Must see Florida

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:35

In the Everglades is alligator succes gegarandeerd. Bij de eerste die we zagen helemaal lyrisch *\o/* en daarna was het een beetje hetzelfde als met apen in de Apenheul.


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:38

Ik blijf er blij van worden *\o/* ben fan, de eerste bald eagle was gaaf, dolfijnen en manatee blijven hoe vaak ook zo leuk. En op de keys de mega hagedissen en groter. Gewoon midden op de weg. :')

Bizarste wat we gezien hebben aan gator was een hele grote ondersteboven met de pootjes in de lucht langs de kant van de weg met een klutje gieren aan de lunch. :Y) wilder kun je het niet hebben denk ik.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:46

Ik had een echte herfst/halloween roadtrip door de zuidoostelijke staten en toen ik vanuit kleurrijk herfstland Georgia Florida binnen reed stak er een schildpad de weg over; hoe mooi die verschillen tussen de staten!

Yavanna
Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:04

Zoals zovelen.. The Keys!! Daar heb ik een deel van mijn hartje achtergelaten. Ook vond ik Miami geweldig, wij verbleven op South Beach, midden op Ocean Road om mijn verjaardag te vieren.
Varen met een speedboot op de oceaan, dolfijnen zien paren..
Maar the Keys <3 , echt wat gaan drinken bij Shipwrecks cove... of the Conch Republic ( echt een grappig weetje over Key West, die wilden een onafhankelijke staat vormen in 82 of 83, en zijn welgeteld 1 dag onafhankelijk geweest en was het even the Conch ( spreek uit als Konk ) republic.. We hebben het ook achter op onze boot staan als woonplaats :D *\%/* )

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:34

Ik vond de Keys niet zo bijzonder, maar misschien zijn we op de verkeerde plekken geweest.
Key West is zeker leuk en mooi genoeg om te bezoeken, maar de rit ernaartoe vond ik saai en zou ik er geen tweede keer voor over hebben. Ik had denk ik meer verwacht van het uitzicht en de bruggen.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:02

Dat had ik ook Grit. Ik had het ook mooier verwacht, tropischer blauw ofzo. Wat dat betreft vind ik Naples en Sarasota een stuk mooier. Desondanks vond ik Key West wel de moeite waard om eens te bezoeken. Ik hoef er alleen niet nog eens naar toe.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:03

Nadir schreef:
Dat had ik ook Grit. Ik had het ook mooier verwacht, tropischer blauw ofzo. Wat dat betreft vind ik Naples en Sarasota een stuk mooier. Desondanks vond ik Key West wel de moeite waard om eens te bezoeken. Ik hoef er alleen niet nog eens naar toe.


Same here. Maar af kunnen strepen van het lijstje :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:05

Je moet de tijd nemen, wij hebben er een dag voor uitgetrokken. Halfweg gekayakt en key west is de rit wel waard. Kwa snorkelen kun je beter key largo hebben denk ik. Daar ook manatee gezien op de camping, gewoon bij het ontbijt op een bankje zittend genieten van een grazende manatee

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

mies_dummy
Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 20:19

Oh wat leuk al deze reacties! Ben gelijk nog enthousiaster :D

Goed voor nu ( vriendlief mag ook misschien nog zeggen wat hij ervan vind :') )

Is mijn idee om te vliegen op Tampa en daar 2 dagen te blijven en ieder geval naar Bushgardens ( wauw wat een prijzen haha)

Dan richting clearwater beach / saint petersburg want weet dat vriend daar wel graag naar terug wilt.

Als we daar zijn een dag naar de Crystal river ( weet niet helemaal of dat haalbaar is maar zo heb ik het nu in mijn hoofd)

En dan afzakken richting Napels ik lees idd dat daar de stranden etc heel mooi zijn.


Wat vinden jullie?

Ik weet dat het pas om volgend jaar april gaat maar ik vind vakanties plannen 1 van de leukste dingen op de wereld hihi *\o/*

Een paard draaft met zijn longen, houdt vol met zijn hart maar...
wint met zijn karakter ...

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:27

Hoe lang gaan jullie?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:28

Crystal River moet je gewoon overnachten, want de mooiste tijd voor manatees is 's ochtends vroeg. Sta je daar om 6.15 je wetsuit aan te hijsen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:29

Ga je ook naar wat pretparken in Orlando?

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:40

Vanaf waar wil je vliegen naar Tampa? Dat is vanaf Orlando heel goed gewoon te rijden namelijk.

Het is overigens Naples, geen Napels, dat ligt in Italië :+

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Cowgirl
Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:50

Het is voor mij al 23 jaar geleden dat ik een georganiseerde reis heb gemaakt door Florida. Toen er ook nog amper internet was :P

Wat mij nog het meeste bij staat is Kennedy Space Centre en de Everglades.

Voor mijn werk heb ik vele jaren later nog een paar stops in Miami gehad en op een gegeven moment voelde dat bijna als een soort thuis komen. En dat zat ik niet eens echt in het centrum maar gewoon alles erom heen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:56

Het Space Centre inderdaad :j Wij waren daar stomtoevallig toen er een raket werd gelanceerd :+

En vlak daarboven is een relatief klein natuurreservaat, daar hebben we behalve uiteraard de alligators ook een bobcat en heel veel slangen gezien :-)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:00

Nadir schreef:
Vanaf waar wil je vliegen naar Tampa? Dat is vanaf Orlando heel goed gewoon te rijden namelijk.

Heel Florida is goed te rijden.

Wat rijtijden:
Tampa - Crystal River 1.42 u
Crystal River - Orlando 1.43 u
Orlando - St. Augustine 1.50 u
St. Augustine - Cape Canaveral 1.58 u
Cape Canaveral - Miami Beach 3.27 u
Miami Beach - Everglades 2.17 u
Everglades - Key West 2.51 u
Key West - Naples 5.05 u
Naples - Tampa 2.42

En mocht je naar Cumberland Island willen, het plaatsje waar van de ferry vaart is maar 1,5 uur rijden van St. Augustine.

mies_dummy
Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 22:03

:') Ik typ met mijn telefoon dus die wilt me denk ik graag naar Italië hebben hahah


Okee dus Crystal river overnachten!

Kijkend naar wat mijn werk als vakantie planning heeft wil ik 24 april heen vliegen en 11 mei terug.

We willen dan nu de kant van Naples etc pakken en dan later ( jaar daarop of iets ) de andere kant pakken of ook 4 weken als de portemonnee het toelaat.

Een paard draaft met zijn longen, houdt vol met zijn hart maar...
wint met zijn karakter ...

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 05:13

Op de site van Tioga kun je een route uitplanten met auto...kun je zien wat afstanden zijn en wat er te doen is in plaatsen...

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 05:40

Ik vond het vooral leuk voor het weer en de pretparken. Ik heb er veel krokodillen gezien, maar verder vindt ik de everglades wel bijzonder maar doe mij dan toch maar jungle of bergen :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 05:58

mies_dummy schreef:
:') Ik typ met mijn telefoon dus die wilt me denk ik graag naar Italië hebben hahah


Okee dus Crystal river overnachten!

Kijkend naar wat mijn werk als vakantie planning heeft wil ik 24 april heen vliegen en 11 mei terug.

We willen dan nu de kant van Naples etc pakken en dan later ( jaar daarop of iets ) de andere kant pakken of ook 4 weken als de portemonnee het toelaat.

In 2 weken kun je gewoon een rondje doen. Kun je sfeer proeven en als je later weer gaat kun je de plaatsen die je t leukst vond wat langer aan doen. Of doorreizen naar andere staten. Als je eenmaal het USA-virus te pakken hebt weet je maar nooit!

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 02:47

Grit schreef:
In the Everglades is alligator succes gegarandeerd. Bij de eerste die we zagen helemaal lyrisch *\o/* en daarna was het een beetje hetzelfde als met apen in de Apenheul.


Eihm na een hele dag in de everglades eergisteren is de enige die wij zagen roadkill...

Napels was gister super! Heel veel dolfijnen gezien en een haai.
Morgen door naar crystal river. Snorkelen.
Wilde we ook op de keys doen maar die trip werd gecanceld door de harde wind helaas

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 02:51

Grit schreef:
Ik vond de Keys niet zo bijzonder, maar misschien zijn we op de verkeerde plekken geweest.
Key West is zeker leuk en mooi genoeg om te bezoeken, maar de rit ernaartoe vond ik saai en zou ik er geen tweede keer voor over hebben. Ik had denk ik meer verwacht van het uitzicht en de bruggen.

Sluit me hier helemaal bij aan, echt t minste van onze reis tot nu toe

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 06:08

Ik vind, naast alle bekende en al genoemde plekken, de stateparks ook absoluut de moeite waard. We hebben al in diverse parken gekampeerd of gekanood. https://www.floridastateparks.org/

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 06:22

Ik heb ook nog niet zoveel met de Key's maar er zijn mensen die er jaar naar jaar weer naartoe gaan dus het zal heel persoonlijk zijn.

Nimber schreef:
Grit schreef:
In the Everglades is alligator succes gegarandeerd. Bij de eerste die we zagen helemaal lyrisch *\o/* en daarna was het een beetje hetzelfde als met apen in de Apenheul.


Eihm na een hele dag in de everglades eergisteren is de enige die wij zagen roadkill...
Zijn jullie wel naar Shark Valley geweest? Daar loop je normaal bijna over de gators heen.

Chrystal River is vlakbij één van mijn favoriete eettentjes in Florida Nimber. https://www.facebook.com/pages/The-Free ... 6656936992

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:57

[ img ]

Shark Valley langs het fietspad. Het wemelde er van de alligators waar je tussendoor moest fietsen.

En ik ben dus zo’n Keys fan. De sfeer die er is, de 7 Mile bridge, Key deer en de prachtige zee en stranden. Heerlijk!
[ img ]

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dollyspikkel, Emj_23, F_Orumster, Furst, Ineke2, janna, Jannie79, Patriesje, Roihi, SentiBot, sinnekinne en 69 bezoekers