Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:03

Hier nu live van Mauritius.. 11 dagen vol trips! Zin in.


Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:45

Gaaf bobje, veel plezier!

Ik ben vanochtend bezig geweest met onze route in Thailand voor volgend jaar. Maar ik kom er niet echt uit, er is zoveel dat ik wil zien!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:29

Lekker Bobje !! Veel plezier en we zien de foto’s wel verschijnen O:) *\o/*

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Anoniem

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:30

Ja ik kan geen foto's vanaf mobiel uploaden helaas :(. Maar die komen zeker!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 07:46

Ik heb gisteren heel airbnb voor Tenerife bekeken. Ik wou in de winter goedkoop weg en het scheelt wel echt veel om zelf tickets te boeken + via air bnb iets uit te zoeken.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:04

Ik heb een -volgens mij toffe- B&B op Tenerife gevonden. Ga daar in november pas naartoe.

Verder ben ik ook enorme liefhebber van het uitpluizen van (verre) reizen. Liefst grote roadtrips door bijv de USA.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:08

poes schreef:
Dan heb ik niets gezegd :D

Ik plan wel graag flink volle reizen :j voor mij is autorijden ontspannen haha. Vind het ook erg leuk inmiddels om te budgetteren! Kan vaak vrij nauwkeurig inschatten hoeveel we gaan kwijt zijn.

Bij mij houdt dat na het boeken van m'n ticket wel op. :D Eerst de allergoedkoopste optie zoeken, maar dan toch voor de rechtstreekse kiezen (duurder) en die huurauto moet toch ook wel 'n midsize SUV zijn. En niet altijd in de goedkoopste motelletjes, soms is locatie belangrijk en dan wordt 't ook weer duurder. En die once in a lifetime activiteiten laat ik ook niet schieten.

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:43

Hier is de planning en route voor de Botswana trip van volgend jaar sept/okt ook rond. Lekker vroeg gepland maar ik ga met een andere fotograaf en allebei hadden we al een aardig volle reis agenda :D

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-19 11:46

MarijeR schreef:
Hier is de planning en route voor de Botswana trip van volgend jaar sept/okt ook rond. Lekker vroeg gepland maar ik ga met een andere fotograaf en allebei hadden we al een aardig volle reis agenda :D

Kun je daar nu al vliegtickets voor kopen of bedoel je echt de planning zelf?

Ik ben nog aan het kijken om met de tent weg te gaan, ik heb twee weken de tijd. Ik dacht zelf aan Nederland
weet ik niet(tips welkom) lichtensteinklam(Oostenrijk)
Graz (Oostenrijk)
Trente (Italië)
Ligure (Italië)
Matterhorn(Zwitserland)
Oeschinensee(Zwitserland)
En dan zsm terug met eventueel een tussennacht nog ergens want we rijden liever niet meer dan 9 uur.

Eventueel alternatieve tips voor bijvoorbeeld Frankrijk zijn ook welkom.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

SplashIsLief
Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:53

Nederland heeft heel veel mooie plekken, wat voor tips zoek je? (Natuur? Steden? Cultureel?)

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

sandra1312
Berichten: 356
Geregistreerd: 25-08-12
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:57

Ik meld mij hier ook! Wij (ik en mijn vriend) zijn dol op reizen en plannen voor we weg gaan ook dingen die we willen zien/doen. Niet perse een vast schema, zodat we ook spontaan wat anders kunnen gaan doen, maar we hebben wel altijd een lijstje met dingen die wel willen zien/doen.

Vorig jaar zijn we naar Amerika geweest, gestart in Las Vegas, richting Salt Lake City en weer terug. We hebben toen alles apart geboekt, (Huurauto, hotels, vliegtickets). En ook tijdens de reis nog wat gewijzigd omdat we toch nog ergens een nachtje wilden verblijven i.p.v. een hele lange rit. Was echt een super gave reis! *\o/*

Dit jaar hebben we lekker makkelijk een vakantie geboekt via TUI, we gaan naar Curaçao. Maar we hebben al wel een lijstje gemaakt met bezienswaardigheden ed. en alvast een boottocht geboekt. Verder willen we ook snorkelen, maar we zien dan daar wel wanneer we dat gaan doen!

In het najaar willen we ook nog een week tot 12 dagen weg, voor nu heb ik Madeira in mijn hoofd (niet te ver/duur). Volgend jaar willen we weer een roadtrip gaan maken! Zoveel plannen en zo leuk om alles uit te zoeken! :D

Jesse <3

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:13

moonsparkle schreef:
MarijeR schreef:
Hier is de planning en route voor de Botswana trip van volgend jaar sept/okt ook rond. Lekker vroeg gepland maar ik ga met een andere fotograaf en allebei hadden we al een aardig volle reis agenda :D

Kun je daar nu al vliegtickets voor kopen of bedoel je echt de planning zelf?

De planning zelf. Met 2 volle agenda's voor het reizen moet je net allebei dezelfde periode nog ruimte hebben en eventueel trips om aan te kunnen sluiten.
En de route plannen is natuurlijk hartstikke leuk, waren we vorig jaar al mee bezig toen we samen onderweg waren in de Kalahari :D
Maar nu is de route klaar, campings uitgezocht enz.
Accomodaties boeken doet Jan dit najaar als de boekingsperiode opent en van de winter boek ik m'n vluchten. Dat kan je niet zo vroeg boeken en ik wil nog ff rekenen hoe ik tegen die tijd zit met m'n punten bij de KLM. Wie weet zit er nog een gratis vlucht in...
Ik weet nog niet zeker of ik na de trip direct naar huis vlieg of nog in Zuid Afrika blijf omdat ik toch via Johannesburg moet vliegen.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-19 12:27

SplashIsLief schreef:
Nederland heeft heel veel mooie plekken, wat voor tips zoek je? (Natuur? Steden? Cultureel?)

