Merrie wil niet gedekt worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Knolselder
Berichten: 4316
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:39

Gezien het sinds het laatste veulen is, zou ik haar bekken eens laten nakijken. Misschien is er bij de geboorte iets verkeerd gaan zitten.

Gezien je zegt dat ze defensief is over haar achterhand, kan dat duiden op pijn. En een hengst die je bespringt terwijl je pijn hebt, lijkt mij niet erg aangenaam waardoor ze hel eraf trapt.

Zou mijn theorie zijn.

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024


Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 21:46

Knolselder schreef:
Gezien het sinds het laatste veulen is, zou ik haar bekken eens laten nakijken. Misschien is er bij de geboorte iets verkeerd gaan zitten.

Gezien je zegt dat ze defensief is over haar achterhand, kan dat duiden op pijn. En een hengst die je bespringt terwijl je pijn hebt, lijkt mij niet erg aangenaam waardoor ze hel eraf trapt.

Zou mijn theorie zijn.

Nee eigenlijk defensief op haar ganse lichaam. Ze is redelijk gespannen. Vreemd wel is dat ze goede conditie heeft, maar voelt hypertoon aan.
Als je haar voeten neemt lijkt het of ze de controle over zichzelf afgeeft. Als je haar staart wil opheffen nijpt ze die stevig tegen haar kont. Iemand zei me dat dat ook Alfa eigen kan zijn. Een overgevoelig paardje.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:57

Zoals eerder gezegd zijn er echt merries die niet drachtig willen worden in een gemengde groep.

Dus zet ze eens apart met de hengst op de wei, of haal de andere ruin / hengst weg.

Voor de merrie is het namelijk hoogst ongemakkelijk om drachtig te zijn van een "ander" dan de "man" in haar kudde.

Lichamelijk ongemak zou ook kunnen, maar ik heb precies zo'n merrie als jij omschrijft en die mankeert niets, dus het hoeft niet.

Mijn advies : osteopaat en scheiden van de kudde.

Ik hoop dat je er uit komt met de merrie.

~Turbohoof Solutions ~

Nikass
Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:07

bigone schreef:
libert schreef:
TS, ik vind het juist erg prettig te lezen dat iemand bereid is zo naar haar merrie te kijken. Prettiger dan vele fokkers en hh-ers die via alle mogelijke kunstgrepen een bevruchting willen realiseren. En dan gaat het mis omdat de natuur het nou eenmaal niet wilde. De natuur had dat ook aangegeven, maar wij mensen hebben verleerd daarnaar te luisteren of denken dat we het beter weten.
Je vraag was niet bokt-proof, helaas. Ik val van mijn stoel van sommige reacties.
Een antwoord of advies heb ik niet voor je, veel werd al gezegd. De reactie van GipsyCobs vind ik de beste, praktisch, positief, reëel.
Succes!


Ik snap je reactie, ik(wij) waren fel vooral omdat we begaan zijn met paarden die blijkbaar via voor ons onbegrijpelijke hogere machten kunnen corresponderen met hun eigenaar.
Ik ben daar te nuchter en te veel paardenliefhebber voor, dier probeert haar zeker iets te zeggen namelijk dat ze verdomd veel pijn in haar achterste heeft en er geen 500 kilo bovenop wil.Maar dat snapt mevrouw niet want dan gaat ze meteen uit haar plaat.


Ik ben het met libert eens. Bigone jij mag "te nuchter" hiervoor zijn, het is geen reden om iemand af te zeiken. En dat geldt voor meerdere mensen hier.
Het is te belachelijk voor woorden dat ts verweten wordt onaardig te reageren, terwijl ze hier compleet wordt afgebrand.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 22:14

ClauH schreef:
Zoals eerder gezegd zijn er echt merries die niet drachtig willen worden in een gemengde groep.

Dus zet ze eens apart met de hengst op de wei, of haal de andere ruin / hengst weg.

Voor de merrie is het namelijk hoogst ongemakkelijk om drachtig te zijn van een "ander" dan de "man" in haar kudde.

Lichamelijk ongemak zou ook kunnen, maar ik heb precies zo'n merrie als jij omschrijft en die mankeert niets, dus het hoeft niet.

Mijn advies : osteopaat en scheiden van de kudde.

Ik hoop dat je er uit komt met de merrie.


Thx om het delen van je ervaring.
Ik durf haar niet meer bij mijn hengst zetten. Ik heb haar aanvankelijk apart met hem gezet, in een hele grote weide, ging paar dagen goed, maar plots trof ik hem aan met wonde op zijn achter been. Ik heb niet gezien wat er gebeurd is, maar nu durf ik het risico niet meer te nemen...

Berryz
Berichten: 714
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:20

Carl123 schreef:
Knolselder schreef:
Gezien het sinds het laatste veulen is, zou ik haar bekken eens laten nakijken. Misschien is er bij de geboorte iets verkeerd gaan zitten.

Gezien je zegt dat ze defensief is over haar achterhand, kan dat duiden op pijn. En een hengst die je bespringt terwijl je pijn hebt, lijkt mij niet erg aangenaam waardoor ze hel eraf trapt.

Zou mijn theorie zijn.

Nee eigenlijk defensief op haar ganse lichaam. Ze is redelijk gespannen. Vreemd wel is dat ze goede conditie heeft, maar voelt hypertoon aan.
Als je haar voeten neemt lijkt het of ze de controle over zichzelf afgeeft. Als je haar staart wil opheffen nijpt ze die stevig tegen haar kont. Iemand zei me dat dat ook Alfa eigen kan zijn. Een overgevoelig paardje.


Mijn merrie durft ook haar staart tussen haar billen te nijpen als ik er aan kom. Deze week is er een osteopaat geweest, blijkt dat ze volledig vast zit in haar rug van 'oude' stress. Maw, als ze iets stresserend vond kan ze die niet kwijt en stapelt het zich op in haar spieren.
Zou toch eens een osteopaat laten onderzoeken :j

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:51

Geen eetstop en hoge spiertonus, ik zou eens een bloedje laten onderzoeken. Klinkt alsof er iets scheef zou kunnen zitten in de mineralenbalans. Dracht + lactatie kan maken dat de merrie noodzakelijke mineralen afstaat aan het veulen als die mineralen niet voldoende in het rantsoen zitten.
Ik gok dat magnesium bijvoeren al een stuk zou kunnen schelen, mogelijk selenium ook.

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:27

Carl123 schreef:
Knolselder schreef:
Gezien het sinds het laatste veulen is, zou ik haar bekken eens laten nakijken. Misschien is er bij de geboorte iets verkeerd gaan zitten.

Gezien je zegt dat ze defensief is over haar achterhand, kan dat duiden op pijn. En een hengst die je bespringt terwijl je pijn hebt, lijkt mij niet erg aangenaam waardoor ze hel eraf trapt.

Zou mijn theorie zijn.

Nee eigenlijk defensief op haar ganse lichaam. Ze is redelijk gespannen. Vreemd wel is dat ze goede conditie heeft, maar voelt hypertoon aan.
Als je haar voeten neemt lijkt het of ze de controle over zichzelf afgeeft. Als je haar staart wil opheffen nijpt ze die stevig tegen haar kont. Iemand zei me dat dat ook Alfa eigen kan zijn. Een overgevoelig paardje.
Heel eerlijk klinkt dat voor mij wel erg makkelijk. Het ene paard zal gevoeliger zijn op het lichaam dan het andere, maar gespannenheid en overgevoeligheid op aanraking lijken mij eerder duiden op lichamelijk ongemak dan op het feit dat ze een zogenaamde alfamerrie is. Wat anderen je ook al aanraden: een keer goed laten nakijken is denk ik geen overbodige luxe. :)

fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 04:18

Zwaar overgewicht heeft een negatieve invloed op de vruchtbaarheid. Maar als ik de rest lees heeft deze merrie meer problemen. Ik zou eerder denken aan PSSM of iets in die richting. Continu een hoge spiertonus is niet gezond en heeft niets met Alpha merrie zijn te maken.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 11:18

fransje23 schreef:
Zwaar overgewicht heeft een negatieve invloed op de vruchtbaarheid. Maar als ik de rest lees heeft deze merrie meer problemen. Ik zou eerder denken aan PSSM of iets in die richting. Continu een hoge spiertonus is niet gezond en heeft niets met Alpha merrie zijn te maken.

Ze is onderzocht in Merelbeke, via spierbiopt voor pssm, was negatief.
Insuline resistentie is ook getest geweest via bloedtest, heeft ze ook niet.
Ze krijgt E gold bij en magnesium chelaat, victorious secret, alsook CBD druppels en nog wat zuiveringszouten/bentonietklei, zoals alle paarden trouwens.
Is dus niet dat ik er niet mee bezig ben dus.
Deze merrie is de laatste dochter van wijlen Fuzilador, élevage Massa, Fufu zit ook in de bloedlijn van Quazar De La Font, die was ook heel barok.
https://www.elevagemassa.com/fr/quazar/
Deze merrie is eigenlijk buiten haar gewicht mijn gezondste merrie, die kan winter zomer zonder probleem buiten staan, terwijl mijn andere paarden bij extreme weersomstandigheden dat soms niet zo trekken als zij.
Er is idd iets, maar je moet het ook niet overdrijven. Ze komt uit een heel temperamentvolle bloedlijn, haar zussen zijn ook zo gevoelig.
Als zij zo zou afgezien hebben van haar eerste dracht, zou ze niet zo gezond geweest zijn. Ze fleurde enorm op, in Topform gewoon, ze was zo gelukkig en nu nog steeds met haar prachtige zoon.
Mijn merrie is een copie van haar vader, ze is een echt hengstentype. Zeer dominant maar goudeerlijk.
Verder onderzoek naar baarmoederproblemen is denk ik voornaamste.
Dat een osteo geen röntgen ogen heeft is quatsch, ook op foto is niet alles te zien qua weefsels.
Ik denk moest er iets met haar bewegingsapparaat schelen dat manueel onderzoek enige doeltreffende is.

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 26-05-19 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:31

Dan zou ik niet gaan fokken met deze merrie als ze zo gevoelig is, het is niet de makkelijkste begrijp ik uit je teksten daarbij houd ze haar lichaam helemaal strak.
Als dit gewoon in het karakter zit zoals je zegt dan lijkt me het geen goed idee om te fokken

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 11:34

Gillbo schreef:
Dan zou ik niet gaan fokken met deze merrie als ze zo gevoelig is, het is niet de makkelijkste begrijp ik uit je teksten daarbij houd ze haar lichaam helemaal strak.
Als dit gewoon in het karakter zit zoals je zegt dan lijkt me het geen goed idee om te fokken

Als je naleest, zou je gezien hebben dat ze al een zoon heeft, dat deze eigenlijk goudeerlijk is als ze je vertrouwt en dat het een super paard geworden is.
Heel moedig en een echte durfal. Een toekomstig koppaard voor buitenritten net zoals zijn moeder. Onverschrokken. Deze zijn goud waard, geloof me. Ben geen zulk kalf dat ik nog een veulen wil mocht het zo n mislukking zijn. Een soepeler paard als de zoon ben ik nog niet tegen gekomen eerlijk gezegd.
Dat was ook niet mijn vraag dus on topic blijven aub. Ging over de moeder.
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 26-05-19 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety
Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:39

Carl, ergens in januari volgens mij heb je eens wat vragen gesteld over hengsten in het barokke paarden topic.


Je liet toen wat hengsten zien die jij geweldig vindt, maar waar door veel anderen in dat topic toch wel wat vragen bij waren.


Gingen de vragen die je toen stelde al om het vinden voor een hengst voor deze merrie?


In dat geval is mijn oprechte, en niet eens lelijk bedoelde advies echt om niet te gaan fokken.


Hengsten die hem -op zijn best- net even niet zijn, met een merrie waar ook een en ander aan schort.

Niet doen in dat geval.

Thestral
Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:46

Carl123 schreef:
Witchcraft schreef:
Dus het moraal van het verhaal is dat je je merrie niet meer laat dekken want dat wil ze volgens jou niet.. Dan is het probleem toch opgelost?

Neen, dat is niet opgelost, als jij niets zinnigs in te brengen hebt, reageer niet. Dat is verdomd vervelend. Ik zoek uit wat de eventuele reden kan zijn waarom ze zich niet wil laten dekken.
Vind je me maar een dom zweverig mens of vind je dit topic maar niets, waarom reageer je dan?
Ik zoek naar de reden waarom ze zich zo gedraagt. Deels omdat ik kuddes observeer, paardegedrag, interesseert me dat enorm. Dat jullie dat niet begrijpen, jullie verstand overstijgt, bon, tot daar, maar reageer dan niet met domme antwoorden. Dat is om het schijnt van te krijgen.


TS jij bent verdomd vervelend. Je reageert erg onvolwassen en 30jaar ervaring zegt mij echt niks. Je kan van mijn part 100 jaar ervaring hebben. Dat betekent niet dat iemand met veel ervaring ook echt goed bezig is. In het algemeen gezegd he! Niet per definitie op u gericht.

Maar goed, mij en vele anderen is niet duidelijk wat je nu precies wilt met dit topic, je valt mensen aan die iets vragen en zegt dat mensen dan onnozel zijn of zich niet moeten bemoeien. Maar wat wil je nu precies weten dan? Je gaat je merrie al laten onderzoeken om te kijken of alles o.k. is met haar, dat is erg fijn voor haar en voor jou. Maar uiteindelijk was je vraag waarom ze niet gedekt wilt worden, maar wat wil je dan nog als antwoord horen dan? Ik snap het gewoon even niet. Elk antwoord wordt voor jou als een aanval gezien. Terwijl er echt wel goedbedoeld advies tussen zit. Je OP is gewoon onduidelijk. Du ga mensen niet lopen afkatten omdat ze "niet goed lezen" en reacties onzinnig zijn. Volgens mij zoek je een tovenaar die per direct kan zeggen wat je nog kan doen om haar gedekt te krijgen. Helaas.....

Dat is alles wat ik hier nog kwijt wil...... :evaw:[/quote
Jouw goed recht! Frustratie's kwijt nu? Man man :D
Jouw mening kan mij ook geen reet schelen lieverd x. Chill baby *\o/*[/quote]

jij bent degene die totaal niet chill doet. En je lieverd, dat mocht je willen :')


Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 12:14

Dacht dat je de kleuterschool binnen moest lopen om kinderachtige kinderen tegen te komen. Maar blijkbaar kan je ook gewoon bokt.nl openen :=


Ts wat ga je nu doen? Opladen naar de kliniek en scannen? Of wacht je nu gewoon een cyclus af?

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 12:18

Kabayo schreef:
Dacht dat je de kleuterschool binnen moest lopen om kinderachtige kinderen tegen te komen. Maar blijkbaar kan je ook gewoon bokt.nl openen :=


Ts wat ga je nu doen? Opladen naar de kliniek en scannen? Of wacht je nu gewoon een cyclus af?

Ik ga haar laten onderzoeken, bekken, baarmoeder. Denk dat dat eerste stap zal zijn.
Misschien kom ik zo ook meer te weten over het paard zelf.
Denk dat ik naar Keros zal gaan. Die man heeft super veel ervaring.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 12:20

Femke_Tweety schreef:
Carl, ergens in januari volgens mij heb je eens wat vragen gesteld over hengsten in het barokke paarden topic.


Je liet toen wat hengsten zien die jij geweldig vindt, maar waar door veel anderen in dat topic toch wel wat vragen bij waren.


Gingen de vragen die je toen stelde al om het vinden voor een hengst voor deze merrie?


In dat geval is mijn oprechte, en niet eens lelijk bedoelde advies echt om niet te gaan fokken.


Hengsten die hem -op zijn best- net even niet zijn, met een merrie waar ook een en ander aan schort.

Niet doen in dat geval.

Vraag gaat hier in dit topic over het dekken met eigen hengst. Dacht eerlijk gezegd dat dit meer of duidelijk zou zijn.
Lezen is toch een hele kunst....

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 12:21

Carl123 schreef:
Kabayo schreef:
Dacht dat je de kleuterschool binnen moest lopen om kinderachtige kinderen tegen te komen. Maar blijkbaar kan je ook gewoon bokt.nl openen :=


Ts wat ga je nu doen? Opladen naar de kliniek en scannen? Of wacht je nu gewoon een cyclus af?

Ik ga haar laten onderzoeken, bekken, baarmoeder. Denk dat dat eerste stap zal zijn.
Misschien kom ik zo ook meer te weten over het paard zelf.
Denk dat ik naar Keros zal gaan. Die man heeft super veel ervaring.

Verstandig :) Ben erg benieuwd wat er uit komt!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 12:25

Thx ik ook. Hoe kinderachtig dit topic ook is, alleszins bedankt om te helpen meedenken! Moet toch kunnen eens brainstormen, al is het maar om een en ander te kunnen plaatsen. Maar eerlijk? Haar zoon is iets heel speciaal, dat kn ik blijkbaar niet overbrengen. Ik had ook nooit gedacht dat zij zwanger zou worden omdat ze al altijd hengsten heeft geweigerd, misschien moet ik gelukkig en dankbaar zijn met dit ene wondertje van haar.
Ik ben ongelofelijk trots op hem.

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 12:50

Mensen zijn zwanger, paarden drachtig maar misschien in België wel gewoon om het zo te benoemen. Maar ik denk dat het naast je eigen gevoel een prima keus is om haar goed door de reguliere medici na te laten kijken. Komt er uit dat ze lichamelijk oké is dan heb je gewoon een aparte. Dan komt het afzonderen van de mannen en in een merriekudde lopen er aan in de hoop dat ze gewoon hengstig en gewillig word. Laat haar achterhand voet onderzoeken want ik vermoed nog steeds dat daar iets niet goed is, succes.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 12:51

bigone schreef:
Mensen zijn zwanger, paarden drachtig maar misschien in België wel gewoon om het zo te benoemen. Maar ik denk dat het naast je eigen gevoel een prima keus id om haar goed door de reguliere medici na te laten kijken. Komt er uit dat ze lichamelijk oké id dan heb je gewoon een aparte. Dan komt het afzonderen van de mannen en in een merriekudde lopen er aan in de hoop dat ze gewoon hengstig en gewillig word. Laat haar achterhand voet onderzoeken want ik vermoed nog steeds dat daar iets niet goed is, succes.

Ok thx! Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor het meedenken!

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 14:54

Nog even paar foto's genomen zopas van dat totale misbaksel van een zoon van haar, hij had wel niet veel zin om te lopen omdat hij nog maar pas in het gras zat.
Mij is gezegd geweest door de fokker dat moeders met Fuzilador als vader sterke nakomelingen geven met krachtige gangen. Kan ik dus volledig beamen!
Akkoord dat hij niet perfect is qua morfologie, maar sorry, dat is geen enkel paard.
Zijn kwaliteiten zijn dat hij erg cool is, van niets nie bang, uiterst lenig en genoeg bloed/endurance om zowel dressuur als lange trektochten te doen, mijn doel. Hij is aan een jaar gecastreerd.
Daarom mag er wel wat getemperd worden met kritiek over mijne schat.
https://myalbum.com/album/55P3FNQyaJSd
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 26-05-19 15:08, in het totaal 2 keer bewerkt

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:58

Ts wat zou schelen is als je volgende keer wat meer volledige informatie zou geven in je openingspost. Denk dat je dan heel ander soort reacties zou krijgen.

Om een aantal te noem je schrijft overal haar zoon loopt erbij maar noemt nergens dat die wel afgespeent is en gecastreerd. De hengst loopt erbij maar ook niet nu niet meer en dat dit in een aparte wei was. Je schrijft ook niet dat je ook wat onderzoeken in Merelbeke hebt laten doen.

Als je zulke informatie gewoon in openings post zet scheelt het een hoop onnodige reactie en irritatie bij jezelf.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 15:02

Dit is wat ik wou weten.
Die testen zijn niet relevant voor deze topic want negatief!!! alsook het feit dat haar zoon gecastreerd is is volledig irrelevant voor wat ik vraag. Alstublieft zeg.
Wil je extra info, vraag dat op een normale beschaafde manier, maar dat is zo moeilijk voor sommige.

Een vraag moet zo beknopt mogelijk zijn of mensen lezen het niet.
Nogmaals, lees, dit was de vraag.
Carl123 schreef:
Mijn merrie heeft vier jaar geleden een veulen gehad, maar wil sedertdien niet meer gedekt worden door mijn hengsten.
Ze is een echte fighter, daagt uit, lijkt henhstig, maar gaat dan in de aanval.
Wil dit zeggen dat zij geen veulen wil?
Ik wou haar eventueel via ki laten dekken, maar ik wil ook geen paard forceren tot iets wat ze zelf niet wil. Ze is wel Alfa, dominant, ook defensief over haar achterhand, de veearts kan dus onmogelijk tasten, misschien heeft het daar wat mee te maken.
Iemand advies aub?

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:07

Och meid, aub de omstandigeheden hoe een paard gehouden word, in wat voor soort kudde kan er ook toe leiden dat je merrie niet gedekt wil.
Hou eens op zo aan te vallen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers