[VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

[VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 13:35

*\o/*

5 Juni vertrekken we voor 4 weken naar Amerika.

Uiteraard zijn alle belangrijke zaken al geregeld.

Vliegtickets + stoelen
Autohuur
1e hotel
ESTA

Ook de creditcard en bankzaken e.d zijn geregeld.

Maar nu.. Ik ben lekker aan het inpakken en aan het rondneuzen op internet.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten??

Batterijen(Voor m'n SLR camera) niet in de ruimbagage meenemen, dit schijnt niet toegestaan te zijn.
Dus batterijen gaan in de handbagage mee.
Ook m'n laptop gaat mee in de handbagage.

We zijn 1x eerder naar Amerika gevlogen, New York.
Maar dat ging toen allemaal zo snel en dat was voor een weekje dus laptop ging niet eens mee.


Edit:

navigatie word geregeld.
Wereldstekker ligt klaar
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-19 18:45, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek


Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:37

Leuk! Veel plezier!

Zou je ESTA voor de zekerheid uitprinten :)
Paspoort moet lang genoeg geldig zijn
Zorg voor een goede offline navigatie (OSMAND bijvoorbeeld) en zet daar vast belangrijke adressen in (bijvoorbeeld de eerste WalMart in de buurt voor water en andere boodschappen)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 13:38

Navigatie dat is een goede!
Dankjewel!
Google maps kan je ook offline gebruiken als je een deel van de kaart download geloof ik.


Paspoorten zijn in orde.


Mijn vriend heeft deze rondreis al eens gemaakt, die weet de winkels te vinden.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:39

Een wereldstekker ;) vast op dieet gaan zodat je daar los kunt aan te grote menu's gaan :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 28-05-19 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 13:40

moonsparkle schreef:
Een wereldstekker ;)


Hele goeie!
Die ga ik meteen klaarleggen, die hebben we ergens liggen. :')

hahaha dieét..
Ik ben serieus 5 kilo afgevallen voor deze reis.. <3

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:43

Neem een lege koffer mee zodat je daar flink kunt shoppen. :+

Waar gaan jullie naar toe?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:45

Ik zou de camera zelf ook niet in je koffer doen maar in je handbagage. Er wordt echt flink gesmeten met de koffer :) Verder zou je kunnen overwegen een powerbank mee te nemen, vooral als je een wat minder luxe auto meekrijgt en je telefoon als navigatie gaat gebruiken.

Ik zou aanraden om vooral niet te veel dingen mee te sjouwen maar in plaats daarvan na het ophalen van de auto even een target oid in te duiken voor bijv een koelbox, fleecekleed en wc papier. IJsblokjes kan je gratis in elk hotel/motel krijgen dus dan blijft je eten en drinken koel. Toiletten zijn er altijd in overvloed maar niet altijd met WC-papier. Ik ga er trouwens vanuit dat je vooral national parken gaat bezoeken - als je voornamelijk steden aan gaat doen dan heb je dit allemaal niet nodig natuurlijk :D

Heb je je reisverzekering en pinpassen op buiten Europa gezet?

Ik zou trouwens niet de moeite doen om ESTA uit te printen, je kan zonder namelijk simpelweg niet inchecken, dus zodra het inchecken is gelukt dan weet je dat het goed zit met je ESTA. En als dat niet lukt dan geloven ze dat printje echt niet.

Wereldstekker (of twee..) is altijd handig, of een wereldstekker en stekkerdoos :)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:46

Yessy schreef:
Ik zou trouwens niet de moeite doen om ESTA uit te printen, je kan zonder namelijk simpelweg niet inchecken, dus zodra het inchecken is gelukt dan weet je dat het goed zit met je ESTA. En als dat niet lukt dan geloven ze dat printje echt niet.



Ik heb 2 keer meegemaakt dat iemand voor mij wél gered had geweest met een print van de ESTA :) Dus lijkt mij heel simpel om dat even te doen :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 13:48

Yessy schreef:
Ik zou de camera zelf ook niet in je koffer doen maar in je handbagage. Er wordt echt flink gesmeten met de koffer :) Verder zou je kunnen overwegen een powerbank mee te nemen, vooral als je een wat minder luxe auto meekrijgt en je telefoon als navigatie gaat gebruiken.


Cameratas is handbagage.
Mijn laptop gaat ook in de handbagage.
Alles is afgewogen en mag en past.

We hebben een luxe auto en we verwachten hier dus ook gewoon connectie te kunnen maken met stroom.

We halen voor de auto idd een koelbox.
Deze kun je overal weer vullen met ijsblokjes.


We gaan een rondreis maken langs de westkust.
De welbekende rondreis. Grand canyon, death valley, zion park, bryce canion, las vegas, san Francisco enz.

Stekkerdoos zal meegaan idd zodat we extra ruimte hebben voor het opladen van oa de camera/laptop/telefoons.



Pinpassen omzetten --> Goeie ga ik meteen doen!
Reisverzekering ga ik checken!

Esta print nemen we gewoon mee.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:52

Esta meenemen, in het vliegtuig je formulier goed invullen en niet je eerste hotel vergeten. Hadden wij niet en kwamen land bijna niet binnen. Geen appel oid meenemen door de douane.

Pinpassen omzetten, maar zorg ook voor creditcard of contant geld. Drie betaalpassen werkte niet, een twee keer in een supermarkt. Daarna niet meer, hebben alles met cc moeten doen.

Navigatie of papieren kaart wel handig, let op de tolvignetten eventueel.

Muggenspul meenemen en eventuele medicatie noet toegestaan zijn.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 13:56

1e hotel is niet verplicht.
het is dat wij geboekt hebben, maar dit hoeft allang niet meer.

Mijn pinpas staat op wereld dekking.
Ook hebben we een creditcard.
Dollars halen we op het vliegveld uit de automaat.
Of raad je aan hier in NL al wat te wisselen?


Medicatie hebben we niet.
En muggenspul hebben ze in amerika wel.

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:56

Keet schreef:
Yessy schreef:
Ik zou trouwens niet de moeite doen om ESTA uit te printen, je kan zonder namelijk simpelweg niet inchecken, dus zodra het inchecken is gelukt dan weet je dat het goed zit met je ESTA. En als dat niet lukt dan geloven ze dat printje echt niet.



Ik heb 2 keer meegemaakt dat iemand voor mij wél gered had geweest met een print van de ESTA :) Dus lijkt mij heel simpel om dat even te doen :)

Hoe lang was dat geleden? Want in de beginperiode kon je gewoon inchecken en dan gaat het pas mis als ze het checken, tegenwoordig (sinds 2010 ofzo?) kun je niet inchecken, je paspoort geeft een error. En naar mijn weten gaat een printje daar niets aan veranderen.

edit: dollars gewoon daar halen, dat is zonde van het geld om in Nederland te doen. En niet pinnen met je creditcard! Gewoon met je pinpas. Maar dat weet je vast wel als je al eerder daar bent geweest :)
Laatst bijgewerkt door Yessy op 28-05-19 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:56

Je reisverzekering checken of de US er bij zit in de dekking. Je wilt daar niet in het ziekenhuis belanden en dan alle kosten zelf moeten dragen.
En je pinpas even checken of je daar mee in de US kunt pinnen. Kun je vaak zelf aanzetten in de app of online.

Come over to the dark side, we have cookies!

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 13:57

Je ESTA is verbonden aan je paspoort idd.
Dus sowieso is het goed als je ingecheckt bent.

Alles is al 3 dubbel gecontroleerd, esta is in orde.


Reisverzekering ben ik aan het checken momenteel.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:01

Yessy schreef:
Hoe lang was dat geleden? Want in de beginperiode kon je gewoon inchecken en dan gaat het pas mis als ze het checken, tegenwoordig (sinds 2010 ofzo?) kun je niet inchecken, je paspoort geeft een error. En naar mijn weten gaat een printje daar niets aan veranderen.


Vrij recent :) na 2010. Was gerommel in het incheck systeem en als ze de nummer van hun esta hadden gehad, had in het inchecken 1000x fijner gegaan en minder lang geduurd (voor iedereen in de rij)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:06

Keet schreef:
Yessy schreef:
Hoe lang was dat geleden? Want in de beginperiode kon je gewoon inchecken en dan gaat het pas mis als ze het checken, tegenwoordig (sinds 2010 ofzo?) kun je niet inchecken, je paspoort geeft een error. En naar mijn weten gaat een printje daar niets aan veranderen.


Vrij recent :) na 2010. Was gerommel in het incheck systeem en als ze de nummer van hun esta hadden gehad, had in het inchecken 1000x fijner gegaan en minder lang geduurd (voor iedereen in de rij)

Ah! Ja dan is het ineens weer nuttig. De ESTA site zegt zelf ook dat je het niet hoeft te doen maar voor de uitzonderingsgevallen is het dus soms handig. Ik print zelf niet eens m'n boardingpass dus het zou niet in me opkomen om wel andere zaken te printen :))

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:19

Eerste hotel is idd niet verplicht maar zonder dat was het toch echt bijna retour voor ons ruim 45 minuten ondervraging. -O- gelukkig niet van toepassing voor jullie.

Credit card controleer je maximum limiet ook even. Pinnen met bankpas is ons nooit gelukt ondanks wereld dekking en de juiste automaat opzoeken. :n Tanken idemdito. Dat lukte soms met creditcard al lastig. :+

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

mylittlejoy
Berichten: 3289
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:31

Als je je geen zorgen wilt maken over verbruikskosten van je mobiel ivm roaming, kan ik van harte aanraden om een mobiele wifi te huren. Wij hebben dat in Dubai gedaan voor iets van 8 euro per dag voor een bundel van 1G per dag. Dan koppel je je mobiel gewoon aan die wifi en kan je gewoon blijven appen en gebruik maken van je maps bijvoorbeeld.

ElCamino
Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:31

Jolliegirl: je MOET echt naar Antelope Canyon ( en horse shoe bend daar vlakbij) !!!!!! ik heb dat gedaan en was het allermooiste van de hele reis. Verder is de Grand Canyon gaaf vanaf de Rim natuurlijk maar de Skywalk is écht cool!!! En Monument valley ook.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Vegas is eten bij de Stratosphere echt leuk.... en als je durft de kermis attracties op het dak ( durfde ik niet) owww.... krijg meteen zin om er weer heen te gaan

Wij hadden geen eerste hotel, gewoon gaan rijden en een Best Western gezocht iedere nacht, ging prima.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:34

Haal een AT&T telefoonkaart zodat je 24/7 online kunt. Heel handig voor o.a. google maps.

Ga absoluut een blooming onion eten bij een Outback Steakhouse (en de steaks natuurlijk ook!) Y)(^)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:34

elnienjo schreef:
Ga absoluut een blooming onion eten bij een Outback Steakhouse (en de steaks natuurlijk ook!) Y)(^)


En de babybackribs :+: zoooooooooooooooooooooooooooo lekker!

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:35

In Monument Valley een paard huren voor 'n private ride (begeleid door 'n Indiaan) bij Roy Black (heeft website maar ook een booth bij The View hotel.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:36

Ga ook naar Ghosttown Bodie (vlakbij Yosemite)

star_l0ver
Berichten: 541
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:39

Gaaf wij zijn net 2 weken terug. Hebben het zelfde gedaan. Maar wel in een kortere tijd. Vlieg je meteen naar de bestemming waar jullie beginnen of heb je een over stap in Amerika. Wij hebben dik 2 uur bij de douane gestaan. Bijna iedereen die bij ons in het vliegtuig zaten hebben hun aansluiting gemist. Wees voor bereid. Want wat wij begrepen komt dit veel voor. Wij kwamen in san Francisco aan. En een tip wil je naar alcatraz boek dan nu je kaartjes daar voor. Als je daar bent wordt het echt lastig om daar aan te komen.

star mijn superhaffie is nu een mooie ster
Vingino mijn knappe stoere welsh cob kleuter

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:41

TSA slotje voor je koffers, dan hoeven ze je slotje niet open te breken als ze hem willen checken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, AhrefsBot, Ashleytjuhh, Blue_flower, Dammie, Eliana, Eskimo, larapurdy, luxx, mvdende, Steppe, Supertje en 73 bezoekers