Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anne_GTI
Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:03

Sterkte met je moeder TS.

De ellende is dat protocollen gezond verstand lijken uit te schakelen. Als je strikt protocollen volgt kan je in theorie niks fout doen... maar dat de praktijk anders is hoef je dan ook niet mee te dealen. En zo stuurt 112 geen ambulance naar je moeder met spoed maar wel naar een kind wat een tik van een stroomdraad van de koeien gehad heeft. Want da's elektrocutie volgens de protocollen.


eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:12

moonfish13 schreef:
Eempiej en Polly, ik vind de prio bepalen als deze omhoog moet iets wat je aan de ambulanciers over moet laten.
Zij zitten op de weg en als t prio 1 moet worden en het kan echt niet qua verkeer mogen ze neem ik aan eerst aan hun eigen veiligheid denken toch?
Laatst was er hier ook zoiets dat ik dacht zo best tricky.
Reed op een provinciale weg, 50 weg, gewoon een baan elke kant op.
Komt er een ambulance met sirenes en zwaailicht aan tegengestelde richting terwijl alles op die baan muurvast stond.
Ik zag het en heb mijn auto in de berm gezet en toen manouvreerde de ambulance razendsnel en hup overtuigd om alles heen over de verkeerde rijbaan.
Met verbazing heb ik het bekeken moet ik zeggen, het was vol spits en deze chauffeur deed dat volgens mij niet voor het eerst zo behendig. _/-\o_
Dat was nou echt rijden met ballen, helden van de weg zijn het.


Maar de collega's van de ambulance hebben de melder toch niet aan de lijn gehad? De aanname centralist bepaald in de basis de urgentie op basis van de melding. Wat er als omstandigheden bij komt gaat in overleg. Als de melding A1 is maar het is onderweg niet veilig om dit te doen dan passen ze zich aan en melden dat bij de centralist. Die zet de verantwoording in het systeem. Dat is verder geen probleem.

TS:
Ik denk dat het verstandig is om via het klachtenformulier van de betreffende RAV/Veiligheidsregio een klacht in te dienen en in contact te komen. Alle informatie wordt opgenomen en opgeslagen dus het valt prima terug te halen en te luisteren waar de verbeter momenten zijn. Wellicht worden andere collega's er dan ook weer extra op geattendeerd en leren ze er van. Of moeten er afspraken/procedures aangepast worden zodat dit een volgende keer (al hoop ik niet dat die komt) wel goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:11

moonfish13 schreef:
Eempiej en Polly, ik vind de prio bepalen als deze omhoog moet iets wat je aan de ambulanciers over moet laten.
Zij zitten op de weg en als t prio 1 moet worden en het kan echt niet qua verkeer mogen ze neem ik aan eerst aan hun eigen veiligheid denken toch?

Deels mee eens. De centralist heeft meer informatie dan de ambuchauffeur en -pleeg. Dit juist omdat de centralist de melder aan de telefoon heeft. Op de ambu hebben ze, in mijn ervaring, maar subtiele info. ('Man, 58, bekend met hartklachten. Bleek, koud zweet')

De ambu zal altijd met de urgentie rijden die ze gekregen hebben, tenzij het de verkeersveiligheid of eigen veiligheid in gevaar brengt. De centralist zal dan ook nooit tegen een chauffeur zeggen: 'ik heb hier iemand met probleem x, hoe druk is het op de weg?' ;) Urgentie wordt bepaalt door de melding, en ja, de centralist mag het systeem overrulen. Ik ken een verhaal van een echtpaar waarbij de man niet lekker was. Uit de vragenlijst die de centralist afwerkte zat niets alarmerends, dus zou hij het echtpaar door moeten sturen naar de huisarts. Maar het echtpaar had beiden een onderbuikgevoel van 'het is mis', en de centralist had dat ook. Conclusie: ambu gestuurd en persoon na controle met spoed meegenomen naar het ziekenhuis.

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:14

Je zegt wat ik bedoel bubblewrap.
Ik doel dus op dat je nou eenmaal niet over het verkeer heen kunt door roeien en ruiten omdat er prio1 voor staat.
Wat niet kan kan niet, maar of ze zich dan weer melden bij de centrale daar heb ik geen weet van, ik weet alleen dat auto’s nog altijd niet kunnen vliegen. :+

eridinges
Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:18

elnienjo schreef:
Ik verwacht eerlijk gezegd NUL medische kennis aan de callcenterkant van 112. Ze zitten daar om de telefoon te beantwoorden en zsm hulptroepen te regelen. Als ze medische kennis hadden zouden ze waarschijnlijk een betere baan kunnen vinden dan callcentermedewerker.
Maar wellicht is dat een vooroordeel van mij? (sowieso geen hoge pet op van customerservices anno nu)


Absoluut een vooroordeel en ben verbaasd over het topic, dat dit kan. Er zit gediplomeerd personeel dat een stevige inwerkperiode heeft gehad. Het is echt een heftige baan en zeker niet te verwarren met een callcenter.

Wel is dit uiteraard heel onprofessioneel opgenomen, dit hoort niet. Zou er zeker een klacht op nadienen. Wel weet ikd at als artsen dit advies geven, zij vaak de hulpdiensten bellen voor het vervoer, omdat zij de patient kennen en de prio in kunnen schatten
Laatst bijgewerkt door eridinges op 09-06-19 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:18

moonfish13 schreef:
Sannens jij begrijpt niet wat geruststellen is denk ik, geruststellen kan je ook doen zonder te zeggen dat iets goed komt.
Ik ben het in elk geval niet eens met je, ik vind dat je op zo’n stoel mits mogelijk gewoon gerust moet kunnen stellen door hoe je over komt.
Dat heeft deze centralist kennelijk bij ts niet gedaan.
En qua dat pak melk, ik denk dat je dat anders oppakt als ik bedoel maar dat doe je met mijn hele post, dus dat is voor mij klaar.


Communicatie is altijd iets dat van twee kanten gebeurd, net als met jouw post. Misschien heeft de centralist wel degelijk geprobeerd gerust te stellen, maar deed ze dat op een manier die bij TS niet aankwam. Ligt dat aan de centralist? Deels. Ligt dat aan de TS? Mogelijk ook deels. We weten het niet, we waren er niet bij.

@TS: Wauw, dat is wel echt slecht dat dat dus helemaal fout is gegaan. Erg goed dat het ziekenhuis dat oppakt! Hopelijk hoeft dit nooit meer voor te komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:22

@moonfish: De meldkamer kan alle voertuigen live meevolgen op een kaart ;) Dus het is bekend waar ze rijden. Voor de geïnteresseerden, zoek op youtube 'ambuchannel' op. Nederlandse ambuchauffeur die ritten filmt, en dat geeft wel een duidelijk beeld over welke informatie bij de ambu bekend is en wanneer men met de meldkamer overlegt.

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:29

Kennelijk is het dus wel fout gegaan Sannens, mag aannemen dat zo’n melding wel heel prominent in beeld komt en dan dus toch dit.
Neemt overigens niet weg dat de centralist zelfs al was het effe grof gezegd de grootste incompetente sukkel van het hele team vast haar best gedaan heeft.
Daar hoor je me ook niet over om dat maar duidelijk te hebben.
En ik ga dinsdag mooi achter zo’n melding aan, geen zin in hoe-wat-waarom-wat is dat-etc. als ik al het idee heb half dood te gaan of dood aan het gaan ben. :o
Dan is enige info vooraf wel fijn, kans dat het ooit nodig is is goed aanwezig.

Bubblewrap, dat geloof ik ja dat die ook trackers hebben.
Hopelijk is daar niet ook een app voor zoals bij het ov het geval is? :=

Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:36

moonfish13 schreef:
Kennelijk is het dus wel fout gegaan Sannens, mag aannemen dat zo’n melding wel heel prominent in beeld komt en dan dus toch dit.
Neemt overigens niet weg dat de centralist zelfs al was het effe grof gezegd de grootste incompetente sukkel van het hele team vast haar best gedaan heeft.


Ik zeg toch ook dat het fout is gegaan en dat dat slecht is? Dus ik weet niet zo goed wat je met die zin bedoelt. Daarbij heb ik geen idee hoe zo'n melding er uit ziet. Misschien was die wel heel klein in een hoekje, of net een ander kleur vinkje, of whatever. Een relatief kleine melding die voor de doorgewinterde centralist goed te zien is, maar voor iemand die mogelijk pas net begint en daardoor zich voor 110% aan het protocol probeert te houden makkelijk te missen is. Ik weet het niet, ik heb geen idee. Ik wil daar geen aannames over maken, want ik werk daar niet.

Feit is, dat er dingen fout gelopen zijn en dat die voor de toekomst opgelost moeten worden. Misschien zat er een foutje in het systeem, misschien stond de melding op inactief, misschien was het niet duidelijk genoeg of misschien was de medewerker inderdaad de grootste incompetente sukkel van het hele team. Daar gaat het niet om, het gaat er om dat er een melding komt (wat TS heeft gedaan), zodat de oorzaak van deze fout/miscommunicatie gevonden wordt en het nooit meer gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:38

Moonfish: App waar van? De rijdende voertuigen?
Het is geen app maar gewoon een onderdeel van het systeem van de RAV/Veiligheidregio. Op een kaart kun je als centralist zien waar welk voertuig is. Als ze rijden verplaatst de locatie natuurlijk, en dus ziet de centralist de voertuigen ook bewegen.

Er is trouwens een centralist die de telefoon aanneemt, en een tweede centralist luistert/leest mee en stuurt de voertuigen aan.

Over de melding dat er op adres x bijzonderheden zijn, ik heb geen idee hoe deze wel/niet in het beeld verschijnt.

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:47

Waar ik meer op doel, is dat het van ts kennelijk niet raar was, niet zozeer als aanval.
Ben overigens wel benieuwd of ts nog terugkoppeling krijgt hierover.

Bubblewrap, idd je hebt livetrackers van het ov en ik hoop serieus dat het niet kan dat er ook een app is om rijdende hulpdiensten te volgen voor burgers.
Zou me niks verbazen als dat wel zo is trouwens maar het zou vreselijk stom zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:50

Dat kan gelukkig niet nee. Lifeliners zijn wel live te volgen qua locatie, als je weet hoe het moet.

Snorlex
Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:16

Ik heb afgelopen weekend een bejaarde man “op straat gevonden”.

Lag midden op de stoep, rollator op de kop, hoofdwond. Redelijk aanspreekbaar maar kon niet vertellen wat er was gebeurd, in de war, kon gestelde vragen niet eenduidig beantwoorden. Gelukkig stopte er ook een arts in opleiding. Hij heeft meneer snel gecheckt en overeind geholpen. Het waaide flink en het was koud. Omdat hij wel aanspreekbaar was eerst de doktersdienst gebeld. Daar begon de vragenlijst...

Meerdere keren hoe meneer was gevallen terwijl direct is aangegeven “gevonden op de grond, geen idee hoe lang meneer al op straat lag”. Centralist wilde meneer zelf ook spreken, en hoewel aanspreekbaar, kon meneer geen eenduidige antwoorden geven. Hij wist gewoon even niets meer. Ook aangegeven “het is koud, we staan hier op de stoep, wat is het plan de campagne”.

Geen oplossing van de doktersdienst na zeker kwartier bellen. En daar sta je dan. Uiteindelijk heb ik hem zelf naar de doktersdienst gebracht, was gelukkig met de auto. Direct bij de balie aangegeven dat er eigenlijk geen respons kwam van de doktersdienst (of in ieder geval een plan) en wij daar maar op straat stonden met meneer.

Verhaal gedaan bij de eerste arts (die hem vervolgens doorverwees naar spoed in verband met risico door bloedverdunners). Arts gaf aan dat doktersdienst niet uit mag rijden, en dat ze 112 hadden moeten adviseren in plaats van ons maar met vraagtekens te laten staan.

Stel dat ik niet met de auto was? Hadden we meneer dan lopend moeten brengen? Of moeten laten staan? Was de arts in opleiding niet aanwezig geweest, dan had ik meneer ook niet zomaar op durven tillen.

Ik begrijp wel dat het inschatten van een situatie lastig is, op basis van een telefoontje. Ik verwacht ook geen uitgebreide medische kennis. Maar het is geen overbodige luxe eens verder te kijken dan je belscript lang is. Het voelt zo onzinnig om 3x hetzelfde te herhalen en ik verwacht toch wel een klein handvat als ik bel...
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 11-06-19 19:25, in het totaal 3 keer bewerkt

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd


Onali
Berichten: 18377
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:20

112 bellen. HAP komt enkel naar adressen, niet naar de straat.

Black is the colour of my true love's hair

Snorlex
Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:23

Onali schreef:
112 bellen. HAP komt enkel naar adressen, niet naar de straat.


Ja als ze dat nu gewoon even hadden gezegd :')
We vonden 112 in eerste instantie niet direct nodig. Meneer reageerde wel op het maken van contact, ook aanspreekbaar, ondanks dat hij in de war was. Pas later kreeg ik te horen: je had 112 mogen bellen.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 11-06-19 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:25

Waarom bel je de hap als ik vragen mag en niet gewoon 112?
De hap is voor huisartsenzaken die niet kunnen wachten tot na t weekend. 112 is voor zulk soort gevallen. Maar snap niet waarom ze dat niet gezegd hebben idd.

[o]

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:26

Snorlex schreef:
Ik heb afgelopen weekend een bejaarde man “op straat gevonden”.

Lag midden op de stoep, rollator op de kop, hoofdwond. Redelijk aanspreekbaar maar kon niet vertellen wat er was gebeurd, in de war, kon gestelde vragen niet eenduidig beantwoorden. Gelukkig stopte er ook een arts in opleiding. Hij heeft meneer snel gecheckt en overeind geholpen. Het waaide flink en het was koud. Omdat hij wel aanspreekbaar was eerst de doktersdienst gebeld. Daar begon de vragenlijst...

Meerdere keren hoe meneer was gevallen terwij direct is aangegeven “gevonden op de grond, geen idee hoe lang meneer al op straat lag”. Centralist wilde meneer zelf ook spreken, en hoewel aanspreekbaar, kon meneer geen eenduidige antwoorden geven. Hij wist gewoon even niets meer. Ook aangegeven “het is koud, we staan hier op de stoep, wat is het plan de campagne”.

Geen oplossing van de doktersdienst na zeker kwartier bellen. En daar sta je dan. Uiteindelijk heb ik hem zelf naar de doktersdienst gebracht, was gelukkig met de auto. Direct bij de balie aangegeven dat er eigenlijk geen respons kwam van de doktersdienst (of in ieder geval een plan) en wij daar maar op straat stonden met meneer.

Verhaal gedaan bij de eerste arts (die hem vervolgens doorverwees naar spoed in verband met risico in verband met bloedverdunners). Arts gaf aan dat doktersdienst niet uit mag rijden, en dat ze 112 hadden moeten adviseren in plaats van ons maar met vraagtekens te laten staan.

Stel dat ik niet met de auto was? Hadden we meneer dan lopend moeten brengen? Of moeten laten staan? Was de arts in opleiding niet aanwezig geweest, dan had ik meneer ook niet zomaar op durven tillen.

Ik begrijp wel dat het inschatten van een situatie lastig is, op basis van een telefoontje. Ik verwacht ook geen uitgebreide medische kennis. Maar het is geen overbodige luxe eens verder te kijken dan je belscript lang is. Het voelt zo onzinnig om 3x hetzelfde te herhalen en ik verwacht toch wel een klein handvat als ik bel...


Pluim voor jou.
Hier vorige week, een kind met auto in botsing, kind bleef liggen en was wel aanspreekbaar, maar kwam niet overeind. Tijdens de avondspits midden op een redelijk onoverzichtelijk kruispunt, ambulance kwam pas na halfuur ofzo..was geen grote spoed... ik vind het maar bizar.

[o]

Alenthe05
Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:01

Ik haak er even op in. Ben zelf werkzaam bij de ambulancedienst.

Op de meldkamers werken idd MBO/HBO V verpleegkundigen met een BIG registratie en de opleiding tot meldkamer centralist die ze gevolgd hebben bij de ambulance academie.

Als iemand 112 belt met een mobielnummer dan gaat dat via Driebergen en die zet je dan weer door naar de desbetreffende regio. Bel je met de huistelefoon dan word je adres gelijk gekoppeld aan de melding.

Als er 112 word gebeld gaat er idd een ambulance onder A2 urgentie rijden, de DIA(direct inzetbare ambulance), die A2 urgentie zie je dan ook staan als je op P2000 kijkt, al kan je niet met elke regio meekijken. Mocht het zo zijn dat een patient ABCD instabiel is dan word deze urgentie verhoogd naar A1 en die word dan niet aangepast op P2000.

De centralist moet, helaas, een hele vragenlijst uitvragen want anders kom die informatie niet bij ons op de auto terecht en als ze het systeem niet volgen kunnen ze de rit niet verder uitgeven. Als ze deze vragenlijsten niet volgen en er gebeurd idd wat, een klacht oid, dan hebben ze geen poot om op te staan bij de klachtencommissie.
Deze systemen zijn zo bedacht dat je geen fouten zou moeten kunnen maken en ze zijn deze nog steeds aan het doorontwikkelen.

Idd 112 kan je 24/7 bellen en de HAP alleen na 17.00uur en in het weekend. Mocht je hulp nodig hebben bel gewoon 112, mocht het een huisarts ding zijn word je daar naar toe doorverbonden. Of wij komen toch eerst even kijken en gaan daarna overleggen met de HAP voor een consult.

Het is overigs niet zo dat als je 112 in NL belt dat je automatisch naar het ziekenhuis word gebracht, in andere landen is dat wel maar in NL niet. Wij kunnen veel, en overleggen veel, of maken een afspraak maken bij de huisarts ed.

Ook las ik net in het topic dat de politie veel sneller is, ja dat klopt. Zij hebben veel meer rijdende teams op straat. Vaak als wij druk zijn of bij een reanimatie en er is geen 2e auto beschikbaar krijgen wij goedde hulp van de politie. Als ik kijk naar mijn werkgebied, daar rijden overdag 2 ambulances en snachts 1 in de slaapdienst. Vele artsen denken dat wij veel hebben rijden maar helaas dat is niet zo, al zouden wij wel meer ambu's willen hebben rijden. Helaas is dat een verzekerings questie... Aan ons als ambu personeel ligt het niet..

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

Avelienvd
Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:07

Heb laatst een documentaire gezien over de meldkamer ambulance. Inclusief hun voortgangsgesprekken.
Bijzonder straks gereguleerd zonder idd het echte menselijke gedeelte. En niet volgen van het belprotocol betekent probleem voor de medewerker.

Maar dat terzijde. Als er door de melder gesproken wordt over een steunhart... vind ik wel dat daar adequaat op gereageerd moet worden

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:28

Alenthe, is het dan niet vervelend voor 112 dat je daar een lijn bezet houdt als het meer een huisartsending is? Ik zou ook erg terughoudend zijn om 112 te bellen, gevoelsmatig is dat toch voor extreme spoed en wil je niet in de weg zitten voor iemand voor wie elke seconde telt.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:35

Maar iemand die na een val warrig is en mogelijk op het hoofd is gevallen ís toch spoed, daar bel ik ook 112 voor.
HAP komt idd niet bij patiënten op straat in principe (uitzonderingen zijn er altijd hoor)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

juval
Berichten: 13089
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:36

ik heb gelukkig nog niet zo vaak 112 hoeven bellen... maar heb inmiddels wel door dat ze er pas echt spoed achter zetten als je zegt dat de persoon niet meer aanspreekbaar is.

Helaas door schade en schande wijzer geworden toen mijn moeder een saturatie van onder de 50 had en ze wilden dat we eerst de huisarts maar belden.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:59

Van die oude man zou ik ook de 100 bellen. Je weet niet wat het is, een beroerte of een glaasje teveel op. Ik zou ook niet weten wat de huisarts kan doen buiten in hun systeem kijken of het misschien een patient is.

Nu, in het dorp waar ik woon struikel je zowat over de thuisverpleegsters dus dat maakt het leven wat makkelijker omdat je het als 'gewoon' mens uit handen kan geven.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Alenthe05
Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:43

pmarena schreef:
Alenthe, is het dan niet vervelend voor 112 dat je daar een lijn bezet houdt als het meer een huisartsending is? Ik zou ook erg terughoudend zijn om 112 te bellen, gevoelsmatig is dat toch voor extreme spoed en wil je niet in de weg zitten voor iemand voor wie elke seconde telt.


Er zitten meerdere centralisten op de ambulance kant. Dus er is er altijd wel 1 die je te woord kan staan. Anders nemen de collega meldkamers het over.

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:06

Ja ik heb natuurlijk geen idee hoe druk het daar kan worden en of er wel eens wachttijden ontstaan. Lijkt me echt vreselijk als je moet wachten terwijl er iemand naast je dood ligt te gaan.... Is er eigenlijk nog een snel keuzemenu voor extreme spoed en minder spoed, zodat de mensen die echt NU hulp nodig hebben, voor gaan? :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, BritHittepit, LvA1993, SentiBot, YandexBot en 49 bezoekers