[VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Toby
Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:50

Wat gaaf is het zuidwesten van de USA, hè?!!! <3
Mooie foto’s!!

Ik ben op dit moment ook in Monument Valley en wij rijden morgen (dinsdag) via Page naar Best Friends Animal Society in Kanab.
Mijn twee meest favoriete plekken! <3 <3

Daarna naar Vegas.

Hele fijne reis!
Misschien komen we elkaar nog wel tegen :)


NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:11

Supergaaf deze reis door Amerika, het staat hier in januari waarschijnlijk op de planning maar nog niet nagedacht over een route oid. Misschien dat ik dit wel mee neem ter inspiratie :)

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 13:28

Toby schreef:
Wat gaaf is het zuidwesten van de USA, hè?!!! <3
Mooie foto’s!!

Ik ben op dit moment ook in Monument Valley en wij rijden morgen (dinsdag) via Page naar Best Friends Animal Society in Kanab.
Mijn twee meest favoriete plekken! <3 <3

Daarna naar Vegas.

Hele fijne reis!
Misschien komen we elkaar nog wel tegen :)


Gaaaf!!
Ja dat zou geinig zijn!
Wij zitten 12 tm 15 in vegas.
12 komen we aan, 15 gaan we weer.


Eens ff googlen naar dat best friends animal society.

Toby
Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:09

Best Friends is echt gewéldig!!
https://bestfriends.org/

Als je de kans hebt om langs te rijden, zou ik het zéker doen.
Het is in Kanab, 1 uur en 20 min. rijden vanaf Page.
Echt super wat ze daar doen voor dieren en het ligt in de prachtige Angel Canyon.

Wij blijven daar een week, in een mooie cottage op het terrein. We hebben meerdere tours gepland, volunteer shifts met honden en paarden en we nemen een sleepover dog <3

Zijn jullie nu ook nog in Monument Valley? Wij rijden over een paar uur richting Page, daar even lunchen en dan door naar Kanab.

Fijne reis!!


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:51

Ik ben nu in Vegas, super de luxe hotel (Encore). Wij blijven tot donderdag en gaan vanavond naar de Blue Man Group. Denk niet dat ik je tegen ga komen jolliegirl, het is hier zo groot!!


Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 04:43

We zitten in MT carmel junction. Bij Kanab in de buurt geloof ik. We reden er iig doorheen.

Wij zitten morgen in Vegas.

Wat geinig zoveel mensen in USA haha.
Deel gerust je verhalen en foto's!!

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 06:11

Heatwave in het westen (in San Francisco was het vandaag 38 graden). Morgen 42 graden in Las Vegas. Het koelt ook voor geen meter af, net om 22.00u nog 36 graden. Lang leve de airco :D


Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 07:10

We hoorden het int Best Western.. Hebben 3x andere room gekregen omdat er overal fruitvliegjes zaten.. Die komen op als poepen als er een hittegolf aankomt blijkbaar!

Nu fijne kamer.. Buiten een graad of 13 nu denk ik..

Denise
Berichten: 5099
Geregistreerd: 30-06-06

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:34

Leuk om je reis te volgen, zo’n reis zou ik zelf ook ooit wel eens willen maken. Al denk ik dat ik Vegas zou overslaan, zelfs al moet je het zogenaamd gezien hebben... lijkt me echt helemaal niks O:)

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 16:35

x_spekkie_x schreef:
Heatwave in het westen (in San Francisco was het vandaag 38 graden). Morgen 42 graden in Las Vegas. Het koelt ook voor geen meter af, net om 22.00u nog 36 graden. Lang leve de airco :D



Even wat anders... Jouw blog is echt gaaf!!!
T is dat ik echt haat heb aan wandelen.. Maar wauw wat een foto's en uitzichten.

Mijn vriend kan/wil niet paardrijden.. Dus dat gaat ook niet op.



Wel zoeken we nog een rodeo!
Maar elke keer grijpen we mis!
Dus iemand nog een idee.. We gaan vandaag naar Vegas

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:43


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:18

Jolliegirl schreef:
Even wat anders... Jouw blog is echt gaaf!!!
T is dat ik echt haat heb aan wandelen.. Maar wauw wat een foto's en uitzichten.

Mijn vriend kan/wil niet paardrijden.. Dus dat gaat ook niet op.



Wel zoeken we nog een rodeo!
Maar elke keer grijpen we mis!
Dus iemand nog een idee.. We gaan vandaag naar Vegas

Dankjewel :) het is heerlijk om een blog bij te houden want je doet zoveel dat je al heel snel vergeet wat je gisteren hebt gedaan :D Het kost alleen wel heel veel tijd, maar ik ben vroeg wakker en dan maak ik er elke dag even tijd voor.

Er is een rodeo kalender. Dan kun je per staat zoeken.


Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 21:41


MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:38

Ik denk dat je in Nevada sowieso niet echt op de beste plek bent voor rodeo's. In staten als Wyoming en Montana loop je er veel vaker tegenaan.

Webshop - digital art: MoTekent

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 01:19

Zo, Teken van leven!!

Inmiddels Vegas achter ons gelaten, wat een warmte, maar wel écht een leuke stad om een keer geweest te zijn!
We zijn ook nog naar de Hooverdam geweest, gróóóóóót!!!

Via Death Valley zijn we naar Bishop gereden, death valley had het net geregend dus heel erg veel zout was er op dit moment niet te zien!
De boompjes kunnen iig weer even wat drinken en beter groeien haha.

Vandaag via de Sonora-pass naar Jamestown gereden.
Vet boven de sneeuwgrens gezeten, dus we snappen wel dat de Tioga voorlopig nog dicht is, mán wat een pak sneeuw ligt er nog op de bergen!

Nu aangekomen in het motel.
Straks lekker eten en morgen naar Yosemite! :D




Zaten we in Bishop, zagen we een vét grote rodeo arena met echt 100derden paarden, trailers, koeien, cowboys, stof..
Wij opgezocht en erheen gereden ,geparkeerd, en de eerste beste mensen aangesproken om te vragen wat het was.
Was het nét afgelopen.... Zo ontzettend jammer!

Het was het High School Rodeo festival ofzo. Echt een van de grootste en gaafste in dit stadje lieten we ons vertellen.

We treffen het niet.. Dit is de 3e rodeo waar we of te laat zijn of het pas open is als we weer wergmoete.


Maar No matter... We hebben veel fun! *\o/*


Van 47 graden....

[ img ]


Naar 17 met sneeuw!

[ img ]


[ img ]


Oja... Op elke vakantie.. Zomer of winter.. Wil ik bij een waterval in een beekje gaan staan..
Laat dit beekje nou smeltwater zijn en een béétje koud zijn , maargoed.. Het is een soort van tic zegmaar... :') :brr:

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 17-06-19 01:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 01:35

Wij zitten nu een uur van Vegas af en hebben net Death Valley gedaan. Zeer toepasselijke naam mag ik wel zeggen. Nog 3 dagen, dan gaan we weer naar huis. Ik ben de volgende road trip al aan het plannen.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 01:38

Nabster schreef:
Wij zitten nu een uur van Vegas af en hebben net Death Valley gedaan. Zeer toepasselijke naam mag ik wel zeggen. Nog 3 dagen, dan gaan we weer naar huis. Ik ben de volgende road trip al aan het plannen.



Vanaf waar vliegen jullie naar huis?
Warm he DV! Wel bijzonder, ben je bij de zandduinen geweest?




Wij hebben nog 10 dagen om via SF naar LA te rijden, met in beide plekken nog minimaal 3 overnachtingen. :))

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 03:27

Wij zitten nu ook in Yosemite :D en hebben vandaag de Mariposa Grove bezocht. Een tip: kies niet voor een van de twee makkelijkste routes, die zijn helemaal afgezet met hekjes. We zijn doorgelopen richting de Mariposa Grove trail en konden toen wel met sequoias knuffelen. Uiteindelijk hebben wij 9,5km gewandeld (maar met 5/6km kom je ook al bij de mooie bomen).

