Lieve Starbreeze, ik noem je Rose. Jouw eerste maand bij ons

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Lieve Starbreeze, ik noem je Rose. Jouw eerste maand bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 10:39

- Paint Horse, geboren 29-07-2018; Starbreeze

Ik was begonnen aan een Tinker veulen, Tess. Ze was nu ongeveer een half jaar bij mij en 1 jaar oud. Ze was stoer en lief en iedereen was dol op haar.. Ik ook, maar toch, leek er iets niet te kloppen. Ik had twijfels of zij voor mij was.. Mijn vrienden waar ze gestaan heeft leken meer gek op haar dan ik. Zij handelden ook wat hobbymatig in Tinkers en waren weer op zoek naar nieuw jong spul.. Een adresje waar we eerder waren geweest had wat staan, maar uiteindelijk niets wat de moeite waard was.. En toen kwamen ze in eens aan met een Paint Horse merrieveulen, maar het had wel een beenwond.. Een Paint bij een Tinker handelaar..? Die aangeboden wordt aan mijn vriendin, die óók in Tinkers handeld..? Had dit dan zo moeten zijn? Tess naar mijn vriendin en haar vriend en deze Paint dan voor mij? Er werd een afspraak gemaakt. :oo

Lieve Starbreeze, ik noem je Rose.. we vonden je in een donker vies stalletje met een bebloed been. "Mogen we haar even uit de stal zien?" vroegen we.. het antwoord luidde "Oh ja, uhm.. ze heeft nog nooit een halster aan gehad". Het was donderdag, en zo stond je dus al sinds maandag.. :(:)
Je kreeg zonder pardon voor het eerst een halster om en werd de stal uitgetrokken. Je vond dit dood eng en vloog de stalgang in. We konden jou in ieder geval even bekijken.. Wat zag je been er uit zeg. "Twee keer per dag Acederm erop sprayen en dan komt dat wel goed" werd er tegen ons gezegd. Ik en mijn vriendin keken elkaar aan.. _-:(
Je mocht terug je stal in zodat wij even konden overleggen, steigerend en met wat moeite kregen we je terug.. Ik kon je niet achter laten, samen besloten we je mee te nemen. Ze reed de trailer tot voor de deur en je werd weer gepakt. Best braaf liep je eigenlijk met wat aandringen de trailer op, de klep dicht was ook nog ok. Maar toen werd het zeiltje hardhandig naar beneden getrokken, hier schrok je van. Je steigerde over de stang heen en liet ons goed schrikken, je been! Denk aan je been! De meneer van daar kreeg je benen terug, je bloedde weer.. Maar snel naar huis toe!

Thuis aangekomen liep je onder mijn begeleiding eigenlijk ontzettend braaf de trailer weer af, je was overdonderd.. We hebben meteen de dierenarts gebeld en die kwam gelukkig snel, ze heeft je wond goed schoon geschrobd en ingepakt in verband, samen maakte we een behandelplan. Ik heb er voor gekozen om je been te laten laseren elke 6 dagen, om je de beste kans te geven. Gelukkig ben je jong, en is de kans op mooie genezing goed. :$ :$ :$
We zette je alleen in de cirkel, dit zou voorlopig even je kamer zijn
De volgende dag echter was je minder overdonderd en besloot je weer dat wij en de hele wereld eng waren.. Je steigerde, trok je los en moest niets van mijn vriendin weten.. Ik kon na mijn werk pas komen. Ik ben toen bij je in de cirkel gekomen en heb de tijd genomen voor je. Eerst moest je mij ook niet, maar toen ik je ging spiegelen werd je nieuwsgierig. Uiteindelijk kwam je zelfs kroelen!! <3
Een dag later hebben we geprobeerd je in je eigen stukje wei te zetten naast de rest, je was druk en vond het maar niets. Toen ik je wilde pakken liet je dit niet toe, je rende weg en haalde uit.. Oei, dit was nog veel te vroeg.. We besloten je weer even in je kamer te laten, gelukkig had je daar ook gewoon de ruimte en was je buiten. Een week later probeerde we je in de wei bij de rest te laten, dat ging heel goed! Tot dat we je weer wilde pakken. Hoewel we je in de cirkel prima konden pakken inmiddels, liet je dit nu weer niet toe. Helaas moeten we je echt blijven pakken, want je been kan gewoon niet zonder verzorging.. Sorry lieve schat, maar het kan even niet anders.. Terug naar je kamer maar weer..

