[VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:27

Alles wat geen SUV is vind ik in Amerika te suf. Zelfs in 'n midsize SUV ben je een kleintje ten opzichte van de locals die met grote mega trucks rondrijden. Maar voor mezelf alleen is zo'n hele grote ook wat overdreven natuurlijk. :D


MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:41

Ik heb je routekaart net gezien en het lijkt erop dat jullie vanaf Death Valley via de Tioga Pass naar Yosemite gaan (of andersom). Gaat niet lukken, de Tioga Pass is voorlopig nog niet open, er is erg veel sneeuw gevallen.

Alternatief is onderlangs via Bakersfield. Of bovenlangs via de Sonora Pass, maar ook die is nog niet open. Voor actuele informatie kan je hier de wegnummers invoeren (Tioga is 120, Sonora 108). http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi ... mit=Search

De Carson Pass zal wel open gehouden worden, maar dat is een flink eind om.

Webshop - digital art: MoTekent

Mikkee
Berichten: 1377
Geregistreerd: 03-01-04

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:48

Leuk topic! Wij vertrekken 6 juni voor ongeveer dezelfde reis in 3 weken tijd.
We beginnen in SF.
Leuk he, die voorpret 8-)

So many just plop their butts in the saddle and expect a miracle.
The Tennessee Walking Horse - the horse that can do anything...and do it smoothly!

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 13:02

MoniqueT schreef:
Ik heb je routekaart net gezien en het lijkt erop dat jullie vanaf Death Valley via de Tioga Pass naar Yosemite gaan (of andersom). Gaat niet lukken, de Tioga Pass is voorlopig nog niet open, er is erg veel sneeuw gevallen.

Alternatief is onderlangs via Bakersfield. Of bovenlangs via de Sonora Pass, maar ook die is nog niet open. Voor actuele informatie kan je hier de wegnummers invoeren (Tioga is 120, Sonora 108). http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi ... mit=Search

De Carson Pass zal wel open gehouden worden, maar dat is een flink eind om.


Heeeel erg bedankt!

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:38

Super grappig, ik ben op dit moment dezelfde reis aan het maken :D We zijn begonnen in San Francisco en zijn via Monterey en Pismo Beach via de kustweg in Los Angeles aangekomen. Daar zit ik nu. Zie ook mijn blog in mijn onderschrift voor de route, foto's en wat ik tot nu toe gedaan heb :)

Ik ben heel blij met het internet op mijn telefoon (via arieli mobile al een simkaart gekocht in Nederland). Net als in Nederland kun je lokaal even snel wat opzoeken, een fotootje appen en nu hier in LA via google maps live verkeersinfo. De stad is echt een ramp qua verkeer, overal file. Over de laatste 20km hebben we 1,5 uur over gedaan :')

We hebben een grote auto (Dodge Journey, standaard SUV) en dat is echt heerlijk. Qua luxe en wegligging en ruimte in de auto. Hebben ook een koelbox gekocht zodat we altijd ontbijt en lunch bij ons hebben.

Qua overnachtingen bewust alles al geboekt om echt in de NPs te zitten voor een 'schappelijke' prijs. Alles zit snel vol, zeker in het hoogseizoen (nu tot oktober). In de afgelopen jaren zijn de prijzen echt gestegen (we betalen gemiddeld 130 dollar per nacht).

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust :)


Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-19 05:22

Heel hartelijk bedankt allemaal!

Nog 2 dagen aftellen! :))


Statief past in de koffer van mijn vader, echter kan deze niet met TSA sloten op slot (hardcover) maargoed, ik laat hem wel insealen in vertrekhal 1 of 2 bij schiphol vantevoren.

Ik ga vandaag lekker inpakken! :D
Ik heb er zo'n ontzettend zin in.


Hebben gisteren het Grand Canyon Plaza hotel geboekt! :D


Heb mezelf ook goed ingelezen over de vloeistoffen die je mag meenemen.
Neem een lege waterfles/bidon mee voor in het vliegtuig, die mag je na de douane vullen.
Ideaal.


Ik ben helemaal aan het stuiteren! Zo ontzettend superveel zin in deze reis!


Als jullie het leuk vinden wil ik hier afentoe wel een update blijven plaatsen van de reis!

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 06:05

Heel veel plezier! Hoelaat vlieg je? Ik ga ook woensdag 11.30 alleen dan naar Florida.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-19 06:06

Nimber schreef:
Heel veel plezier! Hoelaat vlieg je? Ik ga ook woensdag 11.30 alleen dan naar Florida.


Wij vliegen om 8.50 al.

Florida! heerlijk! Wat ga je daar doen?

Zo, goed dat ik de wereldstekker en verlengsnoer check...
Je kan dus geen geaard snoer gebruiken, die past er niet in.
Even nog opzoek naar een verlengsnoer met platte stekker :D

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 06:38

Goed dat je het checkt! Wij gaan ook rondreizen en op bezoek bij mijn oude instructeur die geëmigreerd is. Hij heeft nu daar een dressuurstal.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:01

Ik zit momenteel ook op de route in de West kust. Gisteren aangekomen in San Diego. Vandaag State Fair gedaan. Erg leuk!
Overmorgen door naar LA. Ik boek altijd alles van tevoren. Voorpret is ook pret tenslotte. Zorg dat je Groupon hebt een zoek altijd naar de beste deals.

Esta is hier niet naar gekeken en ik niet naar dat formuliertje uit het vliegtuig. We hebben ook geen lange gesprekken gehad bij de douane.

Ik ga nu slapen, tis hier al laat.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-19 07:11

Groupon, dat is een app toch?

Heeeel veel plezier! Slaap lekker!

San Diego slaan wij over, wij schieten gelijk richting Williams.

karijn
Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:13

Heb je een Visum of een ESTA aangevraagd? Als je een ESTA hebt, check echt nog even de dag voor vertrek of hij nog steeds goedgekeurd is. Zo stond ik vorig jaar op Schiphol om naar New York te gaan, bleek mijn ESTA ineens afgekeurd te zijn...

En heel veel plezier in de USA. Een prachtig land om door te reizen.

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-19 07:22

Huh..
Heeft hij niet op "in verwerking" gestaan en daarna afgekeurd?

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:52

Gave reis.
Wij namen altijd 1 of 2 stekkerblokken mee zodat je meer tegelijk kan opladen.
En wij geven altijd aan de visa door dat we naar het buitenland gaan en wanneer we weer terug zijn in Nederland. Heeft er al een paar keer voor gezorgd dat ondanks dat onze visa was geskimd het bedrag niet werd afgeschreven of omdat ze wisten dat we niet in dat deel van Amerika zaten of omdat ze wisten dat we al weer in Nederland waren.
Let er ook op dat btw in elke staat een ander bedrag is en dat bovenop de winkelprijs komt soms.
Veel plezier en geniet er van.

PEPPER mijn gouden paardje altijd in mijn hart [o]

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-19 08:12

Dat is een goeie! Bedankt!

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:21

Er zijn kofferbanden met tsa slot, die zijn misschien nog wel goedkoper dan sealen en minder gedoe :)

Heb je zo’n witte wereldstekker met draaischijf om hem op de juiste te zetten? Als je daar met een schaar of mesje even de twee plastic stukjes aan de binnenkant uithaalt dan kunnen ook standaard geaarde stekkers er op zoals van laptops.

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-19 08:28

Yessy schreef:
Er zijn kofferbanden met tsa slot, die zijn misschien nog wel goedkoper dan sealen en minder gedoe :)

Heb je zo’n witte wereldstekker met draaischijf om hem op de juiste te zetten? Als je daar met een schaar of mesje even de twee plastic stukjes aan de binnenkant uithaalt dan kunnen ook standaard geaarde stekkers er op zoals van laptops.


De wereldstekker is niet van onszelf.
En deze zitten echt heel stevig vast, hier kom ik met een mesje niet doorheen hoor -O-

Kofferband ga ik even naar kijken, die zullen ze ook wel bij de Xenos of Hema hebben, helaas had ik al 2 TSA sloten gekocht,maargoed dat geeft niet.

Maar als mijn statief los mee mag, neem ik de grote koffer denk ik niet eens mee.
Ik ben nog aan het twijfelen, de koffer weegt met statief erin leeg al 7 kilo..
hij is lomp, log, gewoon niet handig.

Edit: Contact gehad en statief mag NIET mee in handbagage, omdat het gezien kan worden als slagwapen.
Zal ingenomen worden bij de douane als ik hem wel meeneem.

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:50

cam schreef:
Let er ook op dat btw in elke staat een ander bedrag is en dat bovenop de winkelprijs komt soms.
Veel plezier en geniet er van.

Ja, in restaurants komt er nog btw overheen en moet je fooi geven, 15% is normaal.


Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-19 14:59

x_spekkie_x schreef:
cam schreef:
Let er ook op dat btw in elke staat een ander bedrag is en dat bovenop de winkelprijs komt soms.
Veel plezier en geniet er van.

Ja, in restaurants komt er nog btw overheen en moet je fooi geven, 15% is normaal.


Dat las ik idd! *\o/*
Vanzelfsprekend, want ze leven daar op de fooi.

Dit is alleen in restaurants?
Niet in fastfoodketens en bijvoorbeeld de starbucks of subway las ik.

In een hotel is ook 2 dollar per nacht fooi vanzelfsprekend las ik.

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:09

Bij fastfoodrestaurants kun je ervoor kiezen om het wisselgeld (of een deel ervan) in de fooienpot te gooien. Een andere prettige manier om van kleingeld af te komen is het aan zwervers/bedelaars te geven. Die nemen ook dankbaar je doggybag aan (als je het zelf niet gaat opeten omdat je bijv geen koelkast/magnetron in het hotel hebt).


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:10

In fastfoodketens (of restaurants waar je aan de balie je eten bestelt en ophaalt) wordt het ook gevraagd (staat op bordjes), maar daar betaal ik geen fooi. Dat vind ik al helemaal een kwestie van gewoon je werk doen.

In hotels geef ik geen fooi. Maar wij slapen niet in hotels, maar in motels en inns en die zijn toch een stuk goedkoper (in zowel uitstraling, afwerking als faciliteiten). Nooit geweten dat je daar ook fooi voor moet geven. Ik blijf bezig :D


Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:11

Ik weet dat "vroeger" $1 fooi per nacht in hotels en motels gebruikelijk was, maar ik merk tegenwoordig dat het geld vaak blijft liggen, behalve als je er een briefje bij legt. Dus misschien komt het sowieso minder voor dan vroeger?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:13

elnienjo schreef:
Alles wat geen SUV is vind ik in Amerika te suf. Zelfs in 'n midsize SUV ben je een kleintje ten opzichte van de locals die met grote mega trucks rondrijden. Maar voor mezelf alleen is zo'n hele grote ook wat overdreven natuurlijk. :D

Nee joh. Wij hadden een 2017 Mustang die we door Florida hebben gezeuld en dat was echt lachen.

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-19 15:24

haha zo zie je maar de 1 geeft wel, de ander niet, in hotels.


Yessy schreef:
Bij fastfoodrestaurants kun je ervoor kiezen om het wisselgeld (of een deel ervan) in de fooienpot te gooien. Een andere prettige manier om van kleingeld af te komen is het aan zwervers/bedelaars te geven. Die nemen ook dankbaar je doggybag aan (als je het zelf niet gaat opeten omdat je bijv geen koelkast/magnetron in het hotel hebt).


Oh zwervers zullen we zeker blij maken, zal eraan denken een doggybag te nemen, want ik eet sowieso grote porties niet op, maar amerikanen scheppen wel je bord vol haha.

Anoniem

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:25

Schroom ook niet om te vragen of je ergens een kleinere portie van kan krijgen. De staff is meestal erg servicegericht en als jij bv een wat kleinere portie pasta wil zal niemand je daar raar op aankijken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, Momo94 en 68 bezoekers