Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:10

Die heb ik ook voor tijdens paardrijden mijn telefoon mee te nemen. Is ideaal voor kleine platte dingen.



cindyy_1993
Berichten: 434
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:54

Ik ben gisteren teruggekomen van een 4daagse stedentrip naar Lissabon, en ik kan alleen maar zeggen: WAUW! Wat is dat een onwijs mooie stad! Het heeft iets kneuterigs, gezelligs. Het is er ook heel schoon, amper een vuiltje op straat te vinden. Het was wel ontzettend heet, haha. 4 dagen rond de 35 graden.. Is wel heftig voor een stedentripje! Zijn ook nog een dag naar Sintra geweest. Natuurlijk niet alles kunnen bekijken, maar wel het mooiste; Pena Palace. Ook zijn we die dag nog met de bus naar Roca Cape geweest en omdat we toch al aan het reizen waren daarna ook nog maar even door gereden naar Cascais :')

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:01

Ik ben dit weekend anderhalve dag in Dublin geweest en nu bezig met een rondreis door Ierland, tot dusver zeker aan te raden. Hier zit ik nu :D

[ img ]
[ img ]

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:07

lissabon staat ook nog op mijn lijstje, maar niemand wil mee! en ierland lijkt me prachtig

...

xxxmh
Berichten: 3449
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:54

Lissabon is zo mooi! Precies wat Cindy zegt!

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:51

Ik ga in augustus een weekje naar Lissabon! :D

Fearn
Berichten: 4742
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:52

Hey iedereen! :) ik wil deze zomer een paar weken gaan interrailen door Europa, hebben jullie een route die aan te raden is?

Ik heb een aantal grote steden in Europa al gezien, zoals Berlijn, Parijs, Wenen, Praag, Sofia, Krakau, Gdansk, Poznan, Zagreb, Barcelona, Porto.

Overige opties sta ik wel voor open! :D wel het liefst een beetje een veilige plek om alleen te reizen.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:26

Geen tips.
Veel steden die je noemt heb ik met interrail ook gedaan.
Een andere route ken ik dus niet. Misschien zou je richting Engeland kunnen met interrail? :)

Fearn
Berichten: 4742
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:09

SdaphneS schreef:
Geen tips.
Veel steden die je noemt heb ik met interrail ook gedaan.
Een andere route ken ik dus niet. Misschien zou je richting Engeland kunnen met interrail? :)


Engeland is ook leuk :) al zoek ik meer een omgeving waar je ook wat kunt zwemmen/zonnen enzo, ik zat meer te denken richting Italië.. al is dat wel een heel duur land natuurlijk..

Robin_Rikkie
Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:42

Over 2 weken ga ik 4 dagen naar stockholm dus als iemand tips heeft :D heel veel zin in ieder geval :)

Je hebt al veel steden gezien isacalixa, lijkt me dan al wat lastiger om een leuke route te vinden inderdaad! Ik vond in italië Florence heel mooi en cinque terre ook! Verder ben ik toen ook naar luca, siënna, pisa en Venetië geweest. Vond het zelf heel leuk allemaal (was met school) maar weet niet in hoeverre dit mogelijk is met interrailen.

Rikkie 17-11-2010 ~ 19-09-2018 Y;(
Kalinka 4-5-2014 Dressuur : B + 16 L1 + 22 L2 + 17 M1 + 2 Springen : B + 1
Rachel 19-05-2012 - 13-04-2014
Rise up

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:39

Is richting Frankrijk/Italie interrailen een optie? Wel wat duurder dan richting het Oosten, maar opzich als je hostels pakt valt dat vaak weer mee.. en eten kan je zo gek maken als je zelf wilt.

Fearn
Berichten: 4742
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:16

Inmiddels is dat niet meer nodig :D ik heb iets anders gevonden; werk op één van de Canarische eilanden <3

Toch bedankt voor de tips! Misschien volgend jaar een keer interrailen :)

Dieuwke_
Berichten: 4528
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:28

Heeft iemand nog een aanrader qua hotel of B&B in Berlijn voor een weekendje? We willen met de auto heen dus parkeerplaats is wel belangrijk. En we willen graag zoveel mogelijk van de stad zien. We gaan in december

Foaly
Berichten: 4741
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:00

Berlijn ben ik een weekend geweest met de studentenvereniging, maar of je in dat hostel wilt slapen? Wel geinig was dat ze een strandstoel + mannequin op de lift hadden gezet, zodat je die elke keer voorbij zag komen (was een doorzichtige liftschacht) :')

Verder is Berlijn een heel gave stad om gewoon doorheen te lopen, naast de geijkte punten (Brandenburger Tor, Checkpoint Charlie, Holocaust-monument). Veel plezier!

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Foaly
Berichten: 4741
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:12

Sorry voor de dubbelpost, maar weet iemand toevallig nog een leuke stad in Engeland die een beetje op de route Londen-Edinburgh ligt? O:)

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Faringo
Berichten: 8106
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:57

Ik ga het najaar naar Florence. Zitten er een week op een camping vlak buiten de stad (kunnen daar ook fietsen huren enz.) Willen ook nog een dagje met de trein richting Sienna en een excursie maken naar iets buiten de stad (bijv. Cinque Terre). Hebben jullie tips over wat we in Florence echt niet mogen missen of gezellige eet adresjes enz.

dieseltje09
Berichten: 1848
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:47

Foaly schreef:
Sorry voor de dubbelpost, maar weet iemand toevallig nog een leuke stad in Engeland die een beetje op de route Londen-Edinburgh ligt? O:)


Via welke route ga je? M40/M6 of M1?

Als je via de M40/M6 gaat kan je zeker stoppen in Oxford, Manchester of Liverpool.
Rij je via de M1 dan is zeker York en Newcastle opun tyne aan te raden.

Op naar nieuwe avonturen ❤️

ikke
Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 16:38

Foaly schreef:
Sorry voor de dubbelpost, maar weet iemand toevallig nog een leuke stad in Engeland die een beetje op de route Londen-Edinburgh ligt? O:)

York! Ligt aan een van de drie hoofdroutes naar Schotland, zowel auto als trein.
Hoe ga je naar het noorden?

York is een mooie en compacte stad. Bijna alle interessante dingen zijn op loopafstand van elkaar. Alleen het spoorwegmuseum ligt echt buiten de stad.


dieseltje09 schreef:
Foaly schreef:
Sorry voor de dubbelpost, maar weet iemand toevallig nog een leuke stad in Engeland die een beetje op de route Londen-Edinburgh ligt? O:)


Via welke route ga je? M40/M6 of M1?

Als je via de M40/M6 gaat kan je zeker stoppen in Oxford, Manchester of Liverpool.
Rij je via de M1 dan is zeker York en Newcastle opun tyne aan te raden.

Jij rijdt voor je lol om Birmingham heen?
Tenzij je de kans gekregen hebt om Jaguar of Land Rover te bezoeken of per se naar het motormuseum in Gaydon wil maar anders is het een route om te mijden.

M1 is echt stukken relaxter rijden dan dat gejammer rondom de grote steden in het westen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Foaly
Berichten: 4741
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:44

Trein of bus, moet nog even kijken wat handig is (en financieel mogelijk want hallo, over de honderd pond voor een treinreis van 2,5 uur vind ik aardig veel := ). York staat idd op mn lijstje!

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

ikke
Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:30

Yep, treinen in GB is duur :j Maar van London naar Edinborough is ook 400 mijl, volgens Google en de ruim 6,5 uur die Google daarvoor opgeeft, ga je niet redden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

dieseltje09
Berichten: 1848
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 00:00

[qute="ikke"]
Foaly schreef:
Sorry voor de dubbelpost, maar weet iemand toevallig nog een leuke stad in Engeland die een beetje op de route Londen-Edinburgh ligt? O:)

York! Ligt aan een van de drie hoofdroutes naar Schotland, zowel auto als trein.
Hoe ga je naar het noorden?

York is een mooie en compacte stad. Bijna alle interessante dingen zijn op loopafstand van elkaar. Alleen het spoorwegmuseum ligt echt buiten de stad.


dieseltje09 schreef:
Foaly schreef:
Sorry voor de dubbelpost, maar weet iemand toevallig nog een leuke stad in Engeland die een beetje op de route Londen-Edinburgh ligt? O:)


Via welke route ga je? M40/M6 of M1?

Als je via de M40/M6 gaat kan je zeker stoppen in Oxford, Manchester of Liverpool.
Rij je via de M1 dan is zeker York en Newcastle opun tyne aan te raden.

Jij rijdt voor je lol om Birmingham heen?
Tenzij je de kans gekregen hebt om Jaguar of Land Rover te bezoeken of per se naar het motormuseum in Gaydon wil maar anders is het een route om te mijden.

M1 is echt stukken relaxter rijden dan dat gejammer rondom de grote steden in het westen.[/quote]

haha nee mijn vookeur is het zeker niet om de M6 op te gaan(ik heb de vorige keer echt het de hele rit M6 file gereden toen ik in Liverpool moest zijn :') ), maar als dat al besloten was dan had ik zelf gestopt in Oxford. Maar als je de keuze hebt ga inderdaad de andere kant op!

Op naar nieuwe avonturen ❤️

ikke
Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:35

Oxford is een mooie stad, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen maar pak dat mee op een oost-west-trip naar Wales of zo :j Daarna even door rijden naar Hay on wye, op jacht naar wat boeken of zo :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

xPabloBokt
Berichten: 9265
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:45

Ik kom even binnenvallen :D

Ik ga 17 t/m 20 oktober met mijn vriend naar Wenen. We komen donderdagochtend om 8.40 aan en we vertrekken zondagavond om 19.55 weer terug.

We willen al een Vienna pass gaan aanschaffen, als je minstens 10 bezisnswaardigheden doet heb je die er al uit. Maar die is er alleen voor 1, 2, 3 of 6 dagen. We nemen dus die van 3 dagen. Maar dan hebben we de zondag nog over om "los" te lopen.

Ik ben heel onbekend met Wenen. Heeft er iemand tips wat ik absoluut gezien moet hebben (naast de Spaanse Rijschool)? Wellicht iets bijzonders ontdekt op culinair vlak? Ik wil het maximale uit onze trip halen maar weet niet waar te beginnen. Vriend is niet zo van de planning dus die komt op mij neer, heb vrij spel :+

Ik hoor het graag!

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:57

De vlindertuin vond ik leuk! Verder ben ik in het Kunsthistorisch museum geweest, ze hebben ook veel Nederlandse en Belgische schilders dus dat is ook leuk om te zien!
Schloss Schönbrunn en dan evt gelijk de dierentuin mee pakken, die ligt ernaast.

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:18

Hoi,

Samen met mijn moeder wil in rond maart een stedentrip gaan maken.
Eisen zijn:

- maart/april vertrekken
-max 4-5 uur vliegen
- tussen de 20-25 graden
-terrasjes vinden we leuk en veel locale winkels

Hotels enz maakt ons niet uit omdat we via airbnb oid gaan boeken.

Later in het jaar gaat niet ivm andere vakanties en het risico dat ik niet mee kan door mijn ziekte.

We hadden nu marrakech in ons hoofd. Maar andere opties houden we zeker open.

Jullie nog leuke steden waar wij nog niet aan hadden gedacht? We zijn een aantal jaar geleden naar milaan geweest.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _xManadisx_ en 11 bezoekers