Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 20:55

Turkije ben ik geweest maar ik heb niet zo de behoefte om daar nogmaals naartoe te gaan :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Tiahastrona
Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:04

Egypte is veel all in. Ligt eraan waar je heen gaat of er buiten resorts iets/veel te doen is. Waar wij naartoe gaan morgen is niet veel buiten resorts. Je kan wel met taxi weg of met trip mee, maar je loopt niet vanuit hotel boulevard of of straat in met restaurantjes.

Paardloos


Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:16

Moonsparkle, dat kan, ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 21:45

Nadir schreef:
Moonsparkle, dat kan, ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom?


Ik kan het niet zo goed plaatsen het is deels een gevoel denk ik, maar ook de natuur in de nabije omgeving daar voor wat ik met excursies heb gezien, de mensen waren opdringerig (een straat durfden we gewoon niet meer door te lopen) en ik vond het te toeristisch. Maar ja er is wellicht een heel ander Turkije in andere plaatsen ;) maar hierdoor heb ik het gevoel gekregen dat ik daar niet meer echt naartoe hoef. Terwijl een vriendin er elk jaar met veel plezier naartoe gaat.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:00

Dat is vervelend idd. Wellicht ben je idd op de verkeerde plek geweest, ik ben er al een stuk of 10 keer geweest en heb ook hele andere ervaringen.

Maar dan zul je als Turkije en Egypte afvallen wel wat verder weg moeten om nog lekker weer te hebben.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:17

Ik ben ook al minimaal 10 keer in Turkije geweest (waaronder als uitwisselingsstudente) en op de plekken waar de meeste mensen naar toe gaan (all-inclusive etc) is dat gewoon de realiteit: het is toeristisch en mensen willen je dingen verkopen. Dus tenzij je ergens naar toe gaat zonder reisorganisatie, denk ik niet dat je ervaring wezenlijk zal veranderen.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:39

moonsparkle schreef:
Heel veel plezier, ik kijk uit naar je foto's

Zira1994 schreef:
Heel veel plezier marije ! En foto spam graag !! :D


Finland was erg geslaagd!
Veel kunnen fotograferen al was het vaak 's nachts dus met lastig licht.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Over 4 maanden nog een keer die kant op. Dat kwam nog even heel spontaan erbij :o
Nu 8 weken bij huis, dat zal ff afzien worden. De langste periode bij huis dit jaar...

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:15

Wow die beer ! Echt super gaaf

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:27

Wat een prachtige foto’s van die beer!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:35

Een topic naar mijn hart <3
Ik ben gek op reizen, en dagdromen over waar ik allemaal wel niet heen wil, maar eh tsja m'n vriend en ik zijn allebei student dus we moeten onze dromen en plannen nog even laten voor wat 't is. We zijn nu aan 't plannen voor backpacken in central europa voor de zomer. Binnen nu en 3 jaar hopen we naar Pakistan (en misschien een deel India?! :D ) te gaan, want daar komt mijn vriend vandaan. Zodra we een auto kunnen kopen zou ik graag een aantal weken willen (wild)kamperen door Noorwegen en Zweden :)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:38

WoW die foto’s!!!!

Wij vertrekken vrijdag. Bijna alles rond. Zo fijn om lekker alle 585467844246 mogelijke activiteiten te bekijken en dan iets uit te kiezen :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:47

Oh wauw poes je gaat gewoon al bijna!! *\o/* heerlijk zeg

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:53

Die beer WAUW

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:57

ik kom mee volgen. Meestal boek ik van die all in reizen, dan niet all inclusieve, maar gewoon via een vakantie site waar vlucht, transfer en hotel in een zitten zegmaar.
Dit jaar wil ik het misschien anders gaan doen, weet alleen nog niet hoe en waar naartoe :Y)

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:07

Waar ga je heen poes? Kon 't zo snel niet vinden :D

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:10

Poes, dat schiet lekker op!
Wordt vast een hele gave reis :j

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:01

Zuid Afrika :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

SplashIsLief
Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:09

Het weekend is hier een spontaan idee ontstaan om met mijn ouders en vriend naar New York te gaan. Bij het plannen keek iedereen mijn kant op, dus ik kan mijn lol weer op :))

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 11:52

Haha wat een mazzel :D

Ik ben aan het kijken om in de winter nog even een weekje zon te pakken, wil alles los boeken omdat het best wel veel geld scheelt.Ik heb wel wat leuke opties gezien voor Fuerteventura.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:53

Piekosjj schreef:
Een topic naar mijn hart <3
Ik ben gek op reizen, en dagdromen over waar ik allemaal wel niet heen wil, maar eh tsja m'n vriend en ik zijn allebei student dus we moeten onze dromen en plannen nog even laten voor wat 't is. We zijn nu aan 't plannen voor backpacken in central europa voor de zomer. Binnen nu en 3 jaar hopen we naar Pakistan (en misschien een deel India?! :D ) te gaan, want daar komt mijn vriend vandaan. Zodra we een auto kunnen kopen zou ik graag een aantal weken willen (wild)kamperen door Noorwegen en Zweden :)


Pakistan staat zo'n beetje bovenaan mijn lijst van droombestemmingen, dat moet zo mooi zijn, en nauwelijks toeristen! Helaas is het niet ingesteld op vrouwen die alleen rondtrekken, dus voorlopig nog even niet.. ik ben wel een tikkeltje jaloers :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:02

Ja ik ben echt zoooo benieuwd! Word helemaal enthousiast van alle mooie verhalen en foto's die ik zo nu en dan rond zie gaan, vnl de noordelijke provincies moeten echt prachtig zijn! Volg jij Eva zu Beck of instagram of youtube? Zij woont als Europese vrouw in Pak en gaat zelf het hele land door, zeker een inspiratie.

Ik heb al lang een intresse gehad in India (en tsja, Pak is zo gelijkwaardig) qua cultuur en natuur, dus dan is het stiekem wel een bonus dat we daar relatief 'makkelijk' heen kunnen omdat mijn vriend natuurlijk de taal spreekt en de gewoontes kent :D

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:31

Ik ken Eva wel, maar ben niet zo van de over de top positieve content die ze maakt, ik zie liever iets dat de ervaring die wij zullen hebben zonder enorme cameraploeg iets realistischer benaderd. Ik ben heel erg fan van Alex van Lost With Purpose bijvoorbeeld, als ik haar artikelen lees krijg ik ten minste het idee dat ik weet wat mij te wachten staat :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:17

Oh ja dat zeker hoor, ik neem de meeste travel vloggers / insta mensen met een korreltje zout. Vind het vaak té dramatisch, welke kant op dan ook :+

Ik zal Lost with Purpose eens opzoeken, je kan nooit gewoon zin krijgen om ergens heen te gaan, toch? :D

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 06:43

Hier ook een liefhebber van plannen en uitzoeken. Ik kan er uren mee bezig zijn. Boeken, hernoemen, annuleren omdat er toch wat mindere recensies tussen zitten enz enz.
Mijn probleem is wel dat ik slecht kan kiezen. En zo leg ik vaak voor dezelfde dagen meerdere hotels vast :o

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:12

Ik kan ook echt uren bezig zijn met de perfecte plekjes zoeken.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amado, aman2002, anne7, Earth, Fly_high, gillian, Jet, kwii, lilopippa, LuCa88, RenskeFrea, Sterrendief, Tamara1991 en 65 bezoekers