Geen Nederland, vooral natuur

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:36

Wij willen van de zomer ook weer gaan kamperen, iemand aanraders voor Tsjechie en/of Zuid Duitsland? :)

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:52

Iemand ideeen voor duiken / natuur combi eind oktober/midden november?

Midden Amerika heb ik al gehad.

En vandaag vertrek ik naar Spitsbergen :):)

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:53

Spitsbergen, wauw! Dat is ook wel bekend als Svalbard toch?

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:54

Luxorvalkje schreef:
Iemand ideeen voor duiken / natuur combi eind oktober/midden november?

Midden Amerika heb ik al gehad.

En vandaag vertrek ik naar Spitsbergen :):)


Wauw Spitsbergen bijzondere bestemming !! Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden om
Bovenstaande vraag :D

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:04

Spitsbergen, wat gaaf!! Georganiseerd of alleen?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:01

elnienjo schreef:
poes schreef:
Dan heb ik niets gezegd :D

Ik plan wel graag flink volle reizen :j voor mij is autorijden ontspannen haha. Vind het ook erg leuk inmiddels om te budgetteren! Kan vaak vrij nauwkeurig inschatten hoeveel we gaan kwijt zijn.

Bij mij houdt dat na het boeken van m'n ticket wel op. :D Eerst de allergoedkoopste optie zoeken, maar dan toch voor de rechtstreekse kiezen (duurder) en die huurauto moet toch ook wel 'n midsize SUV zijn. En niet altijd in de goedkoopste motelletjes, soms is locatie belangrijk en dan wordt 't ook weer duurder. En die once in a lifetime activiteiten laat ik ook niet schieten.


Vliegen doen wij wel zo goedkoop mogelijk zolang deur tot deur niet langer dan 24u duurt. Huurauto pakken we ook nooit het kleinste maar daar heb ik normaal korting op :) slapen is idd locatie key maar wij vinden hostels erg leuk. Lekker socializen. En op activiteiten hangt jet er maar net vanaf!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Deni11
Berichten: 1215
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:07

Goof schreef:
Grappig. Ik kan onwijs uitkijken naar vakanties, maar ik plan niks. Nog niet eens de bestemming. Wij gooien een tent in de auto en zien wel welke kant we oprijden en in welk land we eindigen. Dat kan bij ons eigenlijk nog tot aan de dag van vertrek wijzigen.



Wij zijn precies zo! In de zomer is het gewoon gaan met de banaan, niks geboekt gewoon lekker op weg naar waar we maar heen willen! En de overige vakanties weten we meestal weekje van te voren of en hoe en wat.

Maar toch kan ik uren rond kijken naar waar het lekker weer is, wat de beste deals zijn etc. Al is het wel zo, eenmaal op bestemming aangekomen kijken we gewoon per dag waar we zin in hebben haha! Maar de voorpret en het vooruitzicht naar de reis, echt een feestje opzicht al :D Daar leef ik voor :):)

S <3


Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:13

Spitsbergen doe ik op eigen houtje. Eigenlijk doe ik dat altijd.

Vluchten boeken, hotel via booking en excursies via een Engelstalige Noorse site. Spitsbergen is svalbard idd. Had wel de georganiseerde reizen gecheckt. Maar ik ven incl 3 activiteiten nog goedkoper uit dan enkel de georganiseerde reis.

Geen goedkope bestemming trouwens. Denk dat ik ruim een week kan duiken op een tropische bestemming voor hetzelfde geld.

Is daar nu tussen -2 en +2 en reis met handbagage.

Ik hoop op ijsberen.

Expres voor deze tijd gekozen ivm lang licht en ‘warme temperaturen’. Noorderlicht ga ik wel voor naar Lapland.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:42

Oeh Spitsbergen staat ook nog op mijn lijstje voor ooit :D
Maar dan een week of 2 en daar op de boot stappen. Liefst zo'n zeilboot. Dus ik spaar nog ff verder :')

Ga jij naar Longyearbyen en dan daar excursies doen?

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:42

Spannend hoor Spitsbergen. Welke activiteiten ga je doen?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:57

poes schreef:
Vliegen doen wij wel zo goedkoop mogelijk zolang deur tot deur niet langer dan 24u duurt. Huurauto pakken we ook nooit het kleinste maar daar heb ik normaal korting op :) slapen is idd locatie key maar wij vinden hostels erg leuk. Lekker socializen. En op activiteiten hangt jet er maar net vanaf!

Voor mij is een eigen kamer (ook als ik met iemand samen reis) essentieel. Ben autistisch en heb 's nachts echt m'n privacy en rust nodig. De dagen zijn vaak al vermoeiend genoeg.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:59

Ha wij vinden als koppel eigen kamer leukst maar voor mijn soloreizen verkies ik grotendeels dorms. Lekker gezellig. En dat terwijl ik overdag juist erg graag alleen ben.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nuscaniels, Snorlex en 66 bezoekers