Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Avalanche
Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:41

Ik ga volledig mee met Vvalar :) ik had het niet beter kunnen zeggen. En hoe durft bokt....... kritiek op jou hebben....... belachelijk gewoonweg........

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


rien10
Berichten: 14396
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:42

maria1990 schreef:
Nou inderdaad zeg... inhoudelijk reageren zit er gewoonweg niet in. Behalve m'n geweldige merrie afkraken en persoonlijk worden. Ik heb inmiddels ondervonden dat je dit soort vragen beter aan een kundige dierenarts kunt stellen om een eerlijk antwoord te krijgen. Buitenstaanders zien geen eens dat m'n merrie KS heeft omdat het een heel goed paard is die correct gereden wordt waardoor ze geen enkele symptomen laat zien die met KS te maken hebben. Het is gewoon een gezond paard met een röntgenologische bemerking op de rug. Niets meer en niets minder.


Is niet zo On Topic he? :+

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:46

Sowieso is het beter om advies te vragen aan een kundige DA. Dat je er 14 paginas over doet om dat te realiseren ligt meer aan jou dan aan bokt.

Ookal heeft ze geen symptomen, de wervels en uitsteeksels zitten niet lekker. Hang daar tientallen kilos aan en je hebt een feestje. Als jij daar je geweldige merrie haar leven voor op het spel wil zetten moet je dat doen. Misschien hou je er een leuk veulen aan over, misschien ook niet. VOor je merrie zou het iig geen vooruitgang zijn

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!


jasmijn16
Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:52

maria1990 schreef:
Nou inderdaad zeg... inhoudelijk reageren zit er gewoonweg niet in. Behalve m'n geweldige merrie afkraken en persoonlijk worden. Ik heb inmiddels ondervonden dat je dit soort vragen beter aan een kundige dierenarts kunt stellen om een eerlijk antwoord te krijgen. Buitenstaanders zien geen eens dat m'n merrie KS heeft omdat het een heel goed paard is die correct gereden wordt waardoor ze geen enkele symptomen laat zien die met KS te maken hebben. Het is gewoon een gezond paard met een röntgenologische bemerking op de rug. Niets meer en niets minder.


Laat nou net die rug het punt zijn waar tijdens een dracht al super veel belasting op komt.

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:03

Sowieso had ik het al met mijn eigen dierenarts besproken voordat ik dit topic opende dus schei nou maar uit met je verwijten. Ik had een second opinion aangevraagd omdat ik het beste wil voor m'n merrie. Het is mij nu volkomen duidelijk geworden dat je hier vooral geen kritische vragen moeten stellen wat betreft paarden met een medische achtergrond ;) Na 14 pagina's is het kennelijk nog steeds niet gelukt voor sommige om inhoudelijk te reageren.

Femke_Tweety
Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:29

Jawel.

Maar niet in jouw straatje.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:41

Ik heb nu voor het tweede jaar een veulen gefokt met mijn merrie. na iedere keer zag ik hoe de merrie lichamelijk inteert door drachtig zijn en een veulen te voeden. Vooral elke keer de laatste loodjes van de dracht waren zwaar. En dan te bedenken dat mijn merrie gezond is (oftewel: geen gebreken heeft).

TS je geeft aan dat je veel van je paard houd, en dat haar welzijn op nummer 1 staat. ook gaf je aan dat je paard momenteel door goede training en de nodige zorg pijnvrij door het leven gaat. dat is toch geweldig? ben je niet bang dat door je merrie te laten dekken dat al je harde werk om haar goed te trainen, al je geld/geduld/tijd van de nodige behandelingen te niet gedaan worden?

Na de dracht zullen er voor jou en je merrie twee keuzes zijn waarvan gegarandeerd een op je pad komt als je besluit haar te dekken:
1. je kunt haar laten inslapen omdat haar rug de dracht niet heeft overleefd. dan heb je wel je veulen maar je merrie is niet meer...
2. je zult helemaal op nieuw moeten beginnen met trainen (wat in het begin niet kan zoals nu want je hebt een veulen aan de voet en dat kost voor je merrie bergen met energie). ook zul je weer van voor af aan moeten beginnen met de behandelingen. Dit kost bergen met geld... en dan is het maar te hopen dat je merrie nog ooit zo pijnvrij is als nu.

bij beide opties zal je merrie NIET pijnvrij zijn. dus aan jou de optie TS. jou belang voor die van je merrie?

De uitspraak dat je na al je geld/inzet wel wat terug wilt van je merrie vind ik persoonlijk veel te kort door de bocht. jij hebt er voor gekozen om haar aan te houden en al die tijd/geld/energie in haar te stoppen want voor jou staat haar welzijn op nummer 1 (wat overigens erg goed is TS, het is erg mooi om te lezen hoe je er alles aan doet om haar pijnvrij te houden). alsjeblieft handel dan ook naar willens en wetens wat het beste is voor je merrie en niet wat het leukste/beste is voor jou.

Dit is totaal niet aanvallend bedoeld. de keus is aan jou. maar ga niet altijd alleen maar uit van DA's want die weten ook lang niet alles en kunnen al helemaal niets voorspellen.

Zerena
Berichten: 3878
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:19

maria1990 schreef:
Sowieso had ik het al met mijn eigen dierenarts besproken voordat ik dit topic opende dus schei nou maar uit met je verwijten. Ik had een second opinion aangevraagd omdat ik het beste wil voor m'n merrie. Het is mij nu volkomen duidelijk geworden dat je hier vooral geen kritische vragen moeten stellen wat betreft paarden met een medische achtergrond ;) Na 14 pagina's is het kennelijk nog steeds niet gelukt voor sommige om inhoudelijk te reageren.



Jammer dat je dan de reacties van shenavallie en Haarbal links laat liggen.
Die zijn wel degelijk inhoudelijk, en echt letterlijk waar je om vraagt.

Avalanche
Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:42

Ik weet echt zeker dat TS die reacties heeft meegenomen. Dat kan toch niet anders, met zulke doordachte en totaal niet snerende berichten?

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

petraaken
Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:12

Moderatoropmerking:
Bij deze wil ik iedereen tot kalmte aan manen. Met schreeuwen los je niets op. Daarmee wordt alleen maar wrevel opgeroepen. Je meningen geven mag en tegenargumenten geven ook maar op een rustige manier. ¨

rien10
Berichten: 14396
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:17

Iedereen? TS schreeuwt met hoofdletters. Anderen reageren inhoudelijk, ondanks dat TS beweert van niet.
Ik reageer niet vaak op een MOD opmerking, nu wel. Degene die hier aangesproken dient te worden is TS, niet degenen die reageren.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:06

Dit lijkt me niet de bedoeling? Na de geplaatste moderator opmerking.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:15

BlackBeautyZ schreef:
Ik heb nu voor het tweede jaar een veulen gefokt met mijn merrie. na iedere keer zag ik hoe de merrie lichamelijk inteert door drachtig zijn en een veulen te voeden. Vooral elke keer de laatste loodjes van de dracht waren zwaar. En dan te bedenken dat mijn merrie gezond is (oftewel: geen gebreken heeft).

TS je geeft aan dat je veel van je paard houd, en dat haar welzijn op nummer 1 staat. ook gaf je aan dat je paard momenteel door goede training en de nodige zorg pijnvrij door het leven gaat. dat is toch geweldig? ben je niet bang dat door je merrie te laten dekken dat al je harde werk om haar goed te trainen, al je geld/geduld/tijd van de nodige behandelingen te niet gedaan worden?

Na de dracht zullen er voor jou en je merrie twee keuzes zijn waarvan gegarandeerd een op je pad komt als je besluit haar te dekken:
1. je kunt haar laten inslapen omdat haar rug de dracht niet heeft overleefd. dan heb je wel je veulen maar je merrie is niet meer...
2. je zult helemaal op nieuw moeten beginnen met trainen (wat in het begin niet kan zoals nu want je hebt een veulen aan de voet en dat kost voor je merrie bergen met energie). ook zul je weer van voor af aan moeten beginnen met de behandelingen. Dit kost bergen met geld... en dan is het maar te hopen dat je merrie nog ooit zo pijnvrij is als nu.

bij beide opties zal je merrie NIET pijnvrij zijn. dus aan jou de optie TS. jou belang voor die van je merrie?

De uitspraak dat je na al je geld/inzet wel wat terug wilt van je merrie vind ik persoonlijk veel te kort door de bocht. jij hebt er voor gekozen om haar aan te houden en al die tijd/geld/energie in haar te stoppen want voor jou staat haar welzijn op nummer 1 (wat overigens erg goed is TS, het is erg mooi om te lezen hoe je er alles aan doet om haar pijnvrij te houden). alsjeblieft handel dan ook naar willens en wetens wat het beste is voor je merrie en niet wat het leukste/beste is voor jou.

Dit is totaal niet aanvallend bedoeld. de keus is aan jou. maar ga niet altijd alleen maar uit van DA's want die weten ook lang niet alles en kunnen al helemaal niets voorspellen.


Ik zie jouw bericht totaal niet als aanvallend. Er staan zeker standpunten tussen waar ik wel even bij stil sta. Ik ben zelf ook heel tevreden over hoe het nu gaat met m'n merrie en dat wil ik ook zeker niet op het spel zetten. Aan de andere kant bestaat het leven vol uit risico's nemen. In ieder geval bedankt voor je inhoudelijke bericht :)

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:17

Ik ben het ook eens met bovenstaande reacties. TS is aan het schreeuwen met haar Capslock omdat er inhoudelijke reacties worden gegeven die niet stroken met het beeld dat zij in haar hoofd heeft.

Iig verstandig dat je het nog een jaar (en liefst voor altijd) uitsteld. Zoals hierboven ook al is gezegd: Stel dat het goed gaat en er komt een veulen uit en je merrie overleeft het. Dan nog moet je helemaal vanvoren af aan beginnen met training en therapie etc want ind e laatste maanden van de dracht kan je niks meer doen. Beetje buigen maar dat zal het niet maken. Ook de eerste tijd na de bevalling kan je niet volop trainen. Ondertussen hebben de wervels wel 1 van de zwaarste opdrachten die ze maar kunnen krijgen gekregen, nl een veulen + vruchtwater omhoog houden.

Kan je je echt niet voorstellen wat een pijn dat je merrie gaat hebben? Of maakt dat niets uit omdat je graag voldoende ROI hebt?

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

rien10
Berichten: 14396
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:21

maria1990 schreef:
Dit lijkt me niet de bedoeling? Na de geplaatste moderator opmerking.

Dat lijkt mij wel.

Als "wij" (degenen die reageren) op onze vingers worden getikt, mogen wij ons verdedigen.

Haarbal
Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:24

Ik weet niet in welke gradatie de merrie uit mijn bericht KS had, en ook niet op welke wervels. Ik weet wel dat ze een super papiertje had, dat was ook de reden dat er een veulen mee gefokt werd. Ze was van mijn vriendin en destijds geloof ik 11 jaar. Ik weet ook niet of ze voordat mijn vriendin haar kocht een veulen gehad heeft, ik heb al even gespeurd op horsetelex maar heb het paard niet kunnen vinden. Ik vraag me dus even af of ik moedersvader wel goed onthouden heb. Enfin, maakt ook niet uit. Ik bedoel alleen te zeggen dat ik niet weet in welke gradatie die merrie KS had, maar wel dat ze zo leed onder de dracht dat het niet meer goed gekomen is en mijn vriendin uiteindelijk een ander paard gekocht heeft omdat ze niet op het veulen wilde wachten.

Als het mijn merrie was die nu met training redelijk te managen was, had ik er met het beeld van de merrie van mijn vriendin geen veulen bij gefokt. Want die lijdensweg is echt een beetje een schrikbeeld voor mij, dat arme beest was na dracht+zogen echt uitgemergeld en liep liever geen stap te veel meer. En paarden zijn bikkels he, als je in de wilde natuur pijn toont ben je een zwak en dus een makkelijke prooi. Dus een paard toont zijn pijn niet en bikkelt door. Wij als eigenaren zijn er verantwoordelijk voor om onze dieren (onnodig) lijden te besparen. Of dat nou inslapen, correct passend tuig, pijnstilling, correct rijden of geen veulen fokken is, dat maakt niet uit. Je hebt de verantwoordelijkheid over een dier op je genomen, ik ben van mening dat je dan verplicht bent hier zo goed mogelijk (met dus het welzijn van het dier op nummer 1, 2 en 3) voor te zorgen. Kan/wil je dat niet, dan moet je niet aan dieren (paard, kat, cavia, goudvis) beginnen. En voor iedereen zal die grens op een andere plek liggen.

Daarnaast ben ik het eens met rien10.

edit ter aanvulling: met uitgemergeld bedoel ik niet mager, maar onbespierd en ingevallen in de rug. Doorgezakt zeg maar. Veel meer dan toen ze nog "dienst deed" als rijpaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:38

De therapie moet sowieso herhaald worden en ik zit sowieso wel vast aan dierenartskosten. Het gaat mij niet persé om de kosten die erbij komen kijken. Tuurlijk als de behandelingen gratis waren dat had ik dat liever gehad maar dat is totaal niet aan de orde. Je moet niet vergeten dat m'n merrie dan continu in de gaten wordt gehouden door een kundige dierenarts dus ik heb wel een stok achter de deur mocht het misgaan. We volgen nauwlettend het opbouwschema op en dat werpt zijn vruchten af. Ik denk dat ik wel krijg te horen waar ik rekening mee moet houden tijdens de dracht. Ik kan er nog ruimschoots over nadenken dus ik hoef niet vandaag of morgen te beslissen over een eventuele dracht.

@Rien10; het was een opmerking die in het algemeen geldt. Doe niet zo moeilijk.

rien10
Berichten: 14396
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:07

"Doe niet zo moeilijk"

Ja, die ga ik onthouden. Thanks voor de reminder *\%/*

Avalanche
Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:16

Verder doet er helemaal niemand moeilijk, Rien O:)

:')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:38

maria1990 schreef:
@Rien10; het was een opmerking die in het algemeen geldt. Doe niet zo moeilijk.

Ook ik kan mij niet vinden in de mod opmerking. Het is de toon die de muziek maakt en daar heb ik genoeg voorbeelden ten nadele van jou gezien.
Mogelijk is het goed om eens rustig alle 14 pagina’s rustig door te lezen. Maar daarin ook tegelijkertijd jezelf een spiegel voor te houden want je hebt het steeds over persoonlijke aanvallen maar degene die het meest de minderwaardigste sneren uitdeelt ben jijzelf

Femke_Tweety
Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:13

Ik ben het vrijwel altijd eens met mod opmerkingen.


Maar ook ik vind het hier een beetje twijfelachtig.

Het is TS die erg fel reageert op alles en iedereen die een andere mening heeft.

Daar waar vrijwel alle reageerders, ondanks de frustratie die velen voelen hier, eigenlijk heel correct blijven.

Haarbal
Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:47

maria1990 schreef:
De therapie moet sowieso herhaald worden en ik zit sowieso wel vast aan dierenartskosten. Het gaat mij niet persé om de kosten die erbij komen kijken. Tuurlijk als de behandelingen gratis waren dat had ik dat liever gehad maar dat is totaal niet aan de orde. Je moet niet vergeten dat m'n merrie dan continu in de gaten wordt gehouden door een kundige dierenarts dus ik heb wel een stok achter de deur mocht het misgaan. We volgen nauwlettend het opbouwschema op en dat werpt zijn vruchten af. Ik denk dat ik wel krijg te horen waar ik rekening mee moet houden tijdens de dracht. Ik kan er nog ruimschoots over nadenken dus ik hoef niet vandaag of morgen te beslissen over een eventuele dracht.

@Rien10; het was een opmerking die in het algemeen geldt. Doe niet zo moeilijk.


Maar als het misgaat tijdens de dracht, wat dan? Als je ziet dat je merrie toch pijn heeft, echt lichamelijk ongemak? Stel dat ze alleen nog maar staat te mokken, niet meer wil lopen, zuur is omdat haar lijf zeer doet? Dan wordt ze wellicht continu in de gaten gehouden, maar hoe grijp je dan in? Ga je de dracht dan afbreken? Pijnstilling geven (kan dat uberhaupt bij een drachtig dier?)? De merrie en ongeboren veulen inslapen? Of moet ze dan maar even zo doorlopen, met pijn, tot "de buit binnen is" en het veulen geboren is? "Sorry schat, het is nog maar 3 maanden, even doorbijten!".

Ik heb geen medische achtergrond, dus ik weet niet wat een veearts dan nog kan uithalen, hoe kundig hij ook is. Kunnen die tijdens een dracht voor pijnstilling zorgen? Of is dat jammer dan, pech gehad? En hoe komt je merrie uit de dracht he. Stel, de voortgang die je nu boekt is dan weg, dan kan je van voren af aan beginnen. Maar mogelijk is ze er dan erger aan toe; is haar situatie door de belasting van het veulen verslechterd, en is trainen en therapie geen lapmiddel meer om haar pijnvrij te houden. Dat kan ook. En dan eindig je zoals mijn vriendin, met een veulen van een paar maand oud en je merrie in de worst.

