[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:38

Neverland schreef:
Djilna schreef:

Hier gisteren 4 2e hands boeken via Amazon binnen gekregen waarvan 2 (uit een serie) echt niet in de staat zijn die de verkoper had gezegd. Ze werden verkocht als zeer goed, nou 1 is zelfs amper acceptabel. Vandaag de verkoper maar even mailen. Een 3e boek via die verkoper was dan weer prima en was onder dezelfde omschrijving verkocht. Dus of ze hebben mij per ongeluk 2 verkeerde exemplaren gestuurd, want ze hadden meer opties, maar die stonden idd als minder goede staat.


Ik koop alleen tweedehands op Amazon van worldofbooksde, die kwaliteit is echt altijd top! Heb inmiddels al meer dan 30 boeken van hen en sommige zijn gewoon gesigneerd zelfs. :j

Heb 1 keer een andere verkoper geprobeerd... Nooit meer.


Die 2 die veel slechter waren dan aangegeven kwamen dus van worldofbooks.de :+
Boek 3 was dus wel prima.

Ik kon nu via de site zelf alleen nog geen contact met ze opnemen omdat ik ze officieel nog niet binnen heb. Maar ik heb wel hun mailadres dus ik ga ze ook maar even mailen denk ik. Ik hoop gewoon op een stomme fout, maar Anca heeft ze gezien en dat is echt geen 'zeer goede staat' :n
Meer van die boekjes op de markt waar je 50ct voor neerlegt :=
Laatst bijgewerkt door Djilna op 12-06-19 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)


Goof
Berichten: 28607
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:41

Shenavallie schreef:
Gisteren ging ik naar de Bruna voor de nieuwste Hendrik Groen, maar die was in één dag al uitverkocht. Dus kwam ik thuis met Echo van Thomas Olde Heuvelt. :D En het boekenweekgeschenk 'Dolores'.


Echo vond ik erg goed, ik ben ook benieuwd naar Dolores. Daar moet ik nog achteraan!

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:42

C_arola schreef:
Ik vond de eerste deel van het boek prima al stoorde ik me aan de vrouwelijke hoofdpersonage. De tweede helft van het boek vond ik persoonlijk ronduit slecht. Toch besloten om het uit te lezen maar dat is puur omdat ik hoopte dat ik het beter vond worden. Veel mensen vinden het boek (erg) goed, ik zag een paar recensies op GR staan die precies overeenkomen met mijn mening.


Wat zonde! Nou dan ben ik erg benieuwd wat ik ervan ga vinden. Eerst maar Stuck-up Suit lezen en dan een fantasie weer denk ik.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:54

Djilna schreef:
C_arola schreef:
Ik vond de eerste deel van het boek prima al stoorde ik me aan de vrouwelijke hoofdpersonage. De tweede helft van het boek vond ik persoonlijk ronduit slecht. Toch besloten om het uit te lezen maar dat is puur omdat ik hoopte dat ik het beter vond worden. Veel mensen vinden het boek (erg) goed, ik zag een paar recensies op GR staan die precies overeenkomen met mijn mening.


Wat zonde! Nou dan ben ik erg benieuwd wat ik ervan ga vinden. Eerst maar Stuck-up Suit lezen en dan een fantasie weer denk ik.

Ben ook benieuwd wat jij ervan gaat vinden :)

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:58

Zo dus.
En dan doet de foto het niet eens recht. Het is echt bruin en vlekkerig, meerdere cracks in de spines..
[ img ]

En dan klopt de omschrijving echt niet:
Staat: Tweedehands - Zeer goed
The book has been read, but is in excellent condition. Pages are intact and not marred by notes or highlighting. The spine remains undamaged.

'Acceptabel' is toch het maximale wat ik zou geven.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:59

Persoonlijk vind ik de boeken in de kringloop hier er nog beter uit zien.

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:01

Bah nee die zien er idd echt vies uit. Echt jammer dat verkopers zo oneerlijk zijn zodat ze er maar vanaf zijn en geld vangen. Zoiets zou ik niet eens meer gratis aan iemand geven, maar dat ging de papierbak in - hoeveel pijn dat ook doet haha. Niet dat je een boek zo zult vinden hier in huis maar ok :')

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:07

Ik wil dus ook andere in betere conditie of geld terug en dan doe ik een nieuwe poging ergens anders idd.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:17

Aaah ja paperbacks koop ik dus nooooit tweedehands. Zal daar misschien aan liggen! Heb altijd hardbacks besteld.

Ik heb deze foto's al eens laten zien... Maar zo worden de hard backs bij mij altijd aangeleverd. En daar betaal je 3 a 4 euro voor. :=

[ img ]
[ img ]

Second to the right, and straight on till morning

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:33

Ik ook nooit pb, maar deze serie is er niet in hc :n
De pb waren ook 3euro pst en 2x 3euro vzkosten. Voor ander deel in betere conditie heb ik via andere verkoper 1,32 betaald met 5euro vzkosten.

Voor deze hc heb ik bij worldofbooks.de ook 3+3 betaald. Die ziet er wel prima uit.
[ img ]
[ img ]

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Annetje
Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:02

Ik koop altijd eigenlijk pb, vind ik fijner om te lezen. Ik vind dat verkleurde ook wel erg slecht. Als ik via marktplaats koop en er staat bij dat ze wel in gelezen staat zijn, dan zitten er vouwen in de rug van het boek, maar ik heb nog geen verkleurde exemplaren binnen gehad.

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:35

Wie kan mij helpen met een spoedje?

Ik heb morgenavond een kado nodig voor een vervente lezer. Ze wilde graag haar backbackers spullen compleet, dus ik ga er van uit dat ze een trip aan het plannen is. Dus: ik ben op zoek naar een boek (fictie of reisverslag) in thema reizen of backbacken. Haar laatste trip was naar Spitsbergen trouwens.

Ik ben totaal niet thuis in dat genre/thema, dus ik heb geen idee wie goed schrijft. Help!

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:04


Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:07

Maar je hebt verkleuren en verkleuren. Ik heb ook zelf gekochte boeken wat op een paar jaar tijd al aan't verkleuren zijn. Vooral bij engelstalige boeken gebeurt dit dus heel snel ivm dat zij heel ander papier gebruiken als dat de NL uitgevers hier gebruiken voor hun boeken - zie je ook overduidelijk; NL boeken hebben meestal spierwit papier haha. Engelse boeken hebben meestal gerecycled papier en wordt hierdoor ook sneller geel. Dus zoiets kan met Engelstalige boeken toch al sneller gebeuren bv. Maar die foto van Djilna... dat boek ziet er gewoon echt vies uit en niet alsof op het een 'normale' wijze vergeeld is? Krijg er echt kriebels van in ieder geval hahaha.

Ik ben niet echt thuis in het backpack/reis wereldje dus heb er eigenlijk ook nog niet echt iets over gelezen. Kan helaas niet echt helpen hiermee, sorry.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-06-19 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:08

Liefst Engels! Undeland zat ik al naar te kijken idd :j

Vind het maar een rottig thema om een boek uit te zoeken :')

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:21

Nou en vergeeld van ouderdom mag ook, maar biedt hem dan niet aan als in zeer goede staat.
Nu is de ene vlekkerig en de andere gewoon echt oud, zwaar vergeeld en gebruikt.

Ik heb ze een bericht gestuurd waarbij ik ook nog even gemeld hebt dat het boek in de andere bestelling prima naar tevredenheid was, maar deze 2 niet aan de omschrijving voldoen. Of ik per ongeluk verkeerde boeken opgestuurd heb gekregen. Ben benieuwd.

@Eelmo, op zich is er genoeg met reizen te doen. Fictie, reisverslagen, travelguides, enz.
Underland spreekt mij persoonlijk heel erg aan, maar de kaft helpt daar ook bij haha. Zo mooi!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:24

Ja, dat zou misschien kunnen dat ze per ongeluk de verkeerde gestuurd hebben aangezien je zei dat er meer stonden met andere condities. Ik ga er vanuit dat Amazon het gewoon oplost voor je; nieuwe boeken bv. maar ik denk eerder geld terug omdat het van een andere verkoper afkomstig is.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:43

Ik heb nu contact met de verkoper zelf, niet Amazon. Maar komt vast goed. Want als we er niet uitkomen kan Amazon idd inspringen. Gaat natuurlijk niet om wereldbedragen, maar zonde is het wel.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:49

ow idd, ik heb vroeger wel wat paperbacks gekocht 2de hands en die zagen er allemaal stukken beter uit. De vergeling door gewoon "ouderdom" is veel egaler ipv zo gevlekt...

ik ben niet thuis in reisverslagen...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:01

Geld terug geven gaan ze echt niet moeilijk over doen. Geen zorgen over maken. :) Die andere verkoper hoefde niet eens foto's te zien van het vieze boek dat ik had gekregen. Die stortte direct het geld terug.

Second to the right, and straight on till morning


Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:04

Nou idd. Net al bericht terug gekregen. Verontschuldigingen en geld wordt binnen 48 uur teruggestort.
En dan maar een nieuwe zoekpoging :+

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:12

Zijn ze nieuw niet ergens goedkoop te krijgen? Paperbacks krijg je normaal toch wel rond de €7 op bookdepo?

Second to the right, and straight on till morning

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:46

AbeBooks.com al geprobeerd? Daar heb ik ook wel goede ervaringen mee.
En je zou eBay ook nog kunnen proberen voor 2ehands.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:53

Deze zijn nieuw iig niet te vinden. Daarom 2e hands gaan zoeken. En ook alleen nog maar pocket-size.

Deel 1 die dus gisteren ook arriveerde is prima staat. Deel 2 zal ook wel deze week komen. Dus alleen deel 3 en 4 opnieuw zoeken.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:23

Zonde Djil! Ik heb het ook een keer gehad, dat boek had serieus een paar gescheurde pagina's, een stuk of 10 kreukels in de rug, een verbogen hoek op de kaft en inderdaad ook vieze vlekken, geen verkleurvlekken. Ik had HC besteld, kreeg dus die vieze paperback. Gemaild, en toen werd er gezegd dat ik in de regels moest kijken, dat hun omschrijvingen niet altijd kloppen met wat erbij staat. Ik kon het terugsturen, dan werd het geld teruggestort. Boek was een paar euro, verzendkosten bijna het dubbele. Dus boek is in de kliko beland en heb toch maar een nieuwe besteld. Wel jammer, maar ach, ik had misschien ook wat teveel verwachtingen bij een tweedehands. Al zou ikzelf een boek in die staat nergens anders heen doen dan de kliko _O-.

Eelmo, misschien is zo'n algemeen reisboek van Lonely Planet wat voor haar, voor inspiratie?
Bijvoorbeeld Lonely Planet's Ultimate Travellist of Lonely Plante's Ultieme Bestemmingen, of iets heel anders: World of Wanderlust etc?

♥ Rewrite the Stars ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo, Capriootje, Fenn, Leo en 12 bezoekers