[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cinniz123
Berichten: 4385
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 06:07

Napie schreef:
Er staat een prijslijst op de site. Volgens.mij is dat excl poedercoating. Ze zijn makkelijk te vervangen. 4 schroeven en een paar bouten


Ik kon ze niet vinden op de site in de 16 inch.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15


Ganna
Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:01

Napie bedankt! Welke diameter kies je?

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Mirjam
Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:40

Sappos schreef:
Mirjam schreef:
Was er al wat bang voor, de wagentjes van cavaletti enzo zien er mooi uit maar de kwaliteit is het dus niet. Jammer, veiligheid is voor mij wel belangrijk en dan is dit 'merk' dus geen optie.
Wellicht dat ik het meer moet gaan zoeken in concourswagentjes met rem, al zie ik die niet veel in de tweedehands markt (wel zonder rem)?



Dat is inderdaad het probleem. Op de foto lijkt het echt wel iets. En heel eerlijk, als jij gewoon een rustig rondje wilt rijden over verharde ondergrond dan kan je best met een Cavaletti uit de voeten. Wil je echt lekker over alle ondergronden rijden, veel rijden en verwacht je een hoop van het materiaal, dan gaat dit gewoon heel er tegenvallen.


Bedankt voor je reactie! We wonen aan de rand van het bos, niet dat we gaan rondraggen (shetje is al wat ouder) maar we rijden wel op zandpaden. Cavaletti valt dus af :)

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:22

Voor bospaden zou ik toch een HCA of een lichte marathonwagen doen.

noukso
Berichten: 258
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:21

Hallo allemaal, ik kom even binnenvallen. Ik ben samen met mijn instructrice mijn pony aan het beleren voor de sulky. Nu verloopt eigenlijk alles goed. Ik heb een sulky cavaletti gekocht. (Met het doel om een betere te kopen indien het bevalt.) Zowel mijn instructrice als ik hebben weinig tot geen ervaring in het balans brengen van een sulky. Ik wil zeker weten dat het goed is voor mijn pony. Eerder ga ik niet met hem mennen. Is er iemand in de omgeving van Arnhem die mij wilt helpen met het in balans brengen van de sulky? Zou ik anders hier foto’s mogen plaatsen voor advies?

AnnoNiemand
Berichten: 852
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:17

Ik kom dit topic even binnenvallen. :) Wij zijn ons voor onze pony van 1m aan het orienteren op een tweewieler. Nu zie ik over het algemeen twee verschillende types voorbij komen. 1 Waarbij je je benen ‘wijd’ moet doen. Ik vraag mij af of dit wel comfortabel zit. Ik weet het niet, maar deze houding en dat je in geval van nood er niet snel uit kan voor mijn gevoel voelt voor mij niet fijn. Andere type is een tweewieler met een ‘normaal’ bankje. Dit spreekt mij persoonlijk meer aan, maar als dat eerste type zo onhandig zou zijnnzou hij niet zo vaak te zien zijn denk ik. Wie kan mij een advies geven wat de beste keuze zou zijn?

Lillian__
Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:45

Annoniemand, misschien even op de shetlanderfacebook groep de vraag gooien of iemand in de buurt een HCA (benen wijd) heeft? Dan kun je het zelf beoordelen.
Ik heb zelf naar volle tevredenheid een HCA staan, goed in balans te krijgen, door de veren geen last van hobbels en bobbels (pony ook niet) de cavalettie (goedkope variant met bankje) is slecht geveerd, lastig in balans te krijgen en de kwaliteit is ronduit bagger, bij iedere hobbel het gevoel dat die uit elkaar viel. ik stapte na iedere rit stijf van de sulky af, door de slechte vering.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:49

Met een bankje is er ook de Excellent. Goede kwaliteit en goede vering.


AnnoNiemand
Berichten: 852
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:32

Lillian__ schreef:
Annoniemand, misschien even op de shetlanderfacebook groep de vraag gooien of iemand in de buurt een HCA (benen wijd) heeft? Dan kun je het zelf beoordelen.
Ik heb zelf naar volle tevredenheid een HCA staan, goed in balans te krijgen, door de veren geen last van hobbels en bobbels (pony ook niet) de cavalettie (goedkope variant met bankje) is slecht geveerd, lastig in balans te krijgen en de kwaliteit is ronduit bagger, bij iedere hobbel het gevoel dat die uit elkaar viel. ik stapte na iedere rit stijf van de sulky af, door de slechte vering.

Dankjewel! Goeie tip. :)

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:06

AnnoNiemand uit welke regio kom je?

eefielover
Berichten: 760
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:02

Hier zal vast iemand het weten. Ik heb een HCA met panzitting. Als ik nu een stoeltje zou willen. Zit dat nou net zo goed? Op de panzitting moet je zelf je romp corrigeren en dat gaat goed. Maar ik weet van mijn vorige tweewieler met bankje dat ik een rugleuning meer vervelend dan fijn vond i.v.m. toch af en toe schokken in je rug. Nou is deze wagen sowieso beter in balans, maar toch..

En is dat stoeltje op hetzelfde frame te monteren? Oftewel, kan ik een los stoeltje bestellen en zelf monteren? En is dat alleen bij Andries te krijgen of ook elders?

Alvast bedankt!

ElineGC
Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:55

eefielover schreef:
Hier zal vast iemand het weten. Ik heb een HCA met panzitting. Als ik nu een stoeltje zou willen. Zit dat nou net zo goed? Op de panzitting moet je zelf je romp corrigeren en dat gaat goed. Maar ik weet van mijn vorige tweewieler met bankje dat ik een rugleuning meer vervelend dan fijn vond i.v.m. toch af en toe schokken in je rug. Nou is deze wagen sowieso beter in balans, maar toch..

En is dat stoeltje op hetzelfde frame te monteren? Oftewel, kan ik een los stoeltje bestellen en zelf monteren? En is dat alleen bij Andries te krijgen of ook elders?

Alvast bedankt!


Met stoeltje vind ik zo veel fijner! Het zit relaxter en je hebt echt geen last van schokken in je rug. Misschien dat je eens bij iemand kan proberen? Ik woon in Zwolle en mag je hier komen proberen. Het is op hetzelfde frame te monteren en je kunt je oude stoeltje inleveren bij andries

~Eddy~
L+21 Dressuur
L+7 Vaardigheid

eefielover
Berichten: 760
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:07

Dank je wel voor je antwoord. Ja dat inleveren ken ik, mocht ik de vorige keer ook en achteraf betaalde ik t zelfde als wanneer ik hem niet ingeleverd had. Beetje vaag..

Proberen zou een goede optie zijn. Of gewoon doen en ervaren :-)

Nog meer positieve switchers? Al zie ik bijna alleen nog maar stoeltjes lijkt het.

eefielover
Berichten: 760
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:58

Er bestaat nog geen HCA sulky afdekhoes of wel?

Toen ik mn sulky een paar jaar geleden kocht nog niet, de mega simpele hoes die ik toen zelf gemaakt heb wordt gaar en als er een stoeltje komt, past hij sowieso niet meer. Maar misschien bestaat er nu wel zoiets?

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:21

eefielover schreef:
Er bestaat nog geen HCA sulky afdekhoes of wel?

Toen ik mn sulky een paar jaar geleden kocht nog niet, de mega simpele hoes die ik toen zelf gemaakt heb wordt gaar en als er een stoeltje komt, past hij sowieso niet meer. Maar misschien bestaat er nu wel zoiets?


Als het goed is niet inderdaad. Ik belde gisteren met Tjeu, want ik heb zijn sulky besteld (variant HCA) en naar zijn weten bestaan daar geen hoezen voor. Hij adviseerde mij een autohoes of quad hoes te gebruiken zonder stiksels :)

Napie
Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:32

Of een afdekhoes voor tuinmeubels kan je.ook naar kijken

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

sunny43
Berichten: 1053
Geregistreerd: 14-06-11

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:26

ik heb voor mijn grote menwagen bij de lidl een auto afdekhoes gekocht dat werkt prima. Voor mijn sulky heb ik een afdekhoes die alleen over het stoeltje heen gaat. Speciale stoelhoes. Ik heb ook twee achteruitkijkspiegels, die dek ik af met een washandje over iedere spiegel :D

Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:09

@sunny43, welke spiegels heb jij gekocht? Sinds ik auto rijd, mis ik echt spiegels op mijn sulky _O- heb ik overigens ook met fietsen maar dat doe ik vrijwel nooit meer :D

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

sunny43
Berichten: 1053
Geregistreerd: 14-06-11

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:54

simson fietsspiegel groot, twee stuks. mijn pa heeft een ijzertje gemaakt zodat ie om de kar heen past. en ik heb er van die fysio tape onder gedaan zodat ie niet zakt. ff oefenen maar gaat nu super.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:19

haha spiegels op je sulky. Nog geen eens zo'n gek idee, ik zit regelmatig achterstevoren om te kijken of er iets aankomt.

cinniz123
Berichten: 4385
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:49

Ik vind het ook wel goed bedacht indd!

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

sunny43
Berichten: 1053
Geregistreerd: 14-06-11

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:25

ik kan niet heel goed omkijken en met die wielrenners is het soms best gevaarlijk. Werkt echt top.

cinniz123
Berichten: 4385
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:49

Ja pfff die voor die wielrenners is het zeker handig!irritant volk!

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

sunny43
Berichten: 1053
Geregistreerd: 14-06-11

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:15

voor elektrische fietsmutsen trouwens ook hoor! Alles wat je niet aan hoort komen... is handig om een spiegel voor te hebben (moet ik er wel in kijken trouwens anders... werkt het nog niet :( )

cinniz123
Berichten: 4385
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:47

Pfff het leed wat sulky afstellen heet.
Nu wordt het bij deze pony de 3de sulky maar we krijgen deze totaal niet in balans zoals hij nu is en als ik ook een beetje comfortabel wil kunnen zitten.
Echt we zijn flink aan het puzzelen geweest maar we gaan nu de lamoen stokken aan laten passen.
De voorgangers waren eerst een 16inch hca,toen een 19inch hca en nu een sulky van tjeu.
De problemen waar we tegen aan lopen is lamoen te lang,en de gesloten lamoen ogen zijn te langwerpig voor mijn pony’s.
Ik moet wel echt zeggen dat de hulp vanuit tjeu echt top is en dat hij goed meedenkt.
Ik hoop dus echt dat als hij aangepast is dat we er zijn.
Mochten jullie nog tips hebben hoor ik het graag.
Dit is trouwens een 16inch.
Owja en pony staat los ik weet het alles behalve ideaal maar het was even heel lastig de sulky op een recht stuk in balans te krijgen/houden met 2 personen om het probleem vast te leggen op foto.
Dit is de kleinste vd 2 en je ziet het ze staat te ver van de wagen en hangt in de licht ogen.
[ img ]

Pony 2 is iets beter in balans maar stoeltje staat maximaal naar achter en ik zit met mn benen tegen de katrolen aan.
En het lamoen steekt veel te ver naar voren uit dit is voor hem niet prettig met de bochten.
[ img ]

[ img ]

Op deze foto zie je wat er gebeurt als we het lamoen naar achter schuiven in de lichtogen.dan duwt het in zn zij.
[ img ]

Bij deze foto’s zit ik goed en hangt hij goed in balans maar wederom die uitstekende lamoen stokken.
[ img ]
[ img ]

Dus het idee is nu om dit te maken zodat de bocht in het lamoen minder scherp is en het lamoen korter wordt waardoor we de balans ook hebben als de pony’s dichter op de wagen staan.
[ img ]

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of zijn we de enige :+

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers