Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:34

Aangepast kan, geschikt voor gehandicapen ook oa

Staat onder het kopje toegankelijkheid. Daaronder staat nog een optielijstje

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:36

Ik heb vandaag weer op 2 huizen gereageerd, dus totaal weer 3 reacties open staan. Laatste 2 huizen hier dicht in de buurt maar de buurt is veel fijner om in te wonen. Huisjes zijn iets kleiner (echt maar een aantal m2) en onder budget, maar heel mooi open en ruime woonkamer. 1 van de huisjes van vandaag heeft wel een flinke voorkeur dus ik hoop dat we door de selectie heenkomen. Ze zijn vanaf volgende week te bezichtigen en vanaf begin juli te huur, dus deze keer zijn we nog mooi op tijd met reageren ook *\o/*
3e huisje waarop we gereageerd hadden krijgen we dus steeds maar geen reactie van, hoop dat dat nog komt maar ik heb er een hard hoofd in.

Blinkpiggy, hier ook geen klussers :+ Vriendlief heeft 2 linker handen, ik zeg altijd dat ik beter kan klussen dan hij :+ Gelukkig wel beiden handige vaders. Liefst vind ik een huisje waar de vloer al inzit zodat we die niet hoeven te vervangen, maar huisje dat nu de voorkeur heeft heeft een verschrikkelijk lelijk laminaat, dus dat zal eruit moeten. Daarnaast heb ik graag gestuucte (hoe schrijf je dat) muren, ivm onze katten die het behang erg fijn vinden om de nagels in te zetten. Maar mocht dat er ook niet in zitten is dat dus ook geen ramp want mijn papa kan dat goed zelf :+

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Brainless
Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:53

karuna schreef:
Aangepast kan, geschikt voor gehandicapen ook oa

Staat onder het kopje toegankelijkheid. Daaronder staat nog een optielijstje

Maar dan vallen huizen af die wel een bad/slaapkamer op de begane grond hebben die bv drempels (of een afstapje) hebben.
Drempels enz zijn geen probleem, maar ik wil graag alles beneden omdat mijn rug wel eens opspeelt en de trap 's morgens dan een uitdaging is.

Zo kan je ook wel het aantal (huidige) slaapkamers aanvinken, maar als er bv een kantoor of 2de huiskamer beneden is (die prima als slaapkamer kan dienen) of een nog niet ingedeelde zolder vervallen deze.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

blingpiggy
Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:12

LoveUggs schreef:
Ik heb vandaag weer op 2 huizen gereageerd, dus totaal weer 3 reacties open staan. Laatste 2 huizen hier dicht in de buurt maar de buurt is veel fijner om in te wonen. Huisjes zijn iets kleiner (echt maar een aantal m2) en onder budget, maar heel mooi open en ruime woonkamer. 1 van de huisjes van vandaag heeft wel een flinke voorkeur dus ik hoop dat we door de selectie heenkomen. Ze zijn vanaf volgende week te bezichtigen en vanaf begin juli te huur, dus deze keer zijn we nog mooi op tijd met reageren ook *\o/*
3e huisje waarop we gereageerd hadden krijgen we dus steeds maar geen reactie van, hoop dat dat nog komt maar ik heb er een hard hoofd in.

Blinkpiggy, hier ook geen klussers :+ Vriendlief heeft 2 linker handen, ik zeg altijd dat ik beter kan klussen dan hij :+ Gelukkig wel beiden handige vaders. Liefst vind ik een huisje waar de vloer al inzit zodat we die niet hoeven te vervangen, maar huisje dat nu de voorkeur heeft heeft een verschrikkelijk lelijk laminaat, dus dat zal eruit moeten. Daarnaast heb ik graag gestuucte (hoe schrijf je dat) muren, ivm onze katten die het behang erg fijn vinden om de nagels in te zetten. Maar mocht dat er ook niet in zitten is dat dus ook geen ramp want mijn papa kan dat goed zelf :+



klinkt goed, die huisjes! :D :D hopelijk kan je bezichtigen!

