[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 06:33

@leo
Nou als er ook soort van vaste
inlagen inzitten zodat hij onder boomloos zou kunnen


pmarena
Berichten: 48053
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:01

Maaike_Indy schreef:
Het is de bedoeling dat er tzt een grotere pony komt. Voor nu kan ze het leren op deze oude heer.
Bedankt voor de adviezen!


Dan zou ik als ik jou was toeslaan op dit zadeltje, want die zijn echt zeldzaam om te vinden hoor!
Past het in het ergste geval echt niet op deze pony, dan heb je hem alvast voor nog jaren plezier voor je dochter op andere paardjes :)

Leo
Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:57

paddraigh schreef:
@leo
Nou als er ook soort van vaste
inlagen inzitten zodat hij onder boomloos zou kunnen


Ik heb wat foto's gemaakt van mijn pad. De onderzijde is van 100% (scheer)wol. Dat zijn inderdaad een soort 'panelen', ruggegraat vrijheid lijkt wel wat beperkt. Ook is de lengte van de pad gewoon 'recht'.

Onderzijde:
[ img ]


[ img ]

De 'panelen';

[ img ]

Bovenkant:

[ img ]

En naast de Burioni-pad die ik momenteel te leen heb bij mijn testzadel voor de dikte:

[ img ]

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

DubbelFun
Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:35

Die viltpad+blanket is niet geschikt voor onder boomloos want hij heeft geen ruggengraatvrijheid.

dieseltje09
Berichten: 1854
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:42

Cadeautjes aan jezelf geven is toch het leukste van de wereld? :')

Van de week dit pret pakket ontvangen, en vandaag mee "gereden" of in mijn geval 10 min stap en 2 minuten draf :+ iets met opbouwen na blessure haha.

De grote doos *\o/* bezorger van PostNL was een partij moeilijk aan het doen omdat het zo groot was(en zo'n Ghost weegt toch niet zo heel veel, dus daar kan het niet aan liggen)

[ img ]

Uitgepakt en te paard!
[ img ]

[ img ]

Vond hem zo klein zitten en dacht terug aan mijn piccolo die net zo zat, maar dit is een normale maat. En ging het door mijn hoofd dat ik dan echt wel flink moet zijn uitgedijd...(ok ik ben een paar kilo aangekomen, en daar word ook weer korte mette mee gemaakt maar zo veel was het toch niet :') ) En toen kwam ik er dus na het rijden achter dat ik de zitverkleiner erin had geplakt met de gedachte, dan vergeet ik die niet mee naar stal te nemen :Y) En ik het ritje met zitverkleiner heb gemaakt... Iets met blond _O-

Op naar nieuwe avonturen ❤️

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 06:44

Leo schreef:
paddraigh schreef:
@leo
Nou als er ook soort van vaste
inlagen inzitten zodat hij onder boomloos zou kunnen


Ik heb wat foto's gemaakt van mijn pad. De onderzijde is van 100% (scheer)wol. Dat zijn inderdaad een soort 'panelen', ruggegraat vrijheid lijkt wel wat beperkt. Ook is de lengte van de pad gewoon 'recht'.

Onderzijde:
[ [url=m/nOhUz8.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/huz40W.jpg]Afbeelding[/url] ]

De 'panelen';

[ [url=m/INlKid.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bovenkant:

[ [url=m/Rcqxso.jpg]Afbeelding[/url] ]

En naast de Burioni-pad die ik momenteel te leen heb bij mijn testzadel voor de dikte:

[ [url=m/zzq6N0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Thnx!

Oryani
Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:01

dieseltje09 schreef:
Cadeautjes aan jezelf geven is toch het leukste van de wereld? :')

Van de week dit pret pakket ontvangen, en vandaag mee "gereden" of in mijn geval 10 min stap en 2 minuten draf :+ iets met opbouwen na blessure haha.

De grote doos *\o/* bezorger van PostNL was een partij moeilijk aan het doen omdat het zo groot was(en zo'n Ghost weegt toch niet zo heel veel, dus daar kan het niet aan liggen)

[ [url=m/ViNzUW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uitgepakt en te paard!
[ [url=m/rsilRm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2apiNX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vond hem zo klein zitten en dacht terug aan mijn piccolo die net zo zat, maar dit is een normale maat. En ging het door mijn hoofd dat ik dan echt wel flink moet zijn uitgedijd...(ok ik ben een paar kilo aangekomen, en daar word ook weer korte mette mee gemaakt maar zo veel was het toch niet :') ) En toen kwam ik er dus na het rijden achter dat ik de zitverkleiner erin had geplakt met de gedachte, dan vergeet ik die niet mee naar stal te nemen :Y) En ik het ritje met zitverkleiner heb gemaakt... Iets met blond _O-


Die Ghost zadels blijven toch knap! Staat je paard goed.

mentjuh
Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:04

Nadat DHL het pakket kwijt was toch het zadel ontvangen!!
N (fijn ingereden) silverado xkurz pro delux 14,5”, hij zit echt heerlijk!! Pony loopt er lekker onder. Fork toch iets te breed dus even met extra inlage gaan werken, was al twijfel bij het consult dus geen hele grote verassing.
Ik heb er een fijn kifra pad onder alleen deze is wel erg lang, zadel is maar 52/53 cm, weet iemand fijne kortere westernpads met inlage?
Paar foto’s nog :D
[ img ]
[ img ]
[ img ]

siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:10

Dat westernzadeltje met die pony <3 jemig wat een knappe combi
Die korte dekjes loop ik ook tegenaan, ik heb een kleine espaniola, kussens zo'n 42 cm, bij grandeur kan ik op maat bestellen, maar zo duur..(en ik vind de kifra-pads ook ontzettend tof om te zien) grandeur zou de pads die jij nodig bent wsl ook maken, maar alsnog, tja duur...

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 4413
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:15

JV dekjes kan wel pads op maat maken :)
Met kortere pads moet je dan natuurlijk wel je inlages bijknippen.

[ img ]
Padje op die foto heeft ze ook gemaakt. Ik wilde een model dat bij mijn zadeltje pastte, en dan niet gelijk zo’n barok glitterding. Ben er erg blij mee :)

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:36

Gaaf dieseltje, zou inderdaad al zeggen; er zit een zitverkleiner en front riser in, maar dat had je zelf opgemerkt, haha. Valt het weer mee. Staat stoer!

Marriet, hij blijft gaaf!

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Tianbelli
Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:46

dieseltje09 schreef:
Uitgepakt en te paard!
[ [url=m/rsilRm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2apiNX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er netjes uit! Balen dat ik uiteindelijk niet voor een Ghost ben gegaan, maar je kan niet alles hebben natuurlijk. :)

Skogan
Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:53

Echt gaaf die ghost zadel *\o/*

Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

viola
Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:15

Dat ziet er goed uit op die kleine pony mentjuh! Nooit gedacht dat dat ook een optie zou zijn voor zo'n kleintje, ga ik ook eens over nadenken. Hoewel ik erg blij ben met de wrongen van mijn ghost, die wil ik niet meer missen.

J0anieke
Berichten: 4864
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:14

Ik weet zeker dat het al een keer is gevraagd, maar ik kan het zo 1-2-3 niet zo snel terugvinden... :')

Hoe onderhoudt je vetleer (ghost zadel)? Kun je dat gewoon insmeren met leder vet? Of kan ik beter iets anders gebruiken? Het maakt me niet zo uit als het bruine leer wat donkerder zal worden..

    Alana. ♡

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:20

J0anieke schreef:
Ik weet zeker dat het al een keer is gevraagd, maar ik kan het zo 1-2-3 niet zo snel terugvinden... :')

Hoe onderhoudt je vetleer (ghost zadel)? Kun je dat gewoon insmeren met leder vet? Of kan ik beter iets anders gebruiken? Het maakt me niet zo uit als het bruine leer wat donkerder zal worden..


Ik gebruik er (niet te vaak, echt maar eens in de paar maanden) een ledervet/balsem (geen olie dus) voor speciaal voor zadels/tuig

dieseltje09
Berichten: 1854
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:30

J0anieke schreef:
Ik weet zeker dat het al een keer is gevraagd, maar ik kan het zo 1-2-3 niet zo snel terugvinden... :')

Hoe onderhoudt je vetleer (ghost zadel)? Kun je dat gewoon insmeren met leder vet? Of kan ik beter iets anders gebruiken? Het maakt me niet zo uit als het bruine leer wat donkerder zal worden..



Wat ik altijd heb begrepen en dus deed en nu weer ga doen is een middel gebruiken met bijenwas erin. De onderzijde van de zweetbladen als het echt vies is door zweten even met een doek en wat lauw water. En aan de lucht laten drogen, daarna weer invetten met cream/was.

Zelf gebruik ik die van kieffer kost niet de wereld en is erg fijn in gebruik

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:38

Klopt. Ik adviseer altijd iets met bijenwas, niet te vaak poetsen. Passier lederbalsem is bijvoorbeeld een goede (vind ik)

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

mentjuh
Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:06

Ik vind hem ook erg leuk staan! <3
Getwijfeld tussen ghost en deze maar ik blijf toch bij western, ik vind het smalle zitten en het “op” je paard gevoel toch minder fijn dan het close contact van deze. De wrongen van de ghost waren wel heerlijk! Zo veel opties haha!
Was dat ook maar zo voor de pads :Y)

Ilsey
Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:13

Ik heb ook een boomloos dekje op maat besteld bij JV dekjes. Moet wel nog toekomen.

Ik heb mijn Barefoot Justadjust verkocht omdat mijn paard superveel spieren verloren is aan z'n schoft en rug. In de plek heb ik een Barefoot Nottingham besteld vanwege de driedubbele VPS. Daar voel ik mij beter bij. Ik heb ook een halfpad besteld om de ruimte op te vullen waar de spieren nu weg zijn. Sws kan ik nog even terug werken aan spieropbouw eerst want mijn zadel zal er pas ergens in augustus zijn ten vroegste. Het wordt op bestelling gemaakt omdat ik er eentje uit drytex wou. In tussentijd heb ik eventueel wel een Zoutewelle pad voor een stap-buitenritje ter afwisseling met het grondwerk.

KimIndah
Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:26


Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:12

Heeft iemand enig idee tot welke broekmaat de Startrekk comfort shorty maat 1 gaat?

The smell of earth after rain!

Sjafrane
Berichten: 803
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:28

Ik heb een beetje een gekke vraag weet iemand waar je een vvv giftcard kan in wisselen die ook barefoot sjabrakken verkoopt :D ik heb er toevallig en gekregen en ik moet nog een nieuwe sjabrak voor onder mijn Cherokee

Sinterklaas kapoentje gooi wat in mijn schoentje

DubbelFun
Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:29

Meestal zit er een briefje bij waar je hem kunt inwisselen.

DubbelFun
Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:31

O.a bij Divoza.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annahiltlady, IASCrawler, jazzejam, Patt en 50 bezoekers