Isabell Werth kondigt pensioen Don Johnson aan

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Isabell Werth kondigt pensioen Don Johnson aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-19 20:38

Equnews
Dressuur

[ img ]
Isabell Werth met Don Johnson. Foto: Marjoow


De Duitse dressuuramazone Isabell Werth heeft het pensioen van haar zeventienjarige Hanoverraanse ruin Don Johnson aangekondigd. Dat deed ze op het CDI in Mannheim vorig weekend.

De zoon van Don Frederico startte zijn carrière onder Matthias Klatt in 2005 en maakte zijn debuut onder Werth op L-niveau in 2008. In 2009 begon hij aan de Small Tour.

Het internationale debuut van het duo was tijdens de Small Tour op CDI Lingen, gevolgd door Fritzens en Aken. In 2010 was Don Johnson voor het eerst te zien in een nationale Grand Prix, twee maanden later tijdens zijn eerste CDI Grand Prix in München.

Ondanks het feit dat Don Johnson steeds erg goed presteerde, won hij onder Werth nooit een individuele medaille. Hij maakte wel deel uit van het Duitse team dat zilver haalde op het EK van 2013 en team brons op het EK van Aken in 2015. Ze werden ook vijfde op de Wereldbekerfinale in Gothenburg in 2013.

Begin deze maand greep Don Johnson nog de overwinning in de GP van Mannheim.
“Don Johnson zal nog twee of drie grotere wedstrijden lopen, en dan mag hij thuis samen met Satchmo van zijn pensioen genieten,” zei Werth tegen Eurodressage.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Ayasha
Blogger
Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Isabell Werth kondigt pensioen Don Johnson aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:31

Ik vind het altijd mooi hoe de echt grote namen hun toppers houden en een pensioen gunnen. :+: Het zijn niet alleen middelen tot een doel. Zo zou het moeten zijn! :+:
Fijn om dit te lezen. :j

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:33

Ayasha schreef:
Ik vind het altijd mooi hoe de echt grote namen hun toppers houden en een pensioen gunnen. :+: Het zijn niet alleen middelen tot een doel. Zo zou het moeten zijn! :+:
Fijn om dit te lezen. :j

Of zou het misschien komen dat ze op hun 18e geen FEI wedstrijden meer mogen starten dat ze met pensioen gaan ;)

Ayasha
Blogger
Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:38

janderegelaa schreef:
Ayasha schreef:
Ik vind het altijd mooi hoe de echt grote namen hun toppers houden en een pensioen gunnen. :+: Het zijn niet alleen middelen tot een doel. Zo zou het moeten zijn! :+:
Fijn om dit te lezen. :j

Of zou het misschien komen dat ze op hun 18e geen FEI wedstrijden meer mogen starten dat ze met pensioen gaan ;)

Ik kan de net-nietjes die de knollen dan gewoon verkopen omdat ze niets meer ‘bijdragen’ niet meer tellen. Ik snap dat ie op pensioen gaat omwille van die regel. Maar hij krijgt van hun een pensioen. Bonfire, Salinero... kregen ook op hun oude stek pensioen. :)
Daar kan menig basis ruiter een voorbeeld aan nemen. I.p.v. ze af te danken als fietsen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Kaitlyn
Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:43

Ayasha schreef:
janderegelaa schreef:
Of zou het misschien komen dat ze op hun 18e geen FEI wedstrijden meer mogen starten dat ze met pensioen gaan ;)

Ik kan de net-nietjes die de knollen dan gewoon verkopen omdat ze niets meer ‘bijdragen’ niet meer tellen. Ik snap dat ie op pensioen gaat omwille van die regel. Maar hij krijgt van hun een pensioen. Bonfire, Salinero... kregen ook op hun oude stek pensioen. :)
Daar kan menig basis ruiter een voorbeeld aan nemen. I.p.v. ze af te danken als fietsen.


Echter mag de basis ruiter met een 18 jarig paard wel gewoon nog starten. :+
Ik snap ook dat het voor de gemiddelde basis ruiter, niet te betalen is om er 1 met pensioen te hebben staan en er nog 1 naast te houden voor de sport. Dus op zich prima als je een dier met 15/16 jaar verkoopt om naar een jonger paard over te stappen, en iemand anders nog leerzame jaren van plezier gunt met je vorige paard.

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Ayasha
Blogger
Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:47

Uhu, als je beter slaapt door jezelf dat te vertellen, ga je gang. :) Het klinkt mooier, dat wel idd.
Deze kan ook naar een basis-ruiter voor nog ‘mooie jaren als professor’.
Maar goed. Mijn punt was gewoon dat ik het mooi vindt dat de echte toppers zoals Isabell die aan de top blijven, hun paarden als levende wezens zien en behandelen.
Van die wat af en toe even boven aan komen lees je dit soort dingen niet. Wellicht is er toch een verband. :D

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Balou_k
Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Isabell Werth kondigt pensioen Don Johnson aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:50

Deze grote namen hebben ook grote financiële middelen om hun pensioen paardjes aan te houden.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:03

Balou_k schreef:
Deze grote namen hebben ook grote financiële middelen om hun pensioen paardjes aan te houden.

Ah, dat is een kwestie van prioriteiten. Als je 'm vervangt door een jongere heeft het niks met financiën te maken maar met prioriteiten.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Balou_k
Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:51

Ayasha schreef:
Balou_k schreef:
Deze grote namen hebben ook grote financiële middelen om hun pensioen paardjes aan te houden.

Ah, dat is een kwestie van prioriteiten. Als je 'm vervangt door een jongere heeft het niks met financiën te maken maar met prioriteiten.


Maar toch, als je genoeg financiële vrijheid hebt dan zijn de prioriteiten ook anders, of iig vrijer.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.


Ayasha
Blogger
Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:54

Balou_k schreef:
Maar toch, als je genoeg financiële vrijheid hebt dan zijn de prioriteiten ook anders, of iig vrijer.

En je punt is?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:59

janderegelaa schreef:
Ayasha schreef:
Ik vind het altijd mooi hoe de echt grote namen hun toppers houden en een pensioen gunnen. :+: Het zijn niet alleen middelen tot een doel. Zo zou het moeten zijn! :+:
Fijn om dit te lezen. :j

Of zou het misschien komen dat ze op hun 18e geen FEI wedstrijden meer mogen starten dat ze met pensioen gaan ;)


Waar zou dat voor zijn? Ik vind 18 nog niet zo oud voor een paard.

[o]

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Isabell Werth kondigt pensioen Don Johnson aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:00

Wauw mensen wat een reacties en discussies. Laat we het gewoon hebben hoe geweldig paard Don Johnsen is en was in de sport. Hoe die altijd zijn beste beentje voor zette. Fijn dat die met pensioen kan. Lekker genieten! <3.

AaronYve
Berichten: 10502
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:13

Wat een mooi gebaar!

En Ayasha ik ben het helemaal met jou eens! Helaas zien sommige mensen het woordje sport meer dan het paard.

Aaron
Elmar
Lucky

Balou_k
Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:27

Ayasha schreef:
Balou_k schreef:
Maar toch, als je genoeg financiële vrijheid hebt dan zijn de prioriteiten ook anders, of iig vrijer.

En je punt is?


Ik antwoordde enkel op een van de eerste posts. Dat de echte grote namen hun dieren houden als pensionados en de minder grote namen niet. Ik vermoed dat dit ook (deels) komt door het geld dat ermee gemoeid gaat. De minder grote namen hebben wellicht niet de financiële middelen om zowel hun pensioen paarden te (onder)houden plus daarnaast nog actief in de sport mee te rijden.

Ik wil hiermee niemand voor het hoofd stoten, kwetsen, boos maken of iets anders soortgelijks.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Hollyleaves
Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Isabell Werth kondigt pensioen Don Johnson aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:57

Ayasha haar punt was dat als je paard A hebt welke te oud is geworden voor je doelen en je wilt graag paard B omdat deze wel aan je doelen kan voldoen dat het een kwestie is van prioriteit. Verkoop je paard A, vervangt het met B hou je paard A en koop je paard B erbij of houd je paard A op dezelfde wijze als voorheen alleen kom jij niet meer aan je doelen toe omdat er geen paard B is. Oftewel, welke prioriteiten stel jij, je eigen plezier en rijden voorop of stel je de verantwoordelijkheid richting paard A voorop omdat je alleen dan gegarandeerd het dier een pensioen aanbiedt.

Balou_k
Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Isabell Werth kondigt pensioen Don Johnson aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:11

Ikzelf hou mijn oudje dan aan, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen die graag in de sport rijden en dit dan niet meer kunnen dan een pensioen plekje zoeken voor hun oudje.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Lara_Silver
Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 00:36

Ayasha schreef:
Balou_k schreef:
Deze grote namen hebben ook grote financiële middelen om hun pensioen paardjes aan te houden.

Ah, dat is een kwestie van prioriteiten. Als je 'm vervangt door een jongere heeft het niks met financiën te maken maar met prioriteiten.


Precies dit! Prioriteiten stellen. Mijn enige pony is net 20 geworden, als ik hem met ga pensioen sturen en ik het kan veroorloven daarnaast nog een jonger paard te onderhouden is dat mooi maar als het financieel niet lukt krijgt zijn pensioen gewoon voorrang en komt dat andere paard er later. Voor mij niet meer dan normaal, heb hem al 14 jaar. Maar hoe vaak zie je de basisruiter hun oudjes de deur uit wurgen als 'recreatie paard' die alleen maar nog kleine buitenritjes mag maken, triest hoor.

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Isabell Werth kondigt pensioen Don Johnson aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 02:12

Welverdiend pensioen :j

Wij hebben de moeder en een 5-jarige volle broer op stal.
De merrie is met wedstrijd pensioen, maar heeft nog steeds veel plezier met haar jongere ruiters!

[ img ]

De jongere broer heeft hopelijk net zo veel talent als Don Johnson :D

[ img ]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jorex, Miran en 18 bezoekers