Morgen de Four Mile Trail van Glacier Point naar beneden (we hebben een busticket gekocht voor omhoog :D ).

Er schijnt in Reno nu een mega grote rodeo te zijn die 10 dagen duurt. We werden getipt maar zie op de website dat het van 20-29 juni is.


Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 05:11

Jep, wij werden ook getipt op Reno, maar dat ligt echt uit onze route en planning.

Ik zal de wandelingen eens bekijken, ik ben niet zo van het wandelen haha :')

Anniekskie
Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 05:49

Wat zonde dat de tioga nog dicht is! Die is echt zo mooi om te rijden! Was naast highway 1 echt mijn favoriete stukje!

*06-11-2012* *18-01-2022* Soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad!

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 06:17

Sonora is ook prachtig. Vele watervallen.. Uitzichten.. Sneeuw.. <3

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 02:29

x_spekkie_x schreef:
Wij zitten nu ook in Yosemite :D en hebben vandaag de Mariposa Grove bezocht. Een tip: kies niet voor een van de twee makkelijkste routes, die zijn helemaal afgezet met hekjes. We zijn doorgelopen richting de Mariposa Grove trail en konden toen wel met sequoias knuffelen. Uiteindelijk hebben wij 9,5km gewandeld (maar met 5/6km kom je ook al bij de mooie bomen).

Morgen de Four Mile Trail van Glacier Point naar beneden (we hebben een busticket gekocht voor omhoog :D ).

Er schijnt in Reno nu een mega grote rodeo te zijn die 10 dagen duurt. We werden getipt maar zie op de website dat het van 20-29 juni is.


Je kunt met de auto ook bij mooie bomen komen hoor. Hoef je geen kilometers voor te maken. Dit even voor mensen die niet goed ter been zijn.

Wij hebben deze parken vooral na 4 uur gedaan. Alle Aziaten weg en heerlijke rust.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 02:32

Jolliegirl schreef:
Vanaf waar vliegen jullie naar huis?
Warm he DV! Wel bijzonder, ben je bij de zandduinen geweest?



Wij hebben nog 10 dagen om via SF naar LA te rijden, met in beide plekken nog minimaal 3 overnachtingen. :))



Las Vegas, woensdagavond.
Ik vond DV gevaarlijk warm. Leuk vanuit een auto met airco. Zand duinen waren leuk om eens te zien.

Nu dus in Las Vegas. Wat een hoop gekkigheid

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 03:52

Er zit in Vegas een outlet shopje midden op de strip.. ben de naam ff kwijt.. ships...!
Geweldige tent met allemaal goedekope dingen, ook echte merkkleding. Moeite waard om eens binnen te stappen, je moet met een roltrap naar boven.
*Even zoeken op creditcard afschrijvingen*
Ross heet het! https://www.google.com/search?q=Ross+la ... e&ie=UTF-8



Death Valley was 47 graden, warm ja,heel warm, maar vond het prima lukken om de auto uit te gaan voor foto's! :D


Succes alvast met je terugvlucht!
Wij hebben vandaag Yosemiti aangedaan, nooit weer, alleeeeeen maar aziaten die echt ongelooflijk asociaal blijven staan, midden op de weg stilstaan waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan.
En het was stiekem toch nog 30 graden, best warm om in de volle zon te wandelen.

Wel genoten van de prachtige watervallen en we zijn richting Glacier Point gereden, de stop ervoor was mooier. <3

Heerlijk gegeten onderweg.

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 04:25

Ik heb flink veel spierpijn, 10 kilometer gewandeld waarvan 8 kilometer naar beneden (1000m hoogteverschil) vanaf Glacier Point.

Hebben we elkaar net gemist Jolliegirl, ik was er om half 10 :D



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers