Super handig. Ook als je met openbaar vervoer ergens naar toe wilt bv.

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

lara1510
Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 23:42

Super leuk! Ik ben nu met mijn vader op reis in Schotland omdat ik net eindexamen heb gedaan dus al vakantie heb. Het is zo’n ongelofelijk gaaf land, echt super mooie landschappen, je kan kilometers rijden zonder een huis tegen te komen. Echt heel mooi! Hierbij mijn reisplan:

Ik ben momenteel in Inverness. Ik ben vrijdag begonnen in Edinburgh, zaterdag doorgebracht in Edinburgh, zondag zijn we naar Balloch gegaan en onderweg gestopt bij Stirling en Doune castle (‘Winterfell’ in de eerst aflevering van GoT (al heb je daar wel een beetje fantasie voor nodig := ) en Monty Python en Outlander is er ook gefilmd)

De dag daarna zijn we naar Fort William gereden via Glencoe, helaas heel veel regen maar gelukkig een paar heldere momenten dus toch nog mooie foto’s kunnen maken, echt heel mooi daar! Bij Fort William zijn we nog gaan wandelen bij Glen Nevis.

Dinsdag zijn we naar Mallaig gereden (met de auto) via het Glenfinnan Viaduct (helaas nét de trein gemist door traag verkeer), we bleven vanaf daar de trein een beetje volgen dus ik heb heel veel stoomtrein foto’s. Daarna gestopt bij de witte strandjes (Morar Beach o.a.) en vervolgens doorgereden naar Mallaig om te overnachten, we hadden echt prachtig weer (ik zou bijna ‘warm’ zeggen).

Woensdag, heel vroeg, de pond genomen naar Armadale op Skye en toen naar de Fairy Pools gereden, waar we toen heel vroeg waren dus er waren weinig andere mensen. Het weer was niet super goed maar alsnog was het echt het bezoeken waard, hele mooie omgeving ook! Daarna Dunvegan Castle (vond ik persoonlijk best duur voor wat het was maar de tuinen zijn wel bijzonder!) bezocht en toen doorgereden naar Old Man of Storr (helaas slecht te zien door de wolken) en overnacht in Portree. Vandaag via de brug naar Eilean Donan Castle gereden en later ook Urquhart bezocht en doorgereden naar Inverness.

Morgen gaan we nog naar Culloden en dan rijden we terug naar Edinburgh (rit van ongeveer 3 uur) om de auto weer in te leveren en naar huis te gaan.

Prince Charming: B+13, L+0 <3

"No learning curve could ever bend us too far out of shape"

Domiinooo_
Berichten: 223
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:59

Tafje schreef:
Oh wauw Qimm, wat een prachtige foto's, zonde dat ik alleen een grijze wolk als uitzicht had... ja ik had het zweet ook dik op mijn rug staan. En dat met een hemd, shirt, vest, jas en plastic parka aan := Dus zo'n beetje lucht dicht _O- , en daarna kei kapot van het lopen zoeken naar de uitgang.

@ Ikke: ja het was druk, maar ik heb wel met volle teugen genoten. De volgende x gaat het rustiger inderdaad. Ik kreeg als tip de regio waar nu (nog) minder toerisme is; Aberdeen. En het eiland van Mull moet ook mooi zijn.
Ik heb écht heel veel gezien, maar zou het zo weer doen. Ik ging mentaal met nogal wat issue's van huis. Ik heb mijn hoofd niet leeg kunnen maken, maar wel moe, net als mijn lijf. Dus missie is zeker geslaagd. Vooral niet aan troubles thuis denken en met volle teugen genieten van het (heel diverse) uitzicht en de prachtige (historische) plekken die Schotland rijk is. Ik zou in Juli zo weer twee weken willen vertrekken <3


Aberdeen(shire) is echt wel de moeite en wordt helaas redelijk vaak overgeslagen door velen! Maar zeker de moeite om op je lijstje te zetten!

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 10:00

lara1510 schreef:
Super leuk! Ik ben nu met mijn vader op reis in Schotland omdat ik net eindexamen heb gedaan dus al vakantie heb. Het is zo’n ongelofelijk gaaf land, echt super mooie landschappen, je kan kilometers rijden zonder een huis tegen te komen. Echt heel mooi! Hierbij mijn reisplan:
......
Morgen gaan we nog naar Culloden en dan rijden we terug naar Edinburgh (rit van ongeveer 3 uur) om de auto weer in te leveren en naar huis te gaan.


Dat klinkt als een hele mooie reis Lara, heel veel overeenkomsten met de plaatsen waar ik ben geweest. Jammer dat je toch wel wat regen hebt gehad, dat heb je helaas niet in de hand.

Domiinooo_ Dank voor de tip. Aberdeen(shire) staat inderdaad voor volgende keer op mijn lijstje 8-)

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Roquen
Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:28

Ik heb inmiddels mijn vlucht geboekt, en zojuist de syllabus van mijn cursus ontvangen. Ik heb alle ochtenden les, en we hebben ook onderwijs buiten het lokaal. Dus ik heb er heel veel zin in! De 30e is het zover!

    20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.


Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 17:01

Een heel Schotland topic! :oo

Wij zijn dinsdag aangekomen, nu in Aviemore en morgen weer verder. Was 14 jaar geleden al eens hier maar één keer Schotland is nooit genoeg :D

Even wat foto’s van vandaag, voor we richting een pint en een hapje eten gaan.

Het weer van vandaag zou heeeeeeel slecht zijn, viel gelukkig erg mee! We zijn naar de reindeer hier in de Cairngorm Mountains gegaan. Fantaaaaaaastisch!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Vanmiddag een tour en tasting gedaan bij de lokale brouwerij. Dat ging hard _O- maar ook zeker een aanrader!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:23

Rendierknuffelen <3

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 05:37

Dat gaan wij ook doen. Is dat een aanrader Berdien?

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

gaucho
Berichten: 9493
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 06:36

Rendier knuffelen is echt leuk!

Life begins at the end of your comfortzone.

Roquen
Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 06:42

Misschien kunnen jullie helpen. Ik zit eraan te denken om aan het eind van mijn 2e week in Edinburgh 1 of 2 nachtjes buiten de stad te vertoeven. Ik heb die vrijdagochtend tot 12.30 les, en zou dan bijv. de trein kunnen pakken. Wat zou haalbaar zijn en leuk zijn voor 2 daagjes. Het moet enigszins low-budget zijn, want ik heb al een airbnb in Edinburgh voor die dagen. En ik ben een arme student.

    20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 07:08

Amandavd schreef:
Dat gaan wij ook doen. Is dat een aanrader Berdien?


Absoluut!! De wandeling erheen is heel mooi, en eenmaal op de berg zelf... <3 Je krijgt veel informatie, meer dan voldoende tijd met de rendieren en het uitzicht is fantastisch!


[ img ]

[ img ]

Vandaag verlaten we Aviemore, en gaan we door naar Culloden, Loch Ness en slapen we in een B&B aan de kust. Als het weer goede blijft zien we waarschijnlijk dolfijnen in de baai :):)

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

gaucho
Berichten: 9493
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 07:28

Roquen schreef:
Misschien kunnen jullie helpen. Ik zit eraan te denken om aan het eind van mijn 2e week in Edinburgh 1 of 2 nachtjes buiten de stad te vertoeven. Ik heb die vrijdagochtend tot 12.30 les, en zou dan bijv. de trein kunnen pakken. Wat zou haalbaar zijn en leuk zijn voor 2 daagjes. Het moet enigszins low-budget zijn, want ik heb al een airbnb in Edinburgh voor die dagen. En ik ben een arme student.


Wat wil je precies van Schotland zien? Landschap van de Highlands? Dan zou ik gewoon naar een hostel in bv de Cairngorms gaan. Bv Aviemore is goed bereikbaar via trein.

Life begins at the end of your comfortzone.

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:16

Berdien schreef:
Amandavd schreef:
Dat gaan wij ook doen. Is dat een aanrader Berdien?


Absoluut!! De wandeling erheen is heel mooi, en eenmaal op de berg zelf... <3 Je krijgt veel informatie, meer dan voldoende tijd met de rendieren en het uitzicht is fantastisch!


[ [url=m/evjXJh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9dBz1X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag verlaten we Aviemore, en gaan we door naar Culloden, Loch Ness en slapen we in een B&B aan de kust. Als het weer goede blijft zien we waarschijnlijk dolfijnen in de baai :):)


Super mooi! Is de wandeling een beetje te doen?

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:25

Ja vond ik wel. Bij ons gingen er ook kleine kinderen mee. Is denk ik een 20 minuten? Kleine afdaling en klein beetje klimmen.

[ img ]

[ img ]

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 08:56

Oh wauw, rendier knuffelen <3 Die gaat ook op mijn wensenlijstje voor de volgende keer. Ik ben op de terugweg wel door Cairngorm National Park gereden maar dit dus niet gezien.. Gaaf!!!

@Roquen; wat wil je precies doen? Je kunt bv een dagje Stirling doen, of Falkirk, Glasgow. Er rondlopen en de (historische) bezienswaardigheden gaan bekijken. Vlg mij wel te doen met openbaar vervoer en niet al te ver van Edinburgh vandaan. Dan ff googlen op "low budget en/of free activities".

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:10

Niet al te ver van Edinburgh heb je Bangor Village. Gratis en een heel bijzondere wandeling

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Deeks93, Kmbrly, Lugea, Selina, Stybba, Supervixen, thequeensmum, xChanelx en 81 bezoekers