Doelen en Volg je Paard 2019!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:52

Kimmie25501 schreef:
Wauw! Supergoed gedaan!


De doelen voor april Ivy:
- Zorgen dat ze een stuk minder vervelend tijdens het poetsen en opzadelen wordt.
- Zelf een zelfverzekerde ruiter worden, dit doen deze maand door:
- Aan de slag gaan met gymnastiserend grondwerk. Dus werken aan de hand, de dubbele longe en ik wil minstens 1 keer iets proberen aan de enkele teugel.


Doel voor April Shan:
- Ik wil nog niet te hard juichen, maar ik hoop deze maand te gaan hangen over het zadel (terwijl ik eerst mezelf omhoog heb geduwd via de beugel). Klinkt stom haha, maar weer een nieuwe stap naar het opstappen toe.


Ik zal beginnen met de doelen van Ivy. Ik heb les gehad van Anouk Dahrs om het poetsen en opzadelen te verbeteren. Dit heeft wel heel erg geholpen. Ik moet nu nog wel op een speciale manier poetsen en opzadelen (terwijl ik haar zelf vast heb en met gebruik van een stick). Maar ik wordt tenminste niet meer vermoord en dat is al een hele vooruitgang! Ik doe dit soms buiten in de bak en soms binnen op de poetsplaats. Ik wil er naartoe werken om uiteindelijk weer normaal haar vast op de poetsplaats te poetsen en opzadelen, maar dit zal wss nog wel een tijdje duren.
Deze maand heb ik ook zeker veel gewerkt aan de hand, ook een keer met enkele teugel gewerkt, dat staat voor volgende week ook nog een keer op de planning. Ook heb ik les gehad aan de dubbele longe en heb ik gewerkt aan het loswerken en het basisgrondwerk. Best een goede maand dus!

De doelen voor mei:
- Proberen om steeds vaker op de poetsplaats te poetsen en op te zadelen.
- Nog minstens 1 keer aan de enkele teugel werken.
- Werken aan het inparkeren bij het krukje




Dan door naar Shan. Dit doel heb ik deze maand niet gehaald, dit was ook wel iets te fanatiek gedacht.
Wel is hij deze maand naar de tandarts geweest en heeft hij dat superbraaf gedaan! Ook heb ik gewerkt met hem aan het grondwerk en nog een keer geoefend met mijn voet in de beugel zetten, omdat hij dat stiekem toch nog wel wat spannend vond. Als laatste heb ik het hoofdstel weer herintroduceerd, hij vond het stiekem nog wel spannend toen deze aan ging.

Daarom mijn doel voor deze maand:
- Mijn hele opstapriedel tot voet in de beugel kunnen doen, met het hoofdstel in, en dat hij dit dan helemaal normaal vindt.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:03

Goed bezig geweest kimmie!

En het is al weer mei. Eens kijken wat het plan voor april ook alweer was.

[ img ]

Fysio heb ik een principe afspraak mee voor 11 mei, wacht alleen nog op de bevestiging.
Sprongetje in de bak heb ik niet gedaan al kwam het in de balkjesles wel aan de orde. Ben zelf onverwacht aan mijn rug geopereerd en was al blij dat ik er op kon zitten en wat basiswerk kon doen. Vliegende wissels heb ik ook maar overgeslagen deze maand. Ze vergeet ze vast niet.
De boskilometers hebben we wel gehaald en daar zelfs 2x een sprongetje gemaakt! Er lag een omgevallen boom(pje) in de weg.
Doelen voor mei vind ik lastig. Er gaat een tweede operatie komen die dieper gaat en waar ik dus meer last van ga hebben. Ik hou het daarom heel basic.

Doelen voor mei;
- fysio laten komen
- tandarts laten komen
-1x balkjesles
- 1x parreli les
- 4x bos afstand maakt niet uit
- 1x springen met longeren
- 1x oefenen met halthouden en zijgangen boven de balk.

Ben benieuwd wat het gaat worden.

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Caaatje
Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:17

Ik kom ook even binnenvallen! Heb alles even doorgelezen en het heeft me wel een leuke motivatie boost gegeven :D

Ik heb 6 ponies in totaal waarvan 4 mini's, een erg groot uitgevallen shet en mijn new forest. Ik ga het hier enkel hebben over Hip Hop (nf), Sage (mini) en Yun (grote shet).

Mijn doelen voor dit jaar
Sage inspannen in een sulky en ritjes kunnen doen
Yun afvallen en verder ruitermak maken, meerdere vrijheidsdressuur kunsten afwerken
Hip Hop passend zadel vinden en meer kunnen buitenrijden evenals algeheel sterker en soepeler maken (specifiek bv galop is een ramp)

Mijn doelen voor mei
Sage: 2x p/w lange lijnen, stemcommando's bevestigen, specifiek stop-stap, draf-stap en halt, halt 8 sec kunnen volhouden
Yun: spagaat aanleren, spaanse pas afwerken en afvalschema beginnen
Hip Hop: les nemen academisch grondwerk, twee rondjes galop beide kanten zonder eruit te vallen en met gecontroleerde overgangen, travers commando rechterhand bevestigen en een spieropbouwend supplement opstarten


Zo ik ben eens benieuwd :D

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:30

Citaat:
Doelen april:
- Halthouden blijven oefenen
- Training zonder elastiekje oppakken
- Werken aan mijn eigen houding/zit: rechtop zitten, teugels wat korter en handen naar voren
- Meer zijgangen meepakken: wijken, schoudervoor, begin travers
- Duurtraining aan de longe introduceren, met name voor de galop
- Fotoshoots



Goeie maand gehad hier! Uiteindelijk in de les enorm veel tips gehad over hoe te trainen waardoor het halthouden ook ineens een stuk fijner ging. We hebben dus genoeg huiswerk meegekregen om de komende periode mee aan de slag te gaan :D

En fotoshoot, spreekt voor zich :+
[ img ]

Doelen mei:
- Meer op het achterbeen krijgen
- Balkjes meepakken tijdens het rijden
- Duurtraining aan de longe verder uitbreiden
- Een keer het bos in


cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:14

cindyy_1993 schreef:
Doelen voor april:
- Regelmatig achterwaarts heuvel af oefenen en daarbij de doorgang steeds smaller maken
- Iets knutselen waarmee we de doorgang ook lager kunnen maken
- Trainen richting onze rentree in het Z1 op 5 mei
- Weer een keer met stang & trens proberen te rijden
- Weer een keer een sprongetje maken


Wij gaan lekker hier hoor!
De heuvel achterwaarts pak ik regelmatig mee. Dat ging eigenlijk vlekkeloos en de deur kon uiteindelijk ook best een stuk dicht. Wilde het nog 1 keer proberen met nog 5 cm smaller, en toen is hij weer naar achter omhoog gevlogen. Daarna was de angst weer terug... Dus nu weer rustig vanaf het begin beginnen. Zo lastig dat hij daar zo op reageert...

Onze rentree afgelopen zondag ging best goed; eerste winstpunt in het Z1 is binnen *\o/*
Met stang en trens rijden nog niet aan toegekomen, dat wilde ik liever niet vlak voor de wedstrijd proberen. Dus dat wil ik deze maand gaan proberen. En een sprongetje hebben we ook gedaan!
Nu de doelen voor mei...:

- Regelmatig achterwaarts heuvel af oefenen en daarbij de doorgang steeds smaller maken
- Trainen richting onze volgende wedstrijd 9 juni
- Kür op muziek afmaken (10 juni is al dé dag :oo)
- Weer een keer met stang & trens proberen te rijden
- Regelmatig een sprongetje doen
- Oefenen met de lage doorgang
- Regelmatig blijven loswerken/grondwerken
- Misschien kijken of ik de voor mijn verjaardag gekregen fotoshoot kan gaan plannen

[ img ]

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-19 10:59

@Cindy: Gefeliciteerd met je succesvolle rentree! En veel succes met je kür :)
@GA: Fijn dat je alle doelen gehaald hebt. En wat een mooie foto's! (stond je nou zelfs in Uitgelicht?)
@Caatje: Welkom! Succes met je plannen!
@Foreverkliek: Nou ja, sprongetjes in het bos tellen ook mee toch? Klinkt alsof jij in mei gewoon veel lol gaat hebben! Sterkte met je herstel!
@Kimmie: Veel plezier met opstappen deze maand. Complimenten dat je er zo veel aandacht aan besteedt!
@Roosje: Knappe pony met haar nieuwe hoofdstel! Succes met starten, die WP komen vanzelf wel :)
@Wieneke: Wow gefeliciteerd! Ga zo door +:)+
@Nissima: Leuk dat je op wedstrijd bent geweest! Jammer van de val, maar jullie beide zijn wel een ervaring rijker zo :)

Dus mijn doelen voor april:

nessinator schreef:
april:
- Ontspanning
- "meer rust"
- Juiste stelling
- Tempocontrole
- Aanleuning
Kort samengevat: gewoon een rustig rondje rijden :j

Ook een nieuw einddoel (niet voor dit jaar, maar ooit): L springen :D

Hij is zo veel afgevallen dat hij zijn oude zadel weer past waar hij super rustig, relaxed en ontspannen onder loopt! We gaan deze wel in juni laten nakijken, maar tot zo ver ben ik tevreden!
De andere puntjes hebben we ongeveer gehaald: ik zet hem steeds vaker schouder voor (en dan loop je vanzelf in de goede stelling). Hiervan ontspant hij fijn en zo leren we samen om goed te buigen en 1 tempo te houden. Aanleuning wordt hierdoor ook steeds lichter en constanter dus dat gaat goed.
Ook hebben we deze maand weer veel gesprongen, en daar gaat hij ook goed vooruit. Hij kan nu een heel parcours op een beheerst tempo rondkomen, dus we kunnen ook langzaam wat meer de hoogte in (hoogte was nooit een probleem, hij nam steeds het tempo over en ging dan als een malle de hele baan door, waardoor de hindernissen wat laag (max 40 cm) bleven, nu kan het rustig omhoog naar 60-80 cm :D)

Dus doelen voor mei:
- Oefenen met trailerladen: Binnen 15 min erop & blijven staan
- Constant tempo bevestigen: Een heel rondje kunnen draven zonder ingrijpen
- Werken aan constante aanleuning: zie punt hierboven
- Correct ruggebruik stimuleren (stap hele rondjes, draf halve voltes, galop nog niet van toepassing)
- Galop trainen: Rustiger aanspringen, rustig doorgalopperen, goed terug laten nemen
- Schakelen & overgangen rijden, met als doel: Reactie op remmende hulp binnen 3 passen, reactie op drijvende hulp minder chaotisch (finetunen), dus zelf beter voorbereiden
- Parcours rond in gecontroleerde galop (dus zonder overnemen én zonder terugvallen in draf)
- Proef 3 & 4 oefenen: eind van de maand ken ik deze uit mijn hoofd :j

...want doelen voor juni:
- Op (dressuur)wedstrijd! Elke proef doelen op 175 punten. We missen nog te veel ervaring om op een WP te rekenen.
- Naar de zadelmaker! Dressuurzadel controle en springzadel uitzoeken :D

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:37

Oeps, het is alweer halverwege mei en ik had nog niet eens doelen opgesteld :+

Doelen voor april:
  • Voorbereiden voor mijn dressuurwedstrijd 13 april: proef een paar keer rijden, uit mijn hoofd leren
  • Voorbereiden voor mijn springwedstrijd 13 april: nog 1x deze week een paar sprongen neerzetten op 80/90 cm
  • Dressuurwedstrijd rijden 13 april
  • Springparcours rijden 13 april
  • Les (bitloos) rijden bij mijn instructrice
  • Eventueel ander bit proberen
  • Minstens één keer hoofdstelloos in de kleine bak rijden
  • ..als dat goed gaat: klein sprongetje hoofdstelloos proberen
  • Verder toch weer vaker met bit gaan rijden en werken aan nageeflijkheid

Toch redelijk ver gekomen met de doelen in april. De les van mijn instructrice was zeer waardevol, ze heeft me het verschil laten voelen tussen rijden met bit, mijn sidepull en vervolgens met een kaptoom. Kathy reageerde zo goed op de kaptoom dat ik sindsdien niet meer met bit heb gereden en dat voelt toch wel goed :D Ik rijd nu met de Micklem multibridle en de teugels aan het ringetje op de neusriem. Niet ideaal want de teugels willen nog wel eens beide naar 1 kant hangen of achter de bakstukken blijven hangen, maar voor nu werkt het.

Doelen voor mei:
  • Kaptoom kopen
  • Kaptoom naar Spanje laten vervoeren :+
  • Minstens 2x per week grondwerken
  • Een paar keer appuyement aan de hand proberen
  • Les grondwerk volgen bij instructrice thuis
  • Beugels aan voorste beugelophanging hangen

Appuyement aan de hand hebben we vanavond eens geprobeerd. Kathy kan al een aardig pasje wijken aan de hand maar mijn instructrice vindt het wijs om daar juist een appuyment van te maken. Het is best lastig maar er zaten enkele goede passen al tussen! Ik ben echt benieuwd wat Kathy allemaal gaat kunnen onder begeleiding van mijn instructrice :D

Momenteel rijden we zo rond (screenshots uit een gopro filmpje):
[ img ]

[ img ]

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 23:15

Oh, ben ik alsnog een doel voor mei/juni vergeten!
Doelen voor mei:
  • Kaptoom kopen
  • Kaptoom en nieuwe grondwerklijn naar Spanje laten vervoeren :+
  • Minstens 2x per week grondwerken
  • Een paar keer appuyement aan de hand proberen
  • Les grondwerk volgen bij instructrice thuis
  • Beugels aan voorste beugelophanging hangen
  • Meedoen aan de bitloze wedstrijd van WeAllRide

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:14

Maar je had deze doelen toch al in je vorige post staan, hoewel er hier nog een extra bij staat :')

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 08:01

nessinator schreef:
Dus doelen voor mei:
-Oefenen met trailerladen: Binnen 15 min erop & blijven staan
- Constant tempo bevestigen: Een heel rondje kunnen draven zonder ingrijpen
- Werken aan constante aanleuning: zie punt hierboven
- Correct ruggebruik stimuleren (stap hele rondjes, draf halve voltes, galop nog niet van toepassing)
- Galop trainen: Rustiger aanspringen, rustig doorgalopperen, goed terug laten nemen
- Schakelen & overgangen rijden, met als doel: Reactie op remmende hulp binnen 3 passen, reactie op drijvende hulp minder chaotisch (finetunen), dus zelf beter voorbereiden
- Parcours rond in gecontroleerde galop (dus zonder overnemen én zonder terugvallen in draf)
- Proef 3 & 4 oefenen: eind van de maand ken ik deze uit mijn hoofd :j

...want doelen voor juni:
- Op (dressuur)wedstrijd! Elke proef doelen op 175 punten. We missen nog te veel ervaring om op een WP te rekenen.
- Naar de zadelmaker! Dressuurzadel controle en springzadel uitzoeken :D


[ img ] *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:55

Doelen voor mei:
  • Kaptoom kopen
  • Kaptoom en nieuwe grondwerklijn naar Spanje laten vervoeren :+
  • Minstens 2x per week grondwerken
  • Een paar keer appuyement aan de hand proberen
  • Les grondwerk volgen bij instructrice thuis
  • Beugels aan voorste beugelophanging hangen
  • Meedoen aan de bitloze wedstrijd van WeAllRide

Weer een goede maand gehad. Kaptoom hebben mijn vader en zus voor me meegenomen die op bezoek kwamen. Heb er gisteren voor het eerst mee gereden maar was nog niet zo'n succes. Ik denk dat ik de neusriem ook te hoog had zitten.

[ img ]

[ img ]

Verder doe ik nu regelmatig wat grondwerk voor het rijden en dat pakt ze super op. Appuyement aan de hand was natuurlijk een leuk idee omdat ze zo knap kan wijken aan de hand, maar als ik dan de buiging andersom vraag snapt ze er niks meer van :)) Dus daar wachten we maar weer even mee tot mijn instructrice er naast staat.

De online competitie is er niet van gekomen. Ik ben natuurlijk altijd alleen op stal en dat is dan erg lastig filmen. Maar het komt wel, en ik schuif dat doel gewoon door naar de volgende maand.

Doelen voor juni:
  • Meedoen aan de bitloze wedstrijd van WeAllRide
  • Minstens 2x per week grondwerken
  • Juiste instelling van de kaptoom vinden
  • Grondwerk- en rijles nemen
  • Eenvoudige wissels blijven oefenen

Meer weet ik zo even niet voor deze maand :)

Mijn zus ging van de week ook nog even een rondje te paard:

[ img ]

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 14:38

Zo jij gaat goed Nissima!

Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:19

Goed bezig nissima!

Hoe een kaptoom exact hoort te zitten weet ik niet maar bij bitloze hoofdstellen waarbij je druk op de neus geeft is het niet wenselijk als de neusriem lager komt dan het ongebroken deel van het neusbot. Ik denk dus dat je hem vrij goed hebt zitten.

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:55

Foreverkliek schreef:
Goed bezig nissima!

Hoe een kaptoom exact hoort te zitten weet ik niet maar bij bitloze hoofdstellen waarbij je druk op de neus geeft is het niet wenselijk als de neusriem lager komt dan het ongebroken deel van het neusbot. Ik denk dus dat je hem vrij goed hebt zitten.

Klopt inderdaad :j Ik laat mijn instructrice wel even kijken. Misschien is het gewoon niet de juiste kaptoom voor mijn merrie. Gelukkig hebben we nog andere opties die wel goed werken :D

Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:26

Twix reageert heel goed op een hele simpele side pull, voor kliek had ik een bosal.

En omdat het bijna juni is zal ik ook eens kijken wat ik van de doelen voor mei gemaakt heb.
[ img ]

Het valt mee :D
Fysio is geweest. Heeft haar lekker lis gemaakt maar kon geen bijzonderheden ontdekken.
Parreliles helaas niet gelukt en dat zie ik in juni ook niet gebeuren :(
Aan de longe nog wel gesprongen en in het bos ook. Dat komt dus langzaamaan wel goed.
Tandarts is nog niet geweest, afspraak staat op 19 juni.
Operatie is ook niet in mei geweest, word 13 juni dus dan zal ik niet veel doen maar kan nu nog 2 weken mijn best doen.

Doelen voor juni:

-dit weekend een hele relaxte bosrit maken! In de laatste 2 zat veel spanning. Kon Twix niets aan doen (1x kwamen we in een wielerkoers terecht en vanmorgen reden we ineens een heuse filmset op die ineens hier op de hei stond.) wil haar nu wel weer laten zien dat buiten rijden heel leuk kan zijn.
- tandarts
- oefenen met rijden met zadeltassen
- route voor de mini trektocht die ik van de zomer wil maken uitstippelen en controleren
- heel veel grondwerk!!

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-19 17:16

nessinator schreef:
Dus doelen voor mei:
-Oefenen met trailerladen: Binnen 15 min erop & blijven staan
- Constant tempo bevestigen: Een heel rondje kunnen draven zonder ingrijpen
- Werken aan constante aanleuning: zie punt hierboven
- Correct ruggebruik stimuleren (stap hele rondjes, draf halve voltes, galop nog niet van toepassing)
- Galop trainen: Rustiger aanspringen, rustig doorgalopperen, goed terug laten nemen
- Schakelen & overgangen rijden, met als doel: Reactie op remmende hulp binnen 3 passen, reactie op drijvende hulp minder chaotisch (finetunen), dus zelf beter voorbereiden
- Parcours rond in gecontroleerde galop (dus zonder overnemen én zonder terugvallen in draf)
- Proef 3 & 4 oefenen: eind van de maand ken ik deze uit mijn hoofd :j

...want doelen voor juni:
- Op (dressuur)wedstrijd! Elke proef doelen op 175 punten. We missen nog te veel ervaring om op een WP te rekenen.
- Naar de zadelmaker! Dressuurzadel controle en springzadel uitzoeken :D

Trailertraining ging veel beter dan verwacht. Niet alleen staat hij er redelijk snel op, hij loopt er zelfs helemaal alleen op! En dat terwijl hij halverwege mei nog niet eens in de buurt van een trailer durfde te komen *\o/*
Constant tempo heb ik vooral in het bos geoefend, en er zit vooruitgang in maar we hebben nog een lange weg te gaan voordat we ontspannen rond kunnen rijden.
Correct ruggebruik gaat ook de goede kant op maar spieren trainen kost tijd
We hebben ook fijn kunnen rondgalopperen, maar hij blijft heet worden van overgangen (zelfs van halt-stap-overgangen)... Hij reageert wel steeds beter op de remmende hulpen en mijn drijvende hulpen kan ik steeds beter doseren.
Ik heb nog geen tijd gehad om de proeven te oefenen, maar we hebben nog bijna een maand.

Doelen voor juni:
- Op (dressuur)wedstrijd! Elke proef mikken op 175 punten. We missen nog te veel ervaring om op een WP te rekenen.
- Impuls-klasse endurance: We richten op 10 km/h maar doel is behaald als we hem uitrijden.
- Naar de zadelmaker! Dressuurzadel controle en springzadel uitzoeken :D
- Overgangen ontspannen kunnen rijden
- Blijven oefenen op aanleuning en tempocontrole

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:49

Nissima: goed bezig!
Foreverkliek: jammer dat de parreliles niet is gelukt, ondanks dat toch wat mooie doelen behaald.
Nessinator: mooie doelen behaald, succes met de wedstrijd. :D

Mijn doelen voor mei waren: 
x 1 keer springen minimaal
x Misschien 1 keer starten 
x Tandarts en masseur laten komen

x En vooral genieten  

Ik heb een paar keer gesprongen, vooral veel met balkjes op advies van de masseur. Ook voor het eerst in onze carrière bakjes gegaloppeerd (angst van mij) dit wil ik nu door pakken naar hindernisjes.

Ook ben 1x gestart in de B dressuur, inrijden ging super tot dat er een shetlander er bij kwam. Toen was ze stiekem een beetje verliefd dus ik kon er niks meer mee haha. Ondanks dat nog 172 en 173 punten.

Tandarts en masseur zijn geweest en ook last minute is de hoefsmid geweest dus dat is allemaal weer klaar.

Alleen het onderdeel genieten is niet helemaal gelukt , ik merk toch wel dat ik te veel dressuur rijd en alles goed wil doen. Alleen gaat dat niet altijd goed wat soms best wel teleurstelde. Dus daar ga ik bij mij zelf aan werken.

Juni is een relax maand zonder wedstrijden.

Doelen voor juni:

1. Op vakantie naar de
Veluwe (eind juni)
2. Vaker springen
3. Verzameling oefenen
4. Wijken netter maken
5. Niet op wedstrijd gaan
6. Meer genieten.
7. Rijfoto's maken

Hier nog een foto van gisteren, lang niet perfect maar beter dan als het eerst was haha.

[ img ]

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:28

Lekker bezig Nissima!
De rest ook mooi hun doelen behaald, top!

De doelen voor mei van Ivy:
- Proberen om steeds vaker op de poetsplaats te poetsen en op te zadelen.
- Nog minstens 1 keer aan de enkele teugel werken.
- Werken aan het inparkeren bij het krukje

Eigenlijk ging het eerste doel deze maand best goed. Tot bijna het einde van de maand. Ze werd weer steeds chagrijniger en doordat ze ook nog eens vanwege omstandigheden drie dagen 24/7 buiten heeft moeten vertoeven (vond ze niet zo top) waarin ik het poetsen ook niet kon oefenen, zijn we weer bijna terug bij af helaas.
Wel hebben we braaf nog meerdere malen aan de enkele teugel gewerkt en heb ik ook heel veel aandacht besteed aan het grondwerken.
Als laatste zijn we hard aan de slag met het inparkeren bij het krukje. Ik ben nu al zover dat ze kan indraaien naar links aan de hand, nu nog het krukje erbij betrekken.
Ik heb ook niet veel kunnen rijden deze maand, door hoesten en andere vervelende dingen. Daarom hoop ik deze maand iets vaker te kunnen rijden.

Doelen voor juni Ivy:
- Hopelijk op 8 juni onderlinge wedstrijd F7 starten.
- Ervoor zorgen dat ze buiten tijdens het poetsen weer helemaal ontspannen en niet meer boos is.
- Het inparkeren bij het krukje helemaal afgerond hebben, dus dat ze dit goed kan.
- Weer een houding en zitles inplannen.
- Een vrijheidsdressuurles inplannen.
- Weer een keer oefenen met balkjes lopen en daarbij ook werken aan de verlichte zit.
- Misschien een keer zonder zadel rijden.
Lekker veel doelen voor deze maand, mezelf iets meer challengen!

Daarom mijn doel voor deze maand voor Shan:
- Mijn hele opstapriedel tot voet in de beugel kunnen doen, met het hoofdstel in, en dat hij dit dan helemaal normaal vindt.


Deze maand heb ik als eerst weer meer gefocust op het grondwerk, sommige dagen is hij namelijk ineens heel schrikachtig. Hiermee hoop ik hem meer te laten denken en hierdoor de spanning te laten afvloeien. Hij heeft zich deze maand namelijk na lange tijd weer een keer losgerukt. Uiteindelijk heb ik hem wel weer kunnen vangen, en ontspande hij langzaam weer. Wel heb ik deze maand iets heel gaafs kunnen doen, ik heb kunnen hangen! *\o/* Dat deed hij dan wel weer geweldig goed.
Maar helaas is dit weer teniet gedaan door iets anders. Hij schrok zich een andere keer helemaal kapot van mijn stalhouder die aan het lassen was, waardoor hij in een paniekaanval terecht kwam. Hierdoor raakte hij ook weer in paniek tijdens het opzadelen. Daarom heb ik met het oefenen met opstappen weer een paar stappen terug moeten doen. Uiteindelijk ben ik weer gekomen tot mijn voet iets onder de beugel houden, terwijl hij ontspande.

Mijn doelen voor de maand juni Shan:
- Zorgen dat we weer iets meer vertrouwen samen opbouwen door middel van grondwerk.
- Ik hoop deze maand weer een keer te gaan hangen, en daarbij ook rechtop hangen, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Dus de laatste stap naar het opstappen toe

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 11:30

Ohja hier ook maar weer even een update :')

Onze doelen voor april waren:
Citaat:
- Regelmatig achterwaarts heuvel af oefenen en daarbij de doorgang steeds smaller maken
- Trainen richting onze volgende wedstrijd 9 juni
- Kür op muziek afmaken (10 juni is al dé dag :oo)

- Weer een keer met stang & trens proberen te rijden
- Regelmatig een sprongetje doen
- Oefenen met de lage doorgang
- Regelmatig blijven loswerken/grondwerken
- Misschien kijken of ik de voor mijn verjaardag gekregen fotoshoot kan gaan plannen


We zijn op zich lekker bezig geweest! Aantal dingen nog niet af kunnen kruisen omdat dat eigenlijk continu doorlopende doelen zijn.
Zondag en gisteren onze wedstrijd en kür gereden! Wat een heftig weekend was dit zeg.
De wedstrijd ging eigenlijk echt méga fijn. Eindelijk was hij een keer braaf en heeft hij geen stap verkeerd gezet! Resultaat: 202 (nét niet) en 206 en eerste prijs! Trots natuurlijk, ons 2e winstpuntje in het Z1 is binnen!
De kür was echt mega spannend. Was op dezelfde locatie als de wedstrijd zondag, maar nu stond er natuurlijk van alles langs de baan wat het nog extra spannend maakte. Vooral 1 hoek hadden we erg veel moeite om doorheen te komen en daar dan ook een aantal keren wat storing tijdens de kur. Maar al met al heeft hij zich stoer gedragen met een mooi resultaat! 4e plaats (van de 6) met 66,33%! Mega trots dus! Nu de komende dagen/week gaan we het even wat rustiger aan doen. Even een welverdiende mini vakantie. Sprongetje hebben we helaas niet echt meer gedaan afgelopen maand, dat moeten we echt weer even gaan plannen.
Wel heb ik regelmatig nog grondwerkles en zijn we daarmee ook begonnen met de sliertenboog. Dit gaat onwijs goed! De fotoshoot stond gepland voor afgelopen zaterdag, maar is verplaatst naar komende zaterdag ivm het slechte weer afgelopen zaterdag. Hopelijk wordt het komende zaterdag wat beter!

Doelen voor juni:
- Regelmatig achterwaarts heuvel af oefenen en daarbij de doorgang steeds smaller maken
- weer een keer een sprongetje doen
- Oefenen met de lage doorgang
- Regelmatig blijven loswerken/grondwerken
- Fotoshoot
- Cranio behandeling (21 juni)
- Na de cranio behandeling weer opbouwen richting de wedstrijd van 7 juli

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 11:58

Gefeliciteerd met je winstpunt Cindy! Veel plezier met je shoot!

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 15:29

Hoe is je wedstrijd eigenlijk gegaan Kimmie?

nessinator schreef:
Doelen voor juni:
- Op (dressuur)wedstrijd! Elke proef mikken op 175 punten. We missen nog te veel ervaring om op een WP te rekenen.
- Impuls-klasse endurance: We richten op 10 km/h maar doel is behaald als we hem uitrijden.
- Naar de zadelmaker! Dressuurzadel controle en springzadel uitzoeken :D

- Overgangen ontspannen kunnen rijden
- Blijven oefenen op aanleuning en tempocontrole

Van de zadelmaker teruggekomen met 2 andere zadels, mijn dressuurzadel bleek te lang dus daar is een nieuwe voor in de plaats gekomen. Ook springzadel gekocht, en hiermee heb ik zondag mijn eerste endurance gereden! Na 25 km zat hij nog steeds heerlijk, dus goedgekeurd!
Stinky liep de endurance echt heerlijk, lekker tempo, voor een groot deel ontspannen, met vlag en wimpel (en complimenten) door beide keuringen heen, helaas te hoge hartslag op de finish... Maar we gingen voor de ervaring en voor de lol, en plezier hebben we zeker gehad!
Deze maand gaan we trouwens 2x dressuur starten, zo wordt mijn jaar toch nog een wedstrijdjaar, wat eigenlijk helemaal niet het plan was :+

Maar goed, vast wat doelen voor Juli (ja beetje vroeg, weet ik O:) ):
- Niet druk worden als hij paarden in de verte ziet lopen (gisteren bijna mijn handen kapot getrokken toen hij niet "voorop" liep
- Endurance Holterberg (Impuls) met goede hartslag uitrijden
- Grondwerk rechtsom at liberty inbuigen/stukje schouderbinnenwaarts (linksom doet hij al prima)

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:50

Nessinator, euh wat zal ik zeggen... Ik heb nog nooit zo’n slechte proef gereden :')
Wel een mooie foto aan overgehouden
[ img ]

Jij lekker bezig hoor!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 13:30

Jammer dat het zo slecht ging! Ik zag dat je wel veel tips hebt gekregen, dat is altijd fijn.
nessinator schreef:
Doelen voor juni:
- Op (dressuur)wedstrijd! Elke proef mikken op 175 punten. We missen nog te veel ervaring om op een WP te rekenen.
- Impuls-klasse endurance: We richten op 10 km/h maar doel is behaald als we hem uitrijden.
- Naar de zadelmaker! Dressuurzadel controle en springzadel uitzoeken :D

- Overgangen ontspannen kunnen rijden
- Blijven oefenen op aanleuning en tempocontrole

Twee keer op wedstrijd geweest. Eerste keer beide proeven een WP, tweede keer (vanochtend) ging belabberd met veel spanning. Wel veel ervaring rijker en heel veel nieuwe leerpuntjes.

Doelen voor Juli:
- Niet druk worden als hij paarden in de verte ziet lopen (in de endurance bijna mijn handen kapot getrokken toen hij niet "voorop" liep
- Endurance Holterberg (Impuls) met goede hartslag uitrijden
- Grondwerk rechtsom at liberty inbuigen/stukje schouderbinnenwaarts (linksom doet hij al prima)
- Ontspanning, ontspanning, ontspanning
- Meer sprong in galop
- Meer ruggebruik in stap en draf
- Stap & draf verruimen
- Werken aan houding en zit

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:26

Dat is zeker fijn Nessinator!
Fijn dat je zelfs winst heb gereden, boven verwachting!

Doelen voor juni Ivy:
- Hopelijk op 8 juni onderlinge wedstrijd F7 starten. :)
- Ervoor zorgen dat ze buiten tijdens het poetsen weer helemaal ontspannen en niet meer boos is. :(
- Het inparkeren bij het krukje helemaal afgerond hebben, dus dat ze dit goed kan. :(
- Weer een houding en zitles inplannen. :(
- Een vrijheidsdressuurles inplannen. :)
- Weer een keer oefenen met balkjes lopen en daarbij ook werken aan de verlichte zit. :(
- Misschien een keer zonder zadel rijden. :)
Lekker veel doelen voor deze maand, mezelf iets meer challengen!


De uitleg bij de smileys :))
Wedstrijd op 8 juni heb ik gereden, ging echt prut. Daarvan ook dit topic: [RIJ-ITP] Weer eens wedstrijd met Ivy, slechtste proef ooit!. Maar daar kunnen we natuurlijk alleen maar van leren en nog beter worden.
Eerst ging een tijdje het poetsen echt goed, daarna werd ze echt weer heel boos, daar heb ik dinsdag weer een les in gehad. (Eigenlijk al juli, maar goed) Nu merk ik dat als ik op een lieve manier poets, dat al erg helpt. Ook wil ik kijken of een supplement tegen hengstigheid ons ook gaat helpen.
Inparkeren bij het krukje was ik al wel een eindje, maar ze werd er wel heel boos om. Daarom heb ik dat in mijn vrijheidsdressuurles van gisteren ook meegenomen en daarin hebben we haar besloten niet te laten indraaien, maar juist te leren meteen te blijven staan waar ik haar had neergezet.
De houding en zitles had ik gepland staan, maar die heb ik helaas moeten afzeggen ivm de hitte. Daarom verplaatsen we dat naar het einde van de zomer.

Vrijheidsdressuurles is dus gelukt! Was een hele leuke en leerzame les en ik kan lekker verder met het VD.

Ik heb nog niet bewust geoefend met balkjes lopen en de verlichte zit, wel een keer gesprongen, dat vond ze geweldig!

Super intensief was het rijden zonder zadel niet, gewoon uitstappen. Maar dat vond mijn balans al lastig genoeg :') We kunnen dat altijd nog uitbouwen.

In juli zal ik niet heel veel met de paarden bezig zijn ivm vakantie, dus niet al te intensieve doelen.
Doelen voor juli Ivy:
- Mezelf laten filmen voor de online cursus houding en zit die ik volg.
- Niet tijdens het rijden per ongeluk 'zagen', daar bewust op letten!
- Werken aan het VD en daarbij ook stilstaan naast het krukje en het opstapding.
- Iedere dag voor het rijden en na het rijden grondwerk meepakken.
- Voor mezelf oefenen met lief poetsen en een supplement tegen de hengstigheid gaan bijgeven.
- De verlichte zit oefenen.


Mijn doelen voor de maand juni Shan:
- Zorgen dat we weer iets meer vertrouwen samen opbouwen door middel van grondwerk. :)
- Ik hoop deze maand weer een keer te gaan hangen, en daarbij ook rechtop hangen, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Dus de laatste stap naar het opstappen toe :(

Deze maand heb ik eigenlijk amper met het zadel gewerkt. Eerst weer gefocust op samen leuke dingen doen (dat hij zich niet meer liet pakken als ik kwam was geen goed teken). Lekker bezig geweest met grondwerk, vrijheidsdressuur en gewoon samen zijn. De vorige keer kreeg hij enorm last van stress toen ik met het zadel aankwam, dus wel een keer aandacht besteed aan het zadel tot hij die weer normaal vond. Toen wel weer mijn voet in de beugel gezet, dat vond hij weer wat spannend, dus daar kan ik weer mee verder.

Doelen voor juli Shan:
- Zich netjes laten bekappen door de hoefsmid zonder al te veel stress.
- Zich braaf laten opzadelen en daarna ontspannen terwijl ik mijn voet in de beugel zet.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:23

Wauw het is al weer juli!

Kimmie, om de hengstigheid te controleren krijgt Twix gewoon monnikspeper. Stukken goedkoper dan paardensupplementen en ze krijgt exact wat ik haar geven wil. Als er een hele lekkere vent voorbij komt kan ze wel reageren maar dat is in de afgelopen 2 jaar 1x gebeurd dus daar kan ik mee leven.

Het plan voor juni was;
[ img ]

Rust is buiten weer helemaal terug! En dat is maar goed ook zie eerste doel :D
Op de valreep in juni ook nog een clinic horsephysio gereden. Zo leuk!

Doelen voor juli,
- trektocht maken!! ( ga maandag weg)
- balkjesles
- parreliles
- qua dressuur maar eens aan nagevelijkheid gaan werken
- eens kijken of ze binnen ook een galopwissel wil springen
- uitzoeken of er in de omgeving al trec lessen gegeven worden

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, gonniee, Hanneke137, kaatje77 en 37 bezoekers