minderjarigen op vakantie, maar waar?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sophie_Wind
Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

minderjarigen op vakantie, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 18:02

Tja ik kom er niet uit.
Weet iemand iets wat ik kan gaan doen met ongeveer 7 vrienden <16 jaar?
Het maakt me dus echt niet veel uit, naar het strand, actieve vakantie of in de bergen.
(Liefst geen stad, dat is alles) Maar ik kom er niet achter waar en wat wij mogen zonder een ouder iemand.
We zouden het liefst ongeveer een week gaan.
Een beetje in de buurt: Noord/west Europa maar niet verder.

Ik had zelf bedacht om een huisje te huren, maar dat zal wel niet mogen zonder meerderjarige.
Jongeren camping is niet echt wat wij zoeken, wij zijn niet zo van al dat drukke (zuip ;) ) gedoe.
Of een wandel/vaar vakantie, maar dan weet ik weer niet waar.
Help :')

Ik zou zeggen: Brand los, ik kan al jullie tips gebruiken!
Alvast bedankt!


Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:09

Kamperen?
In Duitsland waar je lekker kunt mountainbiken of andere activiteiten kan doen bijvoorbeeld?

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: minderjarigen op vakantie, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:21

Ik zou ook ergens gaan kamperen. Niet op een jongerencamping inderdaad maar gewoon ergens anders.

Sophie_Wind
Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: minderjarigen op vakantie, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 18:39

Oo mag dat zonder een meerderjarige? :+

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:49

Sophie_Wind schreef:
Oo mag dat zonder een meerderjarige? :+


Ja, hoezo zou dit niet mogen?
Ik heb als minderjarige met 2 vriendinnen een keer op een normale camping in Ermelo gestaan, mijn broertje is als minderjarige samen met een minderjarige vriend naar rome gegaan

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Sophie_Wind
Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: minderjarigen op vakantie, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 22:03

Haha oow dankjulliewel! Mijn moeder wist het niet zeker.
Hebben jullie nog andere ideeën?

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:19

Oke, als ik het goed begrijp zijn jullie dus wat 'serieuzere' jeugd?

Misschien is het handig te vertellen wat jullie budget is per persoon, dan krijg je wat meer gerichte reacties.

Je hebt het over noord of west Europa, wil je dan gaan vliegen? Noord is toch al snel richting Denemarken/Noorwegen. Dat is nogal prijzig en vind ik voor een stel jonge meiden ook totaal niet geschikt.

Zelf zit ik meer te denken aan een leuke plaats in Spanje en dan niet op de plekken waar veel zuipende jongeren zijn. Misschien Madeira? (normaal niet echt voor jongeren, maar wel een super mooi eiland om te wandelen of fietsen) Of is dat voor jullie te zuidelijk?

Mocht je toch liever in Nederland blijven kan je Giethoorn ook eens overwegen, kan je leuke huisjes huren of op een camping gaan staan. Daar kan je lekker rond varen met een boot en als je je fietsen mee neemt kan je er ook super leuk fietsen.

Wat ook leuk is zijn de Waddeneilanden, Schiermonnikoog en Vlieland zijn heel rustig voor jonge meiden denk ik te rustig. In Ameland is al weer iets te meer doen en Terschelling zit er wat meer tussen in, niet knetter druk maar wel vertier. Texel is wel weer een vrij druk eiland. Op alle eilanden kan je zodra je van de boot komt fietsen huren waarmee je het hele eiland over kan, zeker een must om fietsen te hebben.

The smell of earth after rain!

Sophie_Wind
Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: minderjarigen op vakantie, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 09:26

Dankjewel Petrichor!

Ik wil graag met een vriend van hier gaan en 5 kinderen uit Polen waarmee we laatst een uitwisseling hadden gedaan. Haha zo leuk was het :P

We zijn dan met 3 meisjes en 4 jongens, allemaal over het algemeen wel sportief, maar alleen wat hangen en fietsen en zwemmen vinden we al genoeg.
Ik dacht dus aan noord Duitsland, dat zit er tussenin en dan hoeven we ook niet met het vliegtuig. Waddeneilanden zijn ook erg leuk nu je het zegt. Texel vind ik wel wat te druk, daar ben ik wel vaker geweest. Over de andere eilanden zou ik nog wel even na kunnen denken.

De kinderen uit Polen willen natuurlijk ook niet te ver, daarom zei ik noord/west Europa, Spanje is dus al wat te ver.

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: minderjarigen op vakantie, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:32

Je kan ook interrailen. Dan kan je allerlei verschillende steden bezoeken en maak je als ware een (korte) rondreis door Europa. Je kan dan in bijvoorbeeld hostels overnachten. Maar dan ben je vaak wel in stedelijk gebied.

Is het anders geen idee om als ware nog een soort uitwisseling te doen en elkaar jullie land laten zien? Ik denk dat je in Nederland best wat leuk dingen heb die je aan hen kan laten zien en dat zij jullie in Polen het een en ander laten zien?

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Britta31
Berichten: 13066
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: minderjarigen op vakantie, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:45

Duitsland is wel goedkoper dan nederland.Kijk ook eens naar de wat kleiners vakantieparken.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:55

Sophie_Wind schreef:
Dankjewel Petrichor!

Ik wil graag met een vriend van hier gaan en 5 kinderen uit Polen waarmee we laatst een uitwisseling hadden gedaan. Haha zo leuk was het :P

We zijn dan met 3 meisjes en 4 jongens, allemaal over het algemeen wel sportief, maar alleen wat hangen en fietsen en zwemmen vinden we al genoeg.
Ik dacht dus aan noord Duitsland, dat zit er tussenin en dan hoeven we ook niet met het vliegtuig. Waddeneilanden zijn ook erg leuk nu je het zegt. Texel vind ik wel wat te druk, daar ben ik wel vaker geweest. Over de andere eilanden zou ik nog wel even na kunnen denken.

De kinderen uit Polen willen natuurlijk ook niet te ver, daarom zei ik noord/west Europa, Spanje is dus al wat te ver.

Oke dat wordt al duidelijker!

Misschien is Rügen of Aakirkeby een optie? Alweer een stukje dichterbij Polen en voldoende te doen kwa wandelen/fietsen!

The smell of earth after rain!

deksel
Berichten: 3758
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:56

Is een hostel of een jeugdherberg niet iets? In een grote stad, ergens in het midden? Of zoals al gezegd is hier boven: dat jullie een keer naar Polen gaan en zij naar hier, Amsterdam bijvoorbeeld?

Ik ga over een week op vakantie naar Spanje, wij hadden best wat moeite met een appartement/hotel vinden voor minderjarigen (wel 16+). Succes!

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

Brainless
Berichten: 29663
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: minderjarigen op vakantie, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:59

Onder de 16 wordt het wel wat moeilijker.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Sophie_Wind
Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: minderjarigen op vakantie, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 10:11

Ik wil liever op 1 plek blijven dat we daar gewoon wat kunnen gaan doen, ipv rondreizen, of het moet een fiets/wandel/vaar rondreis zijn :D

Ze zijn dus al hier in Nederland geweest, en volgend schooljaar gaan we naar Polen. We willen graag wat in de vakantie gaan doen, niet bij iemand thuis.

Ja Brainless, dat weet ik dankjewel :+

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: minderjarigen op vakantie, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:17

Berlijn is ook heel leuk. Niet perse een actieve vakantie maar je kan bijvoorbeeld fietsen huren om de stad te ontdekken :).

Ik weet alleen niet hoe het zit als minderjarige. Misschien dat airbnb wat makkelijker is dan hotels/vakantieparken?

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: minderjarigen op vakantie, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:06

Ik zie dat je in Limburg woont, is iets dichterbij dan ook fijn? Zoals de Ardennen?

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: minderjarigen op vakantie, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:51

Jullie mogen ook gewoon een huisje huren, alleen word er dan vaak gevraagd om van tevoren het volledige bedrag te betalen, en eventueel bij aankomst om een niet bedrag.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Sophie_Wind
Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 08:33

Winged schreef:
Ik zie dat je in Limburg woont, is iets dichterbij dan ook fijn? Zoals de Ardennen?


Mijn familie heeft daar een huisje staan, daar kunnen we dus altijd nog naar toe gaan. Helaas kunnen we daar nergens in de buurt zwemmen, en is alles (winkels) erg ver weg. Maar dat is dus plan B :D

KimD schreef:
Jullie mogen ook gewoon een huisje huren, alleen word er dan vaak gevraagd om van tevoren het volledige bedrag te betalen, en eventueel bij aankomst om een niet bedrag.


Ik dacht dat dat niet mocht zonder een ouder iemand?

Suliko
Berichten: 4247
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: minderjarigen op vakantie, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:36

Belgische Ardennen? Daar heb je zoveel leuke campings aan riviertjes. Je kan gemakkelijk kano's huren in veel gebieden (of op de camping zelf), het is niet al te duur en je kan er ook heerlijk wandelen, zwemmen en klimmen.

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Sophie_Wind
Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: minderjarigen op vakantie, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-19 19:22

Ik denk dat kamperen in noord Duitsland mij toch het leukst lijkt. Maar ja, waar? En het liefst ook een beetje een actieve camping waar we misschien kunnen windsurfen oid.
Iemand een idee?


Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: minderjarigen op vakantie, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:36

kijk eens ter orientering naar ANWB campings, dan heb je een beetje een focus daarna wat er zoal is. Dan kun je daarna in die buurt eventueel nog low budget zoeken.

Wat ik trouwens ook echt leuk vond was met een groep waddenlopen. Overnachten op een mini camping in Friesland en gaan met die banaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Anoukjuuuhh, Cowgirl83, criollo_yess, Dewii, Fleur_Laura, Karmandi, Kmbrly, moonsparkle, mvdende, roosjenat en 89 bezoekers