Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 09:48

Hoi!

Dit klinkt best wel erg, maar ivm het kopen van een huis gaan wij dit jaar niet met het vliegtuig op vakantie. Wel een paar daagjes binnen Nederland weg, maar dus geen vlieg vakantie. En dat vind ik echt heel erg. :')

Ik baal er best van dat we niet op vakantie gaan dit jaar. Wij gaan elke keer naar Tenerife en ik ga gewoon alles missen. Het vliegen het wakker worden en de specifieke vakantie geluiden horen, de zee het strand de boulevard alles.

Het is zo erg dat ik nu al bezig ben met het uitzoeken voor een trip naar Tenerife in februari/maart als we beiden weer genoeg uren hebben. Ik ben echt iemand die gigantisch naar de vakantie toe leeft en dit is voor het eerst in lange tijd dat wij een jaartje overslaan!

Meer mensen in het zelfde schuitje?

The smell of earth after rain!


Castilja
Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:52

Ik zou met een vriendin naar Rome gaan, alleen wegens familie omstandigheden bij haar gaat dat misschien niet door. Ben wel vaker een jaar niet weggeweest en vond dat nooit zo'n probleem, alleen sinds ik er vorig jaar een week helemaal tussenuit ben geweest (ook naar Italië) merk ik pas hoe goed me dat doet.
Dus misschien hier iemand in hetzelfde schuitje! Ga wel proberen om met iemand anders dan even een vakantie te boeken, want een zomer lang alleen maar werken is ook niet helemaal de bedoeling 8)7


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:56

De laatste keer dat ik echt op vakantie geweest ben, is drieënhalf jaar geleden. :+ Daarvoor ook zeker wel eens per jaar op vakantie, maar toen ik ging studeren kwam het er gewoon telkens niet van. En ik leef nog. :D

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:57

Wij komen al jaren niet verder dan een lang weekend kamperen in eigen land. Ook geen eigen huis trouwens. Financieel en organisatorische reden
Dus ja, het klinkt best erg.

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:58

Ik ga zo vaak niet op (vlieg)vakantie. Dat laat mijn salaris niet toe. Nederland is prachtig en heel veelzijdig. Als je de aanbiedingssites weet te vinden, kan je voor een prikkie een paar dagen weg. Of je maakt daguitstapjes. Kom je van Belgie, blijft mijn antwoord hetzelfde. Ook daar is zat leuks te doen voor weinig geld.

Vind het best schokkend om te lezen dat iemand het heel erg vind dat ze eens een keertje niet op vakantie kan. :') hoop ook dat dit grappig bedoelt is. Alsof het een vanzelfsprekendheid is dat je minstens 1x per jaar op vakantie gaat...

mirgino
Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:02

:(:)

ik ben al 5jr niet weggegweest en ga nu dit jaar voor de 4e x in mijn leven [ ben 54 {:} ]met vliegtuig naar vakantie eiland :j

vakantie boeit me niet zo eerlijk gezegd kan me thuis ook heel goed vermaken, nu gaan we ook voor het eerst zonder kind [ onze vrienden ook ] en met vrienden op vakantie

jaren geleden paar keer in Spanje op een camping met deze vrienden en de kids geweest


De jeugd van tegenwoordig is erg verwend :D

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:03

Ik ga al jaren niet en vermaakt me prima dus .... ja het klinkt best ernstig. Tijd vliegt zo voorbij ;)

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Castilja
Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:03

fohadie schreef:
Ik ga zo vaak niet op (vlieg)vakantie. Dat laat mijn salaris niet toe. Nederland is prachtig en heel veelzijdig. Als je de aanbiedingssites weet te vinden, kan je voor een prikkie een paar dagen weg. Of je maakt daguitstapjes. Kom je van Belgie, blijft mijn antwoord hetzelfde. Ook daar is zat leuks te doen voor weinig geld.

Vind het best schokkend om te lezen dat iemand het heel erg vind dat ze eens een keertje niet op vakantie kan. :') hoop ook dat dit grappig bedoelt is. Alsof het een vanzelfsprekendheid is dat je minstens 1x per jaar op vakantie gaat...


Ik snap wel wat je bedoelt, maar vind niet dat je hier zo over mag oordelen. Dat jij niet op vliegvakantie kunt in verband met je salaris is ontzettend vervelend, maar dat anderen hier niet verdrietig over mogen zijn 'omdat jij het sowieso niet kan' is krom. Vind ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:03

Hier ook niet op vakantie (al een aantal jaar niet meer) omdat onze papegaai niet in de koffer mee mag :') en ik zou niet weten wie er op hem kan of wil passen.
Ik zou best weer eens op vakantie willen, maar het gezeul met spullen en het acclimatiseren in een nieuw land en de hele reis zorgen ervoor dat ik er tegenop kijk.
En ik kan mijn dieren ook niet missen. Dan is het gedoe het me ook niet waard.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-05-19 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:04

Sorry maar jeetje er zijn echt ergere dingen dan 1x niet naar tenerife te kunnen vliegen vanwege een koophuis..
Laatst bijgewerkt door Mariposa11 op 12-05-19 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Iloveiswan
Berichten: 3321
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:04

Wij gaan dit jaar helemaal niet op vakantie. Ook in verband met huis kopen :)

Vorig jaar wel paar dagen duitsland/ belgie geweest. En nu 1 x met vliegvakantie 7 jaar terug.

Komt over paar jaar wel weer :)

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 10:06

Ja ik vind het dus wel heel erg balen, maar goed ik werk dan ook heel erg veel dus dan ligt het denk ik wel iets anders. :)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 12-05-19 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

The smell of earth after rain!

BloemBloem
Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:07

Mariposa11 schreef:
Sorry maar jeetje er zijn echt ergere dingen dan 1x niet naar tenerife te kunnen vliegen vanwege een koophuis..


Ze zegt toch ook nergens dat het een ramp is?! Alleen dat ze het zal missen. Ik begrijp dat heel goed!

TS, zijn jullie verbonden aan schoolvakanties?

LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:08

Nee hoor, ik werk ook heel erg veel inclusief overuren en verplichtingen :)
En ik lig er dus zeker niet wakker van :)

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:08

Castilja schreef:
fohadie schreef:
Ik ga zo vaak niet op (vlieg)vakantie. Dat laat mijn salaris niet toe. Nederland is prachtig en heel veelzijdig. Als je de aanbiedingssites weet te vinden, kan je voor een prikkie een paar dagen weg. Of je maakt daguitstapjes. Kom je van Belgie, blijft mijn antwoord hetzelfde. Ook daar is zat leuks te doen voor weinig geld.

Vind het best schokkend om te lezen dat iemand het heel erg vind dat ze eens een keertje niet op vakantie kan. :') hoop ook dat dit grappig bedoelt is. Alsof het een vanzelfsprekendheid is dat je minstens 1x per jaar op vakantie gaat...


Ik snap wel wat je bedoelt, maar vind niet dat je hier zo over mag oordelen. Dat jij niet op vliegvakantie kunt in verband met je salaris is ontzettend vervelend, maar dat anderen hier niet verdrietig over mogen zijn 'omdat jij het sowieso niet kan' is krom. Vind ik.


Sorry, maar dat staat er ook niet. Ik gun iedereen zijn vakantie, je mag er best verdrietig om zijn, ik geef zelfs tips. Maar ik vind het schokkend om te lezen. Dat is een mening, geen veroordeling. Dus ik vind jouw reactie een beetje raar. Ik denk dat jij mijn reactie niet begrijpt.(ook een mening.)

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 10:09

BloemBloem schreef:
Mariposa11 schreef:
Sorry maar jeetje er zijn echt ergere dingen dan 1x niet naar tenerife te kunnen vliegen vanwege een koophuis..


Ze zegt toch ook nergens dat het een ramp is?! Alleen dat ze het zal missen. Ik begrijp dat heel goed!

TS, zijn jullie verbonden aan schoolvakanties?

Nee we zijn nergens aan verbonden. :)

The smell of earth after rain!

justdiesel
Berichten: 4939
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:10

Ik kan al jaaaren niet meer op vakantie

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:10

fohadie schreef:
Vind het best schokkend om te lezen dat iemand het heel erg vind dat ze eens een keertje niet op vakantie kan. :') hoop ook dat dit grappig bedoelt is. Alsof het een vanzelfsprekendheid is dat je minstens 1x per jaar op vakantie gaat...


Zelf ga ik ook altijd op vakantie, maar wij zijn ook eens thuis gebleven, maar dat was 1x en nooit meer. Als ik thuis blijf heb ik geen vakantie, want dan ga je toch dingen doen die je altijd doet, huishouden, boodschappen, tuin, de was etc.
Ik kom dan echt niet tot rust. Dus voor mij(ons)is het idd een must om op zn minst 8 dagen niet thuis te zijn. En of dat nu in Nederland of het buitenland is, dat maakt niet uit, zolang ik (we) maar gewoon niet thuis zijn.
Ik heb een collega die nooit weggaat, altijd thuis blijft op 1 of 2 daagjes weg, prima voor haar maar ik kan het niet.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:12

Ook als je veel werkt (doe ik ook) kan je prima vakantie vieren zonder ver weg te gaan. Moet je wel willen natuurlijk. ;) Ik weet niet waar je woont? Misschien een paar dagen naar de zee? Of juist de andere kant op als je daar juist vlakbij woont?

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:13

Ik begrijp je prima ts!
Ik heb iets nodig om naar uit te kijken. Hoewel NL prachtig is, is dat gevoel als je ergens bent waar het zo verbijsterd mooi is dat je bijna niet kan geloven dat je het echt mag zien zo heerlijk <3
En tenerife is zeker mooi! In de nacht de vulkaan op om sterren te kijken was: :wow:

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:13

Kobus17 schreef:
fohadie schreef:
Vind het best schokkend om te lezen dat iemand het heel erg vind dat ze eens een keertje niet op vakantie kan. :') hoop ook dat dit grappig bedoelt is. Alsof het een vanzelfsprekendheid is dat je minstens 1x per jaar op vakantie gaat...


Zelf ga ik ook altijd op vakantie, maar wij zijn ook eens thuis gebleven, maar dat was 1x en nooit meer. Als ik thuis blijf heb ik geen vakantie, want dan ga je toch dingen doen die je altijd doet, huishouden, boodschappen, tuin, de was etc.
Ik kom dan echt niet tot rust. Dus voor mij(ons)is het idd een must om op zn minst 8 dagen niet thuis te zijn. En of dat nu in Nederland of het buitenland is, dat maakt niet uit, zolang ik (we) maar gewoon niet thuis zijn.
Ik heb een collega die nooit weggaat, altijd thuis blijft op 1 of 2 daagjes weg, prima voor haar maar ik kan het niet.



Maar in mijn reacties heb ik het ook niet over helemaal niet weggaan. Je kan ook voor een prikkie een paar dagen weg in eigen land.

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 10:13

Kobus17 schreef:
fohadie schreef:
Vind het best schokkend om te lezen dat iemand het heel erg vind dat ze eens een keertje niet op vakantie kan. :') hoop ook dat dit grappig bedoelt is. Alsof het een vanzelfsprekendheid is dat je minstens 1x per jaar op vakantie gaat...


Zelf ga ik ook altijd op vakantie, maar wij zijn ook eens thuis gebleven, maar dat was 1x en nooit meer. Als ik thuis blijf heb ik geen vakantie, want dan ga je toch dingen doen die je altijd doet, huishouden, boodschappen, tuin, de was etc.
Ik kom dan echt niet tot rust. Dus voor mij(ons)is het idd een must om op zn minst 8 dagen niet thuis te zijn. En of dat nu in Nederland of het buitenland is, dat maakt niet uit, zolang ik (we) maar gewoon niet thuis zijn.
Ik heb een collega die nooit weggaat, altijd thuis blijft op 1 of 2 daagjes weg, prima voor haar maar ik kan het niet.

Dit is dus precies wat ik bedoel! Ik werk dus meer dan fulltime en daarnaast thuis ook nog druk. Als ik op vakantie ben is eigenlijk het enige weekje per jaar dat ik dus even niks doe en dat is zo puur genieten!

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 10:16

Fohadie het gaat er niet over om binnen het land voor een prikkie weg te gaan. Ivm het huis hebben wij geen vrije dagen meer, dus al was het gratis we kunnen geen weekje meer weg. :D

The smell of earth after rain!

czarina
Berichten: 1265
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Aan het einde van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:21

Hahaha ts, het is zonde. Klinkt als een enorm luxe probleem. Kan je niet een paar dagen "kopen" als je zo graag weg wilt?
Dat is op het werk van mijn man wel mogelijk. Al heeft die zo belachelijk veel vrije dagen dat dat nooit nodig is.

Snap het wel als je al jaren iets doet en je er altijd enorm naar uitkijkt en het dan een keer niet door kan gaan. Bedenk alle leuke dingen die je dit jaar gaat doen met de nieuwe woning, en een paar dagen Nederland kan ook vast erg leuk zijn.

Wij gaan dit jaar voor het eerst in 30 jaar op vakantie. Haha best spannend moet ik zeggen de laatste x dat ik op vakantie was was ik 5 ongeveer. Had het daarvoor nooit gemist en het is meer dat de kinderen er regelmatig om vragen. Wij zitten hier in Zeeland altijd al goed met zon zee en strand.

https://www.euroclix.nl/index?SRef=UBFEcdYcQSUqYzpm
Eenvoudig een extra'tje bijverdienen door middel van clix bij aankopen via webshops en vele andere mogelijkheden tot het verdienen van extra clix. Deelname is volledig gratis.

Lolacabana
Berichten: 3355
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:23

Ik snap het ook heel goed TS.

Wij gaan ook niet op vakantie ivm zwangerschap (ben 17 juli uitgerekend) en vind dat best jammer. Maar we zijn in januari wel naar Londen geweest, maar dat is geen zomervakantie :+

Ben gewoon de vakantie voor volgend jaar maar gaan uitzoeken, heb ik toch nog een beetje de voorpret :))

Vorig jaar zouden we ook niet gaan ivm de aankoop van ons huis, maar toen heb ik net zolang gezeurd tot we toch nog een week naar Frankrijk gingen (wilde hij graag, dan was de kans dat we gingen groter :') ).

Maar dit jaar gaat me dat niet lukken denk ik -O-

Nee


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Caithlynn, Annemiek73, Carowl, Googlebot, Melzazu, Utixo en 80 bezoekers