TREC Noord introductiedag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JoycexEnya
Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

TREC Noord introductiedag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 11:22

Hoi allemaal! :wave:

Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen, dus ik beginnen maar denk ik gewoon :P
Ik heb in 2011/2012 een PTV training gehad op stal, sinds toen had ik al iets van ik wil TREC starten. Nooit is het ervan gekomen, geen trailer voornamelijk.

In het najaar van oktober heb ik thuis wat dingetjes neergezet. En toen begon het weer te kriebelen, helaas was het seizoen afgelopen, trailer konden we huren. In 2018 wou ik het dan echt gaan doen, maar helaas de data's kon ik niet ivm dat ik endurance starten.

[ img ]

En nu 22-23 juni is het eindelijk zover, mijn eerste TREC wedstrijd *\o/* , twijfel nog een beetje of ik ervoor lid word of erna. Ik zag dat 25 mei een introductiedag was, ik dacht dit is misschien wel handig om te doen vooral met kaart intekenen en lezen. Dus helaas een fjordencrossles moeten afzeggen, maar vond dit even wat handiger dan een crossen wat ik elke weekend bijna doe met mijn fjord.

Gisteren was het dan zover, ik doe de wedstrijd met mijn tinker. Ik denk dat ze het heel leuk vind, en dan houd ik het crossen met mijn fjord. Crossen vind ik met mijn tinker nog wat spannend.

Om 10 uur begon de dag, we kregen eerst theorie over TREC en over het kaart lezen/tekenen.
Daarna hebben we het in praktijk gebracht, we gingen in 2 groepen. Een groep van 4 en een groep van 3. Waar ik en een vriendin in zaten en nog een meisje ging bij ons. Even paar min gewacht, anders zitten we zo dicht achter elkaar. Uiteindelijk bij de eerste kruising, kwamen we ze al tegen haha.
Wij gingen door met onze route, het ging goed tot de volgende kruising, daar ging het meisje met de andere groep mee en zijn mijn vriendin, naar links gegaan en de rest rechtdoor, uit eindelijk wisten we niet waar we waren en heb ik mijn telefoon gepakt, waar endomondo in draaide en zo zijn we terug gekomen. Daar kwamen we de rest ook tegen en zijn we met z'n alle terug gekomen.
Sorry voor deze lange tekst, tijd voor een paar foto's :D

De route op de kaart
[ img ]

En de route volgens Endomondo, niet helemaal :o
[ img ]

En de roze stukjes, hadden we moeten rijden.
[ img ]

Na de POR hebben we de paarden afgezadeld en konden ze lekker weer in de paddock en hebben wij geluncht, na de lunch was het tijd voor de PTV, Betsy vind het onwijs leuk, vooral de dingen die hard mogen, liefst galopperend. De dingen in stap, vond ze niet zo en achterwaarts moeten we even op oefenen.

We begonnen met de sla om is stap, daarna draf en voor wie wou in galop, Na het stap en draf gedaan te hebben dacht ik, ik probeer het gewoon, na het eerste poortje gemist te hebben deed ze het echt super goed. De tweede keer ging het niet heel goed
[ img ]

Daarna door naar het labyrinth, dit vonden we beide best lastig, dus daar gaan we ook mee oefenen.
[ img ]

En natuulijk waren de laaghangende takken, de dagen voor die tijd, dacht ik daar gaat ze never nooit doorheen, maar niks was minder waar, ze liep eronder door alsof ze het altijd doet *\o/*
Betsy vond het in stap saai, en begon meteen aan te draven haha
[ img ]

En dan word draf natuurlijk ook saai, en is galop helemaal tof
[ img ]

Het was super leuk, om na de actie dan de rustige hindernissen te pakken en dat werd de brug, deze kent ze al, want we hebben ook eens een WE clinic gedaan en ging ze zo over de brug heen, ook alsof ze dat elke dag doet
[ img ]

Maar Betsy houd van snel alles doen, dus moesten wij op de brug stil staan.

[ img ]

Na de brug, gingen we door naar de hindernis, wat ik toch een beetje spannend vond, maar als ik teug denk aan vorige crossles, waar ik echt super bang was, had ik het nu totaal niet. Super fijn was ook dat het opgebouwd werd en je niet ineens een heg had.

[ img ]
[ img ]
Hier ging ze beetje te vroeg,
[ img ]

We hebben nog de takken op wedstrijdhoogte gedaan,
[ img ]

Verder nog de 8 op 1 hand, de poort (die we ook gaan oefenen).
Als laatst het labyrinth, achterwaarts, brug en poort aan de hand gedaan
[ img ]

Het was echt een super leuke dag, en wat is Betsy een topper, er zit nog een verhaal achter ons, maar dan wordt het allemaal heel lang, kort gezegd, Betsy is echt het tegenovergestelde dan mijn fjord, heel voorwaats, gevoelig en heb veel angst en spanning op haar. Maar sinds de crossless en de lessen die we volgen, begin ik het rijden op haar ook gewoon leuk te vinden, waaronder dit soort dingen doen.

Bedankt voor het kijken, laat gerust een reactie achter! En respect als je alles gelezen heb, was lastig 15 foto's uit te zoeken, weet niet hoe je linkjes plaatst via boktupload :o

Groetjes Joyce :wave:

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver


WendyBZ
Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:31

Jullie gingen hartstikke lekker +:)+ Goed de rust bewaren, dan gaat het helemaal goedkomen ;)


urosa
Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: TREC Noord introductiedag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:03

Wat een leuke leerzame dag! Knap dat je zo ver bent gekomen qua vertrouwen en nu samen plezier hebt. Echt leuk dat je nu zo van beide paarden kunt genieten!

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

JoycexEnya
Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 06:28

@Wendy, rust staat nog niet echt in haar woordenboek haha.

@urosa, ja ik stond echt op het punt om na te denken om haar te verkopen.

Super leuk uitgelicht *\o/*

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 06:32

Ziet er inderdaad uit alsof jullie een leuke dag hebben gehad.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

JoycexEnya
Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 10:44

Maflinger_S schreef:
Ziet er inderdaad uit alsof jullie een leuke dag hebben gehad.


Was zeker een super leuke dag *\o/*

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: TREC Noord introductiedag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:48

super leuk om te zien hoe veelzijdig jij met je paarden bent. je bent echt super bezig! *\o/*

Reeenwissel
Berichten: 73
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Hoogersmilde-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:56

Wat een leuk verslag Joyce :)
Zien we je in september bij de wedstrijd weer?

Met je paard op vakantie?? Kijk op http://www.reeenwissel.nl

JoycexEnya
Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-19 18:47

Reeenwissel schreef:
Wat een leuk verslag Joyce :)
Zien we je in september bij de wedstrijd weer?


Ja zeker weten. *\o/*

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers