De dag nadat...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 09:16

... Mijn man (onterecht) beschuldigd werd van aanranding.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount

Mijn man en ik zijn al enkele jaren gelukkig getrouwd. Hij is een beetje vrouwelijk, ik een beetje mannelijk, we vullen elkaar dus goed aan.
Al vanaf jongs af aan waren we vrienden, mijn man had voornamelijk vrouwelijke vrienden. En dat is misschien het probleem nu..
Hij gaat goed met vrouwen om, en ik had al eens tegen hem gezegd van: "Lieverd, pas op, er komt ooit een moment dat een vrouw jouw goede bedoelingen anders interpreteert."

Dat moment is dus gekomen.

Mijn man belde me huilend op dat hij wakker gemaakt was door politie. Hij was ontzettend geschrokken en ik begreep niet veel van het verhaal omdat hij erg verward was. s'Avonds hebben we goed gepraat en dit is wat ik nu weet:

Vorige week moest mijn man in een hotel overnachten voor zijn werk. Dit gebeurt wel vaker, het hoofdkantoor is ver weg. Dit keer was zijn (vrouwelijke) leidinggevende mee. Na werktijd waren ze samen gaan eten en hebben toen nog even gezellig wat gedronken.
Mijn man stelde voor om nog een laatste borrel in de hotelkamer te drinken. Dit klinkt naïef, en dat is het eigenlijk ook, maar.. dit doen we vaak ook als we mensen ontmoet hebben als we samen weg zijn..

Toen ze op de hotelkamer waren ging zijn collega even naar de wc en kwam half ontkleed terug. Hierop is mijn man ontzettend geschrokken en gaf aan dat dit niet de bedoeling was. Collega vertrok kwaad: "Waarom nodigde je me dan uit en wat doe ik dan hier?!"

(Note: de vrouwelijke collega scharrelt met een andere collega van hun, en is dus een soort van geen vrijgezel)

Blijkbaar is zijn collega daarna in redelijk beschonken toestand naar huis toegereden (+200km)

s'Ochtends rond 06:00 uur werd mijn vriend ruw wakker gemaakt door 3 politiemannen in zijn hotelkamer. Hij werd beschuldigd van aanranding door zijn collega....

En nu?

Er is nog (steeds) geen aangifte gedaan door haar. Gisteren heeft mijn man een gesprek gehad op zijn werk en zijn ze beide op non-actief gesteld. Er wordt een intern onderzoek opgestart. Hij wordt gek van onzekerheid en beseft zich ook dat dit een "welles-nietes" verhaal wordt. Hij slaapt heel slecht en is ontzettend onrustig. Ik heb een lijst opgesteld met allemaal klusjes die hij kan doen zodat hij niet stil hoeft te zitten. Hij is erg dol op zijn werk en wil zijn baan absoluut niet verliezen.

Hij snapt ook absoluut niet waarom ze dit gedaan heeft. Het is een hele erge beschuldiging.
Het zou een soort wraak kunnen zijn omdat ze wilde doorgroeien in een functie die ze niet kreeg omdat mijn man die waarschijnlijk zal krijgen, maar we willen graag uitgaan van het goede van een mens.

We zijn er beide kapot van en dit was meteen een hele wijze les..

Wat ik met dit topic wil bereiken? Geen idee. Mijn hart luchten denk ik.
Misschien heeft iemand tips, of een gelijkwaardige situatie meegemaakt.

We kunnen niet veel meer dan afwachten op dit moment. :-(
Hopelijk is het verhaal begrijpbaar.


aishcream
Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:31

Wat een vervelende situatie... :(:) Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid en de waarheid aan het licht.

Life begins at the end of your comfortzone


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:33

Gatverdamme wat een walgelijke situatie!
Ik wil jou en je man natuurlijk heel veel sterkte wensen!
Wat fijn voor hem dat jij hem zo goed kent en gelukkig zoveel vertrouwen in hem hebt!

Wat die vrouw betreft;
'Hell has no fury like a woman scorned'
Hopelijk loopt dit met een sisser af en gaat zij netjes de waarheid opbiechten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-19 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mand
Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:34

Wat ontzettend fijn dat je hem zo vertrouwd. Dat betekend heel veel voor je man denk ik. Veel sterkte! Nu kan je eigenlijk alleen maar afwachten

Korter.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 09:37

Anoniem schreef:
Gatverdamme wat een walgelijke situatie!
Ik wil jou en je man natuurlijk heel veel sterkte wensen!
Wat fijn voor hem dat jij hem zo goed kent en gelukkig zoveel vertrouwen in hem hebt!

Wat die vrouw betreft;
'Hell has no fury like a woman scorned'
Hopelijk loopt dit met een sisser af en gaat zij netjes de waarheid opbiechten.


Daar hopen wij ook op, maar ik weet niet of ze dit nog durft..
Het is gewoon een bizarre situatie, en vooral de impact hiervan.

Hopelijk is het snel achter de rug en dan zal ik een gesprek regelen bij een psychiater voor mijn vriend.
Laatst bijgewerkt door CleanBandit op 14-05-19 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

dito
Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:37

Oei wat een nare situatie. Lastige is dat mannen met dit soort dingen gelijk in hun nadeel staan. En jammer genoeg daardoor minder sterk. Ik hoop dat haar schuldgevoel gaat opspelen en het met een sisser afloopt. Feit dat ze nog geen aangifte heeft gedaan is al fijn! Hoop dat dit ook niet gebeurd! Ik heb helaas geen tips enige wat je man moet doen is maar even geen contact met haar opnemen zodat het niet escaleert. Heel veel sterkte bah niks dit.

Chiave
Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:37

Oh, TS, wat een klotesituatie! Veel sterkte.

M. 21-07-2017. <3

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 09:39

dito schreef:
Oei wat een nare situatie. Lastige is dat mannen met dit soort dingen gelijk in hun nadeel staan. En jammer genoeg daardoor minder sterk. Ik hoop dat haar schuldgevoel gaat opspelen en het met een sisser afloopt. Feit dat ze nog geen aangifte heeft gedaan is al fijn! Hoop dat dit ook niet gebeurd! Ik heb helaas geen tips enige wat je man moet doen is maar even geen contact met haar opnemen zodat het niet escaleert. Heel veel sterkte bah niks dit.


Ja.. Vrouwen hebben best veel "macht" wat dat betreft.

_ENGEL_
Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:44

Jeetje ik wil jouw en je man ontzettend veel sterke toewensen!

Hoewel jullie nu radeloos zijn en je man hier een flinke knauw van heeft gekregen, hebben jullie de mazzel dat jullie zo'n sterke reactie hebben dat jullie elkaar volkomen vertrouwen. Laat dat jullie kracht zijn :(:)

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:45

Het is wel een beetje, heel erg, naief. Voor de volgende keer: zorg dat je nooit alleen bent in een onduidelijke situatie met iemand die dat verkeerd kan opvatten. Zorg ook dat je je voorstelt dat een verkeerde interpretatie van onvoorstelbaar ver kan komen. De werksituatie gaat waarschijnlijk niet meer goed komen, de leidinggevende wint en mag blijven, je man zal een andere baan moeten zoeken, of hij krijgt elders in de organisatie nog een kans. De vraag is of het verstandig is om bij deze werkgever te blijven met deze interne reputatie. Vergis je niet in de manier waarop dit kleine akkefietje zijn uitwerking kan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:46

Klopt en die macht ten onrechte gebruiken is zo ontzettend respectloos naar andere vrouwen toe.

Lara_Silver
Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:46

Tja waarom gaat jou man op zakenreis nog na borrelen in een hotel kamer met een vrouwelijke collega? Is toch ook heel raar? Waarom een rare situatie creëeren die door professioneel gedrag voorkomen had kunnen worden. Ik zeg niet dat de streek die die collega geflikt heeft terecht is, maar het was makkelijk te voorkomen geweest. In ieder geval hopen dat ze geen aangifte doet en toch eens een heel goed gesprek hebben met je man over zijn gedrag... En daarmee wil ik niet laten doorschemeren dat ik denk aan vreemdgaan ofzo, helemaal niet, maar sommige mensen hebben gewoon een ander idee van wat sociaal normaal gedrag is. (net zoals mensen die een hele kleine persoonlijke ruimte hebben)

_ENGEL_
Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:48

Pipodipo schreef:
Het is wel een beetje, heel erg, naief. Voor de volgende keer: zorg dat je nooit alleen bent in een onduidelijke situatie met iemand die dat verkeerd kan opvatten. Zorg ook dat je je voorstelt dat een verkeerde interpretatie van onvoorstelbaar ver kan komen. De werksituatie gaat waarschijnlijk niet meer goed komen, de leidinggevende wint en mag blijven, je man zal een andere baan moeten zoeken, of hij krijgt elders in de organisatie nog een kans. De vraag is of het verstandig is om bij deze werkgever te blijven met deze interne reputatie. Vergis je niet in de manier waarop dit kleine akkefietje zijn uitwerking kan hebben.



Aan de ene kant naïef, maar aan de andere kant van de zotten dat je hiervoor op je hoeden moet zijn.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:49

Hij heeft zichzelf wel in een heel naar pakket gebracht zeg :(:) wat zal hij zich poedersuiker voelen :(:) arme man.

Vrouwen kunnen echt zooooooo gemeen zijn soms :( ken ook zo'n situatie. Vrouw beschuldigd man van misbruik (30 jaar terug) waar echt NIETS van waar is. Vrouw is helemaal van het padje. Maar ja, krijgt wel alle aandacht onder het #metoo verhaal. Terwijl er echt niets van waar is, maar ja, niemand geloofd de man

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:52

_ENGEL_ schreef:
Pipodipo schreef:
Het is wel een beetje, heel erg, naief. Voor de volgende keer: zorg dat je nooit alleen bent in een onduidelijke situatie met iemand die dat verkeerd kan opvatten. Zorg ook dat je je voorstelt dat een verkeerde interpretatie van onvoorstelbaar ver kan komen. De werksituatie gaat waarschijnlijk niet meer goed komen, de leidinggevende wint en mag blijven, je man zal een andere baan moeten zoeken, of hij krijgt elders in de organisatie nog een kans. De vraag is of het verstandig is om bij deze werkgever te blijven met deze interne reputatie. Vergis je niet in de manier waarop dit kleine akkefietje zijn uitwerking kan hebben.



Aan de ene kant naïef, maar aan de andere kant van de zotten dat je hiervoor op je hoeden moet zijn.

Eigenlijk niet, mensen doen hele rare en bizarre dingen om te krijgen wat ze willen. Het is weinig professioneel van Ts d'r man om op een hotelkamer drankjes te gaan doen met een vrouwelijke collega.

050206051012
Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:55

Pipodipo schreef:
Eigenlijk niet, mensen doen hele rare en bizarre dingen om te krijgen wat ze willen. Het is weinig professioneel van Ts d'r man om op een hotelkamer drankjes te gaan doen met een vrouwelijke collega.

Wel heel fijn voor TS dat ze haar man zo vertrouwt :)
We zijn er niet bij geweest, net als TS, en ieder verhaal heeft 2 kanten. Wellicht komt de waarheid nooit op tafel.

TS; als ik jouw man was, dan zou ik er niet eens meer willen werken. Lekker gaan uit kijken naar een andere baan!

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:56

Bizar en heel triest voor jullie

Veel sterkte

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 09:58

Lara_Silver schreef:
Tja waarom gaat jou man op zakenreis nog na borrelen in een hotel kamer met een vrouwelijke collega? Is toch ook heel raar? Waarom een rare situatie creëeren die door professioneel gedrag voorkomen had kunnen worden. Ik zeg niet dat de streek die die collega geflikt heeft terecht is, maar het was makkelijk te voorkomen geweest. In ieder geval hopen dat ze geen aangifte doet en toch eens een heel goed gesprek hebben met je man over zijn gedrag... En daarmee wil ik niet laten doorschemeren dat ik denk aan vreemdgaan ofzo, helemaal niet, maar sommige mensen hebben gewoon een ander idee van wat sociaal normaal gedrag is. (net zoals mensen die een hele kleine persoonlijke ruimte hebben)


Daar hebben we ook een erg stevig gesprek over gehad uiteraard.
Het naborrelen, tja.. Het is daar eigenlijk een soort van gewoonte ook.

Sowieso schrikt hij zich nu een hoedje zo gauw iemand hem aanraakt, en door dit voorval rijdt hij nu liever 200km heen en weer en wil absoluut niet meer in een hotel overnachten.

Autumnn
Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:01

TS, wat ontzettend vervelend! Heel veel sterkte gewenst voor jullie beide!
Probeer de leuke kanten van het leven voor je man te belichten, ga lekker even een weekendje weg zodat hij even zijn gedachte ergens anders op kan richten.

Wat ik me verder afvraag, waarom werd je man van zijn bed gelicht terwijl er geen aangifte is gedaan? Betekent dat ze dan alleen haar verhaal heeft gedaan of ?

MarliesV
Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:03

TS, besef je goed dat jij het verhaal van 1 kant hoort en misschien je man ook niet vrij te pleiten valt.
Uiteindelijk was jij er niet bij (en wij ook niet).

Hopelijk blijkt het allemaal waar te zijn wat je man beweerd en komt de waarheid op tafel. Maar het zal mij niet verbazen als dit een negatief staartje krijgt voor je partner.

Sterkte met elkaar!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:03

ergens mag je hopen dat ze aangifte doet omdat het dan tot de bodem uitgezocht word en je man officieel vrijgesproken kan worden. Ik vind het wel heel vreemd dat hij opgepakt word zonder aangifte , zo werkt het volgens mij niet. Maar toch, mooie klotensituatie .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:07

bigone schreef:
ergens mag je hopen dat ze aangifte doet omdat het dan tot de bodem uitgezocht word en je man officieel vrijgesproken kan worden. Ik vind het wel heel vreemd dat hij opgepakt word zonder aangifte , zo werkt het volgens mij niet. Maar toch, mooie klotensituatie .


Maar hij is toch niet opgepakt? Ze zijn komen praten en om 06.00 hebben ze de beste kans dat iemand nog thuis/op de hotelkamer is

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:08

Inderdaad, de politie staat niet zomaar aan je bed en die komen echt niet op een vaag verhaal af. Het was in een hotel, dus misschien heeft de staf wel de politie gebeld vanwege opgelopen emoties of iets dergelijks [/speculatie]. Er is in elk geval iemand geweest die de plaatselijke politie heeft gebeld.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 10:10

Pipodipo schreef:
Het is wel een beetje, heel erg, naief. Voor de volgende keer: zorg dat je nooit alleen bent in een onduidelijke situatie met iemand die dat verkeerd kan opvatten. Zorg ook dat je je voorstelt dat een verkeerde interpretatie van onvoorstelbaar ver kan komen. De werksituatie gaat waarschijnlijk niet meer goed komen, de leidinggevende wint en mag blijven, je man zal een andere baan moeten zoeken, of hij krijgt elders in de organisatie nog een kans. De vraag is of het verstandig is om bij deze werkgever te blijven met deze interne reputatie. Vergis je niet in de manier waarop dit kleine akkefietje zijn uitwerking kan hebben.


We proberen inderdaad alle mogelijke uitkomsten te analyseren. Sowieso kunnen ze absoluut niet meer samenwerken en krijgt 1 van de 2 hoogstwaarschijnlijk ontslag.
Voor deze opdracht was zij toevallig leidinggevende, in het dagelijks leven is mijn man leidinggevende van een grote en vrij belangrijke afdeling, dus ik denk dat de beslissing wat moeilijker wordt.

We hebben wel rekening gehouden met een mogelijk ontslag. Nu kunnen we prima royaal leven van mijn loon, dus financieel is dat geen issue, maar dit bedrijf en het product is echt de passie van mijn man, dus het zou heel erg zuur voor hem zijn.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 10:11

Autumnn schreef:
TS, wat ontzettend vervelend! Heel veel sterkte gewenst voor jullie beide!
Probeer de leuke kanten van het leven voor je man te belichten, ga lekker even een weekendje weg zodat hij even zijn gedachte ergens anders op kan richten.

Wat ik me verder afvraag, waarom werd je man van zijn bed gelicht terwijl er geen aangifte is gedaan? Betekent dat ze dan alleen haar verhaal heeft gedaan of ?


Ze heeft vanuit de auto de politie gebeld, en die kwamen praten.
Hij is dus niet opgepakt.