[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:30

Ik zweer ook bij de rambo:)


Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:01

Rambo protector ind

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

Newallure
Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:50

Anoniem schreef:
Idd de protector.
Baal als een stekker dat de mijne er niet in past.

Nee de mijne ook niet meer :( ook de gewone rambo regen deken te smal geworden.
Nog steeds op zoek naar de deken die breed is op de borst maar niet ruimer op de hals...

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:12

Ik ook...

samirah
Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:10

Is fedimax evt wat? Die hebben ze ook in extra breed, iig de regendekens. Paardlief past hier van de vliegendeken zelfs de 205. Maar echt sloopbestendig zou ik de zebra vliegendeken niet noemen.

Of evt shires dekens? Laatst de sweet itch combo in handen gehad. Die is echt stevig, wel wat warmer.

springen is passie, dressuur is een kunst

Newallure
Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:54

samirah schreef:
Is fedimax evt wat? Die hebben ze ook in extra breed, iig de regendekens. Paardlief past hier van de vliegendeken zelfs de 205. Maar echt sloopbestendig zou ik de zebra vliegendeken niet noemen.

Of evt shires dekens? Laatst de sweet itch combo in handen gehad. Die is echt stevig, wel wat warmer.

Thx ik ga is kijken.
Helaas extra breed betekend ook vaak extra ruimte voor de nek en dan zakken de dekens naar achter waar door ze alsnog strak zitten op de borst.....

darkchrystal al shire geprobeerd? Ik neem aan die met loopsplitten samirah?

samirah
Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:58

Newallure schreef:
Thx ik ga is kijken.
Helaas extra breed betekend ook vaak extra ruimte voor de nek en dan zakken de dekens naar achter waar door ze alsnog strak zitten op de borst.....

darkchrystal al shire geprobeerd? Ik neem aan die met loopsplitten samirah?


Ik ken het probleem bij de hals. Hier een Gelderse merrie met flinke hals en goed breed. Ze heeft een stokmaat van amper 1.65m, maar heb al jaren dekens voor haar in 205/206/ 6,9 ipv een 195 etc. Die zijn dan vaak voor het mooie iets lang, maar ligt verder prima.
Hier liggen de volgende dekens goed:
Fedimax freemax zebra vliegendeken 205
Bucas buzz off ( zebra/rain) mt 213/ 7,0
Nika zebra met hals 205
Regendeken equitheme easy move 206 ( hele hoge loopsplit)
Imperial riding tornado& breezer ( idem loopsplit) 205
Rambo original lite 6,9
Nika regendeken 205
Uitrijdeken busse 215

Het voordeel van fedimax is dat ze van voren verstelbaar zijn. En een aantal shires modellen heeft dat ook. Net als de shires sweet itch combo met loopsplit& donkerblauwe singels. Die liggen op de bredere paarden vaak goed.

Hier was de optimo liner 6,9 bij de hals net te ruim en zakte naar achter. De " gewone" liner zat in 6,9 precies goed.

Hier is het vaak dat het bij de schouders niet past. Of naar achteren zakt. Dus dan vaak maatje groter maar geen Xl versie. De dekens met hele hoge loopsplit gaan vaak wel, bij voorkeur van voren verstelbaar.Ej eigen merk wil vaak ook wel in 205 mits redelijke loopsplit.

Newallure
Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:10

samirah schreef:
Newallure schreef:
Thx ik ga is kijken.
Helaas extra breed betekend ook vaak extra ruimte voor de nek en dan zakken de dekens naar achter waar door ze alsnog strak zitten op de borst.....

darkchrystal al shire geprobeerd? Ik neem aan die met loopsplitten samirah?


Ik ken het probleem bij de hals. Hier een Gelderse merrie met flinke hals en goed breed. Ze heeft een stokmaat van amper 1.65m, maar heb al jaren dekens voor haar in 205/206/ 6,9 ipv een 195 etc. Die zijn dan vaak voor het mooie iets lang, maar ligt verder prima.
Hier liggen de volgende dekens goed:
Fedimax freemax zebra vliegendeken 205
Bucas buzz off ( zebra/rain) mt 213/ 7,0
Nika zebra met hals 205
Regendeken equitheme easy move 206 ( hele hoge loopsplit)
Imperial riding tornado& breezer ( idem loopsplit) 205
Rambo original lite 6,9
Nika regendeken 205
Uitrijdeken busse 215

Het voordeel van fedimax is dat ze van voren verstelbaar zijn. En een aantal shires modellen heeft dat ook. Net als de shires sweet itch combo met loopsplit& donkerblauwe singels. Die liggen op de bredere paarden vaak goed.

Hier was de optimo liner 6,9 bij de hals net te ruim en zakte naar achter. De " gewone" liner zat in 6,9 precies goed.

Hier is het vaak dat het bij de schouders niet past. Of naar achteren zakt. Dus dan vaak maatje groter maar geen Xl versie. De dekens met hele hoge loopsplit gaan vaak wel, bij voorkeur van voren verstelbaar.Ej eigen merk wil vaak ook wel in 205 mits redelijke loopsplit.

Oke thx voor de uitgebreidde reactie :)
Was zelf een beetje moedeloos ondertussen..... gaat om een hafje van 153. Dus 195 echt de max qua lengte. Dat is een maat groter qua lengte.
Bucas past dan niet echt te krap in 195 net als masters en de original rambo.
Andere merken die je voorsteld niet geprobeerd wel verschillende xl versies maar die zijn dus te breed aan de nek.
Ga even kijken naar wat er verder in je rijtje staat :j

Roos_Doos
Berichten: 560
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:38

Sas_Mon schreef:
Roos_Doos schreef:
iemand een tip voor een onverwoestbare vliegen deken die ook uv werend is? Mijn lieve monster paard trekt de voorkant van zijn dekens graag kapot...


Rambo protector. Is van een soort hard gaas en is de meest stevige die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Als ik een sloper had gehad had ik deze gekocht. Stalgenoot haar paard in een uitbundige ruinenkudde word regelmatig aan de hals het land door getrokken, leuk spelletje blijkbaar, maar de deken lijd er niets onder.


bedankt voor jullie advies, ik ga even kijken

Stormchaser B+32 L1+11 L2+13 M1+21 M2+12 <3
Alwin B+30 L1+13 L2+8 rust zacht lieve Bompa

Elegance_
Berichten: 1999
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:53

Ik lees ook weer even mee, ik heb voor mijn brede ruin nu de amigo aussie, rambo protector en de shires deken gepast maar ze zijn allemaal te smal.. (de shires deken vond ik persoonlijk wel het breedst dus zeker een aanrader om te passen) bucas past hij niet helaas. Ik zoek eigelijk een deken die waterdicht is op de rug maar dar maakt het wel moeilijker natuurlijk.

Ik heb de amigo usa besteld maar ik vrees dat deze ook niet breed genoeg is..

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:03

Welke shires?
Stomme is wel dat mijn pony de bucas irish wel past dus ik dacht dat hij niet zo breed was..

Elegance_
Berichten: 1999
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:39

Anoniem schreef:
Welke shires?
Stomme is wel dat mijn pony de bucas irish wel past dus ik dacht dat hij niet zo breed was..


De highlander plus :)

Newallure
Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:53

Elegance_ schreef:
Anoniem schreef:
Welke shires?
Stomme is wel dat mijn pony de bucas irish wel past dus ik dacht dat hij niet zo breed was..


De highlander plus :)


Dan zit ik met de mega voorpluk van mijn haf :( wil geen hals tot over zijn oren want dat past niet.

RianneH
Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 02:57

Die stukken kan je gewoon omvouwen zodat het niet over de oren moet ;)

"Een draver, is gaver" :D

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 07:02

Ik zoek wat met afneembare hals.( of evt zonder hals).

Qazplm
Berichten: 66
Geregistreerd: 05-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:36

Ik heb een vraagje; mijn amigo bravo 0 gram is na 6-7 jaar echt versleten (meerdere kleine gaatjes) en dus niet meer waterdicht. Is dat een normale levensduur voor een amigo deken?
Nu zat ik te kijken om ipv amigo voor rhino te gaan, maar vallen deze dekens hetzelfde? De amigo ligt op mijn paard heel fijn maar de iets sterkere buitenstof van rhino is wel aantrekkelijk....

upendo
Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:04

Ligt voor mijn gevoel vooral aan de voorsluiting. Als je er een hebt met twee T-sluitingen op de borst vallen die smaller dan de Rhino.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:48

Qazplm schreef:
Ik heb een vraagje; mijn amigo bravo 0 gram is na 6-7 jaar echt versleten (meerdere kleine gaatjes) en dus niet meer waterdicht. Is dat een normale levensduur voor een amigo deken?
Nu zat ik te kijken om ipv amigo voor rhino te gaan, maar vallen deze dekens hetzelfde? De amigo ligt op mijn paard heel fijn maar de iets sterkere buitenstof van rhino is wel aantrekkelijk....


6 tot 7 jaar is echt goed voor een deken, denk niet dat je moet verwachten dat een sterkere deken veel langer zal meegaan.
Als amigo goed ligt, zou ik lekker bij de bravo blijven. Rhino valt volgens mij iets ruimer dan de amigo bravo's.

Qazplm
Berichten: 66
Geregistreerd: 05-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:18

MTinker schreef:
Qazplm schreef:
Ik heb een vraagje; mijn amigo bravo 0 gram is na 6-7 jaar echt versleten (meerdere kleine gaatjes) en dus niet meer waterdicht. Is dat een normale levensduur voor een amigo deken?
Nu zat ik te kijken om ipv amigo voor rhino te gaan, maar vallen deze dekens hetzelfde? De amigo ligt op mijn paard heel fijn maar de iets sterkere buitenstof van rhino is wel aantrekkelijk....


6 tot 7 jaar is echt goed voor een deken, denk niet dat je moet verwachten dat een sterkere deken veel langer zal meegaan.
Als amigo goed ligt, zou ik lekker bij de bravo blijven. Rhino valt volgens mij iets ruimer dan de amigo bravo's.


Goed om te weten. Dan ga ik weer voor een amigo bravo! Thanks!


RenateHidden
Berichten: 137
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Waalwijk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 06:05

Zijn er hier mensen die de regenliner van horseware gebruiken? En hoe bevalt die?

Ik heb nu de buzz off rain van bucas, maar die trekt contstant scheef. Gewone vliegendekens heb ik de amigo bug rug en deze ligt super. Dus zou eventueel de regenliner erbij willen kopen.

_Sundance_
Berichten: 226
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:46

RenateHidden schreef:
Zijn er hier mensen die de regenliner van horseware gebruiken? En hoe bevalt die?

Ik heb nu de buzz off rain van bucas, maar die trekt contstant scheef. Gewone vliegendekens heb ik de amigo bug rug en deze ligt super. Dus zou eventueel de regenliner erbij willen kopen.


Ik heb de regenliner nu een klein jaartje en vind die echt heel fijn. Bij mij ligt die ook onder de amigo bug rug en hij trekt niet scheef.
Voor de warme dagen met regen vind ik hem ideaal, vanavond gaat die ook weer op.

Sun <3

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:24

Klinkt goed.

Wat doen jullie met de regen nu? Zoals morgen? Het regent in de ochtend best flink (althans, dat zeggen de voorspellingen). Een vliegendeken is dan ook niet ideaal.

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:25

Niks.. maar ik heb ook nog geen vliegendeken nodig gelukkig! Valt enorm mee nog hier..

xMalibu
Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:36

Ik twijfel enorm, mijn paard krijgt heel snel enorm dikke bulten van dazen enzo. Daar hij heeft hij best wel last van, daarnaast wordt hij ook heel snel nijdig door vliegen. Twijfel daarom wat wijsheid is, vliegendeken op of af..

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:47

Vliegendeken is ook zo weer droog na regen.. Hier ook nog amper dazen, maar als er veel zitten komen ze vooral snel na regen weer tevoorschijn. Dus als hij veel last heeft dan mss maar op laten?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Natashaa, Sterrendief en 10 bezoekers