Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:51

Ze dragen geen dekens, dus hoef gelukkig niet steeds te wisselen.

Ik had eerder wel een bak hooi onder een grote boom staan, maar met die nieuwe erbij werkt dat niet, dus ze stonden gewoon in de regen te eten. Had 2 bakken en het huisje gevuld. 3e bak had ik echt geen zin meer in.

Het is nu echt heel zonnige en warm.......Nou ja, dan gaan we straks na het eten nog maar even met de honden lopen. Dat had ik al een beetje in mn hoofd, maar had er even geen zin meer in. Nat worden vind ik op zich niet erg, maar daarna op de fiets wordt je wel echt koud op je lijf. Ik hoop zo dat ik straks niet erg stijf ben.


Lynn_Nikita
Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:29

Ontzettend wisselvallig weer, van ontzettend harde buien tot warm en zonnig.

Helaas heeft onze hond als pup ook een negatieve ervaring gehad met de hond van de overburen al bedoelde die het niet verkeerd. Een grote Turkse herder bovenop je als je net de dag ervoor vanuit Roemenië bent overgevlogen was niet leuk voor hem. Hij reageert nu ook ontzettend heftig op andere ( vooral grote) honden

Karin_deB
Berichten: 8219
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:58

SSdesign, mooie foto!
Pbtje gestuurd over de trailer, ik ken iemand die haar 2 paards Ifor verkoopt.

Hier ook 2 verzopen paardjes vandaag in de wei.
Wel goed geweest voor de tuin!!

I love you to the moon and back

Jes
Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:47

Wij hebben vanavond een quad gekocht!!! :D (nou ja cadeau gekregen van schoonouders :o )
Wat een gaaf ding! Ik ga morgen met plezier de bak slepen (met een zelfgemaakte sleep)
Hier ook veel regen, maar vanwege de bak heel erg blij mee.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:53

Ik ben wel benieuwd naar foto’s van de quad en sleep :D

Jes
Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:58

Komen morgen, quad pas om 7 uur uitgeprobeerd, na het daadwerkelijk kopen moesten we gelijk eten en nu is het donker :D

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:30

Ohhh superleuk!! :D :D :D En hoe heb je je sleep zelfgemaakt?
Gefeliciteerd met jullie supercadeau van schoonouders :P

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


Jes
Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:59

[ img ]
[ img ]

Gewoon een pallet, ketting eraan om hem te trekken en betonnen palen erop voor het gewicht.

Net de bak gesleept, werkt fijn, op het stuk waar we gelongeerd hadden toen de bak nog te mul was is het ook weer bijna helemaal perfect.
Ooit komt er een echte sleep maar voor nu werkt dit prima.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding


Karin_deB
Berichten: 8219
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:01

Mooie quad. Mooi kado!
Genoeg power dus??

Wij hebben ook een pallet als sleep maar ik merk hier dat we de bak op den duur te dicht slepen zeg maar. Daardoor blijven nu de plassen na een plensbui erop liggen ipv dat ze wegzakken.

I love you to the moon and back

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:17

Ow gaaf Jes!!! Mooie grote bak ook!!

Wij hebben dus een sleep met pennen en sleep voor trekhaak, maar te weinig zand in de bak en ik vind dat ie niet diep genoeg komt. Verzwaren helpt niet echt. Bak was ook erg onregelmatig en wordt wel steeds beter, maar achterin is hij wel mul en voor keihard.

Een quad lijkt me ook ideaal om de hoeken goed door te komen. Onze auto is ook wel iets te groot voor de iets kleine bak.
Heb er weleens naar zitten kijken en in de Ardennen wel gecrosst met een quad, maar er zit zoveel verschil in........

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:20

Mooi ding zeg! :D <3 En zo'n sleep werkt ook prima idd! Lekker werken zo :D =:)

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


MarliesR
Berichten: 3277
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:37

Zo gaaf een quad! Wij wilden dat ook graag, maar de versies die sterk genoeg zijn vonden wij toch wel erg duur worden. We zijn nu aan het oriënteren op een mini of midi tractor.

Ik was vanochtend vol goede moed op pad om weer kastanjepalen bij te halen, maar ze waren er helemaal doorheen -O- . Ze hadden gelukkig wel nog een paar in een langere maat (waar ze even het topje vanaf hebben moeten zagen voor me, anders pasten ze niet in de Caddy :+ ) zodat ik de huidige set-up af kan maken. Ze bellen me als de nieuwe palen er zijn, maar kon nog wel even duren. Nou ja, heb al 600 meter track nu. Vind het leuk om verder te gaan met de slingerpaadjes, maar ze hebben het zoals het nu is ook al niet slecht :D

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:42

€25,- voor een midibaal van 150kg van vorig jaar, tweede snede.... is dat een redelijke prijs?!

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


ClaudiaHS
Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:57

Weegt ie echt 150 kilo?.
Normaal wegen ze tussen de 100 en 120 kilo.
Anders vind ik het niet duur eigenlijk.
Betaal hier voor nieuwe oogst 2019 tussen de 22.50 en 25 euro. En dan wegen ze ongeveer 100 kilo.

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:03

So he says.. haha hij benadrukte het nog eens zelfs, dat ik daar rekening mee moest houden met het ophalen.. Ben benieuwd.. moet het nu al kunnen voeren, 2 paarden van mij staan tijdelijk op een andere plek en daar begint het gras nogal op te raken... dus toch maar bijvoeren, ook om het gras te sparen :P

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:17

Ik heb trouwens leuk nieuws... :D Tamme wordt papa <3 :oo

Tijdje terug deze mooie merrie:

[ img ]

Natuurlijk gedekt.. :+:

[ img ]

[ img ]

En daar is een klein vruchtje uit gekomen!!

[ img ]

Hopelijk gaat het allemaal goed hebben we volgend jaar een mini Tamme rondlopen <3 :+:

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:18

Dat is niet duur. Ik betaal 20 voor een baal van 80 kilo.

Gefeliciteerd met Tamme. Leuk hoor :-)

Bij mij groeit het gras als kool!!!

Gelukkig maar na die droogte van vorig jaar...

Vanmiddag de hele middag met de hogedrukreiniger bezig geweest, heb gelijk een gratis modderbad gehad, wat wordt je daar toch vies van!!!

~Turbohoof Solutions ~

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:23

Ben benieuwd hoe de kwaliteit is dan! Is wel verpakt, maar Tamme en Splash kunnen dat wel hebben.. voor Jay moet ik iets anders gaan verzinnen straks..

Dankjewel! Beide niet helemaal mooi goedgekeurde 'ster'-paarden, maar voor mij is Tamme toch wel de mooiste :') En het was voor de gezondheid van de merrie (snel bevangen) een goed idee om haar drachtig te krijgen, dus zo geschiede! :D :+: Altijd al een veulentje van Tamme willen hebben!

Mooizo inderdaad!! Op m'n oude plekje groeit het ook super, maar waar Tamme en Splashy nu tijdelijk staan niet zo... maar dat gras was ook niet echt gezaaid op intensief begrazen worden... :')

Haha ja fijn is dat.. goed voor de huid :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:39

Ow, wat leuk Utopia!! Leen je die merrie?? Echt een super leuke kans om van je hengst dan een eigen nakomeling te fokken.

Omdat gister mn dag anders liep door zoonlief, had ik de mest 1 dagje laten liggen.....Doe ik anders nooit, maar dacht, dat moet kunnen.
Pff, alles nat en zwaar, dus ML kan straks de andere helft wel doen.

De mestbak moet echt geleegd, maar baal een beetje van het bedrijf dat ze laten komen. Wordt steeds duurder en laatst heeft ie voor extra dienstverlening 50 euro gerekend. Geen idee wat dat was. De verhuurder zegt dat de bak te vol was, maar is altijd hetzelfde. En het is al van 100 naar 145 gegaan.

Wij kunnen alleen onverpakt voeren en kunnen ook geen grote balen verplaatsen, dus ik heb echt geen idee van die prijzen.
Had het bij een andere leverancier weleens uitgerekend en daar kwam een grote baal zelfs duurder dan de kleine pakjes. En je weet niet welk gewicht je echt koopt. Ik denk dat je daar nog het meest de mist mee in gaat. Dan zou ik 1 pak testen.

Onze hooiboer is wel bijna door hooi heen, dus even kijken.......

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:57

Even een praktische vraag;

Hoeveel paarden mogen jullie houden als particulier in jullie woonplaats??

Flew
Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:00

Geen idee... Heb er nooit naar gekeken eigenlijk. :=

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:01

5 a 6 hier. Dus 5 en een shet ofzo? :+

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:05

Volgens mij is dat per gemeente verschillend?
Nooit op gelet, ik vind 3 al teveel ;-)

~Turbohoof Solutions ~

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:09

Een shetlander telt gewoon als 1 paard hier. Hier is de max 5. Merrie en veulen is wel zolang het aan de voet loopt 1.

Vraag het me gewoon af. Het verschilt inderdaad best wel hier en daar. Wij hebben er 6 en de merrie kan na afspenen niet erbij. Maar we zijn wel druk met wat huizen.

Daarom informeren we ook hier en daar bij de gemeente, maar het is niet altijd duidelijk.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:11

Hier dus echt gevraagd en 5 a 6 was het antwoord :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leliesan en 34 bezoekers