Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
curly2day
Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:11

Marrit13 schreef:
En in Vorden staan ook vaak merries van grotere hengstenhouders, die hebben vaak wel een wat andere band met hun dieren denk ik :D (wat niet goed of fout is overigens)


Dat zal wellicht ook schelen ja


Punz
Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:18

Klopt natuurlijk Marrit.
En Marieke: ik gok maar zo dat het naar Margriet rijden tóch even iets verder is !
En bij een particulier staan is daarbij toch ook war anders denk ik dan bij een da staan.

Het moet ook kunnen natuurlijk. Vaker dan 2 x pw naar Utrecht / enkele keer maar 1 keer, kreeg ik ook niet rond hoor.

En eerlijk: dan ben je daar , is het toch even worteltje geven, wat poetsen en dat was het dan ook al ...Maar goed/ ik wilde hem dan toch perse even zien


Iedereen een Connemara!!


.

Birgit01
Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:28

Fijn dat het de goede kant op gaat met Beaut!

Jammer dat het nog niet gelukt is met de bevruchting van Sky! Moet je je paardje weer missen.

Je nieuwe aanwinst ziet er goed uit Oona!

Ik heb al tegen Rocks gezegd dat hij zich op het Onck beter moet gedragen, anders wordt hij vast uit het Connemara bestand gegooid, geen reclame!

curly2day
Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:29

Ik hoefde gelukkig maar naar Luttenberg, maar het feit dat Karel in volle galop al hinnekend door de wei achter de wegrijdende trailer aanging hielp niet mee. Tel daarbij op dat ik de controle erg lastig vind loslaten, maakt het feest compleet.
Daarbuiten maakte ik me geen zorgen om de zorg voor Karel daar hoor, maar Karel is nog wel van het sensitieve type en dat vind ik lastig uit handen geven.

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:49

Oh deed ze dat Marieke? Erachteraan rennen :') Hollywoodwaardig, maar mijn hart zou ook breken hoor.

www.connemara.nl

curly2day
Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:02

Marrit13 schreef:
Oh deed ze dat Marieke? Erachteraan rennen :') Hollywoodwaardig, maar mijn hart zou ook breken hoor.


En dan Sophie nog met een snik in haar stem "mama ze komt achter ons aan" ..... houd het dan maar droog :n :n

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:06

Zilvervisje <3

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:05

curly2day schreef:
Marrit13 schreef:
Oh deed ze dat Marieke? Erachteraan rennen :') Hollywoodwaardig, maar mijn hart zou ook breken hoor.


En dan Sophie nog met een snik in haar stem "mama ze komt achter ons aan" ..... houd het dan maar droog :n :n


Ik zie je zitten “niet omkijken, niet omkijken, niet omkijken” :D Gelukkig heeft het in 1x gepakt *D

www.connemara.nl

curly2day
Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:15

En hoor mezelf zeggen, ah joh Sophie,komt goed hoor ..... #slikttranenweg

Nou idd, GELUKKIG heeft het in 1 x gepakt :-)

ChantalD78
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:44

Hai mag ik mij aansluiten? Ik heb sinds 3 weken een connemara merrie

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:48

Het had zo in de ouderwetse waargebeurde woensdagavond film gepast.

Welkom chantal. Vertel eens wat meer over jouw merrie?

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:20

Nou he? :D Met blond meisje op de achterbank, half hangend over de hoedenplank.. Moeders die traantje weg moet pinken maar zich groot houdt *D En een hartstochtelijk hinnikend wit sprookjespaard :')

www.connemara.nl

EllyC
Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:16

Welkom Chantal, foto?

Gister was ik met de mede eigenaresse van Qizzy bij de springles en Willow was ook mee. Als je dan toch gaat dan gelijk maar beide aan t werk.

Zij gaf aan dat connemara,s toch eigen echte kinderponies zijn, qua uitstraling en werklust.
We kwamen eigenlijk tot de conclusie dat er meer moeten komen.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

curly2day
Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:49

Marrit13 schreef:
Nou he? :D Met blond meisje op de achterbank, half hangend over de hoedenplank.. Moeders die traantje weg moet pinken maar zich groot houdt *D En een hartstochtelijk hinnikend wit sprookjespaard :')



:') :')

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:50

Violen op de achtergrond. _O-

Zolang ze niet te sterk worden zijn ze een absolute match voor de kinderen. Merk dat mijn connie, die fijner is afgestemd op mijn hulpen, veel makkelijker is na te rijden dan mijn new forest. Plus dat ze zich met de kinderen uitermate bescheiden opstelt. Geen hysterische fratsen. :))

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:56

Ik vind het zeker geen typische kinderpony’s, ze kunnen echt sterk worden en erg stoicijns en dan niet perse in de goeie zin van het woord :+ Maar zoals binnen elk ras heb je verschillende types natuurlijk.

Die van mij heeft eigenlijk wel hekel aan kinderen, schuwt ook niet om te dreigen, met open mond :') Maargoed, die spiegelt zijn baasje waarschijnlijk _O-

www.connemara.nl

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:02

Verschillende types, opleiding, handigheid en karakter vh kind en zo nog tig factoren, maar de mijne durf ik gerust een kind op te zetten.
De NF geeft geen boe of bah, maar is net een log vrachtschip in kinderhanden. :+

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:09

Helemaal mee eens! Mijn nichtje van 9 kreeg naast hem een snauw van zijne koninklijke hoogheid (maar eerlijk; hij pikt van mij zo’n beetje alles, volwassen vreemden vindt’ie ook maar zozo) maar eenmaal erop doet ie wat ie moet doen (niet met plezier maar omdat het moet van mij :') ) en ze reed hem supernetjes nageeflijk rond. Wat dan ook weer soort kroon op mijn werk is haha!

Wel grappig want NF en log vrachtschip zou ik dan juist niet in 1 zin verwachten :D

www.connemara.nl


SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:35

Tis ook wel een forse (lees dik) jongen. :Y)
[ img ]

Ga nog maar eens serieus over een graasmasker nadenken voor de beste vriend. Mocht iemand tips hebben voor varianten die niet schuren... be my guest!! :j

kitobeer
Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:42

Bij eamonn daar kon ik zo een kind op zetten. Bij sky toch liever niet. En Paddy daar heb ik het gevoel bij dat het een mm paardje word in hulpen geven.


Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niks connemara herken in zijn karakter maar eerder wel volbloed. Bij sky ondanks dat hij wel 100% connemara was merkte ik goed dat hij en connemara was en meer bloed voerde.

Bij Paddy merk ik dat hij super sensibel is maar heel cool in de kop en super snelle bewegingen heeft. Maar ook zo stil staat.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

kitobeer
Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:43

Ik kan vanaf hier zien hoe zijn spiermassa voelt. echte vlezige spieren.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:06

Oeh mijn type die NF <3 Ik heb een greenguard, echt een fijn ding! Eerste week de zijkanten even met Ductape afplakken, en eigenlijk geen problemen gehad met wondjes. Als de 1ste snede van ons grasland is, dan gaat ie weer op!

www.connemara.nl

Saaams
Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:33

Bij Beaut kan iedereen er mee weg rijden. Alleen zal ze gewoon braaf haar rondje lopen en niet harder werken dan nodig. Maar dan mag ook wel als ex manege pony.

Maandag was er een connemara hengst op het pinksterconcours van mijn oude stal. Pony heet Tommy. Na hindernis 1 heeft t meisje huilend de ring verlaten. Hij ging te hard. :+ Ze kon hem niet meer houden toen hij sprong 1 zag haha.

Laerkens Beauty

Punz
Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:18

Marieke..Luttenberg natuurlijk, staat gewoon bij Ilse.. ( sukkeltje hier).. .Maar wat heftig, zo wegrijden. Daar had ik het ook niet droog bij gehouden.


Chantal: van harte welkom hier in dit topic. Ben superbenieuwd naar jouw pony!!

Mbt kinderpony zijn.
JJ is echt een engel met kinderen... maar loopt dan echt geen pas harder dan moet. Maar is er wel echt superlief mee.

En Punzel. .Tja. .. daar heeft laatst met het uitstappen op het harde even een meisje op gezeten. Ik achteruit lopend net voor Punzel en Punzel dus achter me aan stappend. Zag er op de video heel spectaculair uit.. Miss heethoofd Punz als kinderpony :')


Skymarian: Ik moet bij Punzel om alle eventuele schuurpuntjes een bontje doen, en dan gaat het goed. Zonder bontjes toch al heel snel schuurplekjes.


Enne

Nu we het toch over Punzeltje hebben, en voor de niet-facebook gangers...

MIJLPAAL!!


Vandaag voor het eerst ooit volledig zelfstandig een buitenrit gemaakt met Miss to hot to handle, Rory "Race" Rapunzel............. Die tegenwoordig vooral wel heet, maar ook heel stöer en een soort van relaxed is:



Iedereen een Connemara!!


.

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:29

Firo is wel een vlezig/ spekkig type ja. :')
Noteert greenguard en ductape. Welk masker heb jij voor jouw pony's Punz?

Gaaf hoor zo'n eerste buitenritje. =:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers