Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-19 14:51

Whahahaha... sabeltandtijgers ter grootte van een punaise :=

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)


Renee87
Berichten: 164
Geregistreerd: 10-06-07
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:51

Hee hallo! Ik meld me ook even hier. Lees al een tijdje mee met jullie, gaaf om alle plannen te zien!

Wij vertrekken over 3 paar weken richting Schotland 8-) We gaan met de boot en eigen auto (dat is eigenlijk de voornaamste reden dat we gaan, vriendlief wil met zijn "kindje" door Schotland "scheuren"). We gaan naar Islay, Skye en daarna de NC500 met de klok mee.

Weten jullie of je rondleidingen etc bij whiskeystokerijen ook van tevoren moet boeken? Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n fan van vooraf boeken maar wil daar niet voor niets staan O:)

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-19 14:54

Renee87 schreef:
Hee hallo! Ik meld me ook even hier. Lees al een tijdje mee met jullie, gaaf om alle plannen te zien!

Weten jullie of je rondleidingen etc bij whiskeystokerijen ook van tevoren moet boeken? Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n fan van vooraf boeken maar wil daar niet voor niets staan O:)


Ah leuk dat er steeds meer deelnemers zich in dit Topic melden :) Ik heb geen idee of je vooraf moet gaan boeken. Maar ik gok zo dat je over 3 weken nog niet in het hoogseizoen zit (ik ga over 2 weken). Vooraf boeken is dan misschien nog niet echt noodzakelijk.

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:55

Bij Oban hebben we dat wel gedaan, moest ook. Anders worden die groepen veel te groot, Oban is maar een kleine stokerij. Maar daar was geen kunst aan, kon gewoon twee dagen van te voren via internet.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:26

Bij Tomatin konden wij gewoon aansluiten, was in juni

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:31

Rije schreef:
Wij gaan ook weer dit jaar, dus nog een deelnemer voor het ...2019 topic :D

Dit wordt onze vierde keer, en dit keer willen we de North Coast 500 gaan doen. Maar... wel in het hoogseizoen helaas. Is het dan ook nog te doen om op de bonnefooi te gaan? We nemen wel een tent (en aanverwante zaken) mee, maar als het echt pokkeweer ik zit ik toch liever in een B&B.


North Coast 500! Die heb ik ook nog wel ergens op een lijstje staan. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, het lijken mij nog best lange afstanden.

Als lief nou een handzamer formaat had gehad, lijkt het me gaaf om Schotland per camper te doen. Maar die bedden zijn voor hem gewoon te klein - of de campers met grote bedden zijn te duur, zo kan je het ook zien (en vaak ook meteen voor 6 personen). Want dat gekloot met natte tenten vind ik ook niks...

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-19 16:39

Hmm.. heb ik nog een vraag (als groentje op het gebied van -alleen- op vakantie gaan) :o
Aangezien ik op de bonnefooi ga, en er in de middle of nowhere natuurlijk geen pinapparaten staan, de vraag of ik contant geld mee moet nemen? Of is dat bij plaatsen als Fort William en zo wat beter geregeld (sorry, zover heb ik nog geen vooronderzoek gedaan).

Moet ik dat hier bij de bank in Nederland evt. al reserveren? Of daar pinnen? Bij de gemiddelde B&B kun je daar wel pinnen? (sorry voor de vele vragen. Ik betaal in Nederland zo'n beetje alles met plastic) :+
Laatst bijgewerkt door Tafje op 08-05-19 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:40

Wij hebben de NC500 (grotendeels) gedaan. Prachtig <3

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:40

Wij boeken wel van alles vooraf, ook de distillerijen. Willen naar de oudste van Schotland (Ben Nevis) en naar Glengoyne (Bij Glasgow) Maar wij gaan in het hoogseizoen.

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-19 23:15


There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:20

Mijn man is whiskyfanaat, dus ik heb meer destilleerderijen van binnen (en van buiten) gezien dan we lief was :=, maar de voorgaande keren waren we er steeds in het voor- of naseizoen. En dan konden we gewoon binnenlopen en eventueel een half uurtje zelf rondlopen op het terrein voordat we meekonden.

Thanks voor de tip van de AirBnb, das idd nog een mooi alternatief denk ik. Ga ik me eens in verdiepen.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!


Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:27

Tafje schreef:
Hmm.. heb ik nog een vraag (als groentje op het gebied van -alleen- op vakantie gaan) :o
Aangezien ik op de bonnefooi ga, en er in de middle of nowhere natuurlijk geen pinapparaten staan, de vraag of ik contant geld mee moet nemen? Of is dat bij plaatsen als Fort William en zo wat beter geregeld (sorry, zover heb ik nog geen vooronderzoek gedaan).

Moet ik dat hier bij de bank in Nederland evt. al reserveren? Of daar pinnen? Bij de gemiddelde B&B kun je daar wel pinnen? (sorry voor de vele vragen. Ik betaal in Nederland zo'n beetje alles met plastic) :+


Im heb geen flauw idee. Ik vermoed dat ze in de B&Bs wel pinapparaten hebben.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:11

Amandavd schreef:
Tafje schreef:
Hmm.. heb ik nog een vraag (als groentje op het gebied van -alleen- op vakantie gaan) :o
Aangezien ik op de bonnefooi ga, en er in de middle of nowhere natuurlijk geen pinapparaten staan, de vraag of ik contant geld mee moet nemen? Of is dat bij plaatsen als Fort William en zo wat beter geregeld (sorry, zover heb ik nog geen vooronderzoek gedaan).

Moet ik dat hier bij de bank in Nederland evt. al reserveren? Of daar pinnen? Bij de gemiddelde B&B kun je daar wel pinnen? (sorry voor de vele vragen. Ik betaal in Nederland zo'n beetje alles met plastic) :+


Im heb geen flauw idee. Ik vermoed dat ze in de B&Bs wel pinapparaten hebben.

Nope. Dat wil zeggen; sommigen hebben het wel, anderen niet.

Gewoon vragen op het moment dat je aankomt en als je aan ziet komen dat je middenin het niks gaat eindigen, stop even bij een pin-automaat (cash-machine of ATM) en zorg dat je cash bij je hebt.
Let erop dat je bij sommige automaten moet betalen om op te kunnen nemen! Free cash withdrawal zijn degenen die je niet laten betalen. Dat wil zeggen; je betaalt altijd wat exchange-kosten met een buitenlandse kaart. Dat zie je ook terug op je afschrift.

Op de Land Rover beurzen zie je intussen dat de handelaren vaak wel cards accepteren maar de hobbyisten zeker niet. Bovendien valt er met cash vaak wel wat te handelen, met een card veel minder.
Dat geldt in meer of mindere mate ook voor andersoortige beurzen en markten waar je bij uit zou kunnen komen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Domiinooo_
Berichten: 223
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:18

Zijn hier er Bokkers die 'The Jabocite' al eens genomen hebben?

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:23

Wij hebben die voor deze zomer geboekt. Moesten onze route omgooien want onze dag was al volgeboekt. Vorig jaar waren we te laat.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:59

Domiinooo_ schreef:
Zijn hier er Bokkers die 'The Jabocite' al eens genomen hebben?

Nope, maar gezien mijn ervaring met andere 'steamlines": DOEN!

The Dalesman heb ik ooit langs zien komen; ik was bij het viaduct van Ribblehead.

We waren op de bonnefooi The Dales op gereden met het idee daar ergens te overnachten, bleek er een enorm wandel evenement op de Dales, alles volgeboekt.
We waren laat in de middag bij The Station Inn, vlakbij het viaduct en de uitbater was bang dat ie twee wandelaars "nee" had moeten verkopen voor een kamer. Hij gaf wat bezorgd het advies om in Ingleton, net buiten the Dales, te kijken, maar dat was nog een flink stuk lopen. Hij was zichtbaar opgelucht toen we melden dat we met de auto waren :D
Hij had wel gelijk, in Ingleton waren we de enige gasten in de B&B.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

marije1109
Berichten: 1131
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 22:44

Ik vertrek woensdag as (tot zondag) kraambezoek bij mijn zusje, ze woont vlak bij Inverness en de Cairncorns dus vast nu weer leuke tripjes en wandelingen.

Weet iemand toevallig waar ze nu outlander 5 opnemen (filmlocatie Fraser's ridge)

Life is good, Marie mijn topper!

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-19 05:57

marije1109 schreef:
Weet iemand toevallig waar ze nu outlander 5 opnemen (filmlocatie Fraser's ridge)


Dat vroeg ik me gisteren ook af. Ik ben ook een Outlander fan..
Veel plezier tijdens je verblijf alvast!

@Ikke: dank voor de tips weer!

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

MarrieLeen
Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:54


    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-19 19:56

MarrieLeen schreef:
Ik wilde jullie topic niet gebruiken voor mijn specifieke vraag, maar wellicht zijn er hier wel ervaren Schotland gangers die mij kunnen helpen?! :)
[BEU] Leuk en goed hotel in centrum van Edinburgh?


Volgens mij past deze vraag hier prima.. Ik ben ook wel benieuwd :)

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

MarrieLeen
Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:13

Dan voel je vrij om hier te reageren, ik lees graag mee met jullie Schotse verhalen en ervaringen! :j

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:52

Domiinooo_ schreef:
Zijn hier er Bokkers die 'The Jabocite' al eens genomen hebben?



Nog niet. Ga ik in augustus doen. Helaas alleen enkele reis, retour was nu al volgeboekt! (Maand geleden.) De wildlife cruise bij Mallaig ook geboekt, was ook al bijna vol. Las dat iemand uit dit topic dat ook wilde doen?

Renee87
Berichten: 164
Geregistreerd: 10-06-07
Woonplaats: Voorburg

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:20


Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 10:42


There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 10:02

Het is rustig hier := .. Voor mij begint het nu ook al op te schieten, nog 1 week!!
Voor overnachting in Edinburgh heb ik vrijdag en zaterdagnacht via Airbnb bij een gepensioneerde dame gereserveerd. 2 nachten incl. ontbijt voor 80 euro.

Verder veel lezen en route plannen/verder uitwerken (wat wil ik allemaal gaan kijken).

Voor de liefhebbers wat links:

Whiskey Roadtrip door Schotland https://man-man.nl/whisky-roadtrip-schotland/
Veel info, foto's <3 & Filmpjes regio Glen Coe https://www.zigzagonearth.com/a82-glen-coe-scotland/
Idem, maar dan Loch Lomond https://www.zigzagonearth.com/loch-lomond-scotland/
Idem, maar dan Isle of Skye https://www.zigzagonearth.com/scotland-isle-of-skye-tours/

Meeneemlijst voor vakantie https://zolea.be/freebie-inpaklijst-voor-op-reis/

Handige app's voor op je telefoon

Je kunt hier ook evt. google maps downloaden. Pin een plek en plan een route, etc.

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: angrywolf, Anoukjuuuhh, ardanwan, Bytespider, ingvdh, Lestria, mvdende, s1993, Spaansepony, thequeensmum, TinkerTreas, Urona447 en 78 bezoekers