[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Pally
Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:44

Jodemietje schreef:
Ook ik heb weer een vraagje! :) Ik heb vorig jaar een nieuwe/ tweedehands Bucas Buzz Off Riding gekocht. Heb vandaag geprobeerd uit te vogelen hoe deze te gebruiken/ om te doen, maar ik kom er niet helemaal uit :? Iemand die me als een zesjarige aan het handje wil nemen en me dit wil uitleggen? :D


Bedoel je deze?

[ img ]

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.


Wiwabalia
Berichten: 4688
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:18

Pally schreef:
Jodemietje schreef:
Ook ik heb weer een vraagje! :) Ik heb vorig jaar een nieuwe/ tweedehands Bucas Buzz Off Riding gekocht. Heb vandaag geprobeerd uit te vogelen hoe deze te gebruiken/ om te doen, maar ik kom er niet helemaal uit :? Iemand die me als een zesjarige aan het handje wil nemen en me dit wil uitleggen? :D


Bedoel je deze?

[ [url=m/QXOb9T.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik twijfel om deze te kopen voor het buitenrijden, op stal opzich niet nodig. Wat is jouw ervaring? Bevalt 'ie?

Wiwabalia & Piroska <3

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:58

Wat hebben jullie opliggen? Ik nog 0 grams, maar vind het eigenlijk te warm.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:00

Niks alleen de eczeemdeken.

upendo
Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:16

Niks. :)

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:23

Niks..

RianneH
Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:40

Overdag? Niets :)
‘S nachts af en toe nog de 0 grams, maar paard op leeftijd die gevoelig is voor weeromslag en 24/7 buiten staat. Paar jaar terug had ze gewoon zonder deken gestaan.

"Een draver, is gaver" :D

SBravour
Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:56

Niks het is 19 graden :+

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:02

Uhh niks, sterker nog, die nu met deken staan vind ik echt heel slecht. Ik zou bang zijn voor oververhitting.. exceemdeken tot daar aan toe dan.

Jodemietje
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:05

Ja die!

Ben net van mijn paard gekletterd omdat ik het dus niet goed had gedaan en de deken naast mijn paard hing. Vond ze niet zo leuk....

[q1uote="Pally"]
Jodemietje schreef:
Ook ik heb weer een vraagje! :) Ik heb vorig jaar een nieuwe/ tweedehands Bucas Buzz Off Riding gekocht. Heb vandaag geprobeerd uit te vogelen hoe deze te gebruiken/ om te doen, maar ik kom er niet helemaal uit :? Iemand die me als een zesjarige aan het handje wil nemen en me dit wil uitleggen? :D


Bedoel je deze?

[ img ][/quote]

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:06

Niks, veels te warm voor ze met deken.

Pally
Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:39

Wiwabalia schreef:
Ik twijfel om deze te kopen voor het buitenrijden, op stal opzich niet nodig. Wat is jouw ervaring? Bevalt 'ie?


Ja mijn paard was echt veel rustiger tijdens de dazenplaag. Wel heb ik hem een maat groter gekocht. Hals zit mooi ruim. Hij kan makkelijk nageven, maar ook gewoon hals strekken zonder dat het strak gaat zitten.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Pally
Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:42

Jodemietje schreef:
Ja die!

Ben net van mijn paard gekletterd omdat ik het dus niet goed had gedaan en de deken naast mijn paard hing. Vond ze niet zo leuk....


Euh, ja hoe moet ik dat uitleggen? :') Achterste deel gewoon als een uitrijdeken, waarbij het natuurlijk wel belangrijk is dat je een staartriem/bilriemen bevestigd anders heb je idd kans dat hij gaat glijden.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Jodemietje
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:46

Pally schreef:
Jodemietje schreef:
Ja die!

Ben net van mijn paard gekletterd omdat ik het dus niet goed had gedaan en de deken naast mijn paard hing. Vond ze niet zo leuk....


Euh, ja hoe moet ik dat uitleggen? :') Achterste deel gewoon als een uitrijdeken, waarbij het natuurlijk wel belangrijk is dat je een staartriem/bilriemen bevestigd anders heb je idd kans dat hij gaat glijden.


Ik heb nog nooit een uitrijdeken gebruikt . Er zitten allerlei lusjes aan die ik niet kan plaatsen.. ook hoe je het voorste gedeelte aan het achterste gedeelte bevestigt. En ik zie bij jou het zadel er op liggen? Dus eerst deken en dan zadel?

RianneH
Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:51

Heeft Bucas geen instructiefilmpje online?

"Een draver, is gaver" :D

Jodemietje
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:53

RianneH schreef:
Heeft Bucas geen instructiefilmpje online?


