KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Carmuh
Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:14

Ooo balen mirjam!!

Hopelijk herstelt het op tijd om nog wat te kunnen trainen voor de keuring, ben er bang voor dat het niet gaat lukken maar afzeggen kan altijd nog!

Zou zoiezo afzeggen als je twijfels hebt tegen die tijd of ze er goed genoeg voor staat.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)


Quir
Berichten: 17337
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:21

Ik val even in voor Mirjam, want denk dat het niet helemaal goed begrepen wordt. :D

Sport is waarschijnlijk geen optie meer, omdat zijgangen als appuyeren waarschijnlijk te belastend gaan zijn voor de pezen die de zijwaartse bewegingen op vangen.

Bij een keuring gaan ze niet hoeven appuyeren, het gaat dus ook niet om gewoon de basis sport zeg maar.

Verder, geloof me, Mirjam gaat echt echt echt niet met een merrie naar de keuring die niet goed is. Eli loopt verbazingwekkend goed nu, dus advies van de dierenarts was even afwachten hoe de wonden genezen en dan te kijken of ze haar mee nemen.

Het is nog een week of 5/6, dus afzeggen kan ze altijd nog.
Wonden hebben geen maanden nodig om te genezen, dus het is gewoon kijken hoe het gaat en hoe ze beweegt.

Venthe
Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:22

Pfoe heftig mirjam, en dat zo kort na je grote verlies... sterkte ermee hopelijk een voorspoedig herstel.

Die van mij moet vanavond naar de merriekeuring in geesteren. Ben echt kapot zenuwachtig maar meer om alles eromheen, uur op de wagen staan daar netjes braaf zijn en dan ook nog een beetje goed uit de verf komen. Er hangt verder niks vanaf, heb haar uit mijn eigen merrie gefokt en doe alles voor het eerst (zowel het fokken als klaar maken en beleren) dus doe het echt voor mezelf. Breng haar dan ook zelf voor omdat ik dat ook eens een keer gedaan te hebben, en hoe leuk is het dan om dat met je eigen fokproduct te kunnen doen. Super gaaf om alles eens een keer zo mee te maken maar wel spannend.

Dit was 2 weken geleden bij een losspringwedstrijd in Brummen. Ze heeft zich toen voorbeeldig gedragen maar in de ring nog te veel spanning. Ben benieuwd of ze vanavond wat meer kan ontspannen want thuis kan ze een echt een showtje weg geven met losspringen.
[ img ]

[center]Venthe L. (Numero Uno x Garant) <3
Lenthe H. (Arezzo VDL x Numero Uno <3

mirjamalvaro
Berichten: 14611
Geregistreerd: 19-08-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:20

Spannend, succes!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:44

Ik zou dit jaar een thuiskeuring doen (najaar) en bij positief resultaat dan volgend jaar naar de regio keuring.

Quir
Berichten: 17337
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:49

bobje26 schreef:
Ik zou dit jaar een thuiskeuring doen (najaar) en bij positief resultaat dan volgend jaar naar de regio keuring.


Dat kan niet. Kan alleen als ze al ibop, eptm hebben of sport predicaat.

Voor ck moeten ze ster zijn en dat kunnen ze niet worden op thuiskeuring zonder sport predicaat of ibop/eptm.

gomir
Berichten: 25513
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:03

bobje26 schreef:
Ik zou dit jaar een thuiskeuring doen (najaar) en bij positief resultaat dan volgend jaar naar de regio keuring.

Zou ook mijn idee zijn. Bij <70 ptn voor exterieur kun je je dan de moeite besparen en anders ga je naar de regionale stamboekkeuring om alsnog aan te bieden voor ster via het vrij bewegen/springen.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:28

Quir schreef:
bobje26 schreef:
Ik zou dit jaar een thuiskeuring doen (najaar) en bij positief resultaat dan volgend jaar naar de regio keuring.


Dat kan niet. Kan alleen als ze al ibop, eptm hebben of sport predicaat.

Voor ck moeten ze ster zijn en dat kunnen ze niet worden op thuiskeuring zonder sport predicaat of ibop/eptm.


Dat kan wel. Je kunt bij thuiskeuring voorlopig ster worden. En dan naar de regio keuring om dit 100% ster te maken, niet meteen de ck. Dat maakte je er zelf van. Als ze op exterieur niet goed genoeg bevonden wordt, ben je mooi zuur met een half openliggend been op de keuring. Zou het risico niet nemen.

Edit; en als ze nu beter loopt dan ooit, kun je toch ook ibop doen? Die predicaten komen vanzelf wel.. zou eerst ff gezondheid in acht nemen, hoe zuur het ook is :(

Quir
Berichten: 17337
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:32

Regio is ck, dan bedoel je dus stamboek keuring, dat is lokaal.

Maar thuis keuring is imo waardeloos tenzij ze al sport, ibop of eptm zijn.

En beter dan ooit? Waar haal je dat nu weer vandaan? Dat maak jij er dus weer van...

En thuiskeuring wordt ook vaak niet positief meegenomen. Merrie op thuiskeuring 55 exterieur, 60 stap en 85 draf. Twee weken later op stamboek keuring behaald ze 85 exterieur, 80 stap en 85 draf. Paard zelf in training, en echt in twee weken tijd veranderd er echt niet zoveel.

Dus nee thuiskeuring, geen waarde.

En dat gezondheid niet in acht genomen wordt, verzin je ook compleet.

mirjamalvaro
Berichten: 14611
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:24

Oke dan, vertel verder maar niets meer hier. :=
Succes iedereen met de keuringen :evaw:

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Quir
Berichten: 17337
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:29

Groot gelijk, gewoon advies van de dierenarts volgen en je eigen gevoel.

Al weten ze hier uiteraard wel heel veel beter hoe Eli loopt en haar benen er uit zien dan jij en de dierenarts die haar dagelijks in het echt zien. _O- _O-

Venthe
Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:43

Zelf gefokt, zelf klaar gemaakt en zelf voor gebracht. Mijn prachtige ster merrie Lenthe (Arezzo VDL x Numero Uno) *\%/*
Ik ben maar een klein beetje trots :+

[ img ]

[center]Venthe L. (Numero Uno x Garant) <3
Lenthe H. (Arezzo VDL x Numero Uno <3

Quir
Berichten: 17337
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:53

Gefeliciteerd Venthe! Mooie merrie!

mirjamalvaro
Berichten: 14611
Geregistreerd: 19-08-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:54

Venthe super, trotse eigenaar zie ik daar. :))

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

gomir
Berichten: 25513
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:56

Gefeliciteerd venthe! Ze staat er goed voor!

Iedereen moet zelf weten waar en wanneer ze paard aanbieden en geluk voor Mirjam is dat ze in haar regio de stamboekkeuring laat in het seizoen hebben. Maar zelf zou ik er met zo'n voorbereiding niet voor kiezen. Hecht ook minder waarde aan het sterpredikaat denk ik.

Verhaal van quir over de thuiskeuring is bizar := zulke grote verschillen zouden niet mogelijk moeten zijn. Klinkt alsof ene inspecteur een opmerking over correctheid had en de andere dat anders zag.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:03

Gefeliciteerd Venthe! Wat goed!

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:17

Gefeliciteerd venthe
Wat zul je trots zijn

Hier gaat de merrie goed bij de trainer wil binnen kort even weer kijken hoe ze het doet
Ze gaan in juli naar bronneger

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

baudyh
Berichten: 4247
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:45

Gefeliciteerd vente, iets om trots op te zijn.
Gewoon proberen Mirjam, afzeggen kan altijd nog

Op naar nieuwe veulens in 2024!

FairLady_
Berichten: 1042
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:00

Mirjam, hoe is het nu met je merrie?

De startlijst voor luttenberg staat erop. Ik mag mooi in groep 1. Mag je trouwens je eigen hoofdstelnummers gebruiken?

Golden Eagle's Envoy (v. Wonderboy) GP +2

mirjamalvaro
Berichten: 14611
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:06

FairLady_ schreef:
Mirjam, hoe is het nu met je merrie?

De startlijst voor luttenberg staat erop. Ik mag mooi in groep 1. Mag je trouwens je eigen hoofdstelnummers gebruiken?

Succes! Volgebs mij wel.

Met Eliana gaat het super, benen zijn mooi droog en dun. Hechtingen zitten nog perfect. Ze loopt goed. Vanavond geen metacam gegeven, kijken hoe dat gaat morgen.
Lief dat je het vraagt.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Carmuh
Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 06:13

Fijn dat het voorspoedig gaat tot nu toe mirjam.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

FairLady_
Berichten: 1042
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:42

Vanochtend de keuring gehad. Wat was ze gespannen. Op het straatje wilde ze amper stil staan. Het vrijbewegen was ze gespannen maar voor dat moment liet ze zich nog fijn zien. Stappen was lastig aan de hand, dribbelde alleen maar aan.

Exterieur kreeg ze 85 met veel complimenten. Voor bewegen 70 stap, 80 draf, 80 galop en 75 voor houding. Totaal 75 voor bewegen. Ze is mooi ster geworden. [ img ]

Golden Eagle's Envoy (v. Wonderboy) GP +2

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 11:16

Gefeliciteerd fairlady mooie punten jammer van de stap maar spanning kan gebeuren

Ik heb gister onze dame weer bekeken bij de trainer en me echt kapot geschrokken ze is echt mega gegroeid vooral achter en dus flink overbouwd. :oo
Nu dus duimen dat ze in de komende 5 weken weer wat recht trekt :=
[ img ]

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik


Marie72
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:20

Mirjam beterschap met je merrie! Komt vast helemaal goed, beenwonden kunnen vreselijk lijken maar soms later hard meevallen en mooi genezen. Onze merrie had als veulen hele winkelhaak op de voorknie, leek vreselijk maar zie je nu niets meer van.

Venthe, gefeliciteerd!!! Mooie merrie zeg, en mooie punten. Jammer van de stap, maar het is ook heel wat voor die jonkies. Mooi front heeft ze zeg <3

Seven wat voor bloed is jouw merrie ook alweer? Dat ze zo hard gegroeid was joh! Hoe lang had je haar niet gezien?

Onze merrie (Grand Galaxy Win x Sorento) staat nu 1,5 maand op de trainingsstal. De eerste maand wilde ze amper eten, heimwee... Paar keer wezen knuffelen en in overleg haar in andere stalgang gezet en met ander paard elke dag paar uurtjes in de wei. Toen ging het gelukkig beter. Nu al paar weken niet geweest, dus ben heel benieuwd hoe ze het doet. Zaterdag is er een open/oefendag waarbij ze alle merries laten vrijbewegen. We gaan het zien, ook hoe ze in de groep lijkt.

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:34

Ze is een ferdeaux x havidoff
Ik had d'r 2 week niet gezien dus dat was verbazend snel gegaan :=

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LDRD, Ubermetrics en 10 bezoekers