[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:29

Ik kan je helpen aan de inlagen te komen, moet je ze wel op maat knippen..

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker


mentjuh
Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:42

Dankjewel pmarena! :D
Het is voor een silverado zadel, dus geen vps maar wel kussen panelen (kun je dmv klittenband verstellen). Wat is het verschil tussen heavy duty en moosgummi?
Ik twijfel tussen heavy duty moosgummi en neopreen. Heavy dutys zijn ze makkelijk op maat te knippen? Pad word maar 60 Cm lang dus past denkt ik niet?

pmarena
Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:36

Pasvorm in andere pads daar waag ik geen uitspraken aan, de inlagevakken kunnen zó verschillen. En ook weer wijzigen natuurlijk :) Ik heb zelf de HD inlages in een Christ Butterfly fellsattel gehad, dat maakte het echt helemaal af +:)+ In het Spaanse model Christ Fellsattel (ben even de naam kwijt :P ) waren helaas de inlagevakken te klein....

De HD inlages zijn simpelweg gezegd 2 stukken moosgummi op elkaar geplakt, met daar tussen (een stukje van de randjes af) een kunststof plaatje dat eventuele puntdruk verder uitvlakt. Dat plaatje is wel flexibel in de lengterichting zodat het de ronding van de rug kan volgen. En de inlages zijn aan de kant van het paard afgerond langs de randen zodat je niet zulke plotse overgangen hebt op het paard van wel / geen druk van een randje van de inlages. Voor de extreem gevoelige velletjes is dat wel fijn :j

Ze zijn wel een beetje op maat te snijden maar je zit natuurlijk wel met dat kunststof plaatje in het midden. Ze zijn ca. 18 x 56 cm: https://barefoot-saddle.nl/zadeltoebeho ... ty-inlages

Of het de beste keuze is voor jullie onder dat Silverado zadel durf ik niet te zeggen. Als de kussens van dat zadel eigenlijk al dik / goed genoeg zijn en paardje mooi bespierd is dan zouden de moosgummi best een betere keuze kunnen zijn omdat je met HD inlages anders wat dubbelop aan het stapelen bent zeg maar :)

Nala
Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:27

Hebben jullie ervaring met de freeform zadels?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:53

mentjuh schreef:
Dankjewel pmarena! :D
Het is voor een silverado zadel, dus geen vps maar wel kussen panelen (kun je dmv klittenband verstellen). Wat is het verschil tussen heavy duty en moosgummi?
Ik twijfel tussen heavy duty moosgummi en neopreen. Heavy dutys zijn ze makkelijk op maat te knippen? Pad word maar 60 Cm lang dus past denkt ik niet?


Ik zou toch echt niet gaan knippen in de heavy duty inlagers, daar zijn ze niet voor gemaakt. Als je op “geplaatst” klikt hier boven bij de tijd van mijn bericht, dan zie je in een vorig bericht een foto van een doorsnede van de heavy duty.
Ze zijn ook rond afgewerkt naar de rug van het paard toe, om drukplekken te voorkomen, dat kun je nooit meer namaken. Het is namelijk niet zacht schuim, het is echt stevig materiaal.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:54

Maddoxx schreef:
Hebben jullie ervaring met de freeform zadels?


Ik heb ze gezien, zien er best goed uit.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:44

Maddoxx schreef:
Hebben jullie ervaring met de freeform zadels?

Ik heb een aantal keer met de Freeform Classic gereden, wel het verouderd model.
Vond het een prettig zadel! Zit lekker en lag ook erg mooi op mijn Paint. Stevig zadel.

Deze:
[ img ]

Whatever works

DubbelFun
Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:47

Ik heb ook kort een Freeform Classic gehad, met een kalfsleren zitting en leren onderkant.
Omdat het zadel iets op de schoft drukte had ik er zelf met klittenband panelen onder gezet. Maar 'western' is meer mijn ding, dus weer verkocht.

pmarena
Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:48

Freeform is super mooi spul! Hele mooie kwaliteit, mooi bedrijf, fijne mensen +:)+

Alleen persoonlijk vind ik het wat te stevig, ik heb liever wat meer flexibiliteit. Het is echt heel persoonlijk, de 1 vindt het ideaal en de ander vindt het niks en het moet je paard maar net goed passen. Maar dat is met andere merken natuurlijk ook :)

Nala
Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:48

Dankjewel!

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

dianaw33
Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:59

Ik heb freeform enduro's zonder kussens gehad, zitten ontzettend fijn en mooie kwaliteit, maar nadat ik na een pittige dressuurles van een niets wegende dochter de stijgbeugelophanging in de rug van mijn paard zag staan was ik er in 1 keer klaar mee. Ik had dat wellicht op kunnen vangen met HD inlages, maar daar weigert dat paard absoluut onder te lopen, dus exit freeform.

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:18

Daphara schreef:
mentjuh schreef:
Dankjewel pmarena! :D
Het is voor een silverado zadel, dus geen vps maar wel kussen panelen (kun je dmv klittenband verstellen). Wat is het verschil tussen heavy duty en moosgummi?
Ik twijfel tussen heavy duty moosgummi en neopreen. Heavy dutys zijn ze makkelijk op maat te knippen? Pad word maar 60 Cm lang dus past denkt ik niet?


Ik zou toch echt niet gaan knippen in de heavy duty inlagers, daar zijn ze niet voor gemaakt. Als je op “geplaatst” klikt hier boven bij de tijd van mijn bericht, dan zie je in een vorig bericht een foto van een doorsnede van de heavy duty.
Ze zijn ook rond afgewerkt naar de rug van het paard toe, om drukplekken te voorkomen, dat kun je nooit meer namaken. Het is namelijk niet zacht schuim, het is echt stevig materiaal.


Als Buitenzinnig het aanraad durf ik daaf wel op te vertrouwen. Ik denk dat rond afwerken ook zou moeten kunnen.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:19

Buitenzinnig schreef:
Ik kan je helpen aan de inlagen te komen, moet je ze wel op maat knippen..


Ik zal het onthouden! Nieuwe kussens staat momenteel nog boven aan t lijstje :+

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Skogan
Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:13

Intéressante berichten over de verschil van inlagen. Bedankt! Fijn om dat te leren

Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:01

Maartje1990 schreef:
Als Buitenzinnig het aanraad durf ik daaf wel op te vertrouwen. Ik denk dat rond afwerken ook zou moeten kunnen.


Nou, de hd inlagen kan ik niet als groot bestellen,en zou ik ook niet in knippen. De moosgummi wel :)

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:55

Buitenzinnig schreef:
Maartje1990 schreef:
Als Buitenzinnig het aanraad durf ik daaf wel op te vertrouwen. Ik denk dat rond afwerken ook zou moeten kunnen.


Nou, de hd inlagen kan ik niet als groot bestellen,en zou ik ook niet in knippen. De moosgummi wel :)


Precies, die Heavy duty zijn echt niet gemaakt om in te knippen, dan kun je beter gaan voor een Barefoot pad onder het zadel met de HD inlagers.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:50

Buitenzinnig schreef:
Maartje1990 schreef:
Als Buitenzinnig het aanraad durf ik daaf wel op te vertrouwen. Ik denk dat rond afwerken ook zou moeten kunnen.


Nou, de hd inlagen kan ik niet als groot bestellen,en zou ik ook niet in knippen. De moosgummi wel :)


Ah! Dan begreep ik je verkeerd!

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

mentjuh
Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:25

Oké duidelijk, ik zal eens meten straks of ze passen en anders moosgummie of neopreen. Wat is t verschil tussen die 2?

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:28

Maartje1990 schreef:
Buitenzinnig schreef:

Nou, de hd inlagen kan ik niet als groot bestellen,en zou ik ook niet in knippen. De moosgummi wel :)


Ah! Dan begreep ik je verkeerd!



Geeft niks, bedankt iig voor je vertrouwen!

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

pmarena
Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:15

Moosgummi en neopreen is hetzelfde, dat zijn gewoon de iets stevigere inlages zoals deze vroeger (voor het VPS) standaard bij de (destijds nog) Grandeur pads geleverd werden :)

Fortitude
Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:25

Hoi allemaal! Ik kom weer eens binnen vallen :)

Is er iemand die de Hidalgo Valencia als testzadel beschikbaar heeft? Had zelf al een beetje rond gekeken, maar niks gevonden. Kan me ivm de prijs ook wel voorstellen dat ze niet beschikbaar zijn om te testen, maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk :)

[o]

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:31

Fortitude schreef:
Hoi allemaal! Ik kom weer eens binnen vallen :)

Is er iemand die de Hidalgo Valencia als testzadel beschikbaar heeft? Had zelf al een beetje rond gekeken, maar niks gevonden. Kan me ivm de prijs ook wel voorstellen dat ze niet beschikbaar zijn om te testen, maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk :)


Heeft Buitenzinnig die niet?

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:36

Nee, helaas heb ik de Hidalgo Valencia niet meer als demo zadel. Er is namelijk weinig vraag naar.
Ik had laatst ook de vraag naar de Valencia, en toen heb ik de klant geholpen hem via Hidalgo te testen. Mocht je dat willen mag je mij mailen!

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Fortitude
Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:06

Jammer dat je 'm niet meer hebt, maar begrijpelijk :)

Ik vind de ME Schooler ook wel interessant, alleen in je berichten hier vond ik terug dat deze voor maat 36 geschikt is, op de site staat 38. Pas ik daar met 38 in? :+ of is dat echt een kwestie van proberen? (dacht ik vraag het maar, als het bij voorbaat al kansloos is dan ga ik mijn kont niet in dat zadel proberen te proppen :D)

Het is een zadel voor erbij overigens, voornamelijk voor het paard van mijn vriend. Die heeft een heel mooi maatwerk Frank Baines zadel waar ik dus absoluut niet fijn in kan zitten _O- Maar ik rijd dat paard dus niet standaard iedere week. Paard heeft wel een redelijke schoft, dus misschien is de ME met kopijzer dan juist wel weer een fijne optie. Als mijn kont erin past :')

Hoe valt de Spaanse Hidalgo eigenlijk tenopzichte van de Venice spezial? Ik zit me namelijk net te bedenken dat ik die toen via jou te testen heb gehad, maar die raakte echt wel de schoft van dat paard. Destijds met mijn Ghost Roma met nieuwe kussens ging het overigens wel goed. If all else fails ga ik denk ik gewoon een Ghostje terug kopen, baal echt nog steeds dat ik die heb verkocht heel eerlijk gezegd.

[o]

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:13

Ik heb een Hidalgo Valencia special, mag je best keer bij langskomen als je in de buurt woont. Ik heb een paard met een hele hoge schoft ook en zadel geeft heel veel schoftruimte. Je kan ook de kussens op maat laten maken zodat zadel goed past als nodig is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 117 bezoekers