Ik kon deze niet vinden

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:47

Jodemietje schreef:
RianneH schreef:
Heeft Bucas geen instructiefilmpje online?


Ik kon deze niet vinden

https://www.paardendrogist.nl/product/u ... 116/51869/

Hier staan meer foto's ter verduidelijking. Maar achterste deel doe je onder zweetbladen door en maak je voor je zadel vast. Het halsdeel kan je dan daar aan vast maken. En die maak je ook op de borst vast en met klittenband onder de hals.

Pally
Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 17:06

Jodemietje schreef:
Ik heb nog nooit een uitrijdeken gebruikt . Er zitten allerlei lusjes aan die ik niet kan plaatsen.. ook hoe je het voorste gedeelte aan het achterste gedeelte bevestigt. En ik zie bij jou het zadel er op liggen? Dus eerst deken en dan zadel?


Nee eerst zadel en dan de deken. Ik heb de deken onder mijn zweetblad door, daardoor lijkt het alsof mijn zadel er op ligt. Dan kun je deken voor het zadel op de schoft weer aan elkaar vast maken. Al die lusjes zijn om het halsgedeelte weer aan vast te maken

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Wiwabalia
Berichten: 4688
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:06

Pally schreef:
Wiwabalia schreef:
Ik twijfel om deze te kopen voor het buitenrijden, op stal opzich niet nodig. Wat is jouw ervaring? Bevalt 'ie?


Ja mijn paard was echt veel rustiger tijdens de dazenplaag. Wel heb ik hem een maat groter gekocht. Hals zit mooi ruim. Hij kan makkelijk nageven, maar ook gewoon hals strekken zonder dat het strak gaat zitten.


Ah top, dan gaat hij op het verlanglijstje.

Ik ben absoluut niet anti-deken, maar verbaas me erover hoeveel paarden ik gisteren met deken heb zien staan. Die van mij staat lekker met niks, ook in de nacht. Onder de 10 graden doe ik geen deken meer op, of het moet in de nacht nog fris zijn. :)

Wiwabalia & Piroska <3

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:12

Wiwabalia schreef:
Ik ben absoluut niet anti-deken, maar verbaas me erover hoeveel paarden ik gisteren met deken heb zien staan. Die van mij staat lekker met niks, ook in de nacht. Onder de 10 graden doe ik geen deken meer op, of het moet in de nacht nog fris zijn. :)


Die van mij staat helaas al in de vliegendeken, ze worden hier alweer gek van de insecten helaas. Maar verbaas mij ook dat ik zelfs nog gevoerde dekens gisteren op paarden zag liggen.

Wiwabalia
Berichten: 4688
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:13

MTinker schreef:
Wiwabalia schreef:
Ik ben absoluut niet anti-deken, maar verbaas me erover hoeveel paarden ik gisteren met deken heb zien staan. Die van mij staat lekker met niks, ook in de nacht. Onder de 10 graden doe ik geen deken meer op, of het moet in de nacht nog fris zijn. :)


Die van mij staat helaas al in de vliegendeken, ze worden hier alweer gek van de insecten helaas. Maar verbaas mij ook dat ik zelfs nog gevoerde dekens gisteren op paarden zag liggen.


Dat is natuurlijik wat anders, maar inderdaad de gevoerde deken. Dan krijg je toch een bezweet paard eronder?

Wiwabalia & Piroska <3

kusjemariska
Berichten: 293
Geregistreerd: 19-04-12
Woonplaats: Lettele

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:32

Bij ons staat er 1 onder de vliegendeken omdat die vrij snel last heeft van insecten en de ander staat lekker met niks dag en nacht :)

Caramba (v. Silverstone) ~ Dressuur: B+22 | L1+2

Nynkster
Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:39

Hier moet er ook weer 1 sowieso in de dekens. Buik zit Sl onder de muggenbulten. Moet nu alleen een met flap zoeken die past, ivm veulen

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:55

Hier overdag met vliegendeken en 's nachts met zomerdeken.
Als het weer iets minder warm wordt overdag krijgt ze vaak een 0 grams regendeken op.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

lein82
Berichten: 297
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: aan de kust

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:47

Vraagje: Ik heb vorig jaar een bucas sunshower gekocht. Fijne deken, alleen doet hij niet waar hij voor bedoeld is. Hij is dus niet waterdicht. Ik heb hem 2 of 3 keer opgehad en alle keren was merrielief nat eronder. Zijn er meer mensen met deze ervaring of is hij alleen geschikt voor miezerregen?

Mama van een engeltje en een bengeltje.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers