Langdurige enkelklachten na verzwikking

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
amandananana
Berichten: 4110
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Langdurige enkelklachten na verzwikking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 09:40

Ik ben me er van bewust dat Bokt geen dokter is, maar ik ben meer op zoek naar ervaringen en wil van me afschrijven omdat ik van het kastje naar de muur gestuurd word.

Ik ben ontzettend hypermobiel. Een van de vele klachten die ik daarvan ondervind is het niet goed kunnen aansturen van mijn enkels, losse enkelbanden en daardoor regelmatig zwikken. In november zwikte ik zodanig terwijl ik hakken droeg dat de zijkant van mijn enkel de grond raakte. Ik hoorde van alles kraken en knappen en kon meteen niet meer lopen.
Blauwe plekken en de verwachte ernstige zwelling bleef uit, daarom niet naar de huisartsenpost gegaan.
Volgende dag naar de huisarts gegaan, die zag geen aanleiding om een foto te maken en stuurde me weg met de mededeling dat mijn enkels zeer zwak zijn en ik naar een goede sportfysio moest gaan.

Zo gezegd zo gedaan, ik ben keihard aan het trainen. Inmiddels zijn mijn spieren zodanig versterkt dat ik mijn benen goed kan aansturen en bijna niet meer zwik. Dat was het doel van de fysiotherapie. Waar ik minder blij mee ben, is dat mijn enkelklachten blijven. Regelmatig heb ik, zonder aanwijsbare aanleiding, erge pijnklachten aan mijn enkelbanden, ervaar ik zwelling en ontstaat er een blauwe plek op mijn voet. Mijn enkel zwelt niet snel, maar regelmatig is het nu dikker dan toen ik net gezwikt was. Ik kan dan niet goed lopen, de enkel knakt ontzettend en lijkt vast te zitten. De pijn is dan net zo heftig als toen ik er net doorheen was gegaan.

Ik ben in februari bij een orthopeed geweest, er is toen een röntgenfoto gemaakt waar niets op te zien was. De orthopeed heeft verder niet echt gekeken, ik kreeg de boodschap dat ik een instabiele enkel heb en moest gaan trainen. Inmiddels is de enkel een heel stuk minder instabiel en toch ervaar ik ontzettend veel klachten.

Heeft iemand hier ervaring mee?


Kmbrly
Berichten: 1839
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Langdurige enkelklachten na verzwikking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 00:04

Jep ...

Zit in hetzelfde straatje, ben zelf ook hypermobiel en men enkels en pols zijn een ramp!

Vooral bij weersverandering komt die ook rap weer boven.

Nu is er wel iets geks en weet niet als het 100% overeen komt met jou.
Ik heb een ongeval gehad en in weet niet hoe het komt. Maar mijn achillespees is geraakt en met veel wandelen of lang recht staan. Krijg ik echt een vochtbobbel achter mijn enkelknobbel.
Zo dat dit bijna 1 groot geheel vormen.
Dus ik weet niet als dat op dezelfde plek als jou zit ?

I know you'll be a sun in somebody else's sky

chazzie
Berichten: 427
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Langdurige enkelklachten na verzwikking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 04:38

Ik meld me ook, maar bij mij is er dan ook een enkelband volledig doorgescheurd, verder ben ik niet hypermobiel.
Loop momenteel met een brace (al en jaar) en straks weer terug naar het ziekenhuis.

Is er al een MRI gemaakt?

Sterkte


amandananana
Berichten: 4110
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Langdurige enkelklachten na verzwikking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 10:02

Kmbrly: ik heb vocht op dezelfde plek als jij inderdaad.

Chazzie: ik heb ook een brace maar die geeft me eigenlijk alleen maar meer pijn. MRI is nog niet gemaakt, maar ik ga daar wel op staan dat dat nu gaat gebeuren. De fysio ging deze week met mijn huisarts overleggen.

chazzie
Berichten: 427
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Langdurige enkelklachten na verzwikking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:12

Datzelfde probleem heb ik ook met die brace, die balijnen drukken heel fijn op die plek.
Heb je ook al steunzolen?

"Gelukkig" heb ik net te horen gekregen dat ze toch gaan opereren, dit zal niks uitmaken voor de pijn of zwelling, wel voor de stabiliteit.

Kmbrly
Berichten: 1839
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Langdurige enkelklachten na verzwikking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:14

Bij mij hebben ze het afgeschreven als blijvend letsel. Omdat die pees geraakt was.
Wat je wel kan proberen is een echo i.p.v. foto’s.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Langdurige enkelklachten na verzwikking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:00

Aantal jaar geleden een enkelband afgescheurd, en vorig jaar kreeg ik weer klachten op de banden. Bezoek aan de podotherapeut en nieuwe steunzolen hebben dit opgelost.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hazna, Janneke2, Kaetibangsi, KarinW86, MagicBullet, Sintara, YandexBot en 45 bezoekers