Alleen op vakantie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:40

elnienjo schreef:
Op Cuba was ik met 'n georganiseerde rondreis van Baobab. Volgens mij kun je daar op zich best alleen reizen als vrouw qua veiligheid, maar niet overal wordt Engels gesproken en bij het huren van een auto kun je bij een ongeval serieuze verzekeringsproblemen krijgen waardoor je het land niet uit mag.


Tnx voor de info!


Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:18

Leuk dat er meer vrouwen alleen op vakantie gaan. Dit jaar ga ik met een singlereis mee naar Peru. Gaat de tweede keer worden met een singlereis dus ben erg benieuwd.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

JewEmm
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:28

Voor mij wordt het een 3 maanden durende fietstocht rondom de noordzee, uiteraard in m'n eentje *\o/*

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Travel_me
Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:33

Gaaf!! Hoeveel ga je per dag fietsen? En wanneer? :)

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

JewEmm
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:37

Ik vertrek 28 juni en richt me op zo'n 65-70 per dag. En een dag in de week rust.
Langs de waddenzee zal het wat vlotter gaan dan in Noorwegen, en ik zie nog hoe lang ik door blijf fietsen. Ik kan vanuit Engeland een hoop verschillende boten terug naar deze kant pakken.
Tegen de tijd dat ik ga fietsen zal ik hier wel een linkje van m'n blog plaatsen en af en toe en update geven van hoe het bevalt om zo lang alleen op reis te zijn.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Travel_me
Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 01:52

Ben heel benieuwd! 65-70 moet wel te doen zijn denk ik. Heel veel succes en plezier! :)

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

F_OrumsterJarig
Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:29

SharonIndezz schreef:
Zijn er hier bokkers die welleens alleen naar Cuba zijn geweest? Dat lijkt me fantastisch, maar hoor om mij heen een hele hoop negatieve verhalen wbt het alleen gaan

Ik ben alleen naar Cuba geweest. Goed te doen hoor, ik reageer later even uitgebreider :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:45

JewEmm schreef:
Ik vertrek 28 juni en richt me op zo'n 65-70 per dag. En een dag in de week rust.
Langs de waddenzee zal het wat vlotter gaan dan in Noorwegen, en ik zie nog hoe lang ik door blijf fietsen. Ik kan vanuit Engeland een hoop verschillende boten terug naar deze kant pakken.
Tegen de tijd dat ik ga fietsen zal ik hier wel een linkje van m'n blog plaatsen en af en toe en update geven van hoe het bevalt om zo lang alleen op reis te zijn.

Wat leuk zeg, dat heb ik nooit eerder gehoord. Ga je in b&b's overnachten of kamperen?

JewEmm
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:26

Kamperen. Scheelt ook een hoop kosten, zeker voor 3 maanden. In zweden, noorwegen en schotland is er zelfs de optie om te gaan wildkamperen! Maar als ik er echt even doorheen zit, dan is een hostel of B&B zeker ook een optie.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:59

Gaaf, veel plezier! Ben benieuwd naar je blog.

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:50

Hoe zijn de single groepsreizen bij jullie ervaren?

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:59

Michelleex schreef:
Hoe zijn de single groepsreizen bij jullie ervaren?



Één keer geprobeerd. Maar niks voor mij. Mis vooral de vrijheid. Bij de zoveelste tempel wilde ik eigenlijk gewoon de omgeving zien. En op sommige plekken wilde ik nog veel meer zien, maar dan moest je na een dag alweer weg. Maar dat hoort wel bij een groepsreis.


Pasjes doe ik op het strand altijd in een lege zonnebrandfles.


SharonIndezz schreef:
Zijn er hier bokkers die welleens alleen naar Cuba zijn geweest? Dat lijkt me fantastisch, maar hoor om mij heen een hele hoop negatieve verhalen wbt het alleen gaan


Ik, maar dat is al even geleden. Ruim voordat Amerikanen erheen mochten.
Wat Spaans is zeker wel handig. En ik had een aanvaring met een corrupte agent, maar die kans heb je altijd als toerist. Het land, en vooral viñales, vond ik erg mooi.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:17

Michelleex schreef:
Hoe zijn de single groepsreizen bij jullie ervaren?

Ik heb voornamelijk ervaring met normale groepsreizen. Daar zaten ook altijd wel alleenreizenden in en vader/zoon of 2 zussen e.d. En dat heb ik bij de enige singlereis die ik deed ook meegemaakt. Ook mensen die thuis een relatie hebben die niet van reizen houdt.
Ik heb voornamelijk met Djoser gereisd en 1 keer met Baobab. Het principe is hetzelfde; alle vervoer van A naar B en de accommodatie is geregeld, maar op locatie ben je vrij om te doen wat je wil. Je kunt met een georganiseerde excursie meegaan, maar er ook in je eentje (of met 'n groepsgenoot) op uit trekken of gewoon een middag bij het zwembad blijven relaxen.
Voor landen die ik in mijn eentje niet aan durfde vond ik groepsreizen een prima optie.

Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:58

Michelleex schreef:
Hoe zijn de single groepsreizen bij jullie ervaren?


Ik ben naar Zuid-Afrika geweest met een singlereis en ga dit jaar naar Peru. Landen waar ik de taal niet ken en waarbij ik mij als vrouw alleen niet safe voel vind ik het ideaal. Daarbij is het ook wel even fijn dat alles geregeld wordt. Al kan ik ook gerust alleen op pad gaan. Zo heb ik ook wel eens Rhodos verkend en ben ik aan het rondkijken voor IJsland of Schotland volgend jaar.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

F_OrumsterJarig
Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:56

Ik vond Cuba heel goed te doen qua veiligheid. Psychopaten e.d. uitgezonderd denk ik dat de gemiddelde Cubaan goed respect heeft voor vrouwen, maar ze houden wel veel van vrouwen dus benaderen zullen ze je wel. Ze vragen je allemaal of je met ze gaat salsa dansen.

Wel leerde ik het fenomeen 'salsa toerisme' kennen, veel vrouwen varierend van 30 tot middelbare leeftijd reizen alleen af naar Cuba om daar te salsa dansen. Veel jonge mannelijke Cubanen zijn daarom gewend dat jij daar komt om de nacht met hen door te brengen, beginnend met salsa en drankjes (jij betaald entree en drank) en eindigend waar de vrouw dat wil. Sommigen nemen ze mee naar huis.

Die moet je dus wel een beetje afwijzen :D en sommige mannen vinden het maar gek dat je liever alleen ronddwaalt. Ik heb serieus mannen van mijn tafeltje weg moeten sturen omdat ze dachten me gezelschap te moeten houden.

Onveilig heb ik me niet gevoeld, in enkele straten liet ik mijn camera in de tas omdat het voyeuristisch aanvoelde.

Thats_Me schreef:
Michelleex schreef:
Hoe zijn de single groepsreizen bij jullie ervaren?


Ik ben naar Zuid-Afrika geweest met een singlereis en ga dit jaar naar Peru. Landen waar ik de taal niet ken en waarbij ik mij als vrouw alleen niet safe voel vind ik het ideaal. Daarbij is het ook wel even fijn dat alles geregeld wordt. Al kan ik ook gerust alleen op pad gaan. Zo heb ik ook wel eens Rhodos verkend en ben ik aan het rondkijken voor IJsland of Schotland volgend jaar.


Ben je met Fox geweest?

Ijsland; wanneer er interesse is in dit topic voor een fotografie/wandel tour dan houd ik me aanbevolen een groepje te vormen :)

Winged
Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:28

Ik ben met Shoestring naar Cuba geweest, is mij opzich goed bevallen, maar ja... Het is wel dat je vast zit aan een bepaald ritme. Zelfde met Jordanie afgelopen jaar.

Zelf twijfel ikof ik dit jaar alleen naar Mexico wil. Staat wel hoog op mijn lijstje, maar qua veiligheid weet ik het nog niet zeker. Als iemand tips heeft.. Graag!

JewEmm
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:42

F_Orumster schreef:
Thats_Me schreef:

Ik ben naar Zuid-Afrika geweest met een singlereis en ga dit jaar naar Peru. Landen waar ik de taal niet ken en waarbij ik mij als vrouw alleen niet safe voel vind ik het ideaal. Daarbij is het ook wel even fijn dat alles geregeld wordt. Al kan ik ook gerust alleen op pad gaan. Zo heb ik ook wel eens Rhodos verkend en ben ik aan het rondkijken voor IJsland of Schotland volgend jaar.


Ijsland; wanneer er interesse is in dit topic voor een fotografie/wandel tour dan houd ik me aanbevolen een groepje te vormen :)


IJsland en Schotland zijn prima in je eentje te doen. Beiden heb ik inmiddels gedaan. IJsland 2 keer alleen, waarvan 1 keer met OV, en ook prima liftend te doen. Schotland op de fiets en stukken met de trein. Boot vanuit IJmuiden naar Newcastle was ook echt super chill.

Misschien kan je voor IJsland in dit topic meer geinteresseerden krijgen om een groepje te vormen: [BEU] IJsland 2016
Al is er misschien ook wel een recenter topic...

Ik ben onderweg ook mensen tegengekomen die met Joker op groepsreis gegaan zijn. Is misschien ook wel leuk. Dat zijn geloof ik wat actievere reizen, maar je zoekt dat ook wel samen uit.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:00

Ik ben inderdaad met Fox weg geweest en ga nu ook weer met Fox op pad.

IJsland en Schotland wil ik ook zelf doen. Ben al een beetje aan het rondkijken voor 2020. Of ik moet tegen die tijd iemand gevonden hebbend die mee wil maar anders ga ik lekker alleen.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:20

Winged schreef:
Ik ben met Shoestring naar Cuba geweest, is mij opzich goed bevallen, maar ja... Het is wel dat je vast zit aan een bepaald ritme. Zelfde met Jordanie afgelopen jaar.

Zelf twijfel ikof ik dit jaar alleen naar Mexico wil. Staat wel hoog op mijn lijstje, maar qua veiligheid weet ik het nog niet zeker. Als iemand tips heeft.. Graag!


Ik vond Mexico echt heel goed te doen! Ik was wel samen met mijn moeder, maar ook veel alleen op pad geweest en alleen in de taxi enz.
Een keer wilde we naar winkelcentrum X en taxi vertelde dat we beter niet daar heen konden gaan, ivm veiligheid. Nou oke.. maar we willen er graag heen! Hij stond erop ons naar iets anders te brengen, toen hebben we gevraagd of hij nog een leuk ander iets wist en hebben we een hele fijne middag gehad. Diezelfde avond was er een schietpartij in winkelcentrum X, dus of de taxi er van wist of niet, was er ons een hoop leed bespaard gebleven!

F_OrumsterJarig
Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:34

JewEmm schreef:
IJsland en Schotland zijn prima in je eentje te doen. Beiden heb ik inmiddels gedaan. IJsland 2 keer alleen, waarvan 1 keer met OV, en ook prima liftend te doen. Schotland op de fiets en stukken met de trein. Boot vanuit IJmuiden naar Newcastle was ook echt super chill.

Misschien kan je voor IJsland in dit topic meer geinteresseerden krijgen om een groepje te vormen: [BEU] IJsland 2016
Al is er misschien ook wel een recenter topic...

Ik ben onderweg ook mensen tegengekomen die met Joker op groepsreis gegaan zijn. Is misschien ook wel leuk. Dat zijn geloof ik wat actievere reizen, maar je zoekt dat ook wel samen uit.

Ik zou Ijsland zeker aandurven als alleen reiziger, alleen is het erg duur als je met een huurauto/jeep in het rond wilt en voor fotografie is dat wel een beetje een must. Schotland ben ik net geweest afgelopen oktober, fantastisch mooi!

Winged
Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:36

bobje26 schreef:
Winged schreef:
Ik ben met Shoestring naar Cuba geweest, is mij opzich goed bevallen, maar ja... Het is wel dat je vast zit aan een bepaald ritme. Zelfde met Jordanie afgelopen jaar.

Zelf twijfel ikof ik dit jaar alleen naar Mexico wil. Staat wel hoog op mijn lijstje, maar qua veiligheid weet ik het nog niet zeker. Als iemand tips heeft.. Graag!


Ik vond Mexico echt heel goed te doen! Ik was wel samen met mijn moeder, maar ook veel alleen op pad geweest en alleen in de taxi enz.
Een keer wilde we naar winkelcentrum X en taxi vertelde dat we beter niet daar heen konden gaan, ivm veiligheid. Nou oke.. maar we willen er graag heen! Hij stond erop ons naar iets anders te brengen, toen hebben we gevraagd of hij nog een leuk ander iets wist en hebben we een hele fijne middag gehad. Diezelfde avond was er een schietpartij in winkelcentrum X, dus of de taxi er van wist of niet, was er ons een hoop leed bespaard gebleven!


Kijk, dat zijn goede dingen. Waar ben je zoal geweest? Hoe lang en heb je rondgereisd?

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:53

Wij zijn op Isla Mujeres geweest, dit is echt compleet veilig als alleen reizende. Daarnaast ook Cancun (vond ik het minste, erg 'resortig' en veel amerikanen) en Playa del Carmen, laatste vond ik echt geweldig. Wil echt ontzettend graag terug.

We zijn met de auto wezen rond touren naar Coba en Tulum, wel vrij touristisch allemaal maar voelde echt wel goed. Eerste dag even wennen aan de hoeveelheid politie eenheden met vol doorgeladen wapens op auto's, maar na 2 dagen heb je die niet meer door..
[ img ]

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:09

Mexico staat ook op mijn lijstje, maar hier ga ik liever niet alleen heen.
Ik wil een combinatie maken van strand en cultuur, van de maya's. Zie hier wel veel mooie groepsreizen die mij interesseren.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

F_OrumsterJarig
Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:41

De Caribische hoek van Mexico is goed te doen hoor! Meer binnenland zou ik denk ik niet doen.

Joki
Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:03

Ik ben nu 4x met een singlereis mee geweest. Ik vind het fijn dat je veel in korte tijd ziet en alle mensen open staan voor contact. wil je zelf kunnen bepalen hoe lang je ergens bent dan is het niet handig.

Ik ga binnenkort mijn 5de singlereis boeken. Wel heb ik op mijn eerste singlereis een aantal leuke reisgenoten ontmoet waarbij we onze reislijstjes naast elkaar leggen en als we dezelfde landen erop hebben samen dezelfde reis boeken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, Katootje7791, Nymphe en 160 bezoekers