KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marie72
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:54

Nou, zeg dat wel!! Dan ben ik heel benieuwd of onze merrie ook zo veranderd is... Training en voer kan een hoop doen, en onze keuring is 22 juni dus nog even tijd.


Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:16

Ja ik denk dat dat het ook is, hadden het voer wel wat omhoog geschroefd en wat gelongeerd maar niet te vergelijken met de opbouw nu natuurlijk.
Ik hoop echt dat ze volgende maand weer is bij getrokken

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

pittig_ding
Berichten: 422
Geregistreerd: 06-03-06
Woonplaats: Ergens op deze aardbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:30

mirjamalvaro schreef:
Damn met de oefenavond zijn er geen voorbrengers. :=


Oefenavond is heel fijn om zelf dingen te leren en natuurlijk de eerste kennismaking voor je paard. Het stelt echt niet veel voor. Het is lopen op het harde heen en weer. Binnen in de kooi hoef jij niets te doen.

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:16

Het is lastiger om mooie witte kleding te vinden, dan om voor te brengen :P

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

mirjamalvaro
Berichten: 14611
Geregistreerd: 19-08-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:31

Alleen kan ik lastig rennen. Soms lopen al moeizaam. :')
Maar denk eigenlijk niet dat het door gaat deze ronde. Nog maar maandje en haar been word nog steeds dik in de nacht, weliswaar gelijk weer dun zodra ze stal uit mag.
Nog maar eens overleggen met DA.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 06:46

Is een hydez sok of eentje van equicrown niks voor haar?

Marie72
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:24

Ik vind goed paarden voorbrengen nog wel een hele kunst hoor. Ik begin er in elk geval niet zelf aan ;-)

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:21

Ik doe het ook niet zelf..
Maar in principe is het vrij simpel. Opstellen, heen en weer stappen, heen en weer draven en klaar. In de kooi alleen na de tijd stukje stappen. Op de CK wordt het al wat lastiger, met de draf aan de hand.

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:43

Nou opstellen is wel een kunst hoor, om je paard er zo voordelig mogelijk voor te zetten.. :D
Ook qua tempo, welke stap toon je, hoe hard draaf je.. Vind het wel een hele kunst..

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 05:03

Gefeliciteerd Fairlady! *\o/* Heel gaaf en wat een knap paard!

Bizar he Seven. Ze lijken soms inderdaad met de week te veranderen op het moment. :oo

Wat lastig Mirjam, maar een maand is wel nog even dus wie weet..

Gisteravond ben ik met mijn smurf naar de oefenavond in Midden Beemster geweest.
Ik vond het super leuk! Ze was voor het eerst het pad af en vond het allemaal berespannend maar hield zich kranig. Stappen en draven deed ze goed, galopperen ging wat lastiger, ze ging liever groot draven en hield het ook al snel niet meer vol. Merk dat thuis ook wel met longeren, echt mooi in balans galopperen houdt ze dan ook niet lang vol nog. Vind het niet zo erg, ze moet volgende maand nog 3 worden.

Zal voor de liefhebber vanavond een kort filmpje plaatsen, moet nu zo werken.

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 06:33

Nou inderdaad :j

Ben benieuwd naar een filmpje van je merrie rythm
Herken dat wel van onze merrie die kan prachtig met de schoft omhoog 5 passen en dan word het lastig en valt ze nog wat uit elkaar.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 06:47

https://youtu.be/F0wrZYyl4Q4

Ben benieuwd naar jullie meningen! Heb echt geen idee wat ik kan verwachten, had verwacht wel wat feedback te krijgen maar echt helemaal niks. Dat was wel jammer.

Elisa2
Berichten: 36485
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 07:45

Wat is het voor een bloed Rytm?

Qua exterieur nog wel wat op aan te merken maar ze is ook nog niet uitgegroeid, in beweging waardeert ze zich zeker op en gebruikt ze haar lijf goed.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 08:25

Toto jr x Jazz x Ferro

Wat vind je er qua exterieur minder aan? Ik vond dat ze in beweging nog wat meer met de schoft omhoog en vanuit de schouder mag, maar ze overloopt zich ook nogal.

Elisa2
Berichten: 36485
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 08:34

De bovenlijn/ rug lijkt iets verzonken + strak op de lendenen hier, en de stand/ lengte van het achterbeen. Volgens mij zie je die rug ook terug in beweging wbt het met de schoft omhoog lopen.

Maar goed, paard is nog geen 3 en in de groei dus het kan allemaal nog heel erg bijtrekken. Ze gebruikt haar achterbeen wel enorm goed en ik begrijp wel dat ze zich ook snel overloopt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 08:56

Lendenen is misschien wel wat van te zeggen, al moet ik zeggen dat ze de laatste tijd naar mijn idee een beetje gaan uitlijnen, dus heb nog goede hoop. :D

gomir
Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:18

Ik weet niets van dressuurpaarden, maar lijkt me een fijn paard worden. En als ze op de keuring ontspant dan komt het vast goed. Exterieur vind ik op een video altijd lastig om te zien.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

pittig_ding
Berichten: 422
Geregistreerd: 06-03-06
Woonplaats: Ergens op deze aardbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:07

Rytm schreef:
https://youtu.be/F0wrZYyl4Q4

Ben benieuwd naar jullie meningen! Heb echt geen idee wat ik kan verwachten, had verwacht wel wat feedback te krijgen maar echt helemaal niks. Dat was wel jammer.


Ik mis wat bespiering in de bovenlijn. In de stap aan de hand stapt ze kort. Hier zou ze meer in mogen ontspannen om goed over te stappen.
Verder mag ze nog lekker uitgroeien, qua bewegingen vind ik haar positief opwaarderen.

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:10

Ja dat klopt, ze heeft ook nog heel weinig werk gehad. Heel bewust, omdat ze volgende maand pas 3 wordt. Ik houd haar liever thuis als het nu nog niet goed genoeg is, dan dat ik nu al volle bak aan het longeren ga. Maargoed, daar had ik dus graag wat feedback over gehad.
Ja stappen doet ze opzich wel goed, dus dat gaan we een beetje oefenen. Het is ook wel een hele hete tante. :D

pittig_ding
Berichten: 422
Geregistreerd: 06-03-06
Woonplaats: Ergens op deze aardbol

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:36

Als je niet verder wil in het longeren zou ik haar zeker nog thuis houden. Het is zonde als ze daar afgekraakt wordt terwijl ze een jaar later en makkelijker wel zou kunnen halen.
Hoelang heb je nog tot de keuring?

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 05:03

Paar weken.
Ik ga die video ondertussen even op prive zetten, aan het aantal weergaven te zien zitten hier meer meelezers dan we denken. :')

Libera
Berichten: 3960
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 04:01

Hier merrie net voor de tweede keer gedekt, eerste ronde niet gelukt helaas. Hopen dat er nu wel wat zit!
Ondertussen rustig verder aan het trainen richting Sport, afgelopen weekend eerste oefen wedstrijd gereden waar ze heel braaf liep en 66% gescoord.
Besloten om haar nu dus eerst onder het zadel verder te trainen, dan hopelijk een veulenthe en misschien volgend jaar stamboek keuring. Denk dat we meer kans maken als ze al sport is, aangezien ze kwa exterieur wel wat tekortkomingen heeft...
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:25

Stamboek keuring in Amerika zien er zeker flink anders uit dan hier?


Marie72
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:16

Rytm, ik had het filmpje al wel even gezien voordat ie op prive ging. Heel leuk paard, vind het moeilijk om verder goed te beoordelen op een video. Bovendien: als ze gespannen zijn, kan het opeens allemaal stuk minder fijn lijken. Hadden wij zaterdag ook, toen we bij onze merrie op de trainingsstal gingen kijken. Alle merries werden paar rondjes aan de hand voorgedraafd, vanwege het slechte weer in de binnenbak. Ze vond het echt enorm eng, met al die mensen langs de kant. Ontspanning en losgelaten bewegen (wat echt een sterk punt van haar is vind ik) was daardoor ver te zoeken. Mijn pa en ik hadden dus wel een beetje een kater achteraf en vragen ons af hoe het op de keuring zelf zal gaan. Nou ja, ze heeft al wel enorm veel geleerd door van huis te zijn en ze zag er verder ook top uit hoor. Gelukkig eet ze weer goed en ze blonk als een glimworm.

Libera wat ben je nu met haar ge (oefen) start dan? Zijn die klasses (of eisen voor sport) heel anders dan hier?

gomir
Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:52

Ze knapt wel op Libera!

Stamboekkeuring is in Amerika niet heel veel anders dan hier, er vliegen KWPN-inspecteurs uit Nederland om te keuren en de eisen voor de KWPN-NA keuring zijn volgens mij ook hetzelfde als hier.

En spanning is altijd lastig als je prestaties wilt beoordelen, zeker bij de jonge paarden. En hoe sensibeler ze zijn hoe lastiger het wordt := Maar ze leren het ook alleen maar door te doen!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Manny, pluisje88 en 9 bezoekers