Vaak duizelig

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Fearn
Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Vaak duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 12:38

Hoi iedereen,

Ik wilde even een topic maken, met d vraag of ook meer mensen hier last van hebben of dat ze weten wat het is..

Ik ben de laatste tijd regelmatig erg duizelig, ook heb ik daarbij het gevoel dat ik niet goed zie (veel vlekjes en wazig voor mijn ogen)

Ik heb ook wel eens last van aura-/oogmigraine, de laatste weken heb ik dit veel vaker gehad.

Ik heb mijn bloeddruk al laten meten en mijn bloedwaarden, dit was allemaal voldoende. Ook bij genoeg eten en slaap heb ik deze klachten. Bij stress lijkt het wel erger te worden.

Vandaag schrok ik me kapot, ik kreeg plotseling een zwarte waas voor mijn ogen waardoor ik bijna niets meer kon zien (was anders dan de oogmigraine). Dat ging na 1 minuut ongeveer weer weg.

Ben hiervoor al een paar keer naar de HA geweest en die zegt dat het gewoon door stress komt, en niet iets met mijn ogen of neurologisch gezien.

Ik denk wel dat het daar veel mee te maken heeft, de laatste tijd heb ik wel veel studie stress en andere omstandigheden.

Maar zou het ook iets ernstigers kunnen zijn? Of herkent iemand dit en wat heb je gedaan om het op te lossen?

Alvast bedankt.


WowAmigo
Berichten: 4818
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Vaak duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:40

Niet helemaal dezelfde ernst van de klachten, maar wel een tijdje ooit duizeligheidsklachten gehad, ik ben bij de osteopaat geweest, er bleek iets in mn nek klem te zitten waardoor deze klachten veroorzaakt werden.

Wellicht het proberen waard?

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Vaak duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:44

Misschien wat mis met het evenwicht orgaan?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:45

Ook vaak oogmigraine en soms heeeeeeeel draaierig en gezichtsverlies.
Ik heb uitgebreid bloedonderzoek aangevraagd. Ik moet in elk geval voorlopig vitamine b12 in 1000microgram doseren per dag. Dan gaan we na 3 maanden opnieuw prikken en de schildklierwaarden vooral checken of die genormaliseerd zijn, die waren ook wat afwijkend.
Daarnaast weet ik dat ik hypermobiel ben en daardoor hypertoon, dus te hoge spierspanning heb om mijn lijf 'bij elkaar' te houden. Dat is een logische combinatie, maar betekent wel dat, stress of niet, je altijd spanning in je spieren hebt, en dat kan voor je lijf gaan voelen als stressklachten, ook als je die niet hebt.
Ik laat het soms los maken, als het te erg wordt.

Floemii
Berichten: 618
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Vaak duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:54

Heb je al je ogen laten testen?
Mogelijk dat door een plus/min. Afwijking je vermoeid raakt wat vervolgens duizelingen veroorzaakt.

Neem jij een kijkje in mijn vinted kledingkast? Wellicht zit er iets voor je bij!
https://www.vinted.fr/member/59025619-flinkelen

Fearn
Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Vaak duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 18:19

Dank jullie voor de reacties, ik zal het in overweging nemen.

Spieren los laten maken had ik nog niet aan gedacht, maar is wel een goed idee.

Ik wil mijn ogen wellicht nog eens laten testen bij een andere opticien. Mijn huidige opticien zegt dat mijn bril niet verbeterd kan worden, maar ik geloof daar niet zo in.. er zit een groot verschil tussen mijn rechter oog en linker oog.

Vanmiddag nog maar eens naar de HA geweest, die wijt het toch aan stress en vermoeidheidsklachten. Ik ga dus toch maar proberen de komende tijd het wat rustiger aan te doen..

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Vaak duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:21

Wat heeft de huisarts allemaal onderzocht?

Heb zelf ook wel eens dat het zwart voor mijn ogen word, maar als je echt zo veel last hebt lijkt me het toch zaak dat ze het serieus nemen.

Kmbrly
Berichten: 1839
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Vaak duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:31

Ik zou ook eerst richting nek en evenwichtsorgaan uit gaan.
Sinds ik dit weet ook veel minder last van migraine.
Omdat als ik iets voel al met een kersenpit kussen er tegen op zit.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Anastasia24
Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Vaak duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:35

Ik heb ongeveer het zelfde. Mijn moeder zegt dat dit ijzer te kort is. Misschien kun je hier iets mee?

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Fearn
Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 18:41

Alleen mijn bloeddruk is onderzocht en bloedwaarden getest.

Het zwart worden voor mijn ogen vond ik vooral eng ja, het was niet hetzelfde als bij flauwvallen. Ik ken de sensatie wel dat je 'sterretjes' voor je ogen krijgt, maar dit was echt een zwarte 'vlek' die er van het ene op het andere moment was. Heel bizar..

Hutcherson
Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:49

Ik had laatst een 'neglect' links toen ik een migraineaanval kreeg. Ik krijg ze altijd achter mijn oog,maar nu werd ie aangekondigd met het fenomeen dat ik gewoon de linkerhelften van mijn zichtsveld niet meer zag. Ondertiteling viel deels weg, gezicht van mijn partner viel deels weg. Ik moest echt mijn hoofd draaien, of 'erlangs' kijken om het te kunnen zien.

Misschien dat het een tijdelijke afwijking van je migraines is?

Tevens kan er iets aan de hand zijn met stress/spanning/evenwichtsorgaan.

Fearn
Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 19:38

Hutcherson schreef:
Ik had laatst een 'neglect' links toen ik een migraineaanval kreeg. Ik krijg ze altijd achter mijn oog,maar nu werd ie aangekondigd met het fenomeen dat ik gewoon de linkerhelften van mijn zichtsveld niet meer zag. Ondertiteling viel deels weg, gezicht van mijn partner viel deels weg. Ik moest echt mijn hoofd draaien, of 'erlangs' kijken om het te kunnen zien.

Misschien dat het een tijdelijke afwijking van je migraines is?

Tevens kan er iets aan de hand zijn met stress/spanning/evenwichtsorgaan.


Is dat geen gewone vorm van oogmigraine? Dit fenomeen heb ik namelijk altijd bij de "gewone" aanval, een halvemaanvorm met flonkeringen aan 1 oog waarbij inderdaad een deel van je gezichtsveld wegvalt.

In dit geval was het echt aan beide ogen tegelijk, over mijn gehele gezichtveld. Ik kon wel nog wat 'er doorheen' kijken, een beetje een transparante zwarte vlek.

Hutcherson
Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Vaak duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:59

Oogmigraine is gewoon een messteek achter je oog. Alle bijkomemde dingen zijn persoonsven situatie genonden.

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Re: Vaak duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:05

(Chronische) hyperventilatie? Gezien het ook stress gerelateerd lijkt te zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, BritHittepit, LvA1993, SentiBot, YandexBot en 49 bezoekers