Kay(haflinger) onder het zadel (video)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Kay(haflinger) onder het zadel (video)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 08:28

[ img ]

Dit is Kay 7 jarige haflinger ruin. Sinds vorig jaar zadelmak gemaakt en rustig opgepakt. Hij wordt 2x per week gereden. We hebben even eruit gelegen omdat hij haken op zijn kiezen had. Nu moet hij weer stabieler worden in de aanleuning. We hebben de tijd.

Ps hij is niet van mij maar ik rij hem voor iemand anders.
Het is een vrij zware western bodem dus rij hem niet langer dan 30min. De bak is ook 80x bij 35m. Ik probeer hem wat met een langere teugel te rijden.
Binnenkort komt de fysiotherapeut nog bij hem langs.

https://m.youtube.com/watch?v=DDBDqUgy3s0


Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kay(haflinger) onder het zadel (video)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:27

Wat een knapperd zeg, mooi donker van kleur!

Ik vind het er fijn uitzien. Probeer soms het neusje er iets meer uit te rijden, maar over het algemeen een fijn ontspannen beeld. Denk dat die westernbodem inderdaad niet heel bevorderend is.

Kaetibangsi
Berichten: 53
Geregistreerd: 06-06-19

Re: Kay(haflinger) onder het zadel (video)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:34

Mooie haf zeg! Ik zou alleen hem veel minder met zijn hoofd en hals zo rijden.
Lekker neusje eruit en omhoog lekker vrij laten. Eerst op eigen benen laten lopen!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-19 19:27

Kaetibangsi schreef:
Mooie haf zeg! Ik zou alleen hem veel minder met zijn hoofd en hals zo rijden.
Lekker neusje eruit en omhoog lekker vrij laten. Eerst op eigen benen laten lopen!


Kay is vrij sensibel voor haflinger waardoor ik heb niet te veel met zijn hoofd omhoog wil laten lopen anders neemt hij de benen.
Hij kropt Idd well erg op.
Hij reageert erg op je benen waardoor ik hem niet te voorwaarts wil hebben.

RianneH
Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kay(haflinger) onder het zadel (video)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:01

Ik verplaats het topic van ITP naar RIJ-ITP omdat het om een rijfilmpje gaat.

"Een draver, is gaver" :D


Flevolander
Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Kay(haflinger) onder het zadel (video)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:07

Leuke haflinger en nog genoeg ruimte voor verbetering. Hij duikt nu nog erg aan de voorkant, en lijkt ook iets te hangen op je hand. Ik snap dat je hem graag voorwaarts neerwaarts wil rijden omdat hij wat loperig is. Echter denk ik dat het wel verstandig is er voor te waken dat hij niet te veel op de voorhand duikt. Begin met schakelen en laat hem netjes wachten in de oefeningen. Teugels iets meer op maat, en je zadel een centimeter of 10 meer naar achteren in plaats van op zijn schouders.. en voor jezelf je beugels een gat of 2 langer.. Dit maakt het plaatje net wat mooier. Suc6!, jullie zijn een leuke combi

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 19:55

Flevolander schreef:
Leuke haflinger en nog genoeg ruimte voor verbetering. Hij duikt nu nog erg aan de voorkant, en lijkt ook iets te hangen op je hand. Ik snap dat je hem graag voorwaarts neerwaarts wil rijden omdat hij wat loperig is. Echter denk ik dat het wel verstandig is er voor te waken dat hij niet te veel op de voorhand duikt. Begin met schakelen en laat hem netjes wachten in de oefeningen. Teugels iets meer op maat, en je zadel een centimeter of 10 meer naar achteren in plaats van op zijn schouders.. en voor jezelf je beugels een gat of 2 langer.. Dit maakt het plaatje net wat mooier. Suc6!, jullie zijn een leuke combi


Dank je wel. Ik ga morgen weer rijden dus zal je tips meenemen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers