Zuid Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 00:44

Weer een klein beetje verder :)

Ik heb nog twee vragen voor de kruger fanaten:

1. Binnenrijden vanaf Hoedspruit naar letaba: via Orpen of Phalaborwa? Ik neig naar orpen omdat je daar meer kans hebt op goede sighting. Is wel stukje terug omlaag volgende dag (naar skukuza).

2. Uitrijden: Vanaf Lower Sabie naar Dullstroom: via crocodile river, Malelane of Orpen?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:12

Wij zijn via orpen het kruger binnen gekomen en via phalaborwa er weer uit gegaan, maar dit was puur om praktische redenen. Dit was de meest logische route voor ons toen. Vind het ook lastig wat je het beste kan kiezen. Wij zagen nog wel een luipaard met prooi in een boom onderweg naar phalaborwa. Maar eigenlijk net te ver weg van de weg om het goed te kunnen zien

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:35

Ik kom hier even wat advies vragen voor mijn extreme eerstewereldprobleem. Het ziet ernaar uit dat ik in oktober naar SA ga in m'n eentje (hoewel dat ook nog kan veranderen) en ik wilde vragen of jullie ideeën hebben voor dingen die leuk zijn om te doen zonder een reisgenoot o.i.d. want ik heb echt geen inspiratie. :+ Dingen als wijn proeverijen, Sun City etc. worden vrij snel saai in je uppie, en ik ben ook niet het type dat 10 dagen in Kruger wil rondrijden. Ik ben sowieso even in Gauteng (don't ask :') ), maar verder is alles nog vrij open, hoewel ik bij voorkeur zoveel mogelijk met de auto wil doen.

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:53

Een wijntour heb ik ook niet gedaan, zag het niet zo zitten om lazerus te worden tussen onbekende :+
Verder wordt zo goed als alles in groepen georganiseerd, Township tours, safari's.. er zijn veel jonge mensen en ook veel die alleen reizen dus ik heb eigenlijk nooit tussen alleen maar saaie, kleffe stelletjes gezeten.
Enige wat ik verder heb moeten laten schieten omdat ik alleen was, waren wandelen door natuur reservaten omdat ik geen geschikte personen kon vinden (stelletjes of alleen sportieve typetjes) maar dat kun je ook wel regelen door aan te geven in het hostel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:01

casperzazoe schreef:
Een wijntour heb ik ook niet gedaan, zag het niet zo zitten om lazerus te worden tussen onbekende :+

Hahahaha, nee, precies! :')

We hebben er gewoond, dus zelfs als toerist kom ik er een beetje als halve inwoner, waardoor dingen als "georganiseerde trips" eigenlijk helemaal niet zo op mijn radar staan, maar dat is idd een goede tip, dank je! Fijn ook om te lezen dat je niet alleen maar tussen stelletjes zit. Game drives doe ik overigens bij voorkeur wel alleen, want dat vind ik echt extreem ontspannend. := Maar na een paar dagen ben ik wel zen genoeg. :')

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:36

Mkango schreef:
Ik kom hier even wat advies vragen voor mijn extreme eerstewereldprobleem. Het ziet ernaar uit dat ik in oktober naar SA ga in m'n eentje (hoewel dat ook nog kan veranderen) en ik wilde vragen of jullie ideeën hebben voor dingen die leuk zijn om te doen zonder een reisgenoot o.i.d. want ik heb echt geen inspiratie. :+ Dingen als wijn proeverijen, Sun City etc. worden vrij snel saai in je uppie, en ik ben ook niet het type dat 10 dagen in Kruger wil rondrijden. Ik ben sowieso even in Gauteng (don't ask :') ), maar verder is alles nog vrij open, hoewel ik bij voorkeur zoveel mogelijk met de auto wil doen.


Weet niet waar je precies heen gaat, maar wij hebben in houtbay gesnorkeld met zeehonden. Dat was echt fantastische en kan je makkelijk alleen doen. Je gaat gewoon met een groepje op de boot.
[ img ]

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:15

Ik weet zelf nog niet eens waar ik heen ga, haha. Er zijn wat vrienden in Pretoria en Vereeniging die ik wil bezoeken, en ik wil de jacaranda's in bloei zien (die zag ik voor het laatst toen ik 4 was, dus dat is een beetje een jeugdsentiment dingetje), maar daar ben je natuurlijk geen twee weken aan kwijt. :') Ik speel een beetje met het idee om een keer richting KZN te gaan, want de laatste keren ben ik eigenlijk altijd richting de Kaap gegaan, maar ik sta open voor alle tips, en zie wel waar ik uiteindelijk terecht kom. Dat snorkelen met zeehonden klinkt in ieder geval ook leuk, dank je! :D

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:06

Wij hebben inmiddels toch maar een reisbureau ingeschakeld om onze ideeen uit te werken tot een concreet reisplan. We gaan 16 dagen en willen een beetje rust erin, deze route is nu voor 14 dagen en zouden we kunnen verlengen met het kruger.
Daar ben ik benieuwd naar jullie mening, want ik hoor verschillende berichten. De een zegt als je al meerdere prive parken aandoet valt het kruger tegen. De ander zegt het kruger moet je gezien hebben.

Wat vinden jullie kruger wel of niet doen?

[ img ]

We rijden van links naar rechts (het stuk dus waar geen blauwe lijn staat starten we dus mee)

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:24

Hoeveel dagen private game reserve heb je nu? Ik vind zelf dat het niet gaat vervelen en ook het zelf rijden maakt het een compleet andere ervaring.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:15

Met poes eens dat zelf rijden een ervaring opzich is. Ik zou dat wel een reden vinden om toch nog zelf door het kruger te rijden

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:35

Mkango schreef:
casperzazoe schreef:
Een wijntour heb ik ook niet gedaan, zag het niet zo zitten om lazerus te worden tussen onbekende :+

Hahahaha, nee, precies! :')

We hebben er gewoond, dus zelfs als toerist kom ik er een beetje als halve inwoner, waardoor dingen als "georganiseerde trips" eigenlijk helemaal niet zo op mijn radar staan, maar dat is idd een goede tip, dank je! Fijn ook om te lezen dat je niet alleen maar tussen stelletjes zit. Game drives doe ik overigens bij voorkeur wel alleen, want dat vind ik echt extreem ontspannend. := Maar na een paar dagen ben ik wel zen genoeg. :')

Wijn tour kun je ook georganiseerd boeken en na een paar wijntjes is iedereen gezellig met iedereen!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:18

poes schreef:
Hoeveel dagen private game reserve heb je nu? Ik vind zelf dat het niet gaat vervelen en ook het zelf rijden maakt het een compleet andere ervaring.


Ik moest even tellen, want zover had ik nog niet gekeken :D Maar we hebben nu 5 gamedrives, op 4 verschillende locaties, als ik het goed bekeken heb.
Ik vind het wel een goede wat jullie zeggen, dat het zelf rijden weer een andere beleving is, zo had ik het zelf nog niet bedacht.

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 18:34

Ik ga het liefst in de bush wonen dus elke mogelijkheid zou ik gaan haha. Dus ben geen goede raadgever wat dat betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:47

Ik ben er over het algemeen na een paar dagen wel klaar mee, maar zelf rijden is inderdaad erg leuk. Lekker alles zelf in de hand, of je nu van zonsopgang tot zonsondergang fanatiek wilt gaan rondrijden, of een half uur bij een tukkende impala blijft staan, niemand die daar wat van kan vinden of je maant om door te rijden. :D Dat is wat ik er het fijne aan vind, zeker als ik alleen ben.

@ Iriscope: Wijntour staat ook niet extreem hoog op mijn lijstje hoor; ik heb het al een paar keer gedaan. :P Bovendien ben ik zo'n extreme lightweight en merk je het heel duidelijk als ik aangeschoten ben, dat ik dat soort dingen liever met bekenden doe. De laatste keer begon ik na anderhalf glas al vrolijk Afrikaans te praten met de mensen van de winery, terwijl ik normaliter veel te onzeker ben om Afrikaans te praten (ook al spreek ik het nagenoeg vloeiend). M'n ouders hadden in ieder geval de tijd van hun leven. :))


manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 18:54

Ja ik rij om die reden ook het liefste zelf.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:16

5 gamedrives vind ik zelf nog meevallen wij maken in totaal wel echt meer uren in nationale parken. Maar dat is echt persoonlijk. Wat zijn je andere opties?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:27

Heb je 5 volle dagen safari of een aantal uurtjes? Als het maar voor een dagdeel is zou ik er meer bij boeken. Het is natuurlijk extra leuk als je "alle dieren" hebt gezien!
Hoeveel uur game drive je wilt blijft denk ik erg persoonlijk. Ik heb 2 maanden lang 6 uur per dag gehad en werd nog blij van een Kudu of zebra maar ken ook genoeg mensen die bij de 2 kudde olifanten al hun telefoon zouden gaan checken zegmaar :=

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:32

Ik merk aan jullie reacties al dat ik echt geen nohow heb van dit soort dingen hahaha Ben daarom extra blij met jullie imput. De eerste 5 dagen staan nu in het teken van natuur. Ik heb nu bedacht om vanaf Ohristad het kruger in te rijden en daar 2 nachten te blijven en van daaruit door te rijden naar National Park Mapungubwe. Soutpansberg (dus 2 dagen natuur) slaan we dan helemaal over.
Ik heb geen idee of dat qua kilometers te doen is, we hebben dan nog 2 nachten over, we kunnen dan dus nog 1 nacht langer in het kruger blijven en 1 nacht langer op een ander park.

Qua uren safari's is het een beetje afhankelijk welke accomodatie of ik boek en weet ik inhoudelijk nog niks over de lengte van de gamedrives. Ik heb nu vanuit het reisbureau 3 opties gekregen en bij de een zit wel een gamedrive in en bij de ander niet. Naast de 5 gamedrives zitten ook nog wandelsafari's bij.

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:41

Qua afstanden denk ik dat het vanaf je plaatje wel meeviel? Ja safari: de ene heeft het na een dag wel gezien en de andere kan er twee weken op. Ik vind zelf rijden leukst maar mee met een drive is ook gaaf. Zeker een keertje in de avond / nacht bvb.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:39

Jaaaa wij zijn er weer. Alweer een week inmiddels :D big 5 gespot in Kruger en veel meer. In ludiek hyena die plots recht de auto inkeek, toch maar raampje dicht gedaan haha.

Nu in Drakensbergen!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:41

Oeh gaaf !!! Heel veel plezier nog !

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:47

Dank je!

Overigens tip als tussenstop tussen joburg en Kruger of Kruger en Drakensbergen: dullstroom. Leuke backpacker, lekker eten (mayfly) en supergave birds of prey rehabilitation centre met super show. Ik ga wat filmpjes posten op mijn insta femmiewemmie. De secretaris vogel staat er al op.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:47

Inmiddels zitten we bij Drakensbergen. Wat is het hier toch mooi. We verblijven in amphitheatre backpackers. Hele grote mooie backpacker. Gebruik de camper kitchen die is mooist. Heel goed uitgeruste keuken!

Gisteren de sentinel Peak naar Tugela Falls beklommen (en via de chain ladders er weer af). Pfff mijn hoogtevrees speelde helaas mega op dus stijgen en dalen was echt vreselijk. Maar erg mooie Hike!

Vandaag Lesotho in geweest. Zo hallo cultuurshock! Maar wat mooi ook weer.

Morgen alweer golden gate in. Ik doe even wat foto’s.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:10

Ik ga over een maand met mijn gezin naar ZA. Ik heb er echt heel veel zin in maar vindt het ook heel spannend. Wij gaan van Johannesburg naar de Sabie Rivier, dan Privepark vlak bij Kruger, kruger, Swaziland st Lucia, Durban, Drakensberg en dan weer Johannesburg. 3 weken.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:12

Mooi rondje hoor!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Herfstblad, Ladyson en 69 bezoekers