Dat zijn allemaal dingen die ik in overweging zou nemen, en waardoor ik het niet zou doen. Ik heb een enorm hart voor dieren, en ik zou mijn dieren alle mogelijke kansen op pijn willen besparen. Ik heb de merrie van mijn vriendin met medelijden bekeken, en heb destijds mijn mond gehouden over wat ik er daadwerkelijk van vond. Achteraf heb ik daar spijt van, dus daarom wil ik je dit in overweging geven.

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:09

Popstra schreef:
Typisch Bokt wel, alles vreselijk overdrijven en nog wat zielige foto’s plaatsen ook....

Zielige fotos??? Keiharde realiteit ;) En dat was overigens niet voor TS bedoeld.

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

mirtedl
Berichten: 826
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:33

Haarbal schreef:
maria1990 schreef:
De therapie moet sowieso herhaald worden en ik zit sowieso wel vast aan dierenartskosten. Het gaat mij niet persé om de kosten die erbij komen kijken. Tuurlijk als de behandelingen gratis waren dat had ik dat liever gehad maar dat is totaal niet aan de orde. Je moet niet vergeten dat m'n merrie dan continu in de gaten wordt gehouden door een kundige dierenarts dus ik heb wel een stok achter de deur mocht het misgaan. We volgen nauwlettend het opbouwschema op en dat werpt zijn vruchten af. Ik denk dat ik wel krijg te horen waar ik rekening mee moet houden tijdens de dracht. Ik kan er nog ruimschoots over nadenken dus ik hoef niet vandaag of morgen te beslissen over een eventuele dracht.

@Rien10; het was een opmerking die in het algemeen geldt. Doe niet zo moeilijk.


Maar als het misgaat tijdens de dracht, wat dan? Als je ziet dat je merrie toch pijn heeft, echt lichamelijk ongemak? Stel dat ze alleen nog maar staat te mokken, niet meer wil lopen, zuur is omdat haar lijf zeer doet? Dan wordt ze wellicht continu in de gaten gehouden, maar hoe grijp je dan in? Ga je de dracht dan afbreken? Pijnstilling geven (kan dat uberhaupt bij een drachtig dier?)? De merrie en ongeboren veulen inslapen? Of moet ze dan maar even zo doorlopen, met pijn, tot "de buit binnen is" en het veulen geboren is? "Sorry schat, het is nog maar 3 maanden, even doorbijten!".

Ik heb geen medische achtergrond, dus ik weet niet wat een veearts dan nog kan uithalen, hoe kundig hij ook is. Kunnen die tijdens een dracht voor pijnstilling zorgen? Of is dat jammer dan, pech gehad? En hoe komt je merrie uit de dracht he. Stel, de voortgang die je nu boekt is dan weg, dan kan je van voren af aan beginnen. Maar mogelijk is ze er dan erger aan toe; is haar situatie door de belasting van het veulen verslechterd, en is trainen en therapie geen lapmiddel meer om haar pijnvrij te houden. Dat kan ook. En dan eindig je zoals mijn vriendin, met een veulen van een paar maand oud en je merrie in de worst.

Dat zijn allemaal dingen die ik in overweging zou nemen, en waardoor ik het niet zou doen. Ik heb een enorm hart voor dieren, en ik zou mijn dieren alle mogelijke kansen op pijn willen besparen. Ik heb de merrie van mijn vriendin met medelijden bekeken, en heb destijds mijn mond gehouden over wat ik er daadwerkelijk van vond. Achteraf heb ik daar spijt van, dus daarom wil ik je dit in overweging geven.


Goed geschreven, helemaal mee eens..
Hoop dat TS dit eens even rustig en goed doorneemt en inziet dat het paard wellicht nu oké is maar dat dit totaal niet de garantie geeft dat het paard de dracht aankan.

En inderdaad, wat als je na een maand of wat inziet dat het niet gaat? Wat zijn dan de opties?

Spotje 10/8/1993 - 8/7/2013 † Y;( Tjedde: 02/04/2000 - 16/09/2014 † Y;( Ollie: † 19/11/2015 Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:46

Ik heb verschillende PBs gehad van mensen die fokken met KS zowel de merrie als het veulen maken het goed en de dracht is zonder complicaties verlopen. Ik weet dat er mensen zijn die twijfelen om te fokken met hun merries die KS hebben dus bij deze alleen maar positieve ervaringen :) *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers