Must see Florida

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mies_dummy
Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-19 21:53

Beste leukste bokkers!

De ouders van mijn vriend gaan al jaren 2 keer per jaar naar Florida en mijn vriend ( en ik ook natuurlijk) willen volgens jaar april/mei ook 2 weken.

Nu is mijn vriend altijd met zijn ouders mee geweest en zij doen voornamelijk vissen etc.

Nu zijn wij tegen die tijd 25 en hebben dus andere wensen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat zijn voor onze leeftijd categorie nu echt must see?
Welke plek is leuk om te verblijven ? ( en veilig ik vind Amerika toch een soort eng? Misschien heel ongegrond zeker als ik de verhalen van zijn ouders hoor.)

Mijn eisen:
- mannetees spotten
- natuur zien
- etentjes


Dus ik hoop dat er bokkers zijn die mij een beetje opweg kunnen helpen.

Een paard draaft met zijn longen, houdt vol met zijn hart maar...
wint met zijn karakter ...


Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:21

Crystal River staat bekend om de manatees in de baai, helaas zijn ze in jullie periode al weer grotendeels weg getrokken. Maar alsnog mooi om een snorkelexcursie te boeken.
Wij waren er eind april en hebben er een aantal mogen spotten, ook twee dolfijnen kwamen even voor de boot langs. Voor ons was het gebied zeker de moeite waard om te verblijven.
Er is ook een wildparkje met Manatees.


Aan de westkust heb vind je mooiere stranden dan aan de oostkust. The Everglades zijn natuurlijk bekend, tochtje met een airboat.
Maar de mooiste natuurplekjes hebben we eigenlijk gezien door zelf wat rond te rijden en plekjes op te zoeken.

Ik heb mij nooit onveilig gevoeld in Amerika, dus daarover geen tips. Ik denk dat je met gezond verstand aardig ver komt en niet in donkere vage wijkjes gaat rond dolen diep in de nacht.

Anne_GTI
Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:27

Marco Island en Key West vond ik geweldig.
Vooral met een jetski met wilde dolfijnen spelen was echt magisch. Dit was bij Marco Island.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:32

Cristal river, Napels met zijn pier (daar jagen veel dolfijnen dicht bij de kust tijdens zeebadderen dook er een letterlijk op 10 m op met vis), de kust bij Jupiters is heel erg mooi.(schildpadden, bizarre rotsen die bij vloed gave show weggeven) En als je de kans krijgt dan wel zo ver komt snorkelen of kayakken bij de keys <3 en een airboat tocht in de glades. Die van Coopertown is een aanrader. Laat je niet misleiden door de brakkige gebouwen. Waar voor je geld, zeker in die periode we hebben zoveel gators gezien <3 .de tour die erna komt (gelikt gebouw en groots aangekondigd) , laat gaan zonde van je geld commercieel uitgemolken en haastwerk.

Voor de techniek liefhebbers is Kennedy space center wel een aanrader

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

ruitje
Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:40

Ten thousand islands zit bomvol dolfijnen, en de omgeving is prschtig. Super mooie boottocht gehad daar.

Ik vond Miami tegenvallen.

De Keys fantastisch! Neem daar de tijd voor :) . Wij hebben daar gegeten in Hot Tin Roof, de tonijn daar... Ik krijg gewoon weer trek :')

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 04:59

St Augustine
Bush Gardens

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 06:16

Waar in Florida zitten ze? En willen jullie daar blijven of rondreizen? In welke periode willen jullie gaan?

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 06:26

Vergeet op de Keys niet bij Islamorada te stoppen en de Tarpons eten te geven. (megavissen van twee meter). Ik heb er nog grijze haren van. :')

En op Key West naar het beroemde toetjes restaurant "Better than sex" te gaan. :9k

Zeker naar Crystal River voor de manatees. Wij waren er in augustus en ik heb nog een knuffel van een jong gehad. (Waardoor ik tegen z'n moeder gedrukt werd en een halve paniekaanval kreeg, maar dat even ter zijde :'))

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:22

Florida is hartstikke leuk! Er zijn echt al veel goede tips gegeven. Geen idee of je van shoppen houdt, maar dat kun je daar ook goed doen. Waarom denk je dat het onveilig is in Amerika?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:30

Ik vind Amerika juist hartstikke veilig om als vrouw alleen te roadtrippen.
Mijn Florida-ervaring beperkt zich tot de noordelijke helft omdat ik door meerdere staten heb geroadtript daar vlak boven. Ook de moeite waard om wat noordelijker te gaan, naar Savannah en Charleston bijv.