Het ging nu ontzettend goed, je werd aanhankelijk kwam snoepjes halen, liet je goed pakken, liep braaf mee en de verzorging van je been ging top! Helaas ging je wel aan je verband plukken, dus werd je nu ook ingepakt in duct tape (alleen aan de voorkant), hoefteer en sambal.. Alles om ervoor te zorgen dat je er vanaf zou blijven.. het werkte! Ondertussen waren de wormen uit je buik en kon je gaan aansterken!
Maar nu moest ik een weekje op vakantie, gelukkig was je in ontzettend goede handen!
Toen ik terug kwam van vakantie de draad weer opgepakt, we hadden nog maar een week voordat de hoefsmid kwam. Je had nog nooit een smid gezien en je voeten waren erg slecht en scheef.. Maar je achtervoeten optillen was nog wel een dingetje.. Dit was eng en je sloeg.. Ik snap het wel, maar ik kreeg er zelf ook schrik van. Heel rustig aan elke dag heel voorzichtig stapjes gemaakt met je voetjes op te tillen. De dag voordat de smid kwam stond ik versteld van je, je tilde ze eigenlijk best netjes op en hield ze even omhoog! Toen was de smid er, gelukkig heb ik een vrouwelijke smid met engelengeduld. Dit ging boven verwachting goed en ze heeft alle vier je voetjes kunnen doen! Over vier weken komt fase twee, ik heb er vertrouwen in dat het helemaal goed komt met jou! +:)+

De laatste week hebben we een nog sterkere band gekregen met elkaar.. Ik durf nu oprecht te zeggen dat ik van je houd lieve Rose! Je bent nu 10 maanden oud en van bang en boos naar ontzettend lief gegaan, in slechts een maand tijd. Ik ben niet meer bang van je benen en jij niet meer van ons.. Je staat nu sinds een aantal dagen overdag in de groep op de wei en komt naar ons toe als we de wei op lopen en je roepen <3
Zodra je been ver genoeg genezen is, kom je naar de stal toe waar mijn andere Paint ook staat en dan gaan we nog meer van elkaar genieten!

Lieve bokkers, bedankt voor het lezen van ons eerste verhaal en zie onderstaand de foto's!

Ps. Zonder mijn geweldige vriendin was dit nooit mogelijk geweest!! <3
Ben haar eeuwig dankbaar!

Beenwond hoe ze kwam en nu:
Spoiler:
[ img ]


Totaal, hoe ze kwam en nu <3 Hoe kan een paard opknappen in slechts één maand tijd..
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Eveyy op 12-06-19 11:23, in het totaal 3 keer bewerkt

Whatever works


cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: Lieve Starbreeze, ik noem je Rose. Jouw eerste maand bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:42

Wat een knap paard

PowerPoef
Berichten: 1198
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Lieve Starbreeze, ik noem je Rose. Jouw eerste maand bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:49

Fijn dat je haar een tweede kans hebt gegeven *\o/* . Ze is vast heel blij met je! :)

Dessa
Cooper
Queeny
Ulkje

Dancer
Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:50

Jeetje wat een wond! Wat mooi dat je dit voor haar doet en wat een verandering zeg! Ik blijf volgen :)

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

pien_2010
Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Lieve Starbreeze, ik noem je Rose. Jouw eerste maand bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:54

Wat een prachtig paard is dit zeg. Dat had ik nooit gedurfd, ik vind het heel knap van je en hoop dat je hier een super fijn en gezond paard aan krijgt.

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 11:07

Dankjewel!!

Ik heb iets met opknappers, mijn andere paard heb ik ook als scharminkel gekocht met tandproblemen, ook helemaal goed gekomen. Heb er een zwak voor blijkt.. Maar in mijn andere zag ik iets in zijn ogen, en dat had ik bij haar ook..

Maar eerlijk is eerlijk, zonder mijn vriendin (en haar vriend) was dit niet mogelijk geweest.. Zo ontzettend dankbaar dat ze bij hun kan herstellen en zij een groot deel van de zorg (en een stuk kosten) op zich neemt, in ruil voor Tess..

Whatever works

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:12

Wat een schoonheid zit er onder dat verwaarloosde plaatje! Ze heeft het goed getroffen bij je <3

Binck8
Berichten: 423
Geregistreerd: 21-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:13

Fijn dat jullie op haar pad zijn gekomen! Geniet ervan!

When you get tired, learn to rest, not quit.

Shalimar
Berichten: 1503
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Lieve Starbreeze, ik noem je Rose. Jouw eerste maand bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:35

Jeetje wat een waardeloos begin voor zo'n kleintje, bij zo'n eikel van een handelaar. En wat een cadeau dat jij op haar pad kwam. Ze is prachtig, veel liefde, succes en plezier samen!

_KaWi_
Berichten: 909
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:36

Wauw, wat fijn dat ze bij jullie terecht gekomen is!Mooi opgeknapt!

https://www.instagram.com/haflingernatif/

Believe you can,and you're halfway there...
Natif is lief!

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 11:58

Wat een fijne reacties allemaal, dankjewel! Doet me goed <3

Whatever works

Avalanche
Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Lieve Starbreeze, ik noem je Rose. Jouw eerste maand bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:09

Oh wat goed, en wat een mooi lief meisje is ze <3

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Misty12
Berichten: 7031
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:15

Die is echt mooi opgeknapt. Dat gaat echt heel snel in een maand tijd. Wordt echt een leuke dame. Weet je ook hoe ze aan die wond komt? Wel heel akelig, maar ook dat knapt mooi op.
Soms gebeuren er dingen die gewoon zo moeten zijn. Zij kwam op jouw pad en jij op haar pad en vast niet zonder reden. Succes! En veel plezier met je mooie Roosje.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

chriske
Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Lieve Starbreeze, ik noem je Rose. Jouw eerste maand bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:18

Prachtdier, wat is de wond mooi aan het genezen! Wat een verschil ook in zijn geheel van komst tot nu, nog een hele mooie tijd samen <3

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 12:29

Thnx!

Hoe ze aan de wond kwam wist niemand ons echt te vertellen.. waarschijnlijk aan een hek of ruif ofzo..? Moet in ieder geval goed hard gegaan zijn wil het er zo uit komen te zien..

En inderdaad, vast niet zonder reden dat we elkaar op deze manier gevonden hebben <3

Whatever works

MirZam
Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Re: Lieve Starbreeze, ik noem je Rose. Jouw eerste maand bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:42

Bloed, zweet en nog net geen tranen, wat een geduld en tijd zitten er van ons beide al in dit paardje. Ongelofelijk hoe snel je haar vertrouwen hebt gewonnen.

Later, ‘als we groot zijn’ of beter, als Rose groot is kijken we terug. Denken we aan de slapeloze nachten en het gevloek op de gaten in het verband en de frustraties bij regen als vandaag, dan kijken we naar Rose en het prachtige paard dat ze geworden is en zijn we trots. Nog trotser dan nu en dan is het het allemaal meer dan waard!

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 12:46

.. En daar zijn dan óók de tranen .. <3

Whatever works

Avalanche
Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:18

Eveyy schreef:
.. En daar zijn dan óók de tranen .. <3

Logisch toch? Met alle liefde en zorg die je erin hebt gestopt, mag het.

En later kijk je erop terug met trots. Je hebt een heel speciaal meisje daar. Met een heel liefdevol baasje <3

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Eponastable
Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:47

Ts,

Heel veel respect voor je harde werken met deze knappe merrie!
Ze is echt prachtig geworden! <3

Mando
Berichten: 15634
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Lieve Starbreeze, ik noem je Rose. Jouw eerste maand bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:18

Wat mooi.
Het heeft zo moeten zijn en ze kan zich in haar hoefjes knijpen daar ze zo'n geweldige baas heeft gevonden.

Het is een knappe dame.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.


Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 12:19

Super lief, dankjewel weer! <3

Gisteren voor het eerst een heel klein stukje langs de weg gewandeld na de verbandwissel..
Denk dat ik de verkeerde dag uitgekozen heb, ALLES was eng, en auto's de duivel :')

Ik ga nog heel wat uitdagingen tegemoet met deze dame de komende jaren! :=
Laatst bijgewerkt door Eveyy op 13-06-19 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Whatever works

Caitlin_K
Berichten: 3746
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Lieve Starbreeze, ik noem je Rose. Jouw eerste maand bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:21

Wat een knap paard! Maarree... wat een wond! Jeetje :o

Never make eye contact with anyone while eating a banana

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:26

Knap paard! Maar die wond :(, hoop dat ie snel hersteld

[o]

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: Lieve Starbreeze, ik noem je Rose. Jouw eerste maand bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 12:29

Thnx!

Die wond ja.. zijn we hard mee aan het werk!
Wij wisselen het verband elke 3 dagen (of vaker met regen of gaten) en de dierenarts is er elke 6 dagen bij om te laseren en ze is onder de indruk over hoe mooi het aan het genezen is, dus komt vast helemaal goed! :j

Whatever works

Percy
Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:36

Ze heeft een hart op haar linkerzijde <3

Super dat ze het nu zo goed doet!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flicka12, madelonvdw, Mandy25, NikkivanOlst, Talindos en 21 bezoekers