Dat is echt fijn, 2 handige vaders! :) de mijne kan zelf amper een lampje ophangen... :') schoonvader is wel heel handig maar die heeft al zoveel geholpen met verkoopklaar maken van de flat.... dat we die ook niet overal voor in willen zetten. Het is inderdaad wel fijn om meteen een mooie vloer te hebben :))

Ir1ne
Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:36

Topic ff doorgespit... klinkt allemaal herkenbaar!
Na 4 jaar is ons huis eindelijk verkocht (dat heeft de NAM iig gezegd, dat ze ons huis opkopen :P ) en kunnen wij op zoek naar ons eigen plekje met ruimte bij huis.. maar dat is op dit moment nog echt niet zo simpel :)

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:38

Wij hebben ook een erg groot zoekgebied en dan kan je nooit alle makelaars in de gaten houden. Bij Funda kijk ik naar beschikbaar. Maar als je die weglaat zie je weleens hoeveel nieuw aanbod er is, wat al verkocht is, dus voor het op Funda kwam. Soms best interessante huizen, dus erg jammer dan.

Maar ook met een aankoopmakelaar ben je gewoon niet de enige.

Wij kijken meestal naar oudere boerderijtjes en vaak hebben die al een slaapkamer beneden. Voor ons ook erg fijn, omdat traplopen voor mij wel pittig is en ook moeizamer zal worden.

Het lastige is wel dat we nu voor 2nd of 3rd best gaan. Eerst hadden we eisen en liet je huizen varen. Nu kan je die eisen amper nog hebben, dus doe je overal water bij de wijn. Dat weerhoudt me soms ook wel weer van bieden, omdat je weet dat je er dan misschien niet gelukkiger van wordt.

LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:59

blingpiggy schreef:
LoveUggs schreef:
Ik heb vandaag weer op 2 huizen gereageerd, dus totaal weer 3 reacties open staan. Laatste 2 huizen hier dicht in de buurt maar de buurt is veel fijner om in te wonen. Huisjes zijn iets kleiner (echt maar een aantal m2) en onder budget, maar heel mooi open en ruime woonkamer. 1 van de huisjes van vandaag heeft wel een flinke voorkeur dus ik hoop dat we door de selectie heenkomen. Ze zijn vanaf volgende week te bezichtigen en vanaf begin juli te huur, dus deze keer zijn we nog mooi op tijd met reageren ook *\o/*
3e huisje waarop we gereageerd hadden krijgen we dus steeds maar geen reactie van, hoop dat dat nog komt maar ik heb er een hard hoofd in.

Blinkpiggy, hier ook geen klussers :+ Vriendlief heeft 2 linker handen, ik zeg altijd dat ik beter kan klussen dan hij :+ Gelukkig wel beiden handige vaders. Liefst vind ik een huisje waar de vloer al inzit zodat we die niet hoeven te vervangen, maar huisje dat nu de voorkeur heeft heeft een verschrikkelijk lelijk laminaat, dus dat zal eruit moeten. Daarnaast heb ik graag gestuucte (hoe schrijf je dat) muren, ivm onze katten die het behang erg fijn vinden om de nagels in te zetten. Maar mocht dat er ook niet in zitten is dat dus ook geen ramp want mijn papa kan dat goed zelf :+



klinkt goed, die huisjes! :D :D hopelijk kan je bezichtigen!

Dat is echt fijn, 2 handige vaders! :) de mijne kan zelf amper een lampje ophangen... :') schoonvader is wel heel handig maar die heeft al zoveel geholpen met verkoopklaar maken van de flat.... dat we die ook niet overal voor in willen zetten. Het is inderdaad wel fijn om meteen een mooie vloer te hebben :))


Jaa mijn vader heeft zelf het hele huis opgeknapt waar ze nu in wonen, dus niet alleen doordat de huizenmarkt nu goed is om te verkopen, maar ook daardoor ga as t hun huis dalijk voor bijna een ton meer de markt op :+ en mijn schoonvader doet ook veel zelf dus samen kunnen ze voor buurman en buurman komen spelen in ons nieuwe huisje :+ al zoeken we iets waar niet zo veel hoeft te gebeuren haha

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:07

Bij mij is alles bijna rond :D koopcontract word vandaag of morgen getekend, hypotheek heeft als het goed is akkoord gegeven en ik zal dus met paar weken al het papierwerk klaar hebben en dan 9 augustus eindelijk de overdracht.

Ir1ne
Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:29

superpony schreef:
Wij hebben ook een erg groot zoekgebied en dan kan je nooit alle makelaars in de gaten houden. Bij Funda kijk ik naar beschikbaar. Maar als je die weglaat zie je weleens hoeveel nieuw aanbod er is, wat al verkocht is, dus voor het op Funda kwam. Soms best interessante huizen, dus erg jammer dan.

Maar ook met een aankoopmakelaar ben je gewoon niet de enige.

Wij kijken meestal naar oudere boerderijtjes en vaak hebben die al een slaapkamer beneden. Voor ons ook erg fijn, omdat traplopen voor mij wel pittig is en ook moeizamer zal worden.

Het lastige is wel dat we nu voor 2nd of 3rd best gaan. Eerst hadden we eisen en liet je huizen varen. Nu kan je die eisen amper nog hebben, dus doe je overal water bij de wijn. Dat weerhoudt me soms ook wel weer van bieden, omdat je weet dat je er dan misschien niet gelukkiger van wordt.



Wij hebben ook een erg groot zoekgebied. Denk ook dat ik me maar ga inschrijven bij de makelaars onder het motto van "dit zoek ik" maar het blijft lastig....
Een betaalbare woning met ruimte om het huis is op dit moment heel erg moeilijk!

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

Ryder
Berichten: 1489
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:44

Voor degenen die al een huis kochten: is het een kwestie van er als eerste bij zijn en dan gelijk bieden boven de vraagprijs? Of doen/deden jullie een tweede bezichtiging en was er nog ruimte om te onderhandelen over de prijs?

Wij gaan dus morgen naar een huis kijken (kijkdag 2), en ik ben bang dat er vandaag al ver boven de vp geboden is. Of is dat een gekke gedachte?

_djoeke_
Berichten: 280
Geregistreerd: 31-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:57

Bij ons waren er meerdere bezichtigingen op dezelfde dag en moesten we die dag nog een bod uitbrengen. Gelukkig hadden we onze aankoopmakelaar meegenomen, dus we konden na de bezichtiging direct met hem overleggen en vervolgens een bod doen. Als we nog een keer hadden willen kijken, was het al verkocht geweest.

Het was een vanaf prijs waar boven we sowieso moesten bieden.

_Nancy_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:10

Ik wil als meelezer even reageren. Bij ons was het 9 van de 10 keer een verkoop op inschrijving, waarbij mijn ervaring is dat je met een aankoopmakelaar vaak meer voor elkaar krijgt. Bijv. een 2e bezichtiging waar dit als particulier niet mogelijk was. Of überhaupt om er tussen te komen! Met die connecties die ze hebben ben je zonder aankoopmakelaar gewoon vrij kansloos. Maar dit zal ook afhankelijk zijn van de regio en wensen, is onze ervaring in ieder geval wel. Wij wilden wel een redelijk instapklaar huis. En na een behoorlijke tijd zoeken, meerdere huizen aan ons voorbij hebben zien gaan, krijgen we dan eindelijk na ruim een halfjaar wachten de sleutel op 1 juli! *\o/*

Ohja en onze aankoopmakelaar gaf aan dat er bij vraagprijs of 'bieden vanaf' prijs niet echt een verschil zit.. Dit komt dus op hetzelfde neer, althans zo is het ons verteld.

Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 18:10

Ryder schreef:
Voor degenen die al een huis kochten: is het een kwestie van er als eerste bij zijn en dan gelijk bieden boven de vraagprijs? Of doen/deden jullie een tweede bezichtiging en was er nog ruimte om te onderhandelen over de prijs?

Wij gaan dus morgen naar een huis kijken (kijkdag 2), en ik ben bang dat er vandaag al ver boven de vp geboden is. Of is dat een gekke gedachte?


Toen de woning online kwam heb ik direct om 9.00 's ochtends gebeld voor een afspraak. De week erna had ik de afspraak staan. Bij 18 bezichtigingen hebben ze de lijst stop gezet, en mochten we een bod uitbrengen. Ik heb "flink" overboden (zo'n 12.000 boven de VP) en een brief erbij gedaan. Zonder die brief had ik de woning niet gehad. Een brief over je persoonlijke situatie is dus wel aan te raden (zonder te veel details weg te geven)

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

blingpiggy
Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:29

Ir1ne schreef:
Topic ff doorgespit... klinkt allemaal herkenbaar!
Na 4 jaar is ons huis eindelijk verkocht (dat heeft de NAM iig gezegd, dat ze ons huis opkopen :P ) en kunnen wij op zoek naar ons eigen plekje met ruimte bij huis.. maar dat is op dit moment nog echt niet zo simpel :)


jeetje, opgekocht? :( Zoveel schade? Mag ik vragen welk dorp? (evt per PB?). Wij zien hele leuke huizen staan in de aardbevingsgebieden, en dan ga je je afvragen.... hoe erg is het daar nu echt? Mijn vriend staat er wat nuchterder in.... We wonen nu ook in de aardbevingsregio (maar niet het ergste deel, zeg maar...). Dus ik ben wel beetje nieuwsgierig naar jullie verhaal...

gefeliciteerd lifaya! :D

Voor de echt instapklare huizen merken we hier ook biedingsgekte.

Vandaag hadden we 2 huizen bekeken waarvan 1 open huis.
Het open-huis-huis was vrij nieuw, instapklaar, waren al minimaal 10 geïnteresseerden voor. De vraagprijs is eigenlijk al onze max.... :( Het huis is best wel luxe, groot, maar we voelen toch niet echt ''sfeer''. Gewoon echt een gezinswijk (en wij hebben geen kinderwens.... :') ).

Huis 2; beter geprijsd, tuin zouden we aanpakken om ook een betere oprit te creëren. Wel wat kleiner en minder luxe, maar een hele rustige straat en vlakbij station en winkels. Veel betere locatie!

Dus onze aankoopmakelaar gaat proberen om tweede bezichtiging te plannen bij huis 2 :D Maar ook hier waren al meerdere partijen geïnteresseerd....

marleen_88
Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:57

In januari is plots ons bod geaccepteerd. Hebben een ietwat gekke prijs, dit kan net de doorslag geven. Succes

Doe wel en zie niet om

nuscaniels
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:13

blingpiggy schreef:
jeetje, opgekocht? :( Zoveel schade? Mag ik vragen welk dorp? (evt per PB?). Wij zien hele leuke huizen staan in de aardbevingsgebieden, en dan ga je je afvragen.... hoe erg is het daar nu echt? Mijn vriend staat er wat nuchterder in.... We wonen nu ook in de aardbevingsregio (maar niet het ergste deel, zeg maar...). Dus ik ben wel beetje nieuwsgierig naar jullie verhaal...


Dat is dus ook mijn probleem, wil die kant op maar woon al heel mijn leven in omgeving Rotterdam, ben daardoor veel minder op de hoogte van wat waar en hoe erg.
Maakt bezichtigingen ook een stuk lastiger, is toch ruim 300 km vanaf hier.

Het leven is als een kerstmuts

Century
Berichten: 5900
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:30

Ryder schreef:
Voor degenen die al een huis kochten: is het een kwestie van er als eerste bij zijn en dan gelijk bieden boven de vraagprijs? Of doen/deden jullie een tweede bezichtiging en was er nog ruimte om te onderhandelen over de prijs?

Wij gaan dus morgen naar een huis kijken (kijkdag 2), en ik ben bang dat er vandaag al ver boven de vp geboden is. Of is dat een gekke gedachte?


Wij zochten wel een huis in een hogere prijsklasse voor een wat beperktere doelgroep. Wij zijn vrij snel gaan kijken en vrij snel nog een keer (tweede bezichtiging) en hebben toen een bod gedaan. Bij ons was er ruimte om te onderhandelen.
Ze zeiden wel dat er meer interesse was en hoewel dat natuurlijk een verkooppraatje is, denk ik dat het ook wel klopt. Was ook wel enigszins verbaasd dat ze gelijk met ons gingen handelen zo snel nadat het te koop kwam, maar I'm not complaining :D


Serendipity1
Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:51

Gedeelde smart is halve smart, herkenbaar allemaal zeg!

Ik zit te dubben over een bod en vraag me af... Heeft iemand ervaring met een huis kopen zonder bouwkundige keuring? Enerzijds wil ik het doen, want:
* Enorme aankoop, beetje belachelijk om te overwegen de keuring te laten vervallen om meer kans te maken
* Ik wil geen woning met asbest

Anderzijds denk ik:
* De keuring is alleen maar oppervlakkig en echte ellende komt misschien niet eens naar voren
* In de jaren 30 woningen werd asbest niet als typisch bouwmateriaal gebruikt
* Ik heb geen scheuren gezien
* De vloer + grondbalken zijn sowieso goed

Twijfel twijfel. De verkoop gaat op inschrijving

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

blingpiggy
Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:59

Ik ken mensen die een koop konden afketsen vanwege de uitkomsten van zo'n keuring.... die was niet best.

Liever wel keuren... tenzij woning jonger is dan 20 jaar.

Lastig hoor, snap beide argumenten wel... zeker bij bieden op inschrijving, dan wil je toch de beste kans maken....

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:17

Ik heb niet bouwtechnisch gekeurd omdat de woning in 2011 ofzo (hele complex, werd als nieuwbouw opgeleverd) gerenoveerd was.

Daarbij van kennissen dus, woning heeft nooit op de markt gestaan. Geen makelaar aan te pas gekomen en taxatiewaarde was 5000 boven mijn bod dus mocht ik ooit willen renoveren ofzo,nieuwe keuken, is dat wel fijn.

o0eefje0o
Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:35

Hier is het voorlopig koopcontract getekend. Eigenhuisstaat nu 8 dagen online! Komen alleen te weinig geïntegreerde op af daar baal ik van de voorspellingen waren anders

Ir1ne
Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 04:26

blingpiggy schreef:
jeetje, opgekocht? :( Zoveel schade? Mag ik vragen welk dorp? (evt per PB?). Wij zien hele leuke huizen staan in de aardbevingsgebieden, en dan ga je je afvragen.... hoe erg is het daar nu echt? Mijn vriend staat er wat nuchterder in.... We wonen nu ook in de aardbevingsregio (maar niet het ergste deel, zeg maar...). Dus ik ben wel beetje nieuwsgierig naar jullie verhaal...

Ja hoor dat mag je vragen. Ik heb geen geheimen.
We hebben praktisch geen schade.
Vrijstaande woning in een heel klein dorpje zonder voorzieningen, Tjuchem(4 km van Siddeburen).

De NAM heeft een opkoop regeling, waarvoor we ons hebben aangemeld, voor huizen die moeilijker te verkopen zijn of speciale situaties enz enz. Heeft in principe niet zoveel met schade te maken ;)
We willen nu Gewoon graag verder ipv blijven hangen, zijn we echt aan toe na 4 jaar.

Ons huis zit naast t dorpshuis, wat misschien wat afschrikt en het heeft maar 2 slaapkamers. 3e kun je maken, maar ja, dat kost geld :)

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

dems75
Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 04:35

Wij hebben net gekocht en ons huis staat te koop. Bij het huis wat we kochten, lag al een bod. We wilden het graag hebben, maar was al redelijk top of the budget. Zijn 5000 boven de vp gaan zitten, bleek dat die andere mensen dat ook hadden gedaan, maar onze voorwaarden waren beter en we hoeven niet alles te financieren, daarom zijn wij het geworden. Nu ook twee biedingen op ons huis en nog meer geïnteresseerden. De makelaar wil die afwachten, maar 1 Stel heeft bod gedaan zonder voorwaarden. Dat vind ik meer waard dan bijv. 5000 of 10.000 boven de vp....dus de juiste voorwaarden kunnen een hoop schelen

If it's not an icelandic, it's just a horse

upendo
Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 05:34

Wat zijn in jullie ogen 'afschrikkende' voorwaarden?
Een bouwtechnische keuring? Een bod ovv financiering?

mvdende
Berichten: 5638
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:14

Ryder schreef:
Voor degenen die al een huis kochten: is het een kwestie van er als eerste bij zijn en dan gelijk bieden boven de vraagprijs? Of doen/deden jullie een tweede bezichtiging en was er nog ruimte om te onderhandelen over de prijs?

Wij gaan dus morgen naar een huis kijken (kijkdag 2), en ik ben bang dat er vandaag al ver boven de vp geboden is. Of is dat een gekke gedachte?


Wij hebben het huis op Funda gevonden. Op dinsdag een bezichtiging gepland voor zaterdag. Zaterdag erheen en kijken. Makelaar gaf aan dat er wel meerdere geïnteresseerde partijen waren. Stuk of 3 bezichtigen in de week ervoor. Lag 1 bod op het huis maar dat was afgewezen. Bod was 125.000 vraagprijs 145.000.

Is wel een "raar" huis. Het is 90m2 maar heeft maar één slaapkamer, daardoor natuurlijk minder interessant. In de bijkeuken is een slaapkamer te realiseren, maar daar zit ook de achterdeur naar de tuin. Dus dan moet je altijd door de slaapkamer heen...

Tijdens de bezichtiging een bod van 140.000 uitgebracht en nog geen 30 minuten later akkoord van de verkoper. Die wilde er ook graag van af, huis was van haar moeder die naar een verzorgingshuis is gegaan. (Recht tegenover! Volgens mij stond ze van de week al naar binnen te gluren }>)

3 weken later de overdracht gehad.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler, Ubermetrics en 4 bezoekers