Crystal River is gaaf om te gaan snorkelen met manatees.
St. Augustine is het oudste stadje in de USA.

Iets ten noorden van Florida vindt je Cumberland island waar nog wilde paarden leven!
https://www.wheretraveler.com/sites/def ... 1449603696

Tips die ik zelf nog niet heb gedaan: http://spookhill.info/index.htm
Een heuvel waar de zwaartekracht omgekeerd is.

mies_dummy
Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 10:52

Super leuk al deze reacties!

Ik probeer op iedereen te antwoorden.

Waarom ik een onveilig idee heb... ik denk vanwege dat je vaak hoort ovet schietpartijen en beelden die je ziet van vervallen wijken( ookal hebben we die in NL en Europa ook)

Ja mannatee seizoen is dan al een beetje over maar als docent heb ik helaas niet de keus eerder te gaan of er meer dagen aan vast te plakken.


Ja ik had gezien op Instagram dat er een bedrijf is dat met doorzichtige kanoës tochten maakt door de crystal river dus dat staat hoog op mijn lijstje.

Verder als docent biologie/ dierverzorging ben ik gek van natuur dus Bush garden had ik ook gezien.

Mijn idee was om eerst 2 dagen in Tampa te blijven en dan aan de kust een plek uit te zoeken die goed is al uitval basis.

Mijn vriend had het over Clearwater beach maar sta nog voor van alles over.

We gaan niet met zijn ouders mee want die zijn echt van het niks anders doen dan soms naar de wallmart en hele dagen vissen en daar heeft vriend lief ook geen zin meer in...

Zal eens alles op een rijtje zetten!
Key weet spreekt mij ook wel aan!

Een paard draaft met zijn longen, houdt vol met zijn hart maar...
wint met zijn karakter ...

Anoniem

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:54

Florida is echt heel groot, dus als je een beetje iets van de staat wil zien is het niet verantwoord om een uitvalsbasis te kiezen en daar te blijven. Clearwater Beach is overigens leuk, maar vanaf daar is het eigenlijk geen rijden naar andere leuke plekken in de omgeving.

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:57

Ik zou niet met doorzichtige kanoes gaan. Ik zou echt een snorkeltocht boeken. Zal kijken waar wij de onze gedaan hebben. Om echt in het water te zijn met de dieren is zoveel gaver.

We hebben er uiteindelijk 'maar 6' gezien, maar we hebben wel een uur 4 manatees kunnen bekijken. Het water was ook maar max anderhalve meter diep en ze zwemmen zo onder je door. :D (zie dan nog maar eens stil te liggen)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:25

Voel mij in Rotterdam onveiliger als ik in USA ooit gedaan heb :)

Wij verblijven vaak in de buurt van Orlando ivm de Disneyparken. En rijden vanaf daar rond.
St Augustine is een tof stadje
Kennedy Space Centre is ontzettend gaaf :j
Uiteraard de Disneyparken en de outletmalls overal in Florida zijn geweldig :D
Sanibel Island is ook erg mooi al gaan wij later in het seizoen en weet ik niet hoe het rond die tijd is.
Crystal river is tof met de manatees. Met kanoes is wel de diervriendelijkste manier om deze te ontmoeten :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:31

Ik vond het Key deer zien op de Keys (Google voor juist eiland) ook echt de moeit waard. We hebben ze zo langs de weg kunnen zien als je van de grote doorgaande weg af gaat.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:20

Ik zou sowieso gaan roadtrippen, dus auto huren en een rondje gaan maken. Elke 2 dagen een ander motel.

Zelf heb ik in oktober met manatees gesnorkeld. Het seizoen is dan idd over, maar we hebben er toch een paar gezien die in die rivier verbleven. Echt ontzettend gaaf. Je hoort ze ook daadwerkelijk grazen (neem een onderwatercameraatje mee)

FlyAway
Berichten: 2256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Emst

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:29

Sowieso natuurlijke de Everglades in. Tochtje met airboat bijvoorbeeld.
Ik zag hierboven ook Napels staan. Zeker aan te raden (golfbaan hoofdstad van de wereld zo'n beetje, maar dat terzijde). Vanuit Napels kun je naar het Corkscrew Swamp Sanctuary. Erg mooi park/gebied waar je over boardwalks door verschillende ecosystemen komt. Uiteraard ook alligators, maar ook veel vogels. http://corkscrew.audubon.org/
Vanuit Napels kun je ook het gebied van de 10.000 eilanden bezoeken. Dit gebied bestaat uit allemaal mangrove eilandjes, met veel natuur. Grote kans dat je de Osprey daar gaat zien. Daar kun je ook een boottochtje maken en manatees zien en dolfijnen.
Op Key Largo kun je met een catamaran met glazen bodem een toch maken om het rif te bekijken. Erg leuk, toen ik er was ook heel veel "vliegende vissen". Op de Keys kun je uiteraard ook zwemmen met dolfijnen, maar ik geloof dat iedereen inmiddels wel weet dat dergelijke "wetenschappelijke centra" vooral erg commercieel zijn en dat dat botst met het dierenwelzijn. Zou ik dus zeker niet doen.
Je kunt ook helemaal doorrijden naar Key West, met een beetje geluk zie je Cuba liggen. Onderweg kom je ook mooie natuur tegen en veel hotels/motels.
In Orlando is Universal Studio's een must natuurlijk en vergeet de Disney parken niet.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:50

Ik vond het zeeschildpadden hospital op de Keys wel leuk om te bezoeken :) zijn daar ook met een glazenbodemboot de zee op gegaan. Best tof!
Keys verder vonden we niet zo speciaal :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

mies_dummy
Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 14:59

Auto Huren gaan wij sowieso doen! Maar dus meer een soort rond reizen dan een uitvals basis begrijp ik!
Ik ga straks rustig al jullie ideeën bekijken!

Snorkelen lijkt me heel tof maar ik ben vrij bang voor al het andere dat in het water zwemt behalve de mannatee :') dus dat word hem voor mij niet

Vind het wel super leuk dat er zoveel mensen die kant op zijn geweest ( en zich er dus ook heel veilig voelde haha)

Een paard draaft met zijn longen, houdt vol met zijn hart maar...
wint met zijn karakter ...

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:08

Ik heb verder niet heel veel anders in dat water gezien hoor. Alleen een soort karperachtige vissen. Het zijn riviertjes waar je gaat snorkelen, niet in open water. Geen alligators dus!

Een uitvalsbasis is eeuwig zonde omdat je dan dagelijks uren moet rijden voor je ergens bent en dan ook weer terug. Het motel-hoppen in de USA is juist heerlijk praktisch.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:09

mies_dummy schreef:
Auto Huren gaan wij sowieso doen! Maar dus meer een soort rond reizen dan een uitvals basis begrijp ik!
Ik ga straks rustig al jullie ideeën bekijken!

Snorkelen lijkt me heel tof maar ik ben vrij bang voor al het andere dat in het water zwemt behalve de mannatee :') dus dat word hem voor mij niet

Vind het wel super leuk dat er zoveel mensen die kant op zijn geweest ( en zich er dus ook heel veilig voelde haha)


Ja, er zwemt daar meer inderdaad. Ik zou ook niet zo snel het water in gaan na wat filmpjes van DALLMYD en zijn vrienden op youtube met slangen en alligators :+

Neem je tijd om eens een superstore van Walmart/Target te bezoeken :D echt geweldig gewoon, die superstores!

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:12

Ik ben ook echt geen waterfan! Alles wat ik niet kan zien, maar wel kan voelen geven mij de griezels.
Maar zelfs ik heb het doorstaan en ben sindsdien fan van snorkelen (in helder water :+ ).

Je hebt een wetsuit aan en ik had waterschoenen aan, geen direct contact met de huid scheelt al een boel.
In de baai zelf is het ondiep en troebeler, maar je gaat ook naar Three Sisters en daar is het zo mooi en helder. Ook daar gewoon bijna overal staan, dus geen oneindig diep water.

Ik vond het diervriendelijk genoeg, er zaten bij ons maar enkele manatees in de baai en we kregen duidelijke instructies. Ze konden echt aan alle kanten gemakkelijk aan ons 'ontsnappen' door gewoon rustig weg te zwemmen.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:13

Het water is crystal clear (Crystal River :)* ) dus je ziet werkelijk alles en het is er ondiep dus je ziet ook de bodem.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:24

Eerlijk is eerlijk, staand in de baai zelf was het niet crystal clear. Door de modderige ondergrond was het troebel, maar je kon onder water wel gewoon alles zien. Daar zaten bij ons de manatees.
Three Sisters is met recht crystal clear, helaas daar geen manatees, wel mooie vissen en een erg mooie schildpad. Ik vond dat niet akelig, omdat het zo helder is en je alles ziet.


Baby alligator bij ons hotel (groter hebben we zien 'live' gezien in deze baai)

[ img ]

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:27

[ img ]
Sanibel island
[ img ]
Bij het bezoekerscentrum langs de weg in de everglades. Was een dikke 2 meter misschien wel meer

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn