Equitation science instructrice Manuela Mclean komt naar NL

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rosemarie76
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-04-19

Equitation science instructrice Manuela Mclean komt naar NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-19 07:31

Wij zijn op zoek naar mensen met interesse in Equitation science.
In het bijzonder hun, die een keer een clinic van Dr Andrew Mclean
gevolgd hebben of zijn boek "De waarheid over paarden" gelezen hebben,
en nu graag een keer les willen bij de beste instructrice op het gebied van
Equitation science.Want Andrew`s vrouw Manuela Mclean is
op zaterdag 06.07.2019 in Westerfoort bij Arnhem beschikbaar voor lessen.Zij heeft samen met Andrew het boek"Academic horse training" geschreven.
Manuela heeft op internationaal niveau dressuur en eventing gereden. In haar lessen gebruikt ze haar brede kennis, die gebaseerd is op het nieuwste wetenschappelijke onderzoek van conferenties zoals ISES(International Society of Equitation Science) en het Global Dressage Forum.
Met een bijzonder interesse voor de biomechanica van ruiter en paard ,deelt zij haar kennis tijdens de lessen met ruiters van alle leeftijden en van alle niveaus.
De lessen worden in het engels gegeven.
Dit is een hele bijzondere kans ,omdat Manuela niet vaak voor clinics naar Nederland komt.
Voor meer informatie kun je mailen met sifra@equitationscience.nl of kijk op de website equitationscience.nl
onder"berichten",deze website is nog "onder constructie " en heeft als doel om equitationscience in Nederland
en vooral in het Nederlands onder de aandacht te brengen.


Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Equitation science instructrice Manuela Mclean komt naar NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:34

...ik word een beetje moe van dit bericht, maar in het kader van RT-D is het ten dele relevant.

ISES lijkt mij een nuttige club: wetenschappelijk onderzoek naar het hoe en wat van rijden, biomechnica en paardenwelzijn: veel en graag!

De kreet 'academic horse training' vind ik onduidelijk - is vermoed dat een en ander gebaseerd is op (eigen) wetenschappelijk onderzoek, maar dan ben je in mijn ogen (...oren...) wel "een vreemdeling in Jeruzalem": ik denk dan aan hoe bijvoorbeeld Bert Banderup de werken van De Pluvinel begrijpt.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Nadea19
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:29

Excuses allen, mijn collega die dit bericht heeft geschreven is van oorsprong niet-Nederlandstalig.
Dus Janneke2, als je bedoelt dat je moe wordt van de formulering, dan moet ik je daarin helaas gelijk geven. Maar de intentie is goed :)
Door drukte op mijn werk kwam ik hier zelf niet aan toe. Dat geldt ook voor de doorontwikkeling van de (overigens in correct Nederlands opgestelde) website. Dus ik was blij met wat hulp. Ook al pakte dit niet helemaal uit zoals bedoeld.

Wat eigenlijk geplaatst moest worden:

Equitation Science Clinic op za 6 juli in Westervoort!

Manuela McLean, vrouw van bekend paardengedragswetenschapper en -trainer Andrew McLean, komt op 6 juli naar Nederland om een clinic te geven!

Dit is de kans om les te krijgen van één van de beste Equitation Science trainers ter wereld.
Manuela (zie ook: https://www.esi-education.com/about-us/#manuelamclean) is co-auteur van het boek Academic Horse Training, heeft zelf op hoog niveau dressuur en eventing gereden en is een zeer goede trainer/coach. Manuela geeft op een leuke en duidelijke manier les. Ook erg leerzaam als toeschouwer!

De clinic vind plaats bij RV & PC de Nijgraaf aan de IJsseldijk 92, 6931 AE Westervoort.
Zie voor meer info en opgave: http://www.equitationscience.nl
Let op: de lessen zijn Engelstalig!

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Equitation science instructrice Manuela Mclean komt naar NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:56

He wat gaaf, is er toevallig ook bekend of ze meer plaatsen in europa af gaat? :D


Nadea19
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:37


Nadea19
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:34

Let op: clinic gaat niet door!
Ik hoor zojuist dat Manuela haar been heeft gebroken en daarom niet kan reizen. Haar clinics in Europa van de komende weken worden daarom afgelast.
Hopelijk hersteld ze voorspoedig en komt ze op een later moment toch deze kant op. Info daarover volgt.

Toscar1
Berichten: 12
Geregistreerd: 15-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:28

Zonde maar erg interessant om te volgen.
ISES doet inderdaad geweldig werk!
Hun onderzoeken halen de 'zweverigheid' weg, omdat alles wetenschappelijk onderbouwd wordt wat wel en wat niet werkt mbt het trainen van- en werken met paarden! Ook op gebied van hoe denkt een paard? En kan een paard meedenken of alleen maar orders opvolgen?

Heel interessant.

Hou je ons op de hoogte?

Ps, It's All About Connection. Paardrijlessen gericht op harmonie, samenwerking en balans tussen paard en ruiter. Ook lessen op paardrijsimulator Joker!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers