Giardia 'lotgenotentopic'

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:19

Ik heb tot nu toe alleen maar berichten gevonden over giardia in lopende topics, maar nergens een verzamelplek om te bespreken hoe of wat. En dat terwijl giardia ontzettend vaak voorkomt bij huisdieren.

In mijn geval heb ik een kleine maand geleden een super lieve gecastreerde kater uit een gastgezin gehaald. Hij komt uit een asiel in Roemenië. Bij het ophalen kregen we een paar pillen panacur mee, met de mededeling dat hij die moest hebben omdat hij giardia had en dat het na die vijf dagen wel weer over zou zijn. Helaas is niets minder waar. Meneer heeft ontzettende diarree, heeft net zijn tweede kuur afgerond en begint vrijdag aan de derde, kan zijn poep niet meer inhouden waardoor we constant achter zijn kont aan aan het schoonmaken zijn met Dettol en ga zo maar door.
Het begint ondertussen een beetje een moedeloze situatie te worden. Naast de panacur krijgt hij vanaf morgen ook probiotica in de hoop zijn darmen een beetje te kalmeren en herstellen, want naast de giardia is de ontworming natuurlijk ook niet ideaal voor zo'n klein lijfje.

Er zullen ongetwijfeld lotgenoten op Bokt zitten en ik denk dat ik ook een beetje de behoefte heb om de succesverhalen een keer te horen. Stopt mijn kat ooit nog met poepen? :+


Catnip
Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:30

Ja, je kat stopt wel een keer met poepen :+ sterkte, het is even pittig doorbijten!

Ik heb er helaas ervaring mee. Als je je er een voorstelling van wil maken, neem dan jouw situatie in gedachten en tel daar nog 5 spetterpoepende maar heule vrolijke hyperactieve kittens bij op :')

Dettol is je beste vriend. Vergeet ook niet heel goed de kattenbakken en hun omgeving te ontsmetten, liefst na elk toiletbezoek. En maak een Dettolspray om de krabpaal mee onder handen te nemen, aangezien die niet in de wasmachine kan :+

Leg dekentjes op de bank die je om de dag in de kookwas doet, gooi gerust een klets Dettol erbij in de wasmachine. Maar handiger is eigenlijk als je poeslief + toebehoren in een aparte kamer kunt houden tot de Giardia onder controle is. Scheelt je schoonmaken (en, als je op mij lijkt, paranoia over elk hoekje en kantje waar mogelijk Giardia parasieten verstopt zitten. Een avond op de bank zitten was er niet meer bij, ik stond 14x per uur op om dat ene plekje of hoekje nog even te Dettol-en, want dan had ik in m'n hoofd dat dat plekje nog niet genoeg ontsmet was en daar vast Giardiaatjes zaten := ).

There was a man who entered a local paper's pun contest. He sent in ten different puns, in the hope that at least one of the puns would win. Unfortunately, no pun in ten did.

Haloooww123
Berichten: 146
Geregistreerd: 27-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:49

Mijn kat (Sjaakie) heeft ook giardia gehad. Mijn andere drie katten gelukkig niet, die zijn wel preventief mee behandeld. Bij mijn kat leek panacur ook niet aan te slaan. Hij heeft toen na de tweede kuur een ander middel gekregen, ik ben alleen vergeten hoe dat heette.

Achteraf was het bij hem misschien niet zo dat de panacur niet werkte want hij bleek lymfklierkanker te hebben. Dat kan ook de slechte ontlasting van mijn kat verklaren. Dit is nu niet meer te achterhalen.

Hij is na de behandeling nog twee keer getest op giardia en daar is hij nu gelukkig wel vanaf. Bij ons was het een kwestie van goed schoonmaken, ook hebben we Sjaakie één keer aan de achterkant gewassen. Hij stonk namelijk heel erg.

Heel veel succes met de behandeling, ik hoop dat het snel weg is.

Iris, Sjaakie, Snoopy, Laila en Vince <3

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:19

Dettol en stoomreiniger waren het bij mij. Heb een hond en kat gehad met giardia. Wassen op minstens 60 graden en na dwijlen de vloer droog maken. Het is echt een gevecht maar de aanhouder wint

dierenfan
Berichten: 9563
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:24

Wij kregen gratis giardia mee met de 1 en laatste pup die de roedel van 6 kwam versterken. Eigenlijk kwamen wij er binnen 2 dagen al achter dus dierenarts gegaan en gelukkig in de ontlasting die we mee hadden was het gelijk al zeer duidelijk (advies is 3 dagen poep opvangen). Allen gelijk 3 dagen panacur en pup ook erbij metrazol. Ook goed de kussens gewassen en de tuin ontsmet na die kuur. 10 dagen later nog een keer alles 3 dagen panacur en weer alles ontsmet en nooit meer giardia problemen terug gehad gelukkig.

Indi_Vito
Berichten: 2740
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:36

Voorlopig vers vlees voeren helpt de darmen ondersteunen.

5 dagen panacur
Dag 3 alles wat gewassen kan worden wassen liefst zo heet mogelijk.
Kat ook wassen is zeer belangrijk!!
Vloer dweilen met spiritus.
En alles waar de kat komt schoonmaken met spiritus.
Zodra je kat op de bak is geweest schoonmaken en dan de hele bak verschonen anders blijf je her besmetten.

En dag 5 van de panacur weer alles schoonmaken ontsmetten en wassen.

5 dagen geen panacur en dan weer 5 dagen wel waarop je op dag 3 en 5 weer alles schoonmaakt en ontsmet.

Het is ontiegelijk veel werk maar zo ben ik er vanaf gekomen

dierenfan
Berichten: 9563
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 04:00

Mijn vroegere dierenarts deed bij verdenking van giardia 3 dagen panacur en bij zekerheid 5 dagen. Mijn huidige beweerde dat 3 dagen in alle gevallen afdoende is en 5 dagen enkel een smak extra geld kost (zeker bij een totaal van 150 kg hond te hebben)

Ze had in ons geval absoluut gelijk dat 2x 3 dagen genoeg was. Wij hebben idd alle honden na de eerste kuur een keer gewassen en de pup deden wij tot dan elke keer kont wassen na poepen. Heb het eigenlijk niet zwaar of vervelend gevonden. Denk dat wij veel geluk gehad hebben

Moon_light94
Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 04:20

Ik heb al eens eerder gereageerd in een van de topics geloof ik.

Hier ervaring met een hevig giardia geval.. waar ik vorige keer nog dacht dat het weg was, was het dat toch niet.

Uiteindelijk redding: Spartrix. Middel uit Duitsland, zit Carnidazol in. Het is oorspronkelijk voor postduiven maar in DL gebruiken ze het ook wel voor hond/kat bij hardnekkige giardia.
Maar het is hier dus niet geregistreerd. Alle verhalen online zijn wel heel positief en omdat we met onze handen ih haar zaten hebben we het toch besteld. Hielp echt super goed! Ik had zelf veel aan dit topic/forum: http://www.sphynxrexbreeders.nl/forum/v ... &start=110

Maar, is dus niet zomaar hier te krijgen. Moet je alleen doen als je je er goed bij voelt. Overleg desnoods even met de dierenarts :).

Je kan ook eerst metronidazol proberen. Sommige giardia stammen reageren niet op panacur maar wel op metronidazol.

En dan tot slot; ook als de giardia weg is, kan diarree flink aanhouden. Probiotica kan helpen, bv van Puur of Zoolac Propaste.
En idd, vers vlees helpt. Giardia leeft op koolhydraat. En vers vlees zorgt voor lekker zuur maagzuur, dat helpt ook. En het geeft vaak sws al iets betere ontlasting.

Het is een rot parasiet, maar er is een einde, echt! :)

Anoniem

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:52

Bedankt voor alle lieve reacties! Misschien even handig om op een rijtje te zetten wat we nu doen/het plan van aanpak is.

Hij heeft nu twee keer een ronde panacur gehad. De laatste is vrijdag afgelopen, dus daar begin ik aankomende vrijdag weer mee. De laatste 2 rondes heb ik alleen op de laatste dag schoongemaakt (de eerste keer met allesreiniger helaas, de tweede keer wel met dettol), dat ga ik de komende kuur ook op de derde dag doen. Verder proberen we alles wat we kunnen tussentijds schoon te maken. We hebben een dettol spray gemaakt waar we dingen als plekjes met poep op de vensterbank zo snel mogelijk mee schoonmaken. Ook maken we hier dingen mee schoon die we niet in de was kunnen gooien, zoals bijvoorbeeld mijn bureaustoel (waar ik nu maar even een handdoek overheen heb gegooid := ). Zijn kleedjes en het dekbed dat we op de bank hebben gelegd om te voorkomen dat we de bank straks weg kunnen gooien wassen we om de dag zo heet mogelijk, dat rouleren we met een ander dekbed en een handdoek.

Qua eten krijgt hij Purina. Het is niet ideaal en ik zou hem het liefst iets geven met minder koolhydaten, maar hij vreet het simpelweg niet. We hebben meerdere soorten voer geprobeerd maar hij eet twee muizenhapjes en dan laat hij het staan. Omdat hij al niet de dikste kat ter wereld is hebben we dus ook in overleg met de dierenarts besloten om het nu even bij Purina te houden. Als hij weer genezen is en goed op gewicht kunnen we altijd nog kijken of hij toch iets anders wil, maar voor nu vind ik het vooral even belangrijk dat hij goed blijft eten en drinken.

Verder krijgt hij vanaf vandaag dagelijks probiotica van Puur. Vanaf vrijdag moet hij dus ook weer panacur en de probiotica krijgt hij 2x per dag, dus hij krijgt 's morgens een half en 's avonds een half zakje natvoer. Die panacur wil hij echt met geen mogelijkheid vreten (opgerold in alle soorten worst/vlees tuft hij het weer uit en als we hem proberen naar binnen te dwingen slikt hij hem simpelweg niet door), dus die lossen we op in een mini beetje water en dat mengen we samen met de probiotica door het natvoer.

Als de kuur die vrijdag start niet aanslaat proberen we (in overleg met de DA) nog een keertje panacur en daarna testen we om te kijken of hij nog steeds giardia heeft als zijn diarree nog niet over is. Mocht dat zo zijn krijgt hij metronidazol.

Apart houden is hier helaas geen optie. De enige plek waar hij zou kunnen zitten is op kantoor, en zelfs als dat handig was geweest (onze kledingkasten etc staan daar ook dus als hij wel de hele kamer onderschijt is dat 's morgens niet bepaald de fijnste verrassing) vind ik het enorm zielig. Hij is heel mensgericht en ik vind het zielig om hem alleen op specifieke momenten wat aandacht te kunnen geven, ik denk dat hij daar enorm veel stress van gaat krijgen.

Het helpt niet dat ik de parasiet helaas heb overgenomen en dat ik zelf dus ook al een aantal weken behoorlijk veel last van mijn darmen heb. Ik vind het een ontzettende schat en ik behandel lekker door, maar het is wel vervelend dat je 's morgens en als je thuis komt van werk eerst even een uitgebreid rondje moet lopen om te checken of hij nergens kleine poepies achter heeft gelaten. Het lijkt echt alsof hij het niet door heeft, van de week was er bezoek bij ons die met hem aan het kroelen was en toen liet hij het ineens lopen omdat hij ontspande. Heel zielig en hij kan er niks aan doen, maar ook ontzettend smerig.

Goed, doorgaan met Dettollen en panacur dus. Hoop dat de probiotica hem iets helpt, want het is echt sneu om hem zo veel last te zien hebben ook

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:05

Mijn twee honden en ikzelf zijn een keer besmet door giardia door een besmette roemeense hond die niet afdoende was behandeld. -O-

Ik ben er echt flink ziek van geweest en na twee kuren weer vrij van. De honden heeft drie kuren en een hoop schoonmaken gekost. Ik bleef soppen, hun konten wassen enz. Maar het is uiteindelijk goed gekomen :j

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Moon_light94
Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:37

Eet hij wel natvoer met veel vlees/weinig koolhydraat, of dat ook niet? Anders zou je dat nog kunnen doen ipv brok.

Pittig wel hoor. Hier haalden ze gelukkig wel altijd de bak, dat scheelt wel. Zaten alleen zelf steeds onder. Langharige katten zijn dan snel vies...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:08

Ik maakte 2x per dag de kattenbak en voer/drinkbakjes schoon met kokend water en de bak ook met Dettol. Ook verving ik elke dag de ligkleedjes die ik had vervangen met handdoeken en waste die dan op 90 graden. Verder dweilde ik elke dag met dettol. Ik was behoorlijk panisch en obsessief ermee bezig :o . Dit heeft er wel voor gezorgd dat ik er na 1 kuur vanaf was (de katten dan).
Veel mensen zeiden ook tegen me dat dettol niet helpt. En het schijnt ook dat dettol giftig is voor katten dus kijk er wel mee uit..
Hoop dat je er snel vanaf bent. Want bah wat rot als je dier zich zo naar voelt :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:45

SimoneeM schreef:
Eet hij wel natvoer met veel vlees/weinig koolhydraat, of dat ook niet? Anders zou je dat nog kunnen doen ipv brok.

Pittig wel hoor. Hier haalden ze gelukkig wel altijd de bak, dat scheelt wel. Zaten alleen zelf steeds onder. Langharige katten zijn dan snel vies...

Zijn natvoer is wel echt grotendeels vlees inderdaad :j

Ja het zijn super kleine beetjes, maar al die kleine beetjes maken wel dat het flink vervelend is := Vooral omdat hij het overal en nergens doet en je dus echt elke ochtend een rondje moet lopen om te kijken of hij nergens iets heeft achtergelaten

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:41

Wij zitten er momenteel middenin met onze hond.. ze heeft de 1e panacur kuur erop zitten, na 10 dagen volgt er weer een kuur van 5 dagen. Ondertussen alle kleedjes en speeltjes op 60 graden gewassen. En dagelijks de vloer reinigen met afwisselend een stoomreiniger, halapur en medische dettol. Om de 3-4 dagen de hond in bad. Moet wel zeggen dat mijn juist het tegenovergestelde heeft van diarree..ze kan bijna niet poepen omdat het zo hard is.

Ook hier bezig met probiotica, daarnaast even zacht voer om de ontlasting wat dunner te krijgen met zalmolie. En misschien ga ik nog zonnebloemolie toevoegenomdat het nog altijd niet voldoende werkt...

Het nadeel is, dat onze hondmet een hus meegaat, en dus ook straks na de kuur weer. Ik ben dus ook bang dat het een vicieuze cirkel blijft.

Hutcherson
Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:48

Wij hadden het ook toen onze pup 12 weken was. Broertjes en zusjes hadden het ook al gehad en tips van de fokker waren al bekend. Even panacur besteld want de dierenarts wilde eerst drie dagen ontlasting testen. Maar het dier had al drie dagen diarree. Ik had al geprobeerd met vasten, banaan en beschuit, maar hielp niet.
Had al zo'n vermoeden.. Dus hup panacur erin. Kussen, knuffels etc gewassen, hond in bad op dag 1,3 en 5. Toen 10 dagen rust. Na 7 dagen werd de ontlasting weer vaster en toen nogmaals 5 dagen kuur. Maar toen was alles al in orde. Nooit meer last gehad maar heb de pillen standaard in de kast.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:10

eponine schreef:
Wij zitten er momenteel middenin met onze hond.. ze heeft de 1e panacur kuur erop zitten, na 10 dagen volgt er weer een kuur van 5 dagen. Ondertussen alle kleedjes en speeltjes op 60 graden gewassen. En dagelijks de vloer reinigen met afwisselend een stoomreiniger, halapur en medische dettol. Om de 3-4 dagen de hond in bad. Moet wel zeggen dat mijn juist het tegenovergestelde heeft van diarree..ze kan bijna niet poepen omdat het zo hard is.

Ook hier bezig met probiotica, daarnaast even zacht voer om de ontlasting wat dunner te krijgen met zalmolie. En misschien ga ik nog zonnebloemolie toevoegenomdat het nog altijd niet voldoende werkt...

Het nadeel is, dat onze hondmet een hus meegaat, en dus ook straks na de kuur weer. Ik ben dus ook bang dat het een vicieuze cirkel blijft.


Ik had ook in je eigen topic gereageerd, maar daar heb je mn post gemist.



Absoluut melden bij de uitlaat service dat je hond Giardia heeft en erop rekenen dat je hond niet mee mag de komende tijd.

Als ik erachter kom dat één van de honden in een uitlaat service mee loopt met Giardia, is die HUS direct een klant kwijt!

Neem je verantwoordelijkheid en zorg ervoor dat die nare parasiet niet onder de HUS verspreid wordt.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:14

Dat had ik al gezien en buiten dat de dierenarts had gezegd dat het geen enkel probleem zou zijn omdat de hus direct de ontlasting opruimt.. heb ik geregeld dat hij haar nu tijdelijk 1 op 1 uitlaat. Maar dat is vooral omdat ik niet wil dat ze straks door de hus honden herbesmet wordt. Volgens de Da is ca 80 % van alle honden besmet maar wordt niet behandeld omdat ze geen klachten hebben. Het is dus vooral voor haar eigen bestwil dat ze nu evenniet meemag. Van de dierenarts mocht het wel..

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:42

eponine schreef:
Dat had ik al gezien en buiten dat de dierenarts had gezegd dat het geen enkel probleem zou zijn omdat de hus direct de ontlasting opruimt.. heb ik geregeld dat hij haar nu tijdelijk 1 op 1 uitlaat. Maar dat is vooral omdat ik niet wil dat ze straks door de hus honden herbesmet wordt. Volgens de Da is ca 80 % van alle honden besmet maar wordt niet behandeld omdat ze geen klachten hebben. Het is dus vooral voor haar eigen bestwil dat ze nu evenniet meemag. Van de dierenarts mocht het wel..


Van de dierenarts mag het misschien wel, maar ik wil het risico niet hebben. Dus een uitlaatservice die het flikt om in een groep een Giardia te hebben, is zn klant kwijt.

Op de hondenschool wordt vaak niet gepoept en tóch moet je de lessen overslaan zolang je hond Giardia heeft. Gewoon omdat het ontiegelijk besmettelijk is. Snuffelen aan de kont, het vervoeren in dezelfde ruimte enz kan al overdracht opleveren.

Heb zelf één keer het vermoeden van Giardia gehad en zelf behandeld en NOOIT MEER!

mysa
Berichten: 10378
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:39

Ik heb ook een vraag, onze hond had een week of twee geleden opeens een darmontsteking. Dunne ontlasting met bloed,maakte flink zieke indruk en wilde niets eten.

Ze heeft antibiotica gekregen die ook werkzaam is tegen giardia. Dierenarts vond ontlastingonderzoek niet nodig als ze goed op de a. b. zou reageren. Maar gaf aan dat giardia in onze omgeving steeds vaker gezien wordt.

Een kuur van tien dagen, kreeg ze. Al op de tweede dag was haar ontlasting een stuk normaler. Vanaf dag drie normaal. Het is nu een week geleden dat ze haar laatste pil heeft gehad en tot op heden blijft alles normaal.

Mocht het toch giardia zijn, zou het dan snel terug moeten komen of kan daar veel tijd tussen zitten? En is het sowieso een giardia-beeld? Vond het frappant dat ze zo snel verbeterde. Lijkt me dus eigenlijk een andere infectie/ontsteking?

(zoon wil graag een hond erbij, vandaar dat ik me het afvraag)

wendy1987
Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:47

Giardia zit eigenlijk overal in de grond. Zolang je dier zijn of haar weerstand goed genoeg is zullen de klachten de kop niet opdoen. Ieder dier draagt het eigenlijk bij zich, maar zodra de weerstand minder wordt gaan ze de kop opsteken en komen ze tot uiting. Dit kan altijd een keer gebeuren. Maar gebeurt het vaker moet je eigenlijk ook gaan bedenken waarom het telkens tot uiting kan komen. Dan is er vaak meer aan de hand dan alleen een besmetting. Want een "gezond" dier zal dit zelf kunnen oplossen.
Wij behandelen alleen het dier met klachten want allemaal heeft gewoon geen toegevoegde waarde, of ze moeten ook klachten krijgen. En als het met een week of 3 weer terug is, is er eigenlijk altijd meer aan de hand waardoor die parasiet de overhand weer krijgt.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:10

@ wendy, dat is dus ook de reden dat onze dierenarts geen reden ziet haar af te schermen van andere honden (mits de ontlasting direct verwijderd wordt)..omdat get gros van de honden de parasiet al heeft maar geen klachten. En geen klachten =geen onderzoek = geen bewijs. Omdat onze hond zo a-typisch is qua symptoom is er nooit naar gezocht. Wie weet heeft ze het al jaren. Nou ja.. de behandeling is 2x5 dagen panacur met 10 dagen ertussen. Als ze daarna geen klachten meer heeft wordt ze als genezen beschouwd. Terwijl de kans aanwezig is dat ze er dan nog niet vanaf s.


Anoniem

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:58

Hier lijkt het gelukkig beter te gaan. Hij zit beter in zijn vel, heeft meer energie en voor mij het grootste voordeel: hij poept niet meer in huis maar echt alleen op de bak. Ben er een stuk geruster op, maar begin vandaag voor de zekerheid toch met een laatste ronde panacur en hij blijft de probiotica krijgen.

Zoe_97
Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:03

mijn oudste heeft het gehad toen ik haar uit het asiel haalde. Alle kussens en ligplekjes dagelijks wassen. overal waar ze buitne gepoept had ging er ene hoop kokend water overheen na opruimen. bij jouw zou ik kranten onder je kattenbak vulling doen en krant en vulling 2 keer per dag volledig verversen en de bak met heet water en detol schoonmaken. De hond ging hier om de 2 dagen in bad met ene antbacteriele shampoo, dat zou ik met je katook doen.
Ik heb 3 kuren nodig gehad voordat ze er vanaf was

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Anoniem

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:45

Nou, waar ik eerder voorzichtig positief durfde te zijn is dat nu weer klaar. De diarree is nog steeds niet afgelopen. Hij voelt zich wel duidelijk beter, ziet er ook wat beter uit, maar hij blijft gewoon leeglopen. Nog steeds overal plekjes op de plekken waar hij ligt. Het belemmert ons ook enorm in de omgang met hem, want elke keer als we hem langdurig aaien en hij ontspant, laat hij het gewoon echt lopen. Dat is best klote om op te ruimen en hij zit dan ook helemaal onder, waardoor we hem echt met een nat doekje af moeten nemen. Hij vind dat echt verschrikkelijk maar ja, anders loopt hij het alsnog het hele huis door.

Ik bel morgen de dierenarts nog even een keer. Twijfel of we nog een kuur panacur erin stoppen of dat we hem toch laten onderzoeken op eventuele andere problemen en evt beginnen met antibiotica. Het begint ook steeds vaker door mijn hoofd te spoken dat hij helemaal geen giardia heeft maar bv een voedselintolerantie waardoor we hem constant zieker aan het maken zijn.

We blijven heel veel van hem houden en gek op hem zijn, maar ondertussen staan de tranen echt in mn ogen als hij opstaat en er ligt weer een vlek diarree onder zijn kont. Het is gewoon smerig, ik loop constant achter hem aan met dettol en keukenpapier en dat vergt echt zo veel geduld.

Melvern
Berichten: 4404
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:58

Ik heb ook een kater die er maar niet vanaf komt. Andere 2 hebben nergens last van maar 1 is constant de sjaak. Hij laat gelukkig geen diarree lopen. Die van mij heeft metrobactin gehad en dan gaat het beter maar het gaat niet helemaal weg of het komt steeds terug.

Mijn kat braakt daarin tegen heel vaak en wisselt ook heel erg in gewicht. Ik heb donderdag weer een afspraak staan om te kijken hoe het ervoor staat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alenthe05, Anja_96, djodjodjo, Leedebee, lgw, lizzy99, loez, ManonGrr, mirriezz, NicoleKelos, Rhinocornn, silverwind, Speirs, Stef_Diva, Travel_me, Zick_Zack en 58 bezoekers