Man opgepakt voor verduistering paarden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Man opgepakt voor verduistering paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 15:06

politie.nl
Overige
Ingezonden door meerdere bokkers

Afgelopen maandag 13 mei werd een 27–jarige man zonder vast woonadres op een recreatiepark in Oost-, West- en Middelbeers aangehouden. Hij wordt verdacht van oplichting en de verduistering van in totaal vier paarden.

De man, die zich opwierp als tussenhandelaar, had afspraken met eigenaren om hun paarden namens hen te verkopen. Drie van deze zaken speelden in de periode december tot april jl. en de vierde zaak dateert uit 2017. De latere benadeelden waren via internet bij hem terecht gekomen. Zij wonen verspreid over ons land. De verdachte verkocht inderdaad deze paarden, maar verdween al snel uit beeld en hield de opbrengst zelf. Hij gebruikte verschillende namen. Uiteindelijk wisten drie van de vier eigenaren hun dier via-via te traceren en terug te bemachtigen.

Oplichting en identiteitsfraude
Nadat de aangiftes van de eigenaren waren gebundeld was snel duidelijk dat de maandag aangehouden man als verdachte kon worden aangemerkt. In de loop van het onderzoek bleek hij niet alleen in aanmerking te komen voor de verduistering van de paarden, maar ook voor oplichting en Identiteitsfraude. Hij wordt ervan verdacht op meerdere plaatsen te hebben verbleven, zonder te betalen, alhoewel hij het wel steeds deed voorkomen dat hij dit wel had gedaan. Niets bleek minder waar. De man zit vast voor verder onderzoek en verhoor.

Gerelateerde berichten:
[VN] Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting
[VN] Paardendief Rowan S. brengt paard terug
[VN] Ook derde verdwenen paard getraceerd, maar nog niet terug

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Man opgepakt voor verduistering paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:28

Hehe eindelijk word er eens iets aan gedaan!

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Suzanne F.
Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Man opgepakt voor verduistering paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 06:06

Nou dat duurde nog best lang.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Jet
Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:06


Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Everest, Flew en 38